Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 7 juli 2010, 16:49   #261
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Als ge een beroepskritikaster zijt die al meer dan 30 jaar aan de kant zit te schreeuwen niet natuurlijk.
Dat kan dan wel of niet waar zijn, het zal niets veranderen aan mijn stelling over de lakei.
Oud 7 juli 2010, 16:55   #262
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Dat kan dan wel of niet waar zijn, het zal niets veranderen aan mijn stelling over de lakei.
Is men een lakei omdat men zich goed voelt in zijn land? Is men lakei omdat men kan rekenen op een goede gezondheidszorg in zijn land? Is men lakei omdat men kan goed kan eten en eten wat men wil in zijn land? Is men lakei omdat men zijn kinderen kan laten genieten van goed onderwijs? Is men lakei omdat men de koning of de eerste minister een oen kan noemen als men daar zin in heeft? Is men lakei omdat men naar het buitenland kan gaan waar en wanneer men wil? Is men lakei omdat men een dagtrip kan maken naar de zee of naar de bossen in de Ardennen? Is men lakei omdat men kan genieten van degelijke culturele programma's zowel in de opera, het toneel als op TV? Is men lakei omdat men geconfronteerd wordt en mag worden met verschillende culturen in zijn land? Is men lakei ... enz enz.

Belangrijk besluit.
U bent een zwetser.

Laatst gewijzigd door system : 7 juli 2010 om 17:07.
system is offline  
Oud 7 juli 2010, 16:56   #263
leuri
Provinciaal Statenlid

leuri's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Belgie is een goed land. Een land waar het prachtig is om in te leven. Kortom, Belgenland is godenland.
België is een land die er in geslaagd is in minder dan 200 jaar een put te graven die eigenlijk niet meer te dichten valt. De lasten zijn al zo hoog dat er moeilijk nog meer kan belast worden. De sociale zekerheid wordt geroemd in de hele wereld, maar enkel de Belgen weten dit. In werkelijkheid is de efficientie van ons sociaal stelsel het laagste van wat men in de europese unie vindt. De politieke eenheid in dit land bestaat uit een rechts-liberaal noorden, en een links-communistisch zuiden. Het enige wat die twee bevolkingen echt gemeen hebben is een economisch en politiek stelsel die gebouwd is op corruptie en machtsmisbruik. Ze hebben ook nog een koningshuis, de Van Belgiës die van Duisland afkomstig zijn en een nationale ploeg die heel getalenteerd is maar eigenlijk even efficient is als ons sociaal stelsel. Ik ben Vlaming, Europeaan en wereldburger, maar beledig me niet door te zeggen dat ik Belg ben.
leuri is offline  
Oud 7 juli 2010, 16:58   #264
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Is men een lakei omdat men zich goed voelt in zijn land? Is men lakei omdat men kan rekenen op een goede gezondheidszorg? Is men lakei omdat men kan goed kan eten en eten wat men wil in zijn land? Is man lakei omdat men zijn kinderen kan laten genieten van goed onderwijs? Is men lakei omdat men de koning een oen kan noemen als men daar zin in heeft? Is men lakei omdat men naar het buitenland kan gaan waar en wanneer men wil?
Is men lakei omdat men een dagtrip kan maken naar de zee of naar de bossen in de Ardennen? Is men lakei omdat men kan genieten van degelijke culturele programma's zowel in de opera, het toneel als op TV? Is men lakei... enz enz.

Belangrijk besluit.
U bent een zwetser.
Je bent aan het zeveren vriend, en nog geen klein beetje.

Je bent lakei van Belgie.
Oud 7 juli 2010, 17:00   #265
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door leuri Bekijk bericht
België is een land die er in geslaagd is in minder dan 200 jaar een put te graven die eigenlijk niet meer te dichten valt. De lasten zijn al zo hoog dat er moeilijk nog meer kan belast worden. De sociale zekerheid wordt geroemd in de hele wereld, maar enkel de Belgen weten dit. In werkelijkheid is de efficientie van ons sociaal stelsel het laagste van wat men in de europese unie vindt. De politieke eenheid in dit land bestaat uit een rechts-liberaal noorden, en een links-communistisch zuiden. Het enige wat die twee bevolkingen echt gemeen hebben is een economisch en politiek stelsel die gebouwd is op corruptie en machtsmisbruik. Ze hebben ook nog een koningshuis, de Van Belgiës die van Duisland afkomstig zijn en een nationale ploeg die heel getalenteerd is maar eigenlijk even efficient is als ons sociaal stelsel. Ik ben Vlaming, Europeaan en wereldburger, maar beledig me niet door te zeggen dat ik Belg ben.
België werd in 2009 door een internationaal neutraal onderzoek beschouwd als het 8ste of 9de beste land ter wereld om in te leven. En dat is effectief ook zo. Dus we zitten in het 8ste of 9de grootste luilekkerland ter wereld.

Dat u dat niet aanstaat, kan ik ten volle begrijpen.

Laatst gewijzigd door system : 7 juli 2010 om 17:02.
system is offline  
Oud 7 juli 2010, 17:01   #266
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Je bent aan het zeveren vriend, en nog geen klein beetje.

Je bent lakei van Belgie.
Zwak, zeer, zéér zwak.
system is offline  
Oud 7 juli 2010, 17:06   #267
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zwak, zeer, zéér zwak.
Nog niet half zo zwak als dit:

Citaat:
Belangrijk besluit.
U bent een zwetser.
Stop toch met uw "ik ben zo verheven" mentaliteit, een lakei is nooit verheven.
Oud 7 juli 2010, 17:08   #268
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Nog niet half zo zwak als dit:

Stop toch met uw "ik ben zo verheven" mentaliteit, een lakei is nooit verheven.
Eigenlijk bent u nog een groter zwetser dan ik dacht.
system is offline  
Oud 7 juli 2010, 17:09   #269
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Eigenlijk bent u nog een groter zwetser dan ik dacht.
Denk je echt dat zo'n uitspraken, komende van een lakei, iets waard zijn?

Probeer nog eens.
Oud 7 juli 2010, 17:13   #270
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Vandaag draaide de caroussel dus eventjes voor de heren Bourgois en Muyters,vandaag mocht het Vlaams Parlement dus even "tijd verliezen" om dit maneuvertje te kunnen organiseren....het maneuvertje,wettelijk als het was,was in ider geval niet verheffend.

hoewel...."tijd verliezen"...

Het haantjesgedrag van de "verontwaardigde" parlementariers,die er,door hun schijnheilige kinderachtigheid zelf voor zorgden dat er "tijd verloren" werd stoot toch wel tegen de borst..Het is duidelijk dat de voorzitter van "het huis" (dedju,ook wel een NVA-ers zekers) niet veel te zeggen heeft aan de kindjes....

Uiteindelijk onthouden we een nieuwe afkorting voor de NVA(uit het brein ontspoten van een LDD-er nota bene,iemand kan DENKEN bij de LDD )...en dat was het dan....

TRIEST TRIEST het VLAAMS PARLEMENT onwaardig.Wat feitelijk een non-eventje kon worden,in de toekomst vermijdbaar door een afspraak tussen de partijen was een dom kiekenkot,en nog steeds niet vermijdbaar wegens nog steeds geen afspraak tussen de partijen....

Laatst gewijzigd door kelt : 7 juli 2010 om 17:14.
kelt is offline  
Oud 7 juli 2010, 17:13   #271
EddyBal
Perm. Vertegenwoordiger VN

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Is men een lakei omdat men zich goed voelt in zijn land? Is men lakei omdat men kan rekenen op een goede gezondheidszorg? Is men lakei omdat men kan goed kan eten en eten wat men wil in zijn land? Is man lakei omdat men zijn kinderen kan laten genieten van goed onderwijs? Is men lakei omdat men de koning een oen kan noemen als men daar zin in heeft? Is men lakei omdat men naar het buitenland kan gaan waar en wanneer men wil?
Is men lakei omdat men een dagtrip kan maken naar de zee of naar de bossen in de Ardennen? Is men lakei omdat men kan genieten van degelijke culturele programma's zowel in de opera, het toneel als op TV? Is men lakei... enz enz.

Belangrijk besluit.
U bent een zwetser.
En wat van dit alles kan NIET in een eventueel onfhankelijk Vlaanderen? Kom jij nu niet in het buitenland? Merk je daar iets van? (behalve misschien de taal?)
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 7 juli 2010, 17:14   #272
leuri
Provinciaal Statenlid

leuri's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
België werd in 2009 door een internationaal neutraal onderzoek beschouwd als het 8ste of 9de beste land ter wereld om in te leven. En dat is effectief ook zo. Dus we zitten in het 8ste of 9de beste luilekkerland ter wereld.
http://www.prosperity.com/rankings.aspx

13de volgens deze

Wanneer zullen de mensen inzien dat we onze welvaart te duur betaald hebben. Wanneer zullen mensen inzien dat de deelstaten veel zuiniger zullen moeten omspringen met het geld, dat de mensen die nu nog een toekomst willen voor hun kinderen in België heel zware inspanningen zullen moeten leveren om de pensioenen en de gezondheidszorg voor hun kinderen betaalbaar te houden. Wanneer zullen mensen inzien dat compromissen op het eerste zicht wel mooi zijn, maar ze op lange termijn altijd veel te duur zijn.
Zolang Vlaanderen eerder liberaal is en Wallonië eerder communistisch zullen alle compromissen duur betaald worden. En ik zie niet in hoe dit ooit kan veranderen.
Er is wel een studie die me bijgebleven is, de conclusie was de volgende:
als een land vele jonge werklozen kent dan komt daar altijd oorlog van.
leuri is offline  
Oud 7 juli 2010, 17:16   #273
leuri
Provinciaal Statenlid

leuri's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Vandaag draaide de caroussel dus eventjes voor de heren Bourgois en Muyters,vandaag mocht het Vlaams Parlement dus even "tijd verliezen" om dit maneuvertje te kunnen organiseren....het maneuvertje,wettelijk als het was,was in ider geval niet verheffend.

hoewel...."tijd verliezen"...

Het haantjesgedrag van de "verontwaardigde" parlementariers,die er,door hun schijnheilige kinderachtigheid zelf voor zorgden dat er "tijd verloren" werd stoot toch wel tegen de borst..Het is duidelijk dat de voorzitter van "het huis" (dedju,ook wel een NVA-ers zekers) niet veel te zeggen heeft aan de kindjes....

Uiteindelijk onthouden we een nieuwe afkorting voor de NVA(uit het brein ontspoten van een LDD-er nota bene,iemand kan DENKEN bij de LDD )...en dat was het dan....

TRIEST TRIEST het VLAAMS PARLEMENT onwaardig.Wat feitelijk een non-eventje kon worden,in de toekomst vermijdbaar door een afspraak tussen de partijen was een dom kiekenkot,en nog steeds niet vermijdbaar wegens nog steeds geen afspraak tussen de partijen....
Zoals eerder vermeld, de voorstellen van Bourgeois om dit te vermijden werden weggestemd. Misschien lukt het na deze wan-vertoning de volgende keer wel.
leuri is offline  
Oud 7 juli 2010, 17:29   #274
system
Banneling

Standaard

Citaat:
http://www.prosperity.com/rankings.aspx

13de volgens deze

Wanneer zullen de mensen inzien dat we onze welvaart te duur betaald hebben. Wanneer zullen mensen inzien dat de deelstaten veel zuiniger zullen moeten omspringen met het geld, dat de mensen die nu nog een toekomst willen voor hun kinderen in België heel zware inspanningen zullen moeten leveren om de pensioenen en de gezondheidszorg voor hun kinderen betaalbaar te houden. Wanneer zullen mensen inzien dat compromissen op het eerste zicht wel mooi zijn, maar ze op lange termijn altijd veel te duur zijn.
Zolang Vlaanderen eerder liberaal is en Wallonië eerder communistisch zullen alle compromissen duur betaald worden. En ik zie niet in hoe dit ooit kan veranderen.
Er is wel een studie die me bijgebleven is, de conclusie was de volgende:
als een land vele jonge werklozen kent dan komt daar altijd oorlog van.
Door Belga, www.belga.be, Vernieuwd: 6/01/2010
België bekleedt achtste plaats in lijstje van beste landen om te leven
België is een goed land om te leven. Het bekleedt de achtste plaats op het lijstje van landen waar de levenskwaliteit het grootst is. Het lijstje werd opgesteld door het magazine International Living, dat de leefsituatie in 194 landen onderzocht. Voor de beoordeling werd rekening gehouden met de levenskost, het cultuur- en ontspanningsaanbod, het milieu en het klimaat, de veiligheid, de gezondheidsvoorzieningen, de infrastructuur en de economische situatie.
system is offline  
Oud 7 juli 2010, 17:34   #275
leuri
Provinciaal Statenlid

leuri's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Door Belga, www.belga.be, Vernieuwd: 6/01/2010
België bekleedt achtste plaats in lijstje van beste landen om te leven
België is een goed land om te leven. Het bekleedt de achtste plaats op het lijstje van landen waar de levenskwaliteit het grootst is. Het lijstje werd opgesteld door het magazine International Living, dat de leefsituatie in 194 landen onderzocht. Voor de beoordeling werd rekening gehouden met de levenskost, het cultuur- en ontspanningsaanbod, het milieu en het klimaat, de veiligheid, de gezondheidsvoorzieningen, de infrastructuur en de economische situatie.
Verschillende metingen dan en een verschillende uitkomst, maar nog steeds blijven we met een veel te duur systeem in België en nog steeds zie ik niet hoe dit opgelost zal kunnen worden als de kloof tussen Vlaanderen & Wallonië zo diep is.
leuri is offline  
Oud 7 juli 2010, 17:38   #276
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Verschillende metingen dan en een verschillende uitkomst, maar nog steeds blijven we met een veel te duur systeem in België en nog steeds zie ik niet hoe dit opgelost zal kunnen worden als de kloof tussen Vlaanderen & Wallonië zo diep is.
Ja, er is een kloof. Dat klopt. Maar of die zo diep zal blijven is nog maar zeer te vraag.
system is offline  
Oud 7 juli 2010, 18:06   #277
Robinus V
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ja, er is een kloof. Dat klopt. Maar of die zo diep zal blijven is nog maar zeer te vraag.
En of de kloof eerder kleiner of groter wordt door België te splitsen is nog een andere (retorische) vraag.
Robinus V is offline  
Oud 7 juli 2010, 18:43   #278
leuri
Provinciaal Statenlid

leuri's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik denk dat de kloof terug aan het groeien is, in 2007 had de MR een goed resultaat, maar door op dat moment niet tot een oplossing te komen hebben ze er voor gezorgd dat de twee bevolkinsgroepen terug verder uit elkaar gegroeid zijn.
Ik zie het niet snel gebeuren dat de SPA in vlaanderen een monsterscore haalt (toch niet met de mensen van nu, op Vandenbroucke na hebben ze daar bitter weinig, maar dat is dan mijn mening natuurlijk) of dat de ps de volgende verkiezingen zou verliezen.

Ik zou graag weten hoe ze de oplopende kosten van de sociale zekerheid zullen opvangen, want ik ben nog steeds overtuigd dat een herstel van de economie niet voor de eerstvolgende jaren zal zijn.
leuri is offline  
Oud 7 juli 2010, 19:07   #279
George
Staatssecretaris

George's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar George
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje Bekijk bericht

Dus.... wie gelooft deze mensen nog????
Ik alvast niet, ook de nv-a niet. De eerste partij die een beetje respect toont voor de kiezer moet nog opgericht worden.

Lamzakl
George is offline  
Oud 7 juli 2010, 19:08   #280
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door George Bekijk bericht
Ik alvast niet, ook de nv-a niet. De eerste partij die een beetje respect toont voor de kiezer moet nog opgericht worden.
Nee, die duwen ze in een cordon.
Garry is offline  

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be