![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
Bekijk resultaten enquête: Hangt bij u een VL-sticker op de auto | |||
Jazeker |
![]() ![]() ![]() |
51 | 34,00% |
Neen |
![]() ![]() ![]() |
61 | 40,67% |
Ik heb geen auto/maak er geen gebruik van |
![]() ![]() ![]() |
38 | 25,33% |
Aantal stemmers: 150. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#721 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#722 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Weer zo'n "zeg wat je wil maar ik heb toch gelijk" kleuterklas niveau eindje eraan breien. Wie heeft jou dat geleerd?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#723 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#724 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
__________________
The oncoming storm Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Jazeker : 8 juli 2010 om 08:20. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#725 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 9 november 2002
Berichten: 20.910
|
![]() Klopt niet. De Europese norm 'wat niet echt bestaat' is niet zwart-geel maar zwart-wit.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#726 |
Minister-President
Geregistreerd: 27 mei 2003
Locatie: Brussels
Berichten: 4.978
|
![]() De letters moeten in het zwart zijn, de achtergrond wit of geel. Heel veel landen die deze europese nummerplaat hebben ingevoerd gebruiken een witte achtergrond. Luxemburg, UK en Nederland hebben een gele achtergrond, de andere landen gebruiken allemaal wit.
Laatst gewijzigd door AyneRand : 8 juli 2010 om 13:46. |
![]() |
![]() |
![]() |
#727 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 9 november 2002
Berichten: 20.910
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#728 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 11 september 2007
Locatie: Killucan
Berichten: 57.743
|
![]() Moesten het nu zwarte nummerplaten zijn met rode letters, dan kregen we al iets anders, he gasten.
__________________
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#729 | |
Europees Commissaris
Geregistreerd: 15 juni 2009
Locatie: APELDOORN (Apeldoorn)-NL-GE
Berichten: 7.510
|
![]() Citaat:
Om dit soort fraude tegen te gaan heeft de Nederlandse regering in 2000 het Gecontroleerde Afgifte en Inname van Kentekenplaten-systeem (GAIK) ingevoerd voor alle kentekenplaten die vanaf 1978 (side code 4) zijn uitgegeven. Al deze kentekenplaten worden vervangen door de nieuwe GAIK-kentekenplaat. Anders dan bij het oude systeem wordt er bij GAIK van elke kentekenplaat geregistreerd wanneer deze is uitgereikt en waar de kentekenplaat is gemaakt. Bovendien staat er in elke kentekenplaat een unieke code geponst en wordt in het kentekenbewijs met een droogstempel aangegeven dat er een GAIK-kentekenplaat is uitgereikt. Deze kentekenplaten hadden tot 2008 bovendien aan de rechterkant overdwars een code ingestanst met het weeknummer en de laatste twee cijfers van het jaartal van de aanmaakdatum. Sinds 2008 gebeurt dit echter alleen nog maar bij de brom- en snorfiets kentekenplaat. Voor personenauto's, bedrijfswagens en aanhangwagens en motorfietsen is de plaat geel, met zwarte opdruk. Aan de linkerzijde (of in de linkerbovenhoek) is in een blauw vak het EU logo geplaatst, met het witte onderschrift NL. Dit EU-logo is niet verplicht voor geïmporteerde auto's die een smal type kenteken voeren. Onder meer auto's die in de Verenigde Staten zijn geproduceerd, hebben vaak geen ruimte voor een langwerpig Nederlands kenteken en voeren een smallere versie, niet voorzien van dit EU-logo en/of NL-onderschrift. Op 29 oktober 2004 kondigde de Rijksdienst voor het Wegverkeer (RDW) aan dat er, zodra side code 6 vol was, begonnen zou gaan worden aan een nieuwe side code (Side code 7) bestaande uit twee cijfers, drie letters en één cijfer. Echter: alle drie-lettercombinaties die op SD of SS eindigen worden hierin overgeslagen, dat zijn dus GSD, GSS, HSD, HSS, JSD, JSS enz. Daarnaast zullen bepaalde drie-lettercombinaties zoals GVD, KKK, LPF, NSB, PKK, PSV, PVV en TBS in deze nieuwe serie niet worden gebruikt. Verder zullen geen klinkers worden gebruikt, zodat ook geen woordcombinaties (zoals GEK, LYK of drieletterige schuttingwoorden) kunnen ontstaan. Daarnaast is kort na de invoering van sidecode 7 besloten om de cijfercombinatie 00 (dubbel nul) weer te gebruiken (als in 00-XXX-1). Het onderscheid voor de verschillende voertuigcategorieën, zoals een M voor motorfietsen, een V voor lichte bedrijfswagens en een B voor zware bedrijfswagens (steeds als éérste letter) blijft binnen deze nieuwe serie bestaan. Segways zijn per 15 oktober 2008 kentekenplichtig en krijgen hetzelfde kenteken als brom- en snorfietsen. Het kabinet heeft echter in een wetsvoorstel aangekondigd dat de kentekenplicht voor de Segway in de toekomst zal komen te vervallen. De Segway zal dan nog wel voorzien moeten worden van een verzekeringsplaatje. Lichte bedrijfswagens worden sinds 2 oktober 2006 uitgegevens met kentekens van het type side code 7. De reden hiervoor was dat na de V inmiddels ook de B uitgeput is in reeks side code 6. Echter de combinaties VSB t/m VSZ zijn om onbekende reden overgeslagen. Met ingang van 28 februari 2009 wordt ook voor lichte bedrijfswagens side code 8 gebruikt. De combinatie "VVD" kan men nu gratis omruilen indien men dit wil omdat dit een afkorting is van een politieke partij. "VVD" zal daarom in side code 8 niet meer worden uitgegeven. Het eerste kenteken in side code 7 voor personenauto's werd op 19 mei 2008 uitgereikt door de minister van Verkeer en Waterstaat Camiel Eurlings. Het eerste kenteken was 01-GBB-1. Gaat een kentekenplaat verloren, dan wordt er een nieuwe plaat verstrekt met een klein volgnummertje boven het linker streepje. Bij verlies of diefstal van de kentekenplaten, krijgt men een duplicaat uitgereikt, waarbij met een kleiner lettertype een cijfer (boven het eerste streepje bij langwerpige platen of in de linkerbovenhoek bij vierkante platen) staat vermeld, dat het aantal uitgereikte duplicaten aangeeft. Bij de kentekenplaten van snor- en bromfietsen e.d. staat dit cijfer links tussen de beide groepen van letters en cijfers in. Als het kenteken wordt voorzien van een duplicaatnummer wordt tegelijk het oude kenteken als ongeldig geregistreerd. Voorheen werden er ook nieuwe platen verstrekt bij een nieuw kentekenbewijs. Vanaf 22 september 2008 hebben kenteken en kentekenbewijs beiden een eigen volgnummer. Gelijktijdig vervangen is daarom niet meer nodig. Aanhangers en caravans t/m 750 kg, fietsendragers en dergelijke Voor lichte aanhangwagens, caravans, fietsendragers en "voorwerpen die het zicht op een kentekenplaat ontnemen" is de plaat uitgevoerd in wit, met zwarte opdruk. Dit is geen GAIK-kentekenplaat. Een tijdelijk kenteken voor een auto van het Corps Diplomatique. Ook een tijdelijke kentekenplaat heeft deze kleurstelling, maar deze is aan de linkerzijde voorzien van een verticaal ingeslagen maandnummer, dat bepaalt tot en met welke maand de plaat geldig is. Ook bestaan er tijdelijke (witte) brom-snorfiets kentekenplaten. Als het voertuig een kenteken heeft met side code 1, 2 of 3 en als de datum eerste toelating vóór 1 januari 1978 ligt, mag een blauwe kentekenplaat worden gevoerd. Een voertuig waarvan de datum eerste toelating na 1 januari 1978, doch voor september 1978 ligt, kan wel over een oldtimerkenteken beschikken, doch mag geen blauwe oldtimerplaat voeren. De taxikentekenplaat is verplicht sinds 1 december 2000 en uitgevoerd in middenblauw met zwarte opdruk. Deze plaat is ook vaak te zien op auto's in BZK-Striping van huisarts-diensten. Dit is omdat deze auto's beheerd en bestuurd worden door gespecialiseerde taxibedrijven.[11] Sinds 1988 zijn er mogelijkheden om achteraf een oldtimerkenteken te verkrijgen voor een personenauto, waarvan de datum eerste toelating voor september 1973 ligt (m.a.w. auto's die, als ze nieuw in Nederland verkocht zouden zijn, een kenteken uit side code 1 of 2 zouden krijgen). Deze kentekens zijn niet-gebruikte motorfietskentekens uit de eerste reeks (side code 1). Men is in 1988 begonnen met de combinatie DE, waarna de combinaties DH, DL, DM, DR, AE, AH, AL en AM tot nu toe zijn gebruikt voor personenauto's, ZM en ZF voor motorfietsen en BE voor zware bedrijfsauto's. Te verwachten is, dat de volgende lettercombinatie voor oldtimer personenauto's AR zal zijn, voor bedrijfsauto's BH en voor motorfietsen XM. Tevens is het sinds 2001 mogelijk om kentekens met side code 3 (letters tussen de cijfers) te krijgen voor ingevoerde personenauto's uit de bouwjaren 1973 t/m 1977. Hiervoor wordt de tot nu toe niet gebruikte beginletter Y (van Youngtimer) gebruikt. Deze beginletter is in side code 1 en side code 2 gebruikt voor de identificatie van snelle motorboten. Verwarrend is hierbij, dat de combinatie 'YB' voor personenauto's wordt gebruikt, terwijl in het systeem van side code 3 de tweede letter 'B' voor bedrijfsauto's is gereserveerd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#730 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bron? Liefst van een u heel geliefde eurocraat.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#731 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laat het schuim maar lopen, Soli, en vergeet niet op tijd weer Franstalige affiches voor LSP te laten drukken om te laten hangen in de Vlaamse rand rond je geliefde en zo gedegenereerde Bruxelles waar enkel huisjesmelkers en Groot-kapitalisten welkom zijn en de mogelijke gevolgen ervan enkel ontaarden in straatcriminaliteit. Hoe links was je ook al weer? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#732 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bron, beste Brusselebruggelaar?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#733 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 11 september 2007
Locatie: Killucan
Berichten: 57.743
|
![]() Er is helemaal geen Europese "norm". Geen zwart-gele, noch een zwart-witte. Wel zijn er allerhande tests gedaan om te kijken welke combinatie de meest leesbare is op foto's. Rara welke combinatie dat zou kunnen zijn.
__________________
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#734 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Logisch maar het moet wit-rood blijven volgens de besten der niet-nationalistische, met name de Brusselaars. Want een Geel-Zwarte nummerplaat zou het begin van de apocalyps kunnen aandienen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#735 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zwart en Geel. Geen dure studies voor nodig want sinds decennia bekend.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#736 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 11 september 2007
Locatie: Killucan
Berichten: 57.743
|
![]() Toch heeft die kwast van een Schouppe zo'n dure studie laten uitvoeren.
__________________
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#737 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 11 september 2007
Locatie: Killucan
Berichten: 57.743
|
![]() Citaat:
__________________
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#738 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja... maar hoe lang zal die apocalyps worden tegengehouden door de Brusselse haut-finance waar Solidarnosc zo gek op is?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#739 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 11 september 2007
Locatie: Killucan
Berichten: 57.743
|
![]() Tot die haute-finance geen toekomst meer ziet in Brussel. Zoals die destijds geen toekomst meer zag in Wallonië.
__________________
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#740 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 9 november 2002
Berichten: 20.910
|
![]() Als u regelmatig door Europa rijdt dan zou je toch moeten hebben gezien dat de kleurencombinatie zwart-wit de meest voorkomende is op zeer ruime afstand gevolgd door geel-zwart. De eerste versie die door Schouppe naar voor werd geschoven was dan ook gewoon zwart-wit. Het is pas zeer recent dat Schouppe naar voor is gekomen met zwart-geel, nadat Milquet moeilijk deed over zwart-wit. Ik neem aan dat dit gewoon Schouppe is die Milquet wat wil pesten. Vraag aan "de mensen" op straat of ze met een "Hollands plak" willen rondrijden en de meeste zullen zeggen van niet. Rood-wit is behoorlijk uniek maar en fond is dit voor de verkeersveiligheid geen probleem, temeer de nieuwe platen een stuk groter zullen zijn en beter van kwaliteit.
Europa legt trouwens alleen een aantal criterea vast waar een Europese plaat aan moet voldoen maar de kleuren horen daar niet bij. Die Europese plaat is overigens geen verplichting. http://en.wikipedia.org/wiki/Vehicle...European_Union Laatst gewijzigd door solidarnosc : 9 juli 2010 om 20:27. |
![]() |
![]() |