![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wat wil je nu? Klachten? Wat is je punt eigenlijk? Dat er ook bij allochtonen racisme is? Ja, natuurlijk. Dat niet alle klachten voor racisme terecht zijn? Ja, ongetwijfeld. Dat niet alle racisme veroordeeld word? Ja. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En dat weet u best..u kent zeker wel verschil tussen individueel gedrag en gedrag wat regelmatig terugkeert bij leden van dezelfde groep! Of wilt u nu zeggen dat er in Antwerpen Noord een probleem is met Vlaamse mannen die regelmatig zwarte vrouwen met agressie benaderen?Dan zou u gelijk hebben mochten anderen beweren dat je niet mag onderzoeken of er verband is met opvoeding, subcultuur of zelfs algemene culturele gegevens! Voorbeeldje nodig? Wanneer morgen Vlaamse mannen systhematisch in bepaalde wijken vrouwen gaan lastig vallen omdat ze zwart zijn of moslima bent u en ikzelf onmiddellijk verontwaardigt en terecht. Omdat het geen individueel incident is maar gedrag van een bepaalde groep ( blanke mannen) tegenover een andere groep(zwarte vrouwen en moslima's) zou het u en mezelf helemaal niet storen om te kijken naar mogelijke verklaringen; En mocht iemand dan opmerken dat het bijvoorbeeld steeds gaat over: mannen die een Katholieke opvoeding genoten hebben, waabij vrouwen steeds worden afgeschilderd als maagd of hoer - afkomstig uit gezinnen met autoritaire vaderfiguren en onderdanige moeders -mannen die mekaar als jongeren hebben opgevoed op straat omdat thuis enkel primaire opvoeding geboden wordt -mannen die een verwrongen beeld hebben van een Katholieke wereld" waarbij wat de "niet Katholieke wereld" vertegenwoordigt slecht is en dus ook alle niet Katholieke vrouwen, Dan bent u de eerste om te roepen; racisme, discriminatie en indoctrinatie van fanatieke Katholieken, onderdeel van de Vlaamse (sub)cultuur! En dan zou u nog gelijk hebben ook! Maar wanneer het omgekeerd is, agressie van moslims naar andere groepen, dan mag niets onderzocht worden, geen verband gelegd worden met een Islamitische achtergrond,of thuissituatie en gebrekkige opvoeding, dan moet iederen het zwijgen worden opgelegd en dat zijn twee maten en gewichten! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Herlees de post van artisjok misschien nog eens even waar je zonet hebt op geantwoord.... dat ging louter om de gehanteerde vooroordelen. En dat laatste is zelfs ronduit gelogen... je doet hier niet anders ( of denkt dat toch te doen ) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Zeggen tegen een persoon dat gij hier geboren en getogen zijt impliceert, aannemende dat ge een punt probeert te maken, dat die andere persoon dat niet is en gij daarom meer rechten hebt dan de andere persoon. Op dat moment beoordeelt ge iemand op basis van zijn of haar afkomst en spreken we over racisme. En dat is bij wet verboden.
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits (Albert Einstein) Laatst gewijzigd door Alboreto : 12 juli 2010 om 20:11. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Hij stelde enkel -terecht of onterecht, dat doet er verder ook niet toe- dat hij dat hij hier geboren en getogen is. En ja, dat impliceert dat hij van mening is dat hij de eerste rechten op iets meent te hebben. Maar dat maakt het nog altijd geen racisme. Ik deel zijn mening overigens, en velen met mij. Het hele verhaal doet me nog het meest aan een ordinaire burenruzie denken, die heibel hebben over bijvoorbeeld een boom die te dicht op de erfafscheiding staat of zo. Er vallen wat woorden over en weer gevolgd door klappen. Woorden waarbij buurman 1 roept dat hij er het eerst woonde en opgegroeid is in dat huis, en dat hij bijgevolg in zijn recht staat om die boom daar te hebben, terwijl buurman 2 vorig jaar pas naast hem is komen wonen en blijkbaar problemen heeft met die boom of zo. Daarna vallen er wat klappen, de politie wordt erbij gehaald en de agressieve buurman die er het eerst woonde, krijgt uiteindelijk een veroordeling voor geweld. Maar niet voor racisme omdat hij gezegd heeft dat het zijn tuin was en dat hij er geboren en getogen is. Dit is een soortgelijk geval, met het enige verschil dat de ene nu een zwarte is. En dat de ander bijgevolg uit racisme handelde. De wereld op zijn kop. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
http://www.diversiteit.be/?action=on...titel=Racisme+ Wat is racisme? http://www.diversiteit.be/?action=on...+is+racisme%3F |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Vooralsnog hanteren wij de definitie die in het woordenboek staat, en niet de definitie van wat u er gaarne van zou willen maken. En al helemaal niet als die afkomstig zijn van totaal niet-objectieve bronnen, maar juist van mensen met een overduidelijke politieke missie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | |||
|
![]() Even de juiste (niet geminimaliseerde) er bij halen.
Citaat:
Citaat:
Wat bevestigd wordt door de rechtbank. Citaat:
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits (Albert Einstein) Laatst gewijzigd door Alboreto : 12 juli 2010 om 21:06. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Klik dus toch maar op de linken die ik je gaf. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
rol rol nice try...
sus antigoon ![]() sociale en politieke voordelen, maar van onze roots doen we geen afstand, dit zou verraad zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil, enkel nodig voor het één en ander te bekomen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar ik citeer van die link: Citaat:
Het is niet te omlijnen zegt uw Inquisitiecentrum, en de wet geeft geen definitie. Kortom: vaagheid troef, juist daar waar de wet duidelijk en rechtlijnig dient te zijn. Het is hier dus de willekeur van de rechter (en van het Inquisitiecentrum) die bepaalt of iemand voor racisme veroordeeld wordt, en niet de letter van de wet. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Anders moet je er de wet bijnemen. Die is terug te vinden op dezelfde site. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De man werd veroordeeld als ik goed begrepen heb. Maar blijkbaar vindt jij wel dat dit geval veel zwaarder is dan een zwarte die een blanke mishandelt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#115 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | |
|
![]() Citaat:
De definitie is deze van de Conventies van de Verenigde Naties. Die zij door België geratificeerd, waardoor een rechter er zich op kan baseren voor een veroordeling. Moest ge u ook gedragen zoals die waarover deze draad gaat zal je dezelfde veroordeling riskeren. Uw keuze, uw blaren, uw gat.
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits (Albert Einstein) Laatst gewijzigd door Alboreto : 12 juli 2010 om 21:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | ||
|
![]() Citaat:
![]() Dit heb ik nu nog nooit gelezen, heb al veel racistische, discriminerende zaken gelezen maar meestal ontkent men steevast van racist te zijn en U bent daar gewoon fier op. Hoedje af voor deze vlaming! Of misschien was u wel gewoon degene die deze vrouw onder een bus probeerde te duwen? Dat zou natuurlijk alles verklaren.
Laatst gewijzigd door suqar_7loe : 12 juli 2010 om 21:59. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#118 |
Banneling
|
![]() U bent van mening dat zeggen dat 'dit je eigen land is en dat je hier geboren en getogen bent', racistisch is.
Welnu, ik ben hier geboren en getogen en dit is mijn eigen land. Bijgevolg ben ik volgens u een racist. En in dat geval, het geval dus dat je een racist schijnt te zijn als je bovenstaande zegt, draag ik die -nogmaals: totaal gedegenereerde- titel 'racist' met trots ja, en beschouw ik het oprecht als een geuzennaam. En ik schaam me er dus nog geen milliseconde voor. Nog niet misschien. |
![]() |
![]() |
![]() |
#119 | ||
|
![]() Citaat:
Ja, dan ben ik ook van mening dat u een grote racist bent en uw straf niet mag ontlopen. Het liefst een hele zware straf. In Afrika ofzo?
Laatst gewijzigd door suqar_7loe : 12 juli 2010 om 22:04. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#120 | ||
Banneling
|
![]() Jawel hoor, dat siert mij wel degelijk. Voor het waarom zie mijn post hierboven.
Citaat:
En ik ben Nederlander overigens. Citaat:
Waar blijft trouwens uw uitleg zoals gevraagd in post #67? |
||
![]() |
![]() |