![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#101 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ach zo. Brussel is dus geen Vlaams grondgebied. Goed dat die discussie in ieder geval is opgelost.
|
![]() |
![]() |
#102 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#103 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Brussel is niet "Vlaams grondgebied". Brussel is een van huis uit Nederlandstalige stad die door haar geschiedenis, volksaard, economie en vooral ligging tot Vlaanderen behoort, maar die door een Fransgezinde bourgeoisie gekaapt is afgeleid van haar ware aard.
De discussie over hoe de relatie tussen de Vlaamse staat en Brussel in structuren gaat gegoten worden, moet nog beginnen. Een goede aanzet vind je alvast bij de V-SB.
Georges-Louis Bouchez: "Wie zijn zij om te denken dat ze morele waarden hebben die superieur zijn aan die van ons?" Laatst gewijzigd door E. Gidius : 23 juli 2010 om 16:24. |
![]() |
![]() |
#104 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je m'en fous comme de l'an quarante.
Georges-Louis Bouchez: "Wie zijn zij om te denken dat ze morele waarden hebben die superieur zijn aan die van ons?" Laatst gewijzigd door E. Gidius : 23 juli 2010 om 16:24. |
![]() |
![]() |
#105 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Tja in Servië zeggen ze hetzelfde over Kosovo, met dat verschil dat Brussel vandaag als geen Vlaams grondgebied meer is wat de Vlaamse claim op Brussel juridisch eigenlijk waardeloos maakt. |
|
![]() |
![]() |
#106 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als Brusselaar & Randbewoner denk ik dan ook niet dat relatie Vlaanderen-Brussel zal tot stand komen op basis van de "Vlaamse claim" (hoewel het belangrijk is dat die blijft bestaan, zelfs in de Vlaamse grondwet opgenomen wordt). Ze zal tot stand komen op vraag van de Brusselaars zelf.
#107 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Wat ik onder eerlijke solidariteit versta is dat wereldwijd iedereen percentueel even veel belast wordt op alle inkomsten en dat wereldwijd elke persoon in dezelfde situatie evenveel van dat belastinggeld ontvangt. Niet meer en niet minder dan dat. De ene streek zal eens een periode een groter gemiddeld inkomen hebben en de andere streek zal eens een periode wat meer belastinggeld behoeven, maar dat is geen reden om de sociale zekerheid te splitsen. Wat je bij splitsen van de sociale zekerheid doet, is een streek 'responsabiliseren', wat eigenlijk neerkomt op een grotere belasting voor hetzelfde inkomen geven voor de minder rijke streek. Is de belastingbetaler in de minder productieve streek zo hard uitmelken dat die niet meer meer verdient dan een werkloze een motivering om te werken? Neen, iedereen zal er uit noodzaak moeten wegtrekken en het werk in die streek wordt achtergelaten, waardoor je nog meer werkloze immigranten als resultaat hebt. Dan kan je m.i. toch beter de door mij gedefinieerde vorm van eerlijke solidariteit toepassen. Citaat:
Citaat:
Leg ook eens uit wat je precies bedoelt met dat racistisch-Belgicistisch wagentje. |
|||
![]() |
![]() |
#108 | |||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
Maar 't is wel leuk als belgicisten pogen een sociale dimensie te geven aan hun bezwaren. ![]() Citaat:
Zeker als ze zoveel ruimte innemen als Dewever niet nee ![]() Maar ik snap iets niet. In sommige linkse kringen hoor je dat allochtonen noodzakelijk zijn om onze sociale zekerheid te betalen. Allochtonen of weverkes, what's the difference? Ze kweken alletwee als konijnen.
![]() |
#109 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Capisce, paisano?
![]() |
#110 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een beetje zoals Rijsel en Zeeuws-Vlaanderen dus?
|
![]() |
![]() |
#111 |
Minister-President
|
![]() In feite wel, al ligt volgens mij geen kat daar echt wakker van.
In het geval van Litouwen had men het zelfs in de grondwet ingeschreven. Je kan dat vergelijken met dat de officiële Vlaamse vertegenwoordiging Brussel tot haar hoofdstad verklaart, hoewel de Vlaamse Gemeenschap geen territoriale bevoegdheden heeft in die hoofdstad.
#112 | ||||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
-Het overgrote deel van Belgische Limburg was tot aan de inval van de Fransen op Luik aangewezen, want onder gezag (maar met een zekere mate van vrijheid) van de prinsbisschop. Ook Maastricht had een zeer sterke band met Luik. -Na de Belgische omwenteling in 1830 was zowel Oost als West-Limburg uit vrije wil Belgisch grondgebied. Op uitzondering van Maastricht (en enkele omliggende gemeenten zoals o.a. Rekem) dat door toedoen van De Hollandse gezinde garnizoenscommandant TEGEN DE WIL VAN DE BEVOLKING IN een niet-Belgische eiland vormde binnen het nieuwe België. Wat betreft kindergeld mag duidelijk zijn dat ik mij aansluit bij hetgeen Robinus V hierover schrijft. Het is pas in 1839 dat het Belgisch bestuur toegegeven heeft het westelijk deel van Limburg met inbegrip van Maastricht en de gebieden binnen het schootsveld van de daar geplaatste kanonnen terug te geven aan Nederland in ruil voor het Frans sprekende deel van Luxemburg. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Als ik echter de welvaart van mijn grootvader die onder Waals gezag, in de mijn gewerkt heeft en waarvan zijn jonge weduwe jarenlang een overlevingspensioen ontving vergelijk met mijn grootvader die niet in de mijn werkte maar tot in Duitsland in de baksteenindustrie of bietenindustrie moest gaan werken om zijn gezin te onderhouden, dan weet ik toch wie beter betaalde. Citaat:
Als ik een aantal kranten mag geloven heeft Vlaanderen geprobeerd de Europese geldelijke steun die ze kreeg voor reconversie in Limburg elders in Vlaanderen te besteden. Het zou enkel zijn omdat de Limburgse politici over de partijgrenzen heen één gezamenlijk front vormden dat deze 'diefstal' niet doorgegaan is. |
||||||
![]() |
![]() |
#113 | ||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
#114 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niet veralgemenen he. Dat geldt hoogstens voor 51% van de Vlamingen.
Citaat:
Laatst gewijzigd door fonne : 23 juli 2010 om 21:43. |
|
![]() |
![]() |
#115 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zie bv. Alcatel-Lucent. Ook al doen ze miljarden euros besparingen (lees: smijten ze een massa waardevolle werknemers buiten), op het eind van de rit blijft er een slechtwerkend bedrijf. En waarom? Omdat aan de top van dergelijke mega-bedrijven niet meer rationeel gedacht wordt, maar alleen nog in termen van macht en prestige. En omdat de kultuurverschillen en de onderlinge strijd om de macht in het bedrijf tussen de clans de efficiëntie-verbeteringen totaal uithollen. Veel van die mage-fusies vertonen exact dezelfde kenmerken als België: blokkeringen, inefficiëntie, gebrek aan slagvaardigheid, gebrek aan creativiteit ten aanzien van nieuwe uitdagingen. |
|
![]() |
![]() |
#117 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Van zodra de Vlaams-nationalisten 50% van de stemmen halen in Vlaanderen zal het rap geregeld zijn. Lang zal dat dus niet meer duren. Ondertussen kunnen we de schelp toch al zo goed mogelijk leeg maken. Alhoewel: hoe leeg ze ook is, de Franstaligen zien er toch nog altijd profijt in om zich aan België vast te klampen. Het is ooit anders geweest: het separatisme en het rattachisme hebben oorspronkelijk vooral in Wallonië gebloeid.
|
![]() |
![]() |
#118 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Indien de Waalse staat constructief meewerkt aan een confederatie, en het blijkt dat die werkt en voor beide partijen voordelen heeft, zal er niemand die terug opdoeken. Totdat ze geen voordelen meer heeft, wat misschien gebeurt als Europa echt een politieke eenheid wordt en die paar confederale bevoegdheden zoals defensie overneemt. |
|
![]() |
![]() |
#119 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#120 | |