Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 juli 2010, 10:55   #161
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vuvu Zela Bekijk bericht
Weet je nog toen Boudewijn stierf??
1993

Noem mij één ander evenement dat meer volk trok!!

Elk normaal mens zal inzien dat het koningshuis dat we nu hebben zeker geen slechte oplossing is voor de Belgische situatie!!

Wat ook een paar gefrustreerde Flaminganten mogen denken!
Laat ons hopen dat het volgende evenement er snel aankomt.
Oud 25 juli 2010, 10:56   #162
Shadowke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adam Smith Bekijk bericht
Bij mijn weten liggen Saksen, Coburg en Gotha, toch echt in Duitsland.
Verder noemen ze zichzelf sinds WO I van Belgie/ de Belgique/ von Belgien (behalve de koning der Belgen(formeel nog het staatshoofd) en zijn partner, die heten: der Belgen/des Belges/der Belgier), dit om de zelfde redenen als de Saxe-Coburgs-Gotha van het Verenigd Koninkrijk, die zijn zich toen Windsor gaan noemen. Verder zagen beide families of van hun Duitse familie titels (oa hertog van Saksen).
Over dat laatste geval schijnt Kaiser Wilhelm II gezegd te hebben, dat hij uitkeek naar een opvoering van de Merry Wives of Saxe-Coburg-Gotha (het origineel van Shakespeare was Merry Wives of Windsor).
je weet wel wat ik bedoel
daar voelt hij zich meer thuis dan in belzieksken, laat staan vlaanderen.
Shadowke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2010, 11:02   #163
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Laat ons hopen dat het volgende evenement er snel aankomt.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2010, 12:33   #164
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Weet je nog toen Boudewijn stierf??
1993

Noem mij één ander evenement dat meer volk trok!!

Elk normaal mens zal inzien dat het koningshuis dat we nu hebben zeker geen slechte oplossing is voor de Belgische situatie!!

Wat ook een paar gefrustreerde Flaminganten mogen denken!
Ik herinner me dat.
Evenals een paar details daarover.
Vb. dat daar veel oma's waren,
Vb. dat alle ambtenaren die daar naartoe gingen, hiervoor een extra dag verlof kregen. De helft van de ambtenaren ging er inderdaad naar toe, de andere helft bleef gewoon thuis en genoot van zijn verlof.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2010, 12:37   #165
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En zonder Limburg.... en zonder Deurne Zuid....
Kan zijn.

Maar daar zijn in ieder geval geen politieke bewegingen die dit aan de kaak stellen.

Het aantal nva-kamerleden daarentegen, is wel degelijk zichtbaar in het parlement.
De grootste fractie !!! (bedankt om mij gelegenheid te geven dit nog eens in de verf te stellen)
Tel daar die van het Belang nog eens bij ...

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 25 juli 2010, 12:46   #166
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik herinner me dat.
Evenals een paar details daarover.
Vb. dat daar veel oma's waren,
Vb. dat alle ambtenaren die daar naartoe gingen, hiervoor een extra dag verlof kregen. De helft van de ambtenaren ging er inderdaad naar toe, de andere helft bleef gewoon thuis en genoot van zijn verlof.
Men heeft toen ook een hele hoop bussen naar de RVT's gestuurd om de dementen op te halen en naar het paleis te voeren.
Oud 25 juli 2010, 12:48   #167
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gehuigert Bekijk bericht
Een leuke thread.

Als ik in andere topics opmerk dat 'Vlaamsgezinde' politici confederalisme gebruiken terwijl het geen confederalisme is dat ze nastreven, is er niemand die er iets om kan geven. Nu heeft de koning 'gefedereerde entiteiten' gebruikt ipv 'deelstaten' en hij is kop van jut.

Twee maten en gewichten anyone?
Helemaal geen twee maten en gewichten.

Over dat konfederalisme bestaat wel meningsverschil of het nu puur dat is, of het een vorm is van enz., maar voor de rest niet 'betwist'.

De keuze tussen de woorden 'deelstaat' en 'gedefedereerde entiteit' is dat wel degelijk. De neutraliteit die verwacht wordt van de roi zou ervoor moeten zorgen dat hij die woordkeuze omzeilt (vb. door te spreken over 'gemeenschappen en gewesten').

De keuze werd toch gemaakt, ... en toch wel naar de mond van de Franstaligen gepraat zeker ....

Nu, het positieve gevolg is - zo vermoed ik - dat bij Kris Peeters dit een wrang gevoel heeft opgewekt.
Alweer eentje die een cm'ke opgeschoven is in de goede richting.

Oud 25 juli 2010, 12:50   #168
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Men heeft toen ook een hele hoop bussen naar de RVT's gestuurd om de dementen op te halen en naar het paleis te voeren.
Om van de necrofielen nog maar te zwijgen ...

Oud 25 juli 2010, 21:29   #169
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hier met 2

U maakt toch wel de fout denk ik????

Wie doet hier nu interresant????

Mag ik U 'paljaske' noemen???

En maar interrasant willen doen.....: lol:
Scusa, e un' errore di battitura. Had het niet opgemerkt en uw terechtwijzing anders begrepen.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2010, 22:33   #170
Vuvu Zela
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Scusa, e un' errore di battitura. Had het niet opgemerkt en uw terechtwijzing anders begrepen.

En weer een schrijffout!

Hoe kan je je in godsnaam ZO belachelijk maken????

Laatst gewijzigd door Vuvu Zela : 25 juli 2010 om 22:33.
Vuvu Zela is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2010, 22:48   #171
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En weer een schrijffout!

ja, welke dan?
Oud 25 juli 2010, 22:50   #172
Vuvu Zela
Banneling

Standaard

Citaat:
ja, welke dan?
Zie je ze niet?

Interessant willen doen en zich belachelijk maken.....

Vuvu Zela is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2010, 22:51   #173
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zie je ze niet?

Interessant willen doen en zich belachelijk maken.....

Nee, leg maar eens uit.
Oud 25 juli 2010, 22:52   #174
gehuigert
Europees Commissaris

gehuigert's schermafbeelding

Standaard

Misschien moet iedereen maar terug starten met in het Nederlands te posten en terug te komen tot de essentie waar deze thread over gaat :\ 't Is maar een suggestie om geen thread te hebben waarbij ge van elkaar blijft vinden dat de ander hem belachelijk maakt en dan nog met posts die niets ter zake doen

]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[
gehuigert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2010, 07:17   #175
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ernst Niessen Bekijk bericht
Geef toe: de entourage en het protocol sparen hem niet. In menselijk opzicht heb ik daarom met hem te doen.
Hij heeft toch de keuze:
1. Aftreden en genieten van een royaal pensioen en de wereld rondreizen.
2. Aanblijven en genieten van een royale dotatie en de wereld rondreizen.
Oud 26 juli 2010, 08:29   #176
rookie
Staatssecretaris

rookie's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar rookie
Standaard

Citaat:
en treinen . Zelf opgeroepen om 6 uur s morgens om stande pede op te komen voor een extra trein te verzekeren van Sint Niklaas naar Brussel pikant detail : geen enkele opstappende moest betalen, alles gratis, dictoraat vanuit Brussel

Laatst gewijzigd door rookie : 26 juli 2010 om 08:31.
rookie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2010, 23:12   #177
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Misschien moet iedereen maar terug starten met in het Nederlands te posten en terug te komen tot de essentie waar deze thread over gaat :\ 't Is maar een suggestie om geen thread te hebben waarbij ge van elkaar blijft vinden dat de ander hem belachelijk maakt en dan nog met posts die niets ter zake doen
Een goed idee, maar telt dat dan ook voor al wat in het Frans en in het Engels gepost wordt? Of mag dat wel naar uw mening. Want daarop heb ik hier nog noooooooit een dergelijke opmerking gelezen.
Oud 26 juli 2010, 23:26   #178
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En weer een schrijffout!

Wel, weet ge intussen nu al wat er zou mis zijn. Ik zou het graag horen. Ik heb altijd graag iets bij te leren.

Bij ons zeggen ze, als je A zegt moet ge ook B zeggen. Het gaat niet op van met veel tamtam te beweren," En weer een schrijffout!" maar verder niet te kunnen aantonen wat er dan wel mis is.
Oud 27 juli 2010, 00:06   #179
gehuigert
Europees Commissaris

gehuigert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een goed idee, maar telt dat dan ook voor al wat in het Frans en in het Engels gepost wordt? Of mag dat wel naar uw mening. Want daarop heb ik hier nog noooooooit een dergelijke opmerking gelezen.
Misschien is de reden daarvoor te vinden in de taalkundigheid van de Belgische bevolking? Nederlands, Frans, Engels, we zouden het allemaal moeten kunnen uit het middelbaar... Maar Spaans? (als het al Spaans en niet Portugees of iets dergelijks was...) Ik heb trouwens bij het posten van deze tekst gegoogeld naar een cijfer voor hoeveel Belgen de Spaanse taal (naar schatting) machtig zijn, ik vermoed dat het getal te marginaal is want ik vind geen resultaten (voel je vrij cijfers te posten, maar voor de rest lijkt het mij beter terug on topic te gaan, hier hoeft ook geen discussie over Spaanstaligheid in België gevoerd te worden)

]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[
gehuigert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2010, 00:21   #180
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Misschien is de reden daarvoor te vinden in de taalkundigheid van de Belgische bevolking? Nederlands, Frans, Engels, we zouden het allemaal moeten kunnen uit het middelbaar... Maar Spaans? (als het al Spaans en niet Portugees of iets dergelijks was...) Ik heb trouwens bij het posten van deze tekst gegoogeld naar een cijfer voor hoeveel Belgen de Spaanse taal (naar schatting) machtig zijn, ik vermoed dat het getal te marginaal is want ik vind geen resultaten (voel je vrij cijfers te posten, maar voor de rest lijkt het mij beter terug on topic te gaan, hier hoeft ook geen discussie over Spaanstaligheid in België gevoerd te worden)
Was Italiaans. En je kan zo ook stellen dat we hier in België geen Spaanse ex Koningin moeten dotaties geven, en dat we van een Italiaanse koningin, die hier al meer dan 3/4 van haar leven woonachtig is en op ons zweet teert, mogen verwachten dat ze feilloos de taal beheerst van 60 % van de Belgische bevolking.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be