![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#581 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Omdat veel Vlaams-nationalisten hier de gewoonte hebben om elkaar en de rest van Vlaanderen voor verraders uit te maken of althans dat te suggereren. Vandaar dat ik hen daar regelmatig eens aan wil herinneren.
|
![]() |
![]() |
#582 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als 'we' die gewoonte hebben, dan is het toch overbodig om ons eraan te herinneren ? Dus hebben 'we' eigenlijk niet de gewoonte.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
#583 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Eigenlijk wel goed dat flamigant terug een geuzenaam is... Laatst gewijzigd door camel : 5 augustus 2010 om 20:35. |
|
![]() |
![]() |
#584 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#585 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als aan één van deze voorwaarden niet is voldaan, dient een federale kieskring uitsluitend tot het in stand houden van de machtsusurpatie door Franstalig België en hun controle over de Belgische staat en over Vlaanderen. Het spreekt vanzelf dat geen enkele Vlaamse partij zoiets kan overwegen zonder zelfmoord te plegen. De voorstanders van een federale kieskring hebben dus werk op de plank.
Georges-Louis Bouchez: "Wie zijn zij om te denken dat ze morele waarden hebben die superieur zijn aan die van ons?" Laatst gewijzigd door E. Gidius : 5 augustus 2010 om 22:51. |
|
![]() |
![]() |
#586 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#587 |
Minister-President
|
![]() Vertel mij dan eens waar de lat ligt voor de onderhandelingen?
#588 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
#589 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Lode_Claes Citaat:
![]() |
#590 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Willen we dat onze ideeën verdedigd worden in het parlement of willen we dat er mensen van onze streek zetelen in het parlement? Willen we het eerste, dan moeten we voor een unitaire kieskring gaan. Willen we het tweede, dan moeten we voor een zetelverdeling binnen meerdere kieskringen gaan, met bijbehorende pariteiten. Laatst gewijzigd door Robinus V : 6 augustus 2010 om 10:45. |
|
![]() |
![]() |
#591 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als ge dat al snapt, laat het ons weten, dan doe ik verder.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
#592 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zou Robinus V een voorstander zijn van het Bindend Referendum Op Volksinitiatief, of zou Robinus V van mening zijn dat een kiezer nog net slim genoeg is om naast de naam van een politicus een bolletje in te kleuren, maar net niet slim genoeg om een vraag met een simpel 'ja' of 'neen' te beantwoorden?
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
#593 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Want die willen alleen Frans horen praten in het parlement ... Ernstig nu: je vraag is van een spitsvondige simpliciteit waarmee je een boer van zijn paard kan slaan. De roep om een federale kieskring is er om heel andere redenen; en al die redenen staan haaks op de politieke en sociologische na-oorlogse ontwikkelingen. Tracht jij maar eens te antwoorden op welk specifiek probleem een federale kieskring een oplossing zou bieden ? Of vertel ons eens een idee dat met de huidige samenstelling van het parlement, er niet zou gehoord worden. Alle problemen worden er gehoord, maar een flink aantal problemen worden genegeerd. Die negatie wordt herkenbaar samengevat in het woord "Non".
|
![]() |
![]() |
#594 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In elk geval, je maakt er jezelf compleet belachelijk mee.
#595 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
#596 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Op deze moment ben ik voorstander van representatieve democratie die zo dicht mogelijk bij directe democratie ligt. Ik ben niet echt een tegenstander van BROV. Ik ben er enkel nog niet uit of het al dan niet goed kan werken. BROV is een direct democratisch element dat samen met een representatieve democratie werkt. Een parlement moet zich dan aan het resultaat van zo'n vraag houden, maar nogmaals, ik zie niet in wat je uit één vraag kan uitmaken. Een programma aan de andere kant antwoordt op meerdere vragen tegelijkertijd en die programma's zie ik beperkt worden door BROV, terwijl die evenzeer democratisch verkozen zijn in het ideale geval dat ik nastreef. Ik heb mijn twijfels over BROV en ik wil niets invoeren, terwijl ik eigenlijk niet goed weet of het al dan niet een verbetering is. Een afkeer heb ik er in ieder geval zeker niet van. Met één enkele kieskring voor het aanstellen van alle leden van alle parlementen wil ik simpelweg de mate van democratie verhogen. Meer zit daar niet achter en meer hoef je daar ook niet achter te zoeken. |
|
![]() |
![]() |
#597 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
(wat niet wil zeggen dat ik je niet begrijp; alleen: de frankofonen moeten natuurlijk niet weten van verhoging van de democratie door het principe één man één stem. Ze gooien die federale kieskring alleen maar op tafel om een paritaire senaat te bekomen, om volgende staatshervormingen nog meer te kunnen afblokken)
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) Laatst gewijzigd door De schoofzak : 7 augustus 2010 om 08:51. |
|
![]() |
![]() |
#598 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Als wij ideeën voor meer democratie die voordelig zijn voor de Franstaligen (en voor veel Nederlandstaligen trouwens ook) afwijzen, enkel en alleen omdat we hen niets willen gunnen dat voordelig is voor hen, waarom verwachten we dan wel dat Franstaligen ideeën voor meer democratie die nadelig zijn voor hen en voordelig voor de Nederlandstaligen goedkeuren? Daar klopt iets niet, he. Sorry, ik doe niet met dat kinderachtig geruzie mee. |
||
![]() |
![]() |
#599 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De Robinus is nogal naïef.
Dagdromen over meer democratie, terwijl voor de rest er nul komma nul overeenstemming is om de dagelijkse gang der zaken te regelen. Ik gun de frankofonen hun maximum aan democratie; dat zij aub de mijne gunnen. Daarna wil ik met hen samenwerken, zoals we nu samenwerken met de Nederlanders, de Duitsers, de Luxemburgers, de Fransen en de Engelsen. Of zelfs nog beter. Zonder inmenging in mekaars keuken. Volledig volgens de afspraken die we maken met alle landen van de EU ... Dat is dus helemaal geen oorlogsverklaring. Wel een verklaring van intentie tot goed nabuurschap.
![]() |
![]() |
#600 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Naïef? Ik zie in dat de tactiek van onderling respect het best werkt.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |