![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
| Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
|
Discussietools |
|
|
#101 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
|
|
|
|
#102 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
En dat was de enige manier om de splitsing verteerbaar te maken. |
|
|
|
|
|
#103 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik wens de Franstaligen nu al een sterke maag toe, en kerngezonde darmen. Ze zullen ze nodig hebben.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! |
|
|
|
|
|
#104 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#105 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Trouwens, er zijn precedenten. In 1971 hebben de Franstaligen de wettelijk voorgeschreven pariteit in de Brusselse agglomeratie geusurpeerd door eigen "Vlaamse" lijsten met FDF-Vlamingen in te dienen.
“Never argue with stupid people. They will drag you down to their level and then beat you with experience.” - Mark Twain Laatst gewijzigd door E. Gidius : 14 augustus 2010 om 20:10. |
|
|
|
|
|
#106 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#107 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
#108 |
|
Europees Commissaris
|
Elke Belg is gelijk voor de wet. Daaruit volgt: Zij hebben evenveel te willen als ons.
100.000 mensen verbieden om te stemmen op de mensen waarop zij willen stemmen is, ook voor mij als Nederlandstalige, onaanvaardbaar. Het is echter ook onaanvaardbaar dat Franstaligen in de Brusselse rand op Brusselaars mogen stemmen en andere niet-Brusselaars niet. Die twee dingen samen maken een federale kieskring onvermijdelijk. |
|
|
|
|
#109 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
#110 |
|
|
U kan van nationaliteit veranderen
Opinies BELGIAN JOURNAL: ONGECENSUREERD, NON-CONFORMISTISCH, BELGISCH Hoe grappig Vlaams-nationalisten kunnen zijn: een mooi voorbeeld Omtrent de nederlaag van "Hallebarde" "Shadowke" geeft eens commentaar bij een bericht uit het dagblad Le Soir... FONNE, of het verlies van een laatste greintje geloofwaardigheid... BREEK DE CENSUUR Een Vlaamse held :bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag: |
|
|
|
|
#111 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
#112 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
#113 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
|
|
|
|
#114 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ofwel geeft u mij onvolledige raad;
ofwel verbiedt u mij om mijn poltieke gedachte op democratische wijze doorgang te laten vinden (mijn politieke gedachte: creatie van een Waalse - of welke naam ook, mag B. blijven, en een Vlaamse nationaliteit. Misschien tijd voor een of topic vraagje: stel dat er zo een splitsing komt, zou je dan opteren voor de Vlaamse of voor de andere nationaliteit (en dat laatste: zou het voor jou iets uitmaken of de frankofonen dat dan B. blijven noemen, dan wel dat ze zich toch Wallonië zouden noemen) ? En tegelijk aan de mede-flaminganten: zijn jullie ook akkoord dat iedere inwoner van Vlaanderen, die de B. nationaliteit nu aangemeten krijgt, het recht zou hebben te kiezen voor de 'andere' nationaliteit - en dus opteren om als buitenlander in Vlaanderen te wonen ? (Ik ben voor de grootste vrijheid. Omwille van het principe zelf, maar ook omdat ik denk dat in Walenland er meer mensen zijn die het moeilijk zouden kunnen verteren dat hun buur-nederlandssprekende inwijkeling opteert voor de Vlaamse nationaliteit ...)
|
|
|
|
#115 | |
|
|
Citaat:
Opinies BELGIAN JOURNAL: ONGECENSUREERD, NON-CONFORMISTISCH, BELGISCH Hoe grappig Vlaams-nationalisten kunnen zijn: een mooi voorbeeld Omtrent de nederlaag van "Hallebarde" "Shadowke" geeft eens commentaar bij een bericht uit het dagblad Le Soir... FONNE, of het verlies van een laatste greintje geloofwaardigheid... BREEK DE CENSUUR Een Vlaamse held :bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag: |
|
|
|
|
|
#116 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
#117 |
|
|
Zij hebben dus niet te willen te mogen stemmen op mensen uit een ander gewest, net zoals dat voor de rest van België zo is.
|
|
#118 |
|
|
België in een notendop.
|
|
#119 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
kalm kalm kalm...
Op dit eigenste moment (15-08-2010) is er nog steeds geen enkele Vlaamse partij die een niet-splitsing van BHV zelfs maar zou aanvaarden.De Vlaamse Overheid moet en zal haar volledige bevoegdheid en voogdij krijgen of er komt geen Belgische regering. Alle "toegevingen" zullen dus BINNEN betreffende gemeentes moeten geregeld worden.... positief ook: Het kartel NVA/CD&V bestaat in de praktijk weer(de namen zijn nu omgedraaid want ze hebben een andere locomotief aangekoppeld),en met de 5 resoluties van het Vlaams parlement uit 1999(!) wordt niet meer gelachen en gemarchandeerd.Ze bleken ver vooruitziend en de tegenstanders hebben bijna een decennium de kans gehad ze irrelevant te maken in woord en daad...niet dus... Ik zal meneer Van Cauwelaert (alweer) eens (vrij) citeren : De kans om nog "raisonabele Vlaamse partijen" te vinden is in de zomer van 2007 verkeken. Laatst gewijzigd door kelt : 15 augustus 2010 om 15:53. |
|
|
|
|
#120 |
|
|
Zegt u nu dat de N-VA in 2007 redelijk was en nu onredelijk is?
|
|