Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 15 augustus 2010, 09:53   #81
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Ik voel de spontane aandrang een aantal woorden te gebruiken waarvan ik weet dat ik er eigenlijk andere, totaal onschuldige medemensen mee zou beledigen, en dat is nu ook weer niet de bedoeling.

Ik hou het voorlopig dan maar bij de term 'oogklepper', maar sta open voor andere suggesties.
Oogklepper vind ik te ruim.
Er zijn bijvoorbeeld mensen die oogkleppen dragen voor; ik zeg zo maar iets; de nefaste gevolgen van het verbod van drugs op de maatschappij.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2010, 10:06   #82
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Jij wil er blijkbaar een bredere betekenis aan geven en dat is ook begrijpelijk gezien de Belgische wetgeving. Maar het woord heeft nu eenmaal zijn betekenis en daar kan zelfs de wetgeving niks aan veranderen. Het woordje racisme bestaan ook in andere (levende) talen en steeds is er slechts sprake van racisme, wanneer men bij het beoordelen van een medemens, diens 'ras' als criterium laat meetellen.
Die bredere betekenis is net het gevolg van de evolutie van de taal.

Citaat:
Daar bestaat mijn inziens geen woord voor. Je zou kunnen zeggen "discriminatie", maar dan specifieer je niet om grond van wat er gediscrimineerd wordt.
Discrriminatie geeft eerder de handeling weer; we zoeken toch een woord voor het gedachtengoed/mensen met dit gedachtengoed.
Citaat:
In uw plaats zou ik het hebben over een overtreding op de racismewetgeving. Maar dat is geen woord, eerder een bepaling.
Ik heb het helemaal niet over een overtreding van...
Dat maak jij ervan.
Er wordt ook nergens gesteld dat het subforum van Libelle werd gesloten wegens het overtreden van de wet.

Citaat:
Racisme is altijd een handeling. Alleen is het zo dat racistisch denken onmogelijk bewezen kan worden. Niemand kan in het hart kijken van zijn medemens tenzij hij God zou zijn.
Racisme is eveneens een gedachtengoed. Voor racistische uitspraken hoef je niet te kunnen gedachten lezen.

Citaat:
Ook op dit forum mag men geen racistische uitspraken doen. Dat wodrt gerekend onder "oproepen tot racisme". Alhoewel dat "oproepen" ook maar een interpretatie is en geen bewezen feit.

Paulus.
Dit moet ik tegenspreken.

Uit het klavier van Pieter Vandoorne. ;
http://forum.politics.be/showthread....45#post4338045
http://forum.politics.be/showthread....22#post4341322
Oud 15 augustus 2010, 10:12   #83
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Tsjahja, ik zei nog zo; "Begin geen mohammedanenkuren te krijgen of ik 'zwier' U buiten, terstond begon ie weer gezwind te 'zwieren'.
Hij betaalt wel de rekeningen hé, dus als je hem niet meer amuseert, dan neemt hij Debby in de plaats.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2010, 10:18   #84
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Die bredere betekenis is net het gevolg van de evolutie van de taal.
Neen. Het is eerder omgekeerd. De evolutie van de taal is net het gevolg van de bredere betekenis die mensen zoals jij er aan geven.

Citaat:
Discrriminatie geeft eerder de handeling weer; we zoeken toch een woord voor het gedachtengoed/mensen met dit gedachtengoed.
Ik zoek helemaal geen woord. Jij zoekt een woord om jou bredere betekenis die je aan 'racisme' geeft, te kunnen bewoorden. Maar nogmaals:
Het woordje racisme bestaan ook in andere (levende) talen en steeds is er slechts sprake van racisme, wanneer men bij het beoordelen van een medemens, diens 'ras' als criterium laat meetellen.

Als dit voor jou zo niet is, dan is het verkeerd gebruik van het woordje 'racisme' voor jou rekening en wordt je daar terecht op aangesproken. Er is nu eenmaal een verschil tussen een racist, seksist, etnist, culturist, religist,....

Citaat:
Ik heb het helemaal niet over een overtreding van...
Dat maak jij ervan.
Nochtans vraag je naar één woord die alle mogelijke ovetredingen van de Belgische antiracismewet dekt.

Citaat:
Er wordt ook nergens gesteld dat het subforum van Libelle werd gesloten wegens het overtreden van de wet.
Dat spreek ik niet tegen.

Citaat:
Racisme is eveneens een gedachtengoed. Voor racistische uitspraken hoef je niet te kunnen gedachten lezen.
Gadachten kun je niet bewijzen zonder handelingen en dus ook niet vervolgen.

Citaat:
Dit moet ik tegenspreken.

Uit het klavier van Pieter Vandoorne. ;
http://forum.politics.be/showthread....45#post4338045
http://forum.politics.be/showthread....22#post4341322
Hierin heb je dan weer gelijk. Ik wist dit niet.

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 15 augustus 2010 om 10:20.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2010, 10:55   #85
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Ik zie dat men óók in deze discussie weer eens aangekomen is bij iets wat al zo vaak in allerlei discussies -doorgaans met dezelfde actrice in de hoofdrol- aan bod is geweest, namelijk de definitie van het woord 'racisme'.

Ik word daar verschrikkelijk moe van. Vooral omdat racisme steeds vaker, door met name mensen van linkse tot extreemlinkse signatuur, als synoniem voor het woord 'discriminatie' wordt gebruikt. 'Racisme', hetgeen niet meer betekent dan discriminatie op grond van ras, wordt door hen maar al te graag als een soort van pars pro toto voor alle soorten van discriminatie gebruikt.

Uit dezelfde hoek komen ook met de regelmaat van de klok nieuwe eufemismen die enkel dienen om hun verwrongen wereldbeeld enige legitimatie te verschaffen. Men denke bijvoorbeeld aan het woord 'gastarbeider' dat door hen geïntroduceerd werd ter vervanging van het uitstekend voldoende woord 'vreemdeling'. Toen het woord 'gastarbeider' een negatieve bijklank begon te krijgen, mede door negatief gedrag van een niet onaanzienlijk deel van die 'gastarbeiders', vond (extreem)links het nodig om het beestje maar weer eens een nieuwe naam te geven, en floep, daar dook het woord 'allochtoon' op. Inmiddels heeft het woord 'allochtoon', wederom voornamelijk door eigen toedoen van degenen die onder dat eufemisme resorteren, ook een negatieve bijklank gekregen. En u raadt het al, (extreem)links is alweer druk bezig met het zoeken naar nieuwe eufemismes. 'Bi-' of zelfs 'tricultureel' schijnt tegenwoordig de juiste politiek hypercorrecte term te zijn om die groep mensen mee aan te duiden. Niet dat het geven van een nieuwe term verder ook maar een mallemoer zal helpen, want zolang die groep 'vreemdelingen/gastarbeiders/allochtonen/biculturelen' zich als groep negatief blijft onderscheiden, zal om het even welk eufemisme ervoor wordt bedacht, eerder vroeg dan laat een negatieve bijklank krijgen.

Uit dezelfde compleet doorgedraaide (extreem)linkse hoek zijn de ijveraars voor geslachtsneutrale termen afkomstig, die vanuit een totaal verwrongen en onrealistisch wereldbeeld de taal willen veranderen. Zo schijnt een woord als 'timmerman' door deze lieden als iets sexistisch gezien te worden dat dan ook onverwijld uit de taal dient te verdwijnen. Men heeft het in die kringen dan graag over een 'timmermens' en een 'brandweermens'. Het gaat zelfs zo ver dat die doorgedraaide linksige feministes het over de 'bemensing' van bijvoorbeeld een boot hebben, en ze hebben het over een 'onbemenste' telefooncentrale. Dat zij totaal gespeend zijn van elk historisch taalkundig besef, moge duidelijk zijn. De oorspronkelijke betekenis van 'man' was immers gewoon 'mens', een betekenis die vandaag de dag nog altijd geldt overigens.

Dat er mensen in deze draad zijn die deze bewuste manipulatie om de eigen politieke doeleinden te dienen, dit bewust gestuurde proces van zogenaamde taalvernieuwing -taalvernieling is een betere term overigens- dan ook nog eens een 'evolutie' van 'een levende taal' durven noemen, is niet alleen dieptriest, maar ook nog eens een verdraaiïng van de feiten.

Laatst gewijzigd door Sus Iratus : 15 augustus 2010 om 10:57.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2010, 11:10   #86
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Neen. Het is eerder omgekeerd. De evolutie van de taal is net het gevolg van de bredere betekenis die mensen zoals jij er aan geven.
Dat is inderdaad de evolutie van de taal.

Citaat:
Ik zoek helemaal geen woord. Jij zoekt een woord om jou bredere betekenis die je aan 'racisme' geeft, te kunnen bewoorden. Maar nogmaals:
Het woordje racisme bestaan ook in andere (levende) talen en steeds is er slechts sprake van racisme, wanneer men bij het beoordelen van een medemens, diens 'ras' als criterium laat meetellen.
Ik denk dat die evolutie ook in andere talen bestaat.

Citaat:
Als dit voor jou zo niet is, dan is het verkeerd gebruik van het woordje 'racisme' voor jou rekening en wordt je daar terecht op aangesproken. Er is nu eenmaal een verschil tussen een racist, seksist, etnist, culturist, religist,....
Wat is het verschil? Enkel en alleen het criterium.

Citaat:
Nochtans vraag je naar één woord die alle mogelijke ovetredingen van de Belgische antiracismewet dekt.
Maar voor mij behoren daar ook de mensen bij die denken dat alle vrouwen met blond haar dom zijn; de blondisten.

Citaat:
Dat spreek ik niet tegen.
De betekenis van het woord "racist" zoeken we hier dan ook in het kader van het subforum dat daar gesloten werd; niet in het kader van "anti-racisme wet".

Citaat:
Gadachten kun je niet bewijzen zonder handelingen en dus ook niet vervolgen.
Die gedachten zijn dan ook niet strafbaar.

Citaat:
Hierin heb je dan weer gelijk. Ik wist dit niet.

Paulus.
Ik leerde dit ook pas na die antwoorden.

Laatst gewijzigd door artisjok : 15 augustus 2010 om 11:10.
Oud 15 augustus 2010, 11:18   #87
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sjaax Bekijk bericht
Opa Hoomer denkt in zijn heldere momenten tussen zijn dementie door dat het vroeger beter was.
Op het gebied van criminaliteit en het onveiligheidsgevoel zeker en vast..op politiek vlak slaat hij de bal mis..nooit was de bevolking zo politiek radicaal als in de 'verzuilde' periodes van de jaren 50 en 60
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2010, 11:21   #88
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Vroeger had je ongeveer 25% van je (gewwon) inkomen nodig om je vaste kosten te betalen nu is dat als je alleenstaande bent 75%.
Mijn eerste middenklasse wagen die ik kocht koste nieuw 132 000 Bfr en ik verdiende 32 000 per maand, nu kost die wagen in franken gerekend 1 20O OOO Bfr en hoeveel is een gewoon loon? 60 000 Bfr.
Ik moest voor die wagen in jaren zeventig dus een kleine 5 maanden werken, voor dezelfde wagen moet ik nu 20 maanden werken.

Vroeger alles beter? Geloof me maar snotneus.
Niet vergeten dat de huidige wagens 'in uw tijd' totaal onbetaalbaar waren, gezien er vroeger nul komma nul luxe en veilgheidsvoorzieningen in waren..
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2010, 11:22   #89
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
Ik zie dat men óók in deze discussie weer eens aangekomen is bij iets wat al zo vaak in allerlei discussies -doorgaans met dezelfde actrice in de hoofdrol- aan bod is geweest, namelijk de definitie van het woord 'racisme'.

Ik word daar verschrikkelijk moe van. Vooral omdat racisme steeds vaker, door met name mensen van linkse tot extreemlinkse signatuur, als synoniem voor het woord 'discriminatie' wordt gebruikt. 'Racisme', hetgeen niet meer betekent dan discriminatie op grond van ras, wordt door hen maar al te graag als een soort van pars pro toto voor alle soorten van discriminatie gebruikt.

Uit dezelfde hoek komen ook met de regelmaat van de klok nieuwe eufemismen die enkel dienen om hun verwrongen wereldbeeld enige legitimatie te verschaffen. Men denke bijvoorbeeld aan het woord 'gastarbeider' dat door hen geïntroduceerd werd ter vervanging van het uitstekend voldoende woord 'vreemdeling'. Toen het woord 'gastarbeider' een negatieve bijklank begon te krijgen, mede door negatief gedrag van een niet onaanzienlijk deel van die 'gastarbeiders', vond (extreem)links het nodig om het beestje maar weer eens een nieuwe naam te geven, en floep, daar dook het woord 'allochtoon' op. Inmiddels heeft het woord 'allochtoon', wederom voornamelijk door eigen toedoen van degenen die onder dat eufemisme resorteren, ook een negatieve bijklank gekregen. En u raadt het al, (extreem)links is alweer druk bezig met het zoeken naar nieuwe eufemismes. 'Bi-' of zelfs 'tricultureel' schijnt tegenwoordig de juiste politiek hypercorrecte term te zijn om die groep mensen mee aan te duiden. Niet dat het geven van een nieuwe term verder ook maar een mallemoer zal helpen, want zolang die groep 'vreemdelingen/gastarbeiders/allochtonen/biculturelen' zich als groep negatief blijft onderscheiden, zal om het even welk eufemisme ervoor wordt bedacht, eerder vroeg dan laat een negatieve bijklank krijgen.

Uit dezelfde compleet doorgedraaide (extreem)linkse hoek zijn de ijveraars voor geslachtsneutrale termen afkomstig, die vanuit een totaal verwrongen en onrealistisch wereldbeeld de taal willen veranderen. Zo schijnt een woord als 'timmerman' door deze lieden als iets sexistisch gezien te worden dat dan ook onverwijld uit de taal dient te verdwijnen. Men heeft het in die kringen dan graag over een 'timmermens' en een 'brandweermens'. Het gaat zelfs zo ver dat die doorgedraaide linksige feministes het over de 'bemensing' van bijvoorbeeld een boot hebben, en ze hebben het over een 'onbemenste' telefooncentrale. Dat zij totaal gespeend zijn van elk historisch taalkundig besef, moge duidelijk zijn. De oorspronkelijke betekenis van 'man' was immers gewoon 'mens', een betekenis die vandaag de dag nog altijd geldt overigens.

Dat er mensen in deze draad zijn die deze bewuste manipulatie om de eigen politieke doeleinden te dienen, dit bewust gestuurde proces van zogenaamde taalvernieuwing -taalvernieling is een betere term overigens- dan ook nog eens een 'evolutie' van 'een levende taal' durven noemen, is niet alleen dieptriest, maar ook nog eens een verdraaiïng van de feiten.
Volledig mee eens.

Alhoewel.

Racisme hoeft niet seeds een discriminatie te zijn. Ik ken persoonlijk iemand die meent dat een bepaald 'ras' minder ontwikkelingsmogelijkheden heeft, omwille van wat ze zijn, en daarom ook minder ontwikkeld is.

Vanuit die visie heeft de man een organisatie op poten gezet om deze mensen van dat andere ras te helpen. Hij heeft er oprecht medelijden mee.

Maar hij is wel een racist natuurlijk.

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 15 augustus 2010 om 11:24.
Oud 15 augustus 2010, 11:25   #90
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Op het gebied van criminaliteit en het onveiligheidsgevoel zeker en vast..op politiek vlak slaat hij de bal mis..nooit was de bevolking zo politiek radicaal als in de 'verzuilde' periodes van de jaren 50 en 60
"Je hoefde toen ook je deur niet op slot te draaien hoor er was misdaad maar deze was heel miniem." is volgens jou dus correct voor de jaren 50 en 60.
Oud 15 augustus 2010, 11:44   #91
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Lijkt me heel verstandig om over immigratie te discusieren als de gemiddelde Nederlandse vrouw 1,6 kind krijgt.

Immigratie en hoe hiermee om te gaan is een uitermate belangrijk onderwerp in een kindarme en verouderende samenleving.

Zelfs de Libelle lezeressen hebben dit begrepen.
Stop eens met je larie en apenkool!
Het gaat er om dat we niet moeten overspoeld worden door islam-kindjes die hier binnen decennia de dienst zullen uitmaken en het land een stuk terug in de middeleeuwen zullen schoppen! Alsof je dat zelf niet weet...
Je 1,6 enz zullen dan de minste van onze zorgen zijn!
Een paar decennia verder zullen velen onder ons er niet meer zijn en dan zullen de rest van de "echte Belgen, Nederlanders enz" kunnen zeggen: wir haben es nicht gewusst! Omdat ze nu wat beters om handen hebben dan zich met de opstapelende multiculproblemen bezig te houden zolang ze er zelf niet persoonlijk slachtoffer van worden en niet beseffen dat een deel van hun belastingsgeld dient om dat zootje hier binnen te halen en te onderhouden!
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2010, 11:48   #92
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Ge hebt gelijk.

Racisme is dan ook te mijden, zeker op een site van een blad als Libelle.
Het is steeds een harde kern racisten die amok maakt, heb dat ook al op andere fora gezien.
"Racisme" is tegenwoordig de zaken zeggen en schrijven zoals ze zijn ipv op je buik te kruipen voor de vooral linkse hypocrieten waarvan je je afvraagt waar hun hersens gebleven zijn!
Zijn ze zo of doen ze alsof?
Oud 15 augustus 2010, 11:50   #93
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Typisch gedrag voor racisten volgens mij (ook hier op dit forum)
Misschien wil je ons eens vertellen in welk niet-moslimland er wel positief over de islam gesproken wordt???????????
Oud 15 augustus 2010, 11:57   #94
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Stop eens met je larie en apenkool!
Het gaat er om dat we niet moeten overspoeld worden door islam-kindjes die hier binnen decennia de dienst zullen uitmaken en het land een stuk terug in de middeleeuwen zullen schoppen! Alsof je dat zelf niet weet...
Je 1,6 enz zullen dan de minste van onze zorgen zijn!
Een paar decennia verder zullen velen onder ons er niet meer zijn en dan zullen de rest van de "echte Belgen, Nederlanders enz" kunnen zeggen: wir haben es nicht gewusst! Omdat ze nu wat beters om handen hebben dan zich met de opstapelende multiculproblemen bezig te houden zolang ze er zelf niet persoonlijk slachtoffer van worden en niet beseffen dat een deel van hun belastingsgeld dient om dat zootje hier binnen te halen en te onderhouden!
Ontgroening en vergrijzing in Vlaanderen 1990-2050:
http://publicaties.vlaanderen.be/doc..._1990_2050.pdf
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.

Laatst gewijzigd door Kallikles : 15 augustus 2010 om 11:58.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2010, 12:00   #95
bruggeman
Parlementslid

Standaard

Citaat:
"Racisme" is tegenwoordig de zaken zeggen en schrijven zoals ze zijn ipv op je buik te kruipen voor de vooral linkse hypocrieten waarvan je je afvraagt waar hun hersens gebleven zijn!
Zijn ze zo of doen ze alsof?
Hoe zien Linkse hersenen eruit?
bruggeman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2010, 12:04   #96
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
Een simpele oplossing - zeker. En de politiek meest correcte ook. Zo van: "wij zijn immers een vrouwenblad dat recepten en borduurpatroontjes hoog in het vaandel heeft staan, en hoewel de maatschappij verder kan op instorten mag staan, gaan wij toch onversaagd door met het uitwisselen van recepten en borduurpatroontjes." Tja, da's ook een benadering natuurlijk.
Ongeacht of ik het eens ben met je visie dat de samenleving op instorting staat, er zijn (zeer) veel mensen die daar niet de hele tijd willen aan denken. Mensen willen zich ook nog eens ontspannen, zich wentelen in huiselijke rust en met elkaar keuvelen over koetjes en kalfjes. Dat is de niche van Libelle. Nu weet ik natuurlijk hoe het er aan toe ging (dat kan misschien verbazen, maar ik ben geen poster op het Libelle-forum), maar ik kan me toch goed voorstellen dat het venijn daar van het 'politieke' subforum oversloeg naar de meer vredige fora. En dan begrijp ik zo'n beslissing best.

Laatst gewijzigd door Steve_M : 15 augustus 2010 om 12:04.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2010, 12:04   #97
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Ontgroening en vergrijzing in Vlaanderen 1990-2050:
http://publicaties.vlaanderen.be/doc..._1990_2050.pdf
Kun je even samenvatten wat je punt eigenlijk is? Of verwacht je echt dat anderen die hele studie gaan lezen?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2010, 12:05   #98
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Misschien wil je ons eens vertellen in welk niet-moslimland er wel positief over de islam gesproken wordt???????????
Misschien de thread, waarvan in de openingspost sprake is, hier eens opstarten.

‘positieve berichten over de multiculturele samenleving’

Benieuwd wat dat zou kunnen opleveren.

Paulus.
Oud 15 augustus 2010, 12:09   #99
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Hij betaalt wel de rekeningen hé, dus als je hem niet meer amuseert, dan neemt hij Debby in de plaats.
Wat een achterlijke instelling, waarmee ik niet wil zeggen dat u achterlijk bent..vrouwen hoeven allang geen mannen meer te amuseren om in hun levenonderhoud te voorzien,hoe kom jij toch aan die achterlijke opvattingen over mannen en vrouwen?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2010, 12:22   #100
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Ongeacht of ik het eens ben met je visie dat de samenleving op instorting staat, er zijn (zeer) veel mensen die daar niet de hele tijd willen aan denken. Mensen willen zich ook nog eens ontspannen, zich wentelen in huiselijke rust en met elkaar keuvelen over koetjes en kalfjes. Dat is de niche van Libelle.
Tuurlijk, ben ik ook met je eens. En nu komt natuurlijk de onvermijdelijke maar: bepaalde zaken zijn blijkbaar zo belangrijk dat zij overal, op allerlei plaatsen waar men het niet zou verwachten, binnensijpelen. In commentaren onder youtube muziekfilmpjes, in online spelletjes en de daaraan geliëerde fora, op het forum van modeltreinenthousiasten en ga zo maar door, heb ik al verschrikkelijk verhitte discussies over dit en gerelateerde onderwerpen gezien. Terwijl ik die daar absoluut niet verwachtte. Het zit dus gewoon heel veel mensen heel erg hoog.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Nu weet ik natuurlijk hoe het er aan toe ging (dat kan misschien verbazen, maar ik ben geen poster op het Libelle-forum), maar ik kan me toch goed voorstellen dat het venijn daar van het 'politieke' subforum oversloeg naar de meer vredige fora. En dan begrijp ik zo'n beslissing best.
Ik heb ook geen account daar en ook nooit gehad, juist omdat de uitwisseling van taartrecepten en borduurpatroontjes me maar heel erg matig kan boeien. Ik stiet echter op dat artikel uit de Volkskrant vanwege mijn gewoonte om zowel 'linkse' als 'rechtse' kranten en artikelen te lezen.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be