![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 |
Banneling
|
![]() check post 42 en 43
![]() het was tamelijk voorspelbaar welke richting deze discussie ging uitgaan ![]() Laatst gewijzigd door Anna List : 2 september 2010 om 08:46. |
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Een behandeling zou multidisciplinair moeten zijn (ik zeg zou en moeten omdat ik al een tijdje niet meer in de praktijk ermee bezig ben), en zowel medicamenteus als niet-medicamenteus. De medicamenteuze pijler is een ondersteunende pijler die niet op zichzelf staat noch een leven lang gewenst is. en dat beweer ik dan ook niet. Ik geef je de raadgeving aan dokters mee, en kleur creatief, zoals jij. serieus? serieus? Citaat:
Use your powers!
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#123 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() dank je Nynke |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De vraag is : wat doen deze drugs op LANGE termijn en is de corrigering BLIJVEND Softenon anyone? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
En waarom zouden mensen zich volgens u moeten voorstellen dat er bij kinderen die het etiket ADHD krijgen iets funktioneel misloopt in de hersenen? Is daar enige objectieve wetenschappelijke grond voor, of moeten ze dat gewoon even inbeelden omdat U zegt dat het niet zo moeilijk voor te stellen is, en dat het evenmin moeilijk voor te stellen is dat medicatie op de korte termijn effectief kan zijn tegen de ingebeelde stoornis.
Ex-CEO van Google betrapt op het verdedigen van AI t.a.v. de mensheid. Eric Schmidt: "The real dangers of AI, which are cyber and biological attacks, will come in three to five years when AI acquires free will." Een AI kan geen biologische aanval uitvoeren... https://mh17waarheid.nl/google/ (Google's Corruptie voor AI Leven) Laatst gewijzigd door ArjanD : 2 september 2010 om 08:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
ik hoop met ander woorden dat je post ironisch bedoeld was. ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
ook klappen ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#129 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er zijn kinderen die echt gebaat zijn met Rilatine. Als je als begeleider die kinderen lange tijd volgt, kun je dat duidelijk zien. Er zijn ook kinderen die helemaal niet gebaat zijn met Rilatine: dan doet het niks, of krijg je negatieve effecten. Tel dat bij elkaar op, en je hebt een nuleffect. De interessant vraag is: bij wie werkt het, wat is het verschil tussen de mensen bij wie het werkt en bij wie het niet werkt? Je zal met je Alzheimer-medicatie ook geen afdoende effect hebben op mensen die geheugenproblemen hebben omwille van een ander proces (bijv. een depressie). Of misschien een beetje, misschien wat placebo-effect ofzo. ADHD is een term die gaat verdwijnen in de toekomst hoor. Er zijn zoveel "pathways" naar ADHD-symptomen, en de diagnose staat nog allesbehalve op punt. Zie CVS. Daar hebben ze nu blijkbaar toch een doorbraak kunnen maken in de etiologie ervan: http://vtm.be/nieuws/binnenland/4684...eroorzaakt-cvs Nu, het zou zeer onlogisch zijn dat �*lle mensen met CVS (ook gewoon een cluster van symptomen) dat virus dragen. Maar CVS dat veroorzaakt wordt door dat virus kan men best een andere naam geven - als je de oorzaak weet benoem je best de oorzaak, niet de symptomen. Dan gaat er nog steeds onverklaarde CVS blijven, nl. de mensen met CVS die dat virus dus niet dragen. Bij hen zal het een andere oorzaak hebben, die we nog niet kennen. Maakt natuurlijk wel een verschil voor de behandeling. Geef die mensen met CVS die het virus niet hebben een antiviraal middel, en het zal niet veel uithalen eh. Dat wil daarom niet zeggen dat dat antiviraal middel niet werkt.
![]() |
![]() |
#130 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Deze post heb je vakkundig genegeert Arjan. Je krijgt een nieuwe kans...
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#131 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat je als ouder erin kan slagen je kinderen zo te miskweken dat ze gigantische gedragsproblemen stellen op alle vlak. Meestal zit daar dan ook wel iets aandachtsgerelateerd tussen.
Ik denk dat we allemaal op tv wel al voorbeelden gezien hebben van ouders die compleet verkeerde opvoedingstechnieken hebben. Dan is het nogal van belang om die ouders de juiste opvoedingstechnieken aan te brengen. Dat is paternalistisch, ik weet het, maar een kind doe je ook geen plezier met het zo te laten. Maar dat is wel een pedagogische aanpak. En als er vroeg genoeg ingegrepen wordt komt dat wel goed door gewoon met de ouders te werken. Als dat te lang aansleept zit je met kleine gedragsmonsters waarmee geen enkele ouder nog weet wat gedaan. Maar dat is geen ADHD eh. Wie in zo'n situatie een diagnose ADHD stelt gaat gewoon uit de bocht. Die ouders doen dat overigens zelden 'expres'. Nog nooit een ouder gezien die het tof vindt om z'n kind verkeerd op te voeden. Maar goed, 'k moe gaan zien ![]()
![]() |
#132 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Rilatine is een (soort) amphetamine. Als ik het neem krijg ik hetzelfde effect als met "speed". Het effect op neurotransmittors ligt toch (nog) iets gecompliceerder. Wat zijn "negatieve effecten" ? Kan je daar eens vb van geven aub? Wat mij vooral verontrust is dat : 1- Het een (korte termijn)symptoombestrijder is. 2- Het over langere periode, mogelijk levenslang wordt gegeven. 3- Dat het aangetoond is dat pre puberale kinderen onder invloed van psychopharma blijvende veranderingen van de hersens ontwikkelen. Neen, ik ben geen pro of kan de studies voorleggen P. Dat is jouw specialiteit maar ook gezond verstand. ![]() Laatst gewijzigd door Cdude : 2 september 2010 om 09:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Om een levend wezen op de wereld te zetten ... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#136 |
Minister-President
|
![]() Probeer eens te adopteren...
![]() |
#137 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
ADHD was vroeger niet gekend...tevens had 95% van de kinderen die vroeger tikken kregen hoogstwaarschijnlijk géén ADHD.. Als leraar ken je het fenomeen 'pesten' wel, daarvan weet men dat veelvuldig pesten héél negatief is voor de persoonlijkheid van het slachtoffer..pesten is voor 99% psychologisch..een pedagogische tik is daarmee vergeleken totaal onschadelijk.. Tegenwoordig is het het millennium van de pil..een probleem..neem een pilletje..ook de tweeverdieners hebben niet meer de tijd noch energie om een 'natuurlijke' opvoeding te geven.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Ik pak ADHD aan op de lastige manier en ik destimuleer de weg van de pillekes nemen! Concequent een duidelijke grens aanhouden de STOP-DOE-DENK methode toepassen en vooral EINDELOOS veel geduld opbrengen Als dat u spijt, dan zitten we met een perceptieprobleem. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#140 |
Burger
|
![]() |
![]() |
![]() |