![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | ||
Burger
|
![]() Vandaag weer een brief gekregen van de voorzitter:
Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
#82 |
Banneling
|
![]() het zijn standaardbrieven, die ze volgens mij ook sturen naar de mens die zegt :" ik kan niet komen want mijnen hond is ziek"
anyway, mij zien ze daar niet... Tenzij om zelf te stemmen ![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Banneling
|
![]() Vandaag, na de week in het buitenland, wéééér brieven gekregen.
Een brief was een aangetekende rappel om mij nog eens op te roepen om te gaan stemmen. En ook een brief met de gelote bijzitters die ik zou moeten kiezen. Ze willen het blijkbaar écht niet vatten dat ik niét ga om te zetelen. Hoe kan ik die lapzwansen dat nu duidelijk maken? |
![]() |
![]() |
#84 | |
Burger
|
![]() Citaat:
We weten enkel van de mensen dat durven melden dat ze niet gaan zitten, maar zullen nog een hoop mensen zijn dat het niet melden en hun kat sturen. In praktijk maakt dat niets uit, want een voorzitter kan de mensen dat eerst in de rij staan om te stemmen, "opvorderen" om te gaan zitten. Nu, als men een probleem heeft om voorzitters te vinden, dat is nog iets lastiger. ![]() |
|
![]() |
![]() |
#85 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
#86 |
Banneling
|
![]() kom gewoon dronken toe van de zaterdagavond.
Wedden dat ge moogt vertrekken? |
![]() |
![]() |
#87 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
tww: Niet toegeven! Blijven voet bij stuk houden! Het recht is aan Uw zijde niet aan de zijde van een land dat zijn eigen grondwet als een nodeloos stukje papier behandelt! succes ermee!
![]() |
#88 |
Banneling
|
![]() deze week een brief van de politie gekregen (zat in de bus, zonder zegel, ik zat in het buitenland)
Ik word opgeroepen naar het politiebureau voor een verhoor ivm mijn weigering Het ziet er dus naar uit dat ze mij gaan willen pakken. Haviko is al ingelicht, maar ze hebben nog niet geantwoord. Dat wordt lachen bij de flikken volgende week. ![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Banneling
|
![]() Goed dat je ons op de hoogte houdt !
't amusement daar bij de flikken ![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In geen geval en op geen enkele manier meewerken.
![]() |
![]() |
#92 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niet naartoe gaan, niet meewerken aan uw eigen veroordeling!
![]() |
![]() |
#93 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]()
#94 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Staan er echt zoveel taalfouten in?? Laatst gewijzigd door omaplop : 5 september 2010 om 14:05. |
|
![]() |
![]() |
#95 | ||
Burger
|
![]() Citaat:
Ze willen u niet pakken. Die agenten doen gewoon hun werk. Heb al is voorgehad bij een verkiezing dat ik buikgriep had ( kon niet gaan zitten dus. Alle ja, kon wel gaan zitten, als ze geen probleem hadden dat ik iedereen over braakte *ieeeeuww* *lol* ). Kost je maximaal 15 minuten van je tijd, op het kantoor van de politie als er geen volk voor je is. Ik had toen een Congolees voor mij, dat totaal geen idee had wat dat inhield. Die man was Franstalig, brief is in... Nederlands. En hij had het genegeerd. Tja ... In Vlaanderen wonen = Nederland leren he... ![]() Agent heeft alles genoteerd, en dat was het dus. Geen idee of hem voor de rechter moest verschijnen of niet. Bij mij waren de slimmeriken van het vredegerecht het bewijs ( doctor papier ) kwijtgespeeld. Dit zegt echt veel over het gerecht!!! Dat men zoiets kan kwijtspelen pvd! Ik was niet goed gezind die dag en heb het niet onder stoelen of banken gestoken bij de agent. Een geluk dat ik zo slim was om mijn papieren altijd fotokopie van te maken. En ik had direct bewijs . Maar beeld je eens in, dat je spreekt over een zwaardere zaak, en dat men daar bewijs van je "onschuld" kwijtspeelt... Wat houd dat "verhoor" in: Je gaat naar het politie kantoor. De agent schrijft ( op pc ) dan op welke reden je aangegeven hebt waarom je niet kon zitten. Dat verhoor wordt afgedrukt, en je ondertekend dit dan ( als je akkoord gaat met wat er geschreven is ). Dit gaat dan naar de Procureur, en die beslist dan of je voor de rechter moet komen of niet. Trust me, voor die agenten is het ook gewoon puur tijdsverspilling. En ze zijn er niet blij mee dat ze dat moeten doen. Kan ik ook aannemen. Ze hebben beter zaken te doen. Als je echt zeker wilt spelen, kan je gewoon afkomen met een advocaat van Haviko. In praktijk zal dat weinig of geen verschil maken, aangezien die agenten ook maar hun werk doen. Zij beslissen niets. At best moet je gewoon dezelfde punten opsommen die je opgegeven hebt in je brief voor de weigering: BHV niet gesplitst, zie xxx, datum xx, ... en dat is het. Of je voor de rechter komt, zal gewoon afhangen van de Procureur, of hem een slechte dag heeft, of hem gewoon graag iedereen "pakt". Wat blijkbaar in bepaalde gebieden sneller gebeurt dan andere ( zie Haviko hun statistieken van de vorige "vervolgingen" ). Idem met je veroordeling kans. Iedere rechter is anders... Iedereen gelijk voor de wet? yea right. Anyway, je moet er geen schrik van hebben. Die agenten zijn geen monsters *lol*. Als je echte "fun" wilt hebben, moet je eens 2 uur ondervraagt worden, in kader van "schijnhuwelijk" onderzoek. Halve dag kwijt ( 2uur voor mij, 1.5h voor men verloofde ). Een mens voelt zich bijna een misdadiger, gewoon omdat men met zijn vriendin wilt trouwen. Plezant als je met iemand wilt trouwen die geen EU onderdaan is. Blijkbaar is het nu standaard dat iedereen een onderzoek aan hun been heeft ( en ons huwelijk uitgesteld tot ???? ). Agent heeft het ook bevestigd dat zowat iedereen een onderzoek aan hun been heeft. Voor hem was het een "afwisseling". Mijn vriendin is Chinese, en voor hem was het eens wat nieuws, dan altijd Marokkaanse huwelijks aanvragen te moeten onderzoeken. *lol* En daar durven ze soms nogal "persoonlijk" vragen stellen ( is niet de agent zijn schuld, hij moet gewoon een vragenlijst afgaan ). Zaken zoals: "gebruikt je vriendin de pil" ... *wtf*. Meeste vragen waren ok, maar dat was effen: "Dat is privé!". Anyway ... Zelfde toestand. De Procureur moet erover beslissen ja of nee. Zodus, je moet geen schrik hebben van dat onderzoek van de politie. De enige twee die je kunnen "kloten" zijn a) de Procureur. b) de Rechter. En dan hangt het grondig af van hoe goed gezind ze zijn die dag, of wat hun karakter is. Aka, smijt een dobbelsteen. 1: Je hebt pech. 2 -> 6: Geen enkel probleem. Op 2 typefouten van mij van het overtypen, waren de andere taalfouten origineel aanwezig. Ik heb de fouten die aangeduid waren door de forum leden teruggevonden in de brief ( had er zelf niet op gelet ). Citaat:
a) wel eens langskomen na een 2de of 3de uitnodiging. b) Of ze sturen naar de procureur dat je weigerde mee te werken. Dan maakt het niet uit of je een slechte of goed gezinde procureur hebt die je zaak bekijkt. Dan zullen ze je wel voor de rechter brengen als je weigerde mee te werken. Trust me, je hebt niets om je zenuwachtig op te maken bij de politie. Zo nodig maak je gebruik van de advocaat van Haviko als je jezelf zeker wilt spelen. Maar zo lang je voet bij stuk houd, en op je plichten als burger de onwettelijkheid van BHV aanklaagt, maakt het politie onderzoek niet veel uit. Ik hoop dat deze info nuttig is. |
||
![]() |
![]() |
#96 | |
|
![]() Citaat:
Nooit. zie ook http://video.google.com/videoplay?do...2514885833865#
Conservatives say that guns are for sport, hunting, and self defense because that’s what they use them for. Liberals say that guns are for killing people because that’s what they use them for. Laatst gewijzigd door Karel Martel B : 5 september 2010 om 15:07. |
|
![]() |
![]() |
#97 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Interessant, ik was sowieso al van plan om te weigeren indien ik zou moeten gaan zitten voor verkiezingen, maar dit is wel een extra stimulans. Ik woon namelijk ook in BHV ( Meise). |
|
![]() |
![]() |
#98 |
Banneling
|
![]() ik ga mooi wel gaan naar de politie. Tegenwerken is het slechtste wat je kan doen want dan geef je ze zeker een reden om je te veroordelen.
|
![]() |
![]() |
#99 |
Banneling
|
![]() mail van haviko gekregen: t'is blijkbaar mathias storme die de verdedigingen doet
|
![]() |
![]() |
#100 | |
|
![]() Citaat:
Overigens moet je niet tegenwerken, je moet enkel niet meewerken.
Conservatives say that guns are for sport, hunting, and self defense because that’s what they use them for. Liberals say that guns are for killing people because that’s what they use them for. Laatst gewijzigd door Karel Martel B : 8 september 2010 om 18:28. |
|
![]() |