Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: Afschaffen verjaring seksueel misdrijf ?
Ja 29 82,86%
Nee 6 17,14%
Aantal stemmers: 35. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 13 september 2010, 12:30   #121
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Ja..maar zowel Dutroux,Fourniret als Janssen zijn of zullen niet geinterneerd worden omdat ze zich bewust waren van hun daden..wat niet weg neemt dat lustmoordenaars een 'sexuele' drang hebben voor hun daden, net als pedofielen..
Ik ben blij dat je me gelijk geeft.

Want mijn punt was dat de mensen die hun "drang" in het onderbewustzijn hebben zitten hebben er geen controle over, ze zijn zich niet bewust van hun daden.
Oud 13 september 2010, 12:33   #122
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ik ben blij dat je me gelijk geeft.

Want mijn punt was dat de mensen die hun "drang" in het onderbewustzijn hebben zitten hebben er geen controle over, ze zijn zich niet bewust van hun daden.
Mijn punt is dat de meeste pedo's daar niet onder vallen...net zoals bijna iedereen zich BEWUST is van zijn sexuele voorkeur..en dus verantwoordelijk daarvoor..
Je kiest mischien niet je sexuele voorkeur maar je kiest wel ervoor om die in de praktijk te zetten..
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2010, 13:49   #123
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Mijn punt is dat de meeste pedo's daar niet onder vallen...net zoals bijna iedereen zich BEWUST is van zijn sexuele voorkeur..en dus verantwoordelijk daarvoor..
Je kiest mischien niet je sexuele voorkeur maar je kiest wel ervoor om die in de praktijk te zetten..
Bron?
Oud 13 september 2010, 14:15   #124
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Men wordt geboren met uw sexualiteit in functie.
Daar geloof ik geen bal van.
Oud 13 september 2010, 14:56   #125
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Daar geloof ik geen bal van.
Leg uit.

Bijvoorbeeld over homo's, wanneer wordt men homo?

Vermits men volgens u niet geboren wordt als homo.

Laatst gewijzigd door Xenophon : 13 september 2010 om 14:57.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2010, 17:35   #126
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zeg niet dat alle pedofielen geen zelfbeheersing hebben. Er zijn er die dat wel hebben met als gevolg dat je van die mensen nooit iets te horen krijgt.

En daar waar je spreekt over een bewuste keuze zit gelijk ook de dwaling.

Iemand die zijn sexuele drang, de psychologische functie, in het onderbewustzijn heeft zitten heeft dus geen bewuste keuze/controle over zijn sexualiteit.

En het maakt weinig uit wat dan de huidige/plaatselijke cultuur vindt, mensen laten hun niet zo gemakkelijk in een keurslijf dwingen.

Er was een tijd dat pedasterie het recht van de vrije man was en die mensen zeiden/beleefden dat met evenveel overtuiging als u het nu stelde.
over gevoelens mag je dan wel niet steeds controle hebben, maar controle over waar je je piet in steekt lijkt me toch wel mogelijk en noodzakelijk.
Oud 13 september 2010, 17:36   #127
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Leg uit.

Bijvoorbeeld over homo's, wanneer wordt men homo?

Vermits men volgens u niet geboren wordt als homo.
Er kan dus niets mis gaan in je seksuele ontwikkeling?
De seksualiteit die je hebt is die waarmee je geboren wordt?
Oud 13 september 2010, 18:59   #128
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
over gevoelens mag je dan wel niet steeds controle hebben, maar controle over waar je je piet in steekt lijkt me toch wel mogelijk en noodzakelijk.
Jaja, uiteraard.

Het gaat me over de drang waarover sprake was, als de drang onbewust is, is hij nauwelijks te weerstaan voor mensen met karakter. Als het dan iemand betreft die helemaal geen karakter heeft, hoe gaat hij dan een onbewuste drang weerstaan? Daar gaat het over.

Dat het niet zo simpel is als "hij is volwassen dus moet hij er maar aan weerstaan," zo werkt het niet in de praktijk.

Je kent toch het begrip, onweerstaanbare drang? Onweerstaanbare drang, niet te controleren dus.
Oud 13 september 2010, 19:02   #129
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Er kan dus niets mis gaan in je seksuele ontwikkeling?
De seksualiteit die je hebt is die waarmee je geboren wordt?
Anders moet je het even uitleggen.

Op welke leeftijd wordt iemand homo?

En wat was zijn sexuele differentiatie alvorens hij dan homo werd?

Vervang "homo" gerust door "hetero" of "pedofiel" als je dat zo wil.
Oud 13 september 2010, 19:08   #130
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:

-Meestal zo rond de pubertijd

- geen
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2010, 19:11   #131
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Ik vind dat hier toch nogal wat met grote overtuiging verkondigd wordt, terwijl wetenschappers die vaak hun hele leven aan het onderwerp wijden er helemaal nog niet uit zijn:

http://allpsych.com/journal/homosexuality.html
http://en.wikipedia.org/wiki/Homosexuality#Etiology
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2010, 19:45   #132
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cdude Bekijk bericht
-Meestal zo rond de pubertijd

- geen
Je bent sexuele geaardheid aan het verwarren met sexueel aktief worden.
Oud 13 september 2010, 19:47   #133
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Ik vind dat hier toch nogal wat met grote overtuiging verkondigd wordt, terwijl wetenschappers die vaak hun hele leven aan het onderwerp wijden er helemaal nog niet uit zijn:

http://allpsych.com/journal/homosexuality.html
http://en.wikipedia.org/wiki/Homosexuality#Etiology
Ja, dat zal wel.

Maar we mogen er toch ons gedacht over zeggen?
Oud 13 september 2010, 20:07   #134
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jaja, uiteraard.

Het gaat me over de drang waarover sprake was, als de drang onbewust is, is hij nauwelijks te weerstaan voor mensen met karakter. Als het dan iemand betreft die helemaal geen karakter heeft, hoe gaat hij dan een onbewuste drang weerstaan? Daar gaat het over.

Dat het niet zo simpel is als "hij is volwassen dus moet hij er maar aan weerstaan," zo werkt het niet in de praktijk.

Je kent toch het begrip, onweerstaanbare drang? Onweerstaanbare drang, niet te controleren dus.
Je gaat me niet horen zeggen dat onweerstaanbare drang in deze onmogelijk is, maar de meesten hebben toch wel mogelijkheden tot controle over hun seksueel gedrag.
Oud 13 september 2010, 20:21   #135
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Zo simpel is het allemaal niet.
De normale seksuele ontwikkeling kan weldegelijk verstoord worden door gebeurtenissen in je leven. En daar valt weinig lijn in te trekken. Een meisje dat als kind jarenlang misbruikt is door één of meerdere mannen, kan er later voor kiezen enkel seksuele relaties aan te gaan met vrouwen - zonder die gebeurtenissen was ze misschien voor relaties met mannen gegaan. Of ook niet, misschien was ze dan ook wel lesbisch geworden. Of ze kan aseksueel worden. Of net promiscue gedrag stellen, zelfs in de prostitutie gaan. Of misschien heeft het misbruik geen enkele invloed op haar latere seksualiteit. En als ze lesbische relaties aangaat, hoeft dat niet eens te betekenen dat ze zich lesbisch voelt.
Met de pedofielen die ik al voor mij heb gehad was toch allemaal wel iets gebeurd in hun leven (daarom geen misbruik) dat kon verklaren waarom ze zo zijn geworden, of paste het op één of andere manier in een ruimer psychopathisch beeld. De ene pedofiel is de andere ook niet. Sommigen vertrekken vanuit eigenlijk wel de beste bedoelingen en een liefdevolle positie, en zien niet in wat er verkeerd zou zijn aan hun voorkeur. Soms beschikken die ook niet over de capaciteiten om de gevolgen en de beleving van een ander goed in te schatten, bijv. door een mentale handicap. Anderen vertrekken uit niet zo toffe bedoelingen en genieten van de macht die ze hebben over een klein wezen.
Bij de meeste dingen geldt: 50% nature, 50% nurture.
De uiteindelijke specifieke partnerkeuze is ook niet vastgelegd bij geboorte. Of denk je soms dat er een gen is dat stelt dat je verliefd gaat worden op meneer of mevrouw Voornaam Naam uit Woonplaats met Beroep en Haarkleur en Oogkleur?
Oud 13 september 2010, 20:22   #136
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, dat zal wel.

Maar we mogen er toch ons gedacht over zeggen?
Uiteraard.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2010, 20:36   #137
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zo simpel is het allemaal niet.
De normale seksuele ontwikkeling kan weldegelijk verstoord worden door gebeurtenissen in je leven. En daar valt weinig lijn in te trekken. Een meisje dat als kind jarenlang misbruikt is door één of meerdere mannen, kan er later voor kiezen enkel seksuele relaties aan te gaan met vrouwen - zonder die gebeurtenissen was ze misschien voor relaties met mannen gegaan. Of ook niet, misschien was ze dan ook wel lesbisch geworden. Of ze kan aseksueel worden. Of net promiscue gedrag stellen, zelfs in de prostitutie gaan. Of misschien heeft het misbruik geen enkele invloed op haar latere seksualiteit. En als ze lesbische relaties aangaat, hoeft dat niet eens te betekenen dat ze zich lesbisch voelt.
Met de pedofielen die ik al voor mij heb gehad was toch allemaal wel iets gebeurd in hun leven (daarom geen misbruik) dat kon verklaren waarom ze zo zijn geworden, of paste het op één of andere manier in een ruimer psychopathisch beeld. De ene pedofiel is de andere ook niet. Sommigen vertrekken vanuit eigenlijk wel de beste bedoelingen en een liefdevolle positie, en zien niet in wat er verkeerd zou zijn aan hun voorkeur. Soms beschikken die ook niet over de capaciteiten om de gevolgen en de beleving van een ander goed in te schatten, bijv. door een mentale handicap. Anderen vertrekken uit niet zo toffe bedoelingen en genieten van de macht die ze hebben over een klein wezen.
Bij de meeste dingen geldt: 50% nature, 50% nurture.
De uiteindelijke specifieke partnerkeuze is ook niet vastgelegd bij geboorte. Of denk je soms dat er een gen is dat stelt dat je verliefd gaat worden op meneer of mevrouw Voornaam Naam uit Woonplaats met Beroep en Haarkleur en Oogkleur?
Ja, ok, er zijn altijd uitzonderingen.

En uiteraard heeft de pedofiel geen negatieve gevoelens over wie hij is, als je het zou verwachten van een homo zou je tegenwoordig aan de spreekwoordelijke schandpaal genageld worden.

Alleszins, partnerkeuze is iets anders dan geaardheid en daar hadden we het toch over.

De vraag blijft open, wanneer krijgt iemand zijn geaardheid? Niet te verwarren met het sexueel aktief worden.

Ik zeg bij de geboorte.
Oud 13 september 2010, 20:56   #138
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja, ok, er zijn altijd uitzonderingen.

En uiteraard heeft de pedofiel geen negatieve gevoelens over wie hij is, als je het zou verwachten van een homo zou je tegenwoordig aan de spreekwoordelijke schandpaal genageld worden.

Alleszins, partnerkeuze is iets anders dan geaardheid en daar hadden we het toch over.

De vraag blijft open, wanneer krijgt iemand zijn geaardheid? Niet te verwarren met het sexueel aktief worden.

Ik zeg bij de geboorte.
Tuurlijk zijn er pedofielen die zich slecht voelen over hun seksuele voorkeur.
Geaardheid is wel een heel complex begrip. Dat gaat over relationele voorkeur, over seksuele voorkeur, over daadwerkelijk relationeel en seksueel gedrag, en misschien ligt daaronder inderdaad iets als biologisch gedetermineerde geaardheid, maar die kunnen we volgens mij nog altijd niet meten, laat staan bepalen of die aangeboren is of niet.
In principe is het perfect mogelijk om je seksueel aangetrokken te voelen tot vrouwen, maar liever een relatie met een man te hebben, terwijl je een relatie met een vrouw hebt en stiekem vreemdgaat met mannen, en onderliggende biologische processen je zouden determineren als hetero.
Wat ben je dan? Bi? Hetero? Homo? Wat met alle andere combinatiemogelijkheden? Gooi daar nog wat onbewuste processen bovenop, en het enige dat je kunt zeggen is: geaardheid is een soep.
Om dan te besluiten dat geaardheid vastligt bij de geboorte, lijkt me nogal een misvatting, maar goed.
Oud 13 september 2010, 21:10   #139
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Tuurlijk zijn er pedofielen die zich slecht voelen over hun seksuele voorkeur.
Als hen dat wordt opgelegd vanuit deze anti-pedofiele maatschappij als je begrijpt wat ik bedoel, dan neem ik dat aan.

Maar de pedofiel, die niet gepakt wordt of die gewoon niet aan zijn sexuele drang toegeeft, denk je echt dat die zich slecht voelt over zichzelf? Of over zijn fantasieen?

Ik heb het over de meerderheid en niet een enkel bestudeert geval.

Citaat:
Om dan te besluiten dat geaardheid vastligt bij de geboorte, lijkt me nogal een misvatting, maar goed.
Kijk, als ik zeg, meekrijgen met de geboorte, dan bedoel ik daarmee niet, door god zo geregeld en in geen geval beinvloedbaar. Ik ben er van overtuigd dat vele van de hedendaagse pedofielen in de kerk helemaal niet gestart zijn als pedofiel. Ik denk dat - zeker in het geval van de ernstige beoefenaars van het celibaat, men door het verdringen van de sexuele functie uit het bewustzijn naar het onderbewustzijn de controle verliert over die functie. Wat in vele gevallen met zich meebrengt dat de geaardheid differentieert tot bijvoorbeeld de pedofiele geaardheid.
Oud 13 september 2010, 23:00   #140
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als hen dat wordt opgelegd vanuit deze anti-pedofiele maatschappij als je begrijpt wat ik bedoel, dan neem ik dat aan.

Maar de pedofiel, die niet gepakt wordt of die gewoon niet aan zijn sexuele drang toegeeft, denk je echt dat die zich slecht voelt over zichzelf? Of over zijn fantasieen?

Ik heb het over de meerderheid en niet een enkel bestudeert geval.

Kijk, als ik zeg, meekrijgen met de geboorte, dan bedoel ik daarmee niet, door god zo geregeld en in geen geval beinvloedbaar. Ik ben er van overtuigd dat vele van de hedendaagse pedofielen in de kerk helemaal niet gestart zijn als pedofiel. Ik denk dat - zeker in het geval van de ernstige beoefenaars van het celibaat, men door het verdringen van de sexuele functie uit het bewustzijn naar het onderbewustzijn de controle verliert over die functie. Wat in vele gevallen met zich meebrengt dat de geaardheid differentieert tot bijvoorbeeld de pedofiele geaardheid.
Ik betwijfel of alle pedoseksuelen pedofielen zijn, als je begrijpt wat ik bedoel...

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be