![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
Bekijk resultaten enquête: Patka verbieden op school ? | |||
ja |
![]() ![]() ![]() |
24 | 60,00% |
nee |
![]() ![]() ![]() |
16 | 40,00% |
Aantal stemmers: 40. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#661 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://home.scarlet.be/zustersvanlie...%20beleid.html
![]() |
![]() |
#662 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zie de foto's wel, stokoude nonnekes die zelfs een trofee ontvingen voor hun inzet in de parochie!
Een zwarte kap met daaronder de witte kap, zoals werd uitgelegd zie ik echter niet. Ook zie ik hen �*n hun kloosteromgeving, niet op de bus zitten...ook zie ik geen 'kinderen' of 'jonge meisjes' die van kop tot teen ingewikkeld zijn als mummie.....uit 'vrije' wil. De 'zusters passionistinnen' is een 'congregatie: Citaat:
Verder ben ik het eens met wat Sus schreef, dat behoeft geen verder commentaar!
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#663 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#664 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#665 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ...en dan die 'vliegende' nonnenkappen, oh my... en 'gewapende' nonnen ![]() Die met de 'lat' in hun handen mogen van mij billenkoek krijgen, spank me! ![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#666 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Men heeft nooit een probleem gemaakt rond de 'nonnekens' die duidelijk hun religieuze stempel drukten op hun kledij. Mensen die nu veel minder expliciet hun geloof via de klederdracht willen uiten zoals een hoofddoek (ik spreek niet over de boerka) dat is nu plots een probleem. Ik vind dat het probleem niet zit bij de hoofddoek, maar bij de onverdraagzaamheid van de mensen. Let op, ik vind dat er op bepaalde momenten uitzonderingen moeten kunnen zijn. Ik kan me bv wel vinden in de maatregel in de school waarvan eerder sprake waar de directrice discriminatie ondervond door meisjes met een hoofddoek tov deze zonder (hoewel ik dat vroeger ook meegemaakt heb met kinderen met Milet-vest en zonder, maar dat is een ander verhaal). En ook in banken lijkt het me een verdedigbare maatregel. Maar wanneer de staat ingrijpt in toegelaten klederdracht op straat en openbare ruimtes, dat is me een big-brother brug te ver.
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits (Albert Einstein) Laatst gewijzigd door Alboreto : 24 september 2010 om 16:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#667 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Hoezo?
![]() |
![]() |
![]() |
#668 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#669 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#670 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#671 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://www.youtube.com/watch?v=kPNKFJZPJr0
![]() |
![]() |
#672 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
2 Of ze zelden buitenkomen hangt af van klooster(orde). De nonnen van die kloosterorde komen inderdaad zelden buiten. De nonnen die ik tegenkom zijn gewoonlijk alleen. Laatst gewijzigd door artisjok : 24 september 2010 om 17:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#673 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#674 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#675 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Gisteren op de bus was er een non; met kap (de witte en daarboven de zwarte kap) met zwart wijd kleed en mantel van onder de kin tot op haar schoenen. Niets van deze kledij staat in de bijbel vermeld als verplichte kledij voor Christenen; toch acht deze vrouw het nodig om zich zo te kleden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#676 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#677 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Wat dan? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#678 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Uiteraard moet er opgetreden worden tegen radicaliserende extremisten die het schoolleven verpesten voor anderen. Dat betekent dat er grenzen kunnen gesteld worden,precies wat gebeurde. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#679 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De druk, dwang, intimidatie komt niet voort uit het dragen van de hoofddoek. De druk, dwang, intimidatie komt voort uit het feit dat sommigen hun visie en hun mening willen opleggen aan anderen. In deze school is de hoofddoek toegelaten; zijn er meisjes die de hoofddoek dragen en zijn er geen problemen, geen intimidatie, geen druk, geen dwang. http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw....7051/1.595770 Na ongeveer 1 minuut de directeur van het KTA van Kortrijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#680 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |