![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Trouwen met een rijke vent. Akkoord. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hoogleraar als 'machtsfunctie' zien is anders ook maar triestig.
Ik ben er nog altijd nie van overtuigd dat vrouwen zo enorm veel minder kans hebben om in topfuncties te geraken. Volgens mij zijn er vooral zo weinig omdat die topfuncties hen gewoon nie interesseren. Er is natuurlijk wel seksisme, maar misschien kan Brems er dan voor ijveren dat er betere methoden zijn om dat seksisme aan te vechten. Vooral het krijgen van kinderen blijkt voor sommige werkgevers een groot probleem te zijn. Dat stoort me dan weer wél.
![]() |
#24 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() En wie gaat er dan mijn hemden strijken?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() het sexy dienstmeisje?
![]() |
#26 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Staatssecretaris
|
![]() Het volgende waar dat mens voor gaat pleiten is dat alle vrouwen een strap-on moeten gebruiken in bed.
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() U stelt het nogal plastisch maar ja,de "positie van de vrouw" gaat er op achteruit,en het is niet op die hoogbetaalde ,en eigenlijk irrelevante, luxeposities aan een unief,maar gewoon in rijtjeshuizen in de steden....
Laatst gewijzigd door kelt : 10 oktober 2010 om 07:26. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar in dit geval: laat dat kind maar doen ...
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het was precies de moeder van filosoof. Het enigste dat er uit haar mond kwam was "de katholieken dit, de katholieken dat." Het mens staat zo krom van de frustratie dat een gewoon gesprek nog niet meer mogelijk was. De interviewer vroeg haar dan ook waarom ze niets anders ten berde kon brengen dan het "de katholieken dit, de katholieken dat...."
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Banneling
|
![]() Eva Brems zit weliswaar in een betere positie om hierover te oordelen dan mezelf maar ik heb de indruk dat vrouwen verwachten dat hen gevraagd wordt om een bepaalde positie in te nemen. Dit is nergens bijna het geval. Voor posities moet je vechten, moet je netwerken. Dat geldt zowel voor mannen als voor vrouwen. Ik denk dat er maar weinig vrouwen zijn die competent zijn én er voor gaan wegens discriminatie daar niet in slagen. Ik kan me vergissen zoals reeds gezegd.
Wat natuurlijk ook weer niet wil zeggen dat ik het eens ben met dat moeten vechten (en soms zeer euhm creatief netwerken) om die "machtsposities" want het lijkt mij dat daar dikwijls niet de geschiktste mensen uit naar voren komen maar net slechts één type van halve psychopaten alla machavelist² Verafstoot. Popper zou zich in zijn graf omdraaien als hij zou zien en horen hoe Verafstoot zijn naam en open samenleving te pas en te onpas misbruikt om dat bij de eerst mogelijke gelegenheid als een superkameleon in een soort realo te veranderen en de hele Popper naast zich neer te leggen om vijf minuten daarna weer hoogdravende speeches af te steken. Doch dit even ter zijde. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Momenteel in de 7de dag; reeds 43 minuten bezig. Behalve 1 journaliste; heb ik nog geen enkel vrouw horen spreken. Laatst gewijzigd door artisjok : 10 oktober 2010 om 10:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
maar op fatsoenlijke manier, niet via quota edm Voor de rest behoud ik mijn recht op humor, overal, in de hemel en op aarde en op alle plaatsen. Citaat:
Ik heb enkel geluisterd naar moderatoren,fractievoorzitters en sportjournalisten ...
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door artisjok : 10 oktober 2010 om 13:29. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
net zoals je van mensen (vrouwen) niet kan verwachten méér prestatiegericht te zijn. gewoon ieder de kans geven z'n ding te doen als die daar de competenties voor heeft.
![]() |
![]() |
#39 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() het lijkt mij trouwens compleet onnuttig om overal evenveel mannen als vrouwen te willen.
het lijkt me interessanter om te kijken hoe tevreden vrouwen en mannen zijn binnen hun huidige functies. Het zou me niet verbazen mochten mannen meer ontevreden zijn dan vrouwen, hoewel ze al in hogere functies zitten dan vrouwen. ik ken zelfs een paar vrouwen die liever in een lagere functie zouden zitten dan ze nu zitten. maar ze hebben een job en een inkomen dus blijven ze maar. zulke mensen kan je moeilijk koeioneren met quota's om nog hoger te komen...
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die onbeschikbaarheid op de werkvloer door zwangerschap en bevalling zal een eeuwig struikelblok blijven. Toch alleszins binnen de privésector. Ook al oefent de overheid dus een voorbeeldfunctie uit. Wat is de oplossing ? Voor heel wat feministen is de ultieme oplossing ook de mannen verplichten een poosje thuis te blijven voor de zorg van de kinderen. Of, dit minstens financieel aan te moedigen. Zie de Scandinavische oplossingen. Conclusie: wat ooit voor vrouwen na veel strijden een verworven recht is geworden, wordt door diezelfde vrouwen geclaimed als een morele verplichting van de mannen. |
|
![]() |
![]() |