Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Bekijk resultaten enquête: Zal de NVA mee BHV stemmen?
Ja, zeker wel. 24 44,44%
Neen, ze onthouden zich. 30 55,56%
Aantal stemmers: 54. Je mag niet stemmen in deze enquête

Discussietools
Oud 10 oktober 2010, 17:52   #201
EddyBal
Perm. Vertegenwoordiger VN

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 4x10E6 Bekijk bericht
én een triple-b voor deze jongeheer.
Een apart vraagje vermiljoen. Mijn ogen zijn niet meer wat ze waren, en ik zou dus graag weten waar ik een grotere versie van je avatar kan vinden.
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 10 oktober 2010, 17:52   #202
Max van Dietschland

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwyndion Bekijk bericht
E.Gidius doe zo voort, Azert zal vanavond voor je bidden. Als je gelooft dat de stemming van BHV goedgekeurd zou zijn dan ben je nog naïever dan ik dacht. BDW bewandelt een dunne lijn, daar ben ik het mee eens maar ik wacht nog even om mijn oordeel te vellen.
Inderdaad de Belgicisten als Viermiljoen, Azert, System en consoorten zullen eens goed lachen met dit vroegtijdig hysterisch gedoe. Het parlementaire jaar begint volgende week nog maar pas. Zelfs Gerolf Annemans vraagt nog niet de stemming volgende week maar de agendering voor een debat. De week erop zal NVA dan kleur moeten bekennen en stemmen. Ik vertrouw er nog steeds op dat ze dat zullen doen. Na de eindeloze onderhandelingen de afgelopen 3 jaar: wat betekent nog één week ?

Aan E.Gidius en Duveltje en consoorten, jullie lopen in de val die de koning heeft gezet, het was zijn bedoeling om verdeeldheid te zaaien in het Vlaamse kamp en zijn doorzichtige poging lijkt nog te lukken ook

Deze week moeten alle partijen, die pretenteren Vlaams te zijn aan één zeel trekken en een voorstel indienen via Bart Dewever aan de Franstaligen die te nemen of te laten is. Zeggen zij neen, dan kan na 18 oktober de boedelscheiding geregeld worden.

https://x.com/dietschland
Max van Dietschland is offline  
Oud 10 oktober 2010, 17:57   #203
Max van Dietschland

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Meteen na Jambons knieval op de VRT liet Di Rupo op de RTBF weten dat de N-VA er niet moet aan denken van ooit het "eenzijdige" splitsingsvoorstel te stemmen als ze wil blijven onderhandelen.

Dat wisten we op voorhand, en De Wever wist het ook.

Die mensen dus desondanks toch nog wat uitstel geven is.... ik vind maar één woord: letermisering.
Triestig hoe jullie je laten opnaaien door linksen en de Franstaligen. Weer volledig hetzelfde als in 2007, in plaats van onze man toen Leterme te steunen werd hij langs twee kanten afkraakt, en ja uiteindelijk is er met de 30% stemmen niets gebeurd. Alle Vlaamsgezinden moeten zich voor één week achter Dewever scharen in een alles of niets poging. Ofwel een voorstel van Dewever aanvaarden ofwel de splitsing van het land. Zo simpel is dat.

Oud 10 oktober 2010, 17:59   #204
Miguelito
Minister

Miguelito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal Bekijk bericht
Nope. Ontbinden gebeurt door een meerderheid. Ze zitten gevangen.
en met sp.a, groen?
Miguelito is offline  
Oud 10 oktober 2010, 18:01   #205
Karel Martel B

Karel Martel B's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
wat betekent nog één week ?
Zeg eens wat we winnen met dat een week uit te stellen?

Voor zover ik kan zien, nul de botten.

Liberals say that guns are for killing people because that’s what they use them for.
Karel Martel B is offline  
Oud 10 oktober 2010, 18:01   #206
EddyBal

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Miguelito Bekijk bericht
en met sp.a, groen?
Wat gaat hun excuus zijn om nieuwe verkiezingen uit te schrijven? Trouwens aan franstalige kant wil men dat ook niet: het maakt de tegenstander alleen maar groter.
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 10 oktober 2010, 18:06   #207
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B Bekijk bericht

Iedereen zegt dat een week niets uitmaakt, waarom dan inderdaad wachten?
Oud 10 oktober 2010, 18:09   #208
Max van Dietschland

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B Bekijk bericht

Een stemming deze week zou de positie van Dewever als boegbeeld van de Vlaamse zaak ondermijnen, het zou enkel voor ruzie en verdeeldheid zorgen binnen het Vlaamse kamp. De Franstaligen en koning zullen dan eens goed lachen, want het doel van Dewever zijn jobke zal gelukt zijn. We moeten Dewever steunen en niet letermiseren. Er moet deze week een ultiem voorstel aan de Franstaligen gegeven. Ondertussen kan in het parlement al alles in gereedheid gebracht worden voor een stemming de week erop. Bijvoorbeeld het debat kan al gevoerd worden.

Oud 10 oktober 2010, 18:12   #209
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een stemming deze week zou de positie van Dewever als boegbeeld van de Vlaamse zaak ondermijnen, het zou enkel voor ruzie en verdeeldheid zorgen binnen het Vlaamse kamp. De Franstaligen en koning zullen dan eens goed lachen, want het doel van Dewever zijn jobke zal gelukt zijn. We moeten Dewever steunen en niet letermiseren. Er moet deze week een ultiem voorstel aan de Franstaligen gegeven. Ondertussen kan in het parlement al alles in gereedheid gebracht worden voor een stemming de week erop. Bijvoorbeeld het debat kan al gevoerd worden.
Alleen BDW zelf kan zich "letermiseren", alleen hijzelf door toe te geven aan de Walen.
Oud 10 oktober 2010, 18:14   #210
Max van Dietschland

Standaard

De bal voor het mislukken moet in het Franstalige kamp gelegd worden. Daar gaat deze week uitstel over.

Vergeet niet dat nog een groot deel van het Vlaamse kiesvee niet zo Vlaamsgezind is als jullie.

De schuld voor eventuele verkiezingen moet bij de onredelijkheid van de PS gelegd worden. Vergeet niet dat Jan Modaal al die verkiezingen meer dan beu is.

Oud 10 oktober 2010, 18:36   #211
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwyndion Bekijk bericht
E.Gidius doe zo voort, Azert zal vanavond voor je bidden. Als je gelooft dat de stemming van BHV goedgekeurd zou zijn dan ben je nog naïever dan ik dacht. BDW bewandelt een dunne lijn, daar ben ik het mee eens maar ik wacht nog even om mijn oordeel te vellen.
Kijk eens, ik heb uitdrukkelijk gezegd dat het al dan niet winnen van de stemming dinsdag voor mij irrelevant is. Waarom je dat dan toch in mijn schoenen blijft schuiven, is me een raadel. Of het zou moeten zijn dat je van geen hout pijlen meer weet te maken.

Laatst gewijzigd door E. Gidius : 10 oktober 2010 om 18:37.
E. Gidius is offline  
Oud 10 oktober 2010, 18:38   #212
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal Bekijk bericht
Je moet dat eens uitleggen,

Eerst het voorstel agenderen, en je habt ongeveer 270 dagen nodig om alle vertragingsmaneuvers te laten uitwerken om het echt wet te laten worden.

Maar je gaat dat parlement, dat die tijd nodig heeft, onmiddelijk ontbinden????

WAT is je strategie??
Het gaat in de eerste plaats niet om het al dan niet winnen van de stemming. het gaat om de vraag of wij na 180 jaar weer soevereine mensen geworden zijn. Mensen die hun eigen agenda bepalen, begrijp je?
Oud 10 oktober 2010, 18:40   #213
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cyrano Bekijk bericht
Zij moet uit de Belgische logica stappen.
Inderdaad.

Mocht de meerderheid van de Vlaamsnationalisten dat toch maar eens willen snappen.

En dat dat niet hetzelfde is als "uit België stappen".
Oud 10 oktober 2010, 18:40   #214
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

4x10E6's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De bal voor het mislukken moet in het Franstalige kamp gelegd worden. Daar gaat deze week uitstel over.

Vergeet niet dat nog een groot deel van het Vlaamse kiesvee niet zo Vlaamsgezind is als jullie.

De schuld voor eventuele verkiezingen moet bij de onredelijkheid van de PS gelegd worden. Vergeet niet dat Jan Modaal al die verkiezingen meer dan beu is.
Max ouwe rakker,

Niet erg netjes van jou. Eén derde van de vlaemingen heeft de intentie NV-A te stemmen; en jij houdt koppig vol vlaemen als kiesvee te bestempelen.

#InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate

Laatst gewijzigd door 4x10E6 : 10 oktober 2010 om 18:43.
4x10E6 is offline  
Oud 10 oktober 2010, 18:41   #215
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
NVA zal BHV stemmen na 18 oktober.
????

Hoe weet jij dat?
Oud 10 oktober 2010, 18:42   #216
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

4x10E6's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het gaat in de eerste plaats niet om het al dan niet winnen van de stemming. het gaat om de vraag of wij na 180 jaar weer soevereine mensen geworden zijn. Mensen die hun eigen agenda bepalen, begrijp je?

Compleet ongeloofwaardig, mijn waarde hideous, bepaal jij dan niet zelf je agenda? Ik alvast wel.

#InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate
4x10E6 is offline  
Oud 10 oktober 2010, 18:44   #217
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Aan E.Gidius en Duveltje en consoorten, jullie lopen in de val die de koning heeft gezet, het was zijn bedoeling om verdeeldheid te zaaien in het Vlaamse kamp en zijn doorzichtige poging lijkt nog te lukken ook
Nope. Maar mijn Schiltz-sensoren geven wel op volle kracht aan dat het oppassen geblazen is.
Oud 10 oktober 2010, 18:44   #218
EddyBal

Standaard

Citaat:
????

Hoe weet jij dat?
Om een uitdrukking van System te gebruiken :"het staat in de sterren geschreven" dat er op één week tijd géén onderhandelde oplossing komt.
EddyBal is offline  
Oud 10 oktober 2010, 18:45   #219
Miguelito
Minister

Miguelito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nope. Maar mijn Schiltz-sensoren geven wel op volle kracht aan dat het oppassen geblazen is.
2
Miguelito is offline  
Oud 10 oktober 2010, 18:47   #220
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Triestig hoe jullie je laten opnaaien door linksen en de Franstaligen. Weer volledig hetzelfde als in 2007, in plaats van onze man toen Leterme te steunen werd hij langs twee kanten afkraakt, en ja uiteindelijk is er met de 30% stemmen niets gebeurd. Alle Vlaamsgezinden moeten zich voor één week achter Dewever scharen in een alles of niets poging. Ofwel een voorstel van Dewever aanvaarden ofwel de splitsing van het land. Zo simpel is dat.
Leterme heeft het zichzelf aangedaan (zie ook zijn maagproblemen in januari 2008).

De Wever heeft met de aanvaarding van zijn clarificateursopdracht én het weigeren om BHV te agenderen de eerste passen gezet op hetzelfde hellend vlak.

Ik volg nooit leiders omdat ze het vragen of omdat ze "wel zullen weten wat ze doen".

Als Vlaamse voormannen de weg verlaten, moeten we ze met krachtige hand terugbrengen en indien dat niet lukt: lozen.

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be