![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
We - en dan bedoel ik de walgelijkste Vlamingen die ooit geleefd hebben, de belgische politiekers, hebben hen dat de laatste vijftig jaar zo gewoon gemaakt om toch maar de grote jan te kunnen uithangen en zichzelf te verrijken op onze kap. Als de Vlaming als volk ook maar een greintje eigenwaarde had, dan zouden die mensen uit hun dure villa's gesleept worden en doodgestampt worden op de straat.
![]() |
![]() |
#62 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
#63 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Pas op vriend, je maakt je schuldig aan "aanzetten tot."
![]()
![]() |
![]() |
#64 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() jij bracht me wel op het idee, gedeelde schuld, dus.
#65 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja, in het belgische "rechtsysteem" kan dat misschien nog pakken ook.
![]() |
![]() |
#66 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom zo destructief ? Sluit ze op in een grote zaal en elk uur moeten ze allemaal op een tafel gaan staan en hand-in-hand "Mooi, 't leven is mooi" zingen. Er zijn geen douches noch déodorants beschikbaar. Daartussenin moeten ze stilzitten om naar pianoconcerto's van Willy Claes te luisteren. Dit voor de rest van hun miserabel leven.
|
![]() |
![]() |
#67 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik spreek vanuit de goedheid in mijn hart.
![]() |
![]() |
#68 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vind de straf die Bruno Valkeniers destijds voorstelde nog beter: geef die mensen gewoon een Vlaamse identiteitskaart. Doordat ze zo'n afkeer hebben van een onafhankelijk Vlaanderen, is er gewoon geen enkele manier waarop je die mensen zwaarder kan straffen dan hen tot het einde van hun dagen als Vlaams staatsburger door het leven te laten gaan.
|
![]() |
![]() |
#69 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daar kan ik in eer en geweten niet aan meehelpen. ![]()
![]() |
![]() |
#70 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Als dat waar is dan...is dat prima...
![]()
#71 | |
|
![]() Citaat:
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen. |
|
![]() |
![]() |
#72 | |
|
![]() Citaat:
Het zou wel eens kunnen dat hij er net daardoor een pak bijhaalt.... Het wordt op dit forum al te dikwijls vergeten maar Bart surft op meer dan één golf hoor: - geniaal hoe hij er een maand geleden, ondanks het amechtige zwartepietspel van de journalist op de sossenstaatszender, in geslaagd is om de Vlaamse middenklasse te overtuigen van het feit dat hij (dank zij zijn vasthoudendheid) hun van een fiscaal inferno zou redden. - de avond van de verkiezingen heeft hij (visionair of gewoon gezond politiek inzicht in het licht van het Letermedebacle) duidelijk gesteld: "alleen kunnen wij niet doen waarvoor de kiezer vandaag overduidelijk heeft gekozen". Laat ons niet vergeten dat het voor BDW niet al te moeilijk is om bovendien alle onheil van de Maertensen, de De Haenensen, Eyskensen en andere Verhofstadts gewoon op te sommen (hetgeen het VB al een generatie lang doet maar niet gehoord wordt wegens CS) en die te linken aan de decennialange capitulatie van deze heren voor een postje in de 16.
![]() |
#73 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nou, hij beloofde nochtans klare afspraken in plaats van dat gebricoleer. Zondagmiddag weten we meer. Kijken wie er eerst met stenen begint te gooien. Ik gok op Loret.
|
![]() |
![]() |
#74 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En wat als er in een parallel universum een België zou bestaan dat als een normale democratische rechtsstaat functioneert? Bart krijgt helemaal niet de zwarte piet, die zal voor de twee Brusselse furies zijn, Jowel en Loret. Die zullen moeten vaststellen dat Brussel niet meer verantwoordingsloos op de kap van Vlaanderen kan leven.
|
![]() |
![]() |
#75 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als men hem de zwarte piet tracht (tracht) toe te spelen, maar hij haalt er meer stemmen of populariteit mee, dan is de zwarte piet niet toegekomen. Ik ben ook van oordeel dat de openlijke manier van handelen/communiceren en zelfs van niet-communiceren (ik ga discreet werken om me een kans op slagen te geven ... ik wil responsabilisering ...) het Weverke, gewaardeerd wordt door meer en meer Vlamingen.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
#76 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Dat denk ik ook, en dat alleen al is het zeker waard om 10 dagen extra te verduidelijken. |
|
![]() |