![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#281 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ze is dan nog voorzitter geweest van Amnesty Intl.-Vlaanderen, voor jou de totale gruwel waarschijnlijk.
![]() |
#282 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#283 |
Banneling
|
![]() Als niet-katholiek zijnde kan ik in deze discussie iedereen toch het boek De avonden in Sint-Petersburg aanraden. De ondertitel is: Gesprekken over hoe de voorzienigheid de wereld bestuurt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#284 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#285 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat is er mis met moderniteit ??
![]() |
#286 |
Minister-President
|
![]() Veel. Hedonisme, consumentisme, materialisme, milieuverontreiniging, nihilisme, chaos, ...
Laatst gewijzigd door Inno : 16 oktober 2010 om 16:52. |
![]() |
![]() |
![]() |
#287 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#288 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#289 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Juist ja, zestig jaar geleden was het in uw ogen dus beter leven ???
![]() |
#290 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ze zagen niet eens het bouwwerk voltooid waaraan ze werkten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#291 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() dat is nogal vaag. Geef eens een concreet voorbeeld.
![]() |
#292 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#293 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#294 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dit is een roep om meer liberalisme, hoewel ik nu al weet dat heel veel mensen dit juist als een oorzaak van liberalisme zullen zien. Zij zijn m.i. verkeerd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#295 |
Banneling
|
![]() Milieuproblemen in de context van een op groei (en rente) gebaseerde economie. Dat vind ik een van de allergrootste vraagstukken van deze tijd (eigenlijk hét allergrootste).
Voor alles wat je verliest door "modernisering" komen alleen economie en verdere roofbouw op de aarde in de plaats. Is dat vooruitgang? Inno heeft ook al een aantal goede voorbeelden gegeven. |
![]() |
![]() |
![]() |
#296 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#297 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Anarchisten zijn in jouw optiek eigenlijk de enige consequente "liberalen". Het enige verschil tussen anarchisten en mij is dat ik (noem mij zoals je wilt) niet tegen hiërarchieën en machtsuitoefening op zich ben, maar wel tegen de hiërarchie van het geld (plutocratie) en het getal (democratie). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#298 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Op zich gaat het niet eens om de techniek. Instrumenten zijn er altijd geweest om de mens te helpen. De vraag is hoe kun je garanderen dat de techniek de mens zal blijven dienen, in plaats van omgekeerd? Er zijn redenen genoeg om wantrouwig te blijven in een wereld met atoombommen, Echelon, NSA, HAARP enz. Het probleem zit veel dieper. Het WWF zei het deze week toch nog? Een kwarteeuw geleden kwam de mensheid nog net met één aarde toe om in zijn behoeften te voorzien, maar op dit ogenblik zijn er 50 procent meer grondstoffen nodig dan de aarde kan bieden. In zo'n situatie vind ik het niet slecht dat de hoogmoedige moderne mens in zijn multiculturele, kapitalistische Babel (ook) wel eens op zijn zonden wordt gewezen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#299 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |