Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 29 oktober 2010, 21:09   #501
Sunny
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
ik had het al ergens neergeschreven: http://forum.politics.be/showthread....03#post5055903

33.059
PICKTHAL: O Prophet! Tell thy wives and thy daughters and the women of the believers to draw their cloaks close round them (when they go abroad). That will be better, so that they may be recognised and not annoyed. Allah is ever Forgiving, Merciful.

Heb jij daarvoor tafsir nodig?

OK, hier de tafsir. Is zelfs nog leuker dan ik dacht:

http://www.tafsir.com/default.asp?sid=33&tid=42193

Met andere woorden: Westerse vrouwen die zichzelf niet inpakken, worden door de muzelmannen aanzien als slavinnen, dienstpersoneel of hoeren, en die mogen ze dus lastigvallen.
Het is maar dat het ook eens duidelijk gezegd wordt!

Zo staat het alvast in de tafsir, ik zou het zèlf zo niet durven formuleren.
Wat vind je van die tafsir uit je lievelingsreligie Artisjok?
Sunny is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2010, 21:11   #502
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
ik had het al ergens neergeschreven: http://forum.politics.be/showthread....03#post5055903

33.059
PICKTHAL: O Prophet! Tell thy wives and thy daughters and the women of the believers to draw their cloaks close round them (when they go abroad). That will be better, so that they may be recognised and not annoyed. Allah is ever Forgiving, Merciful.

Heb jij daarvoor tafsir nodig?

OK, hier de tafsir. Is zelfs nog leuker dan ik dacht:

http://www.tafsir.com/default.asp?sid=33&tid=42193

Met andere woorden: Westerse vrouwen die zichzelf niet inpakken, worden door de muzelmannen aanzien als slavinnen, dienstpersoneel of hoeren, en die mogen ze dus lastigvallen.
Het is maar dat het ook eens duidelijk gezegd wordt!

Zo staat het alvast in de tafsir, ik zou het zèlf zo niet durven formuleren.
Ik weet wel dat je de Koran zo kan interpreteren. En dat een deel van de moslims dit ook doet. Daarom vroeg ik of jij een moslimfundamentalist bent.

Mag ik nu ook weten wie die "men" is die het doodnormaal vindt dat "moslims zèlf vinden dat vrouwen die niet tot hun "soort" behoren, bijgevolg vrijelijk mogen worden lastig gevallen"?

Wie die "men" is, dat staat toch niet in de Koran.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2010, 21:12   #503
Andy
Minister-President

Andy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Het onderwerp hier is dat de multi-kulti mislukt is. Ik vind dat die stelling volkomen juist is en dat de multikul inderdaad een grandioze mislukking is.
De grote oorzaak daarvan is het feit dat het overgrote deel van de immigranten die hun cultuur meebrengen (die dus voor "multicul" zorgen) een cultuur hebben die volledig beïnvloed is door hun religie. Vergelijkingen met hun landen van herkomst dringen zich vanzelf op als men oplossingen wil zoeken voor de problemen die deze religie-gebonden cultuur veroorzaakt.
Iemand heeft er de vrouwenbesnijdenissen bijgehaald. Een afschuwelijk probleem. Het is geen zuiver islamitisch gebruik maar wordt in verhouding meer door islamieten dan door anderen toegepast. Hier dringt zich dan ook weer een vergelijking op met de thuislanden.
Die multikul is een door het VB geïntroduceerd containerbegrip om alles onder te brengen wat met allochtonen van doen heeft en problematisch is. De idee dat de multikul mislukt is, is dan ook een cirkelredenering.

En dan die categorie 'religieus', die vooral gehanteerd wordt door mensen die de betekenis van het woord niet kennen. Door mensen die nooit op dit forum met zingeving bezig zijn, die een tekst slechts letterlijk kunnen interpreteren en die van alles een ordinair spelletje maken. Door bepaald a-religieuze mensen dus. Zij stellen religie gelijk aan starheid, dogmatisme en onveranderlijkheid.

Nochtans is de manier waarop u, alice, Sunny, andev, circe en grimbergen omgaan met jullie VB-ideologie veel dogmatischer dan wat de gelovige moslims op dit forum verkondigen. Met hen kan je een degelijk gesprek aanknopen, ideeën uitwisselen en tot inzichten komen. Ik verwacht dat niet van een gesprek met u of een andere VB-sympathisant. Als dit forum representatief is voor de samenleving, dan zijn VB-ers veel meer dogmatisch en vastgeroest in hun denken dan moslims of fundamentalistische moslims. Die laatsten staan overigens juist omwille van hun zoektocht naar het zuivere gekend omwille van hun menselijkheid en hun rekkelijkheid. Dat zijn etiketten die ik u niet toedicht. Als extremisme en dogmatisme deze samenleving verzieken, begin dan met de idioten die nooit verder raken dan kappen op den islam en de Walen. Dat zijn diegenen die ervoor zorgen dat non-issues actualiteit worden, dat het land zich sinds 2007 in een politieke impasse bevindt en dat verkiezingen draaien rond vette vissen, vettere De Wevers en vetste VB-ers.

Laatst gewijzigd door Andy : 29 oktober 2010 om 21:13.
Andy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2010, 21:14   #504
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Hiervoor is heel veel slechte wil nodig.
Geef het (volledige) citaat (met link) waar "Andy vindt het heel normaal dat een oude islamiet een kind tot vrouw neemt"
http://forum.politics.be/showthread....145329&page=10
Zie islamofobistan, post 195, gepost op 27 oktober.
In antwoord op volgende tekst van Circe :
Begrijp ik nu goed dat U geen enkel verschil ziet tussen christelijke pastoors die zich aan misdienaartjes vergrijpen en islamitische oude bokken die in navolging van hun profeet op hun vijftigste een nieuw maagdje van 9 huwen?
schrijft Andy :
Voor die laatste heb ik vanzelfsprekend iets meer respect. Daar voorziet die oude bok tenminste nog in voeding en huisvesting voor z'n jonge vrouwtje. Dat kan van die pastoors niet gezegd worden. Die dokken maar wanneer er processen tegen hen aangespannen worden.
Hij durft gewoon het woord respect en vanzelfsprekend in één zin te gebruiken als hij het over de oude "bruidegoms" heeft. En dat is u, voorvechtster van de vrouwenrechten, niet opgevallen?????
Oud 29 oktober 2010, 21:14   #505
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sunny Bekijk bericht
Ja, en daarna kijk ik naar de realiteit. Dat zou jij ook eens meer moeten doen.
Geloof je het lesmateriaal van Eigenzinnig?
Oud 29 oktober 2010, 21:15   #506
Sunny
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik weet wel dat je de Koran zo kan interpreteren. En dat een deel van de moslims dit ook doet. Daarom vroeg ik of jij een moslimfundamentalist bent.

Mag ik nu ook weten wie die "men" is die het doodnormaal vindt dat "moslims zèlf vinden dat vrouwen die niet tot hun "soort" behoren, bijgevolg vrijelijk mogen worden lastig gevallen"?

Wie die "men" is, dat staat toch niet in de Koran.
Ik heb daar al op geantwoord Artisjok. Diegenen die niet-verpakten lastig vallen vinden dat doodnormaal. Zo doodnormaal, dat ze het repetitief doen. Moet ik je herinneren aan de jaarlijkse problemen met 'jongeren' in openluchtzwembaden?
Oud 29 oktober 2010, 21:16   #507
Sunny
Banneling

Standaard

Citaat:
Begrijp ik nu goed dat U geen enkel verschil ziet tussen christelijke pastoors die zich aan misdienaartjes vergrijpen en islamitische oude bokken die in navolging van hun profeet op hun vijftigste een nieuw maagdje van 9 huwen?
schrijft Andy :
Voor die laatste heb ik vanzelfsprekend iets meer respect. Daar voorziet die oude bok tenminste nog in voeding en huisvesting voor z'n jonge vrouwtje. Dat kan van die pastoors niet gezegd worden. Die dokken maar wanneer er processen tegen hen aangespannen worden.
Hij durft gewoon het woord respect en vanzelfsprekend in één zin te gebruiken als hij het over de oude "bruidegoms" heeft. En dat is u, voorvechtster van de vrouwenrechten, niet opgevallen?????
Zo Artisjok, je hebt je kwoot. Ga je nu verder blijven liegen en ontkennen?
Oud 29 oktober 2010, 21:18   #508
Sunny
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andy Bekijk bericht
Die multikul is een door het VB geïntroduceerd containerbegrip om alles onder te brengen wat met allochtonen van doen heeft en problematisch is. De idee dat de multikul mislukt is, is dan ook een cirkelredenering.

En dan die categorie 'religieus', die vooral gehanteerd wordt door mensen die de betekenis van het woord niet kennen. Door mensen die nooit op dit forum met zingeving bezig zijn, die een tekst slechts letterlijk kunnen interpreteren en die van alles een ordinair spelletje maken. Door bepaald a-religieuze mensen dus. Zij stellen religie gelijk aan starheid, dogmatisme en onveranderlijkheid.

Nochtans is de manier waarop u, alice, Sunny, andev, circe en grimbergen omgaan met jullie VB-ideologie veel dogmatischer dan wat de gelovige moslims op dit forum verkondigen. Met hen kan je een degelijk gesprek aanknopen, ideeën uitwisselen en tot inzichten komen. Ik verwacht dat niet van een gesprek met u of een andere VB-sympathisant. Als dit forum representatief is voor de samenleving, dan zijn VB-ers veel meer dogmatisch en vastgeroest in hun denken dan moslims of fundamentalistische moslims. Die laatsten staan overigens juist omwille van hun zoektocht naar het zuivere gekend omwille van hun menselijkheid en hun rekkelijkheid. Dat zijn etiketten die ik u niet toedicht. Als extremisme en dogmatisme deze samenleving verzieken, begin dan met de idioten die nooit verder raken dan kappen op den islam en de Walen. Dat zijn diegenen die ervoor zorgen dat non-issues actualiteit worden, dat het land zich sinds 2007 in een politieke impasse bevindt en dat verkiezingen draaien rond vette vissen, vettere De Wevers en vetste VB-ers.
Dat komt dan uit de mond van een forummer die van jodenhaat zijn core business gemaakt heeft.
10 op 10 voor het schelden Andy. Van wie heb je dat geleerd? Van je 'menselijke' en 'rekkelijke' fundamentalistische moslimvrienden?

Laatst gewijzigd door Sunny : 29 oktober 2010 om 21:19.
Oud 29 oktober 2010, 21:19   #509
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sunny Bekijk bericht
Heb jj die statement van Andy dan niet gelezen?
Hij heeft 'meer respect voor een oude islamitische bok die een kind verkracht (een 'vrouwtje' in zijn woorden) voor zover ze in ruil onderhouden wordt.
Ja, ik heb die post gelezen, en neen, hij schreef niet wat jij er probeert van te maken.
Oud 29 oktober 2010, 21:19   #510
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Wat vind ik het vrèèèèselijk dat ik en andere door u tot VB-ers verklaarde forumleden niet aan uw verwachtingen tot uitwisselingen van ideeën voldoen. Moet toch erg zijn als men zoveel landgenoten heeft die dogmatisch en vastgeroest en weet ik wat nog allemaal zijn.
Gelukkig voor u en consoorten zijn de moslims naar hier gekomen om het niveau van beschaving wat op te krikken ...
Oud 29 oktober 2010, 21:21   #511
Sunny
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja, ik heb die post gelezen, en neen, hij schreef niet wat jij er probeert van te maken.
Ik maak er niets van : Andy heeft meer respect voor islamitische kinderverkrachters dan voor katholieke pedofielen. Omdat de eerst eten en onderdak geven aan hun prooien en de 2de niet. Dat staat er Artisjok.
Oud 29 oktober 2010, 21:21   #512
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Leg het eens uit, Artisjok, op uw gewone, alles-tot-uw-standpunt-herleidende manier wat hij dan wel bedoelde? Bent u echt zo verblind dat u niet begrijpt wat die man schrijft?
Oud 29 oktober 2010, 21:27   #513
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
schrijft Andy :
Waar staat :
Andy vindt het heel normaal dat een oude islamiet een kind tot vrouw neemt - dit in tegenstelling tot een priester die een kind verkracht. Het eerste is normaal, cultuurgebonden volgens zijn schrijverijen, het tweede is een misdaad.
zoals jij beweert?
Oud 29 oktober 2010, 21:28   #514
Andy
Minister-President

Andy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat vind ik het vrèèèèselijk dat ik en andere door u tot VB-ers verklaarde forumleden niet aan uw verwachtingen tot uitwisselingen van ideeën voldoen. Moet toch erg zijn als men zoveel landgenoten heeft die dogmatisch en vastgeroest en weet ik wat nog allemaal zijn.
Gelukkig voor u en consoorten zijn de moslims naar hier gekomen om het niveau van beschaving wat op te krikken ...
Absoluut. Die weinige moslims die ik ken zijn bijzonder sympathieke en openhartige mensen. Met sommige kan je een pint gaan pakken, met anderen kan je je op andere manieren amuseren. Dat kan ik van veel VB-kennissen niet zeggen.

De enige VB-er waarmee ik echt goeie ervaringen had, was een Voorposter (en kok en brouwer en collega). En ik heb al behoorlijk wat racistisch uitschot mogen ontmoeten.

Laatst gewijzigd door Andy : 29 oktober 2010 om 21:31.
Andy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2010, 21:28   #515
Sunny
Banneling

Standaard

Citaat:
Waar staat :
Andy vindt het heel normaal dat een oude islamiet een kind tot vrouw neemt - dit in tegenstelling tot een priester die een kind verkracht. Het eerste is normaal, cultuurgebonden volgens zijn schrijverijen, het tweede is een misdaad.
zoals jij beweert?
Hier :
Citaat:
Oud 29 oktober 2010, 21:34   #516
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Leg het eens uit, Artisjok, op uw gewone, alles-tot-uw-standpunt-herleidende manier wat hij dan wel bedoelde? Bent u echt zo verblind dat u niet begrijpt wat die man schrijft?
Artisjok?

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2010, 21:37   #517
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Absoluut. Die weinige moslims die ik ken zijn bijzonder sympathieke en openhartige mensen. Met sommige kan je een pint gaan pakken, met anderen kan je je op andere manieren amuseren. Dat kan ik van veel VB-kennissen niet zeggen.

De enige VB-er waarmee ik echt goeie ervaringen had, was een Voorposter (en kok en brouwer en collega). En ik heb al behoorlijk wat racistisch uitschot mogen ontmoeten.
Moslims mogen geen pinten pakken, als ze het wel doen zijn het slechte moslims.
Ik wou vroeger niets maar dan ook niets met het VB te maken hebben, ik was erger tegen hen dan u dat bent. Toen ben ik bij het toenmalige Agalev gegaan (zelfs nog eens voor hen opgekomen bij de verkiezingen), bepaalde zaken die ik bij Agalev hoorde, shockeerden mij, hun rechtlijnige, agressieve manier van denken veroorzaakte bij mij voor het eerst een gevoel van sympathie voor het VB. Als ik nu sympathie heb voor het VB, dan is dat werkelijk ten gevolge van mijn tijd bij Agalev.
Maar dat wil niet zeggen dat ik een VB-er ben of op hen stem, natuurlijk maakt dat voor u geen verschil. U hebt voor uzelf besloten dat ik VB-er ben en dus is dat zo. U bent in feite ook een echte fundamentalist.
Oud 29 oktober 2010, 21:38   #518
Sunny
Banneling

Standaard

Citaat:
Moslims mogen geen pinten pakken, als ze het wel doen zijn het slechte moslims.
Ik wou vroeger niets maar dan ook niets met het VB te maken hebben, ik was erger tegen hen dan u dat bent. Toen ben ik bij het toenmalige Agalev gegaan (zelfs nog eens voor hen opgekomen bij de verkiezingen), bepaalde zaken die ik bij Agalev hoorde, shockeerden mij, hun rechtlijnige, agressieve manier van denken veroorzaakte bij mij voor het eerst een gevoel van sympathie voor het VB. Als ik nu sympathie heb voor het VB, dan is dat werkelijk ten gevolge van mijn tijd bij Agalev.
Maar dat wil niet zeggen dat ik een VB-er ben of op hen stem, natuurlijk maakt dat voor u geen verschil. U hebt voor uzelf besloten dat ik VB-er ben en dus is dat zo. U bent in feite ook een echte fundamentalist.
Oud 29 oktober 2010, 21:38   #519
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Artisjok?

Paulus.
Paulus, die post is toch voldoende duidelijk. Daar hoeft geen uitleg bij.

Dat er niet staat wat Marie van de koster en Sunny er van willen maken; is onderwijl ook wel duidelijk zeker.

Terug on topic?
Oud 29 oktober 2010, 21:39   #520
Sunny
Banneling

Standaard

Citaat:
Paulus, die post is toch voldoende duidelijk. Daar hoeft geen uitleg bij.

Dat er niet staat wat Marie van de koster en Sunny er van willen maken; is onderwijl ook wel duidelijk zeker.

Terug on topic?
Wat maak jij er dan van?

Citaat:
Voor die laatste heb ik vanzelfsprekend iets meer respect. Daar voorziet die oude bok tenminste nog in voeding en huisvesting voor z'n jonge vrouwtje.

Laatst gewijzigd door Sunny : 29 oktober 2010 om 21:39.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be