![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je kunt zelfs stellen dat er meer overeenkomsten zijn tussen West-Vlamingen en Achterhoekers dan tussen West-Vlamingen en iedere willekeurige stedeling in de Nederlanden. Het deed me veel genoegen dat een aantal jaren geleden Antwerpse havenarbeiders samen actie voerde met de Rotterdammers. Het zou bv een grote aanwinst zijn als Noord-Nederlanders zich wat meer in het culinaire van Vlaanderen verdiepen. Of zoals Bart Peters laatst voor den treutbuis zei: eerst die vleeskroketten vervangen door garnaalkroketten. Verder wordt er in Politiek Binnenland al maanden gezeurd over het uitdiepen van de Westerschelde, terwijl ondertussen GM een heel smerig spel speelt met Opel Antwerpen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Man, wat lul je nou? Als Nederlanders ergens belangstelling voor hebben, dan is het wel voor het culinaire van Vlaanderen. Tot vervelens toe krijgen we te horen hoe bourgondisch de Vlamingen wel niet zijn, en hoe superieur hun bier wel niet is. Hoe ver moeten we nog in hun gat kruipen op dat gebied? Vlamingen plaatsen ons Nederlanders altijd in het beklaagdenbankje, alsof wij hun groot onrecht hebben aangedaan. Maar in werkelijkheid hebben ze niets te klagen. Nederlanders staan altijd veel welwillender tegenover Vlamingen dan andersom. Het laatste wat we nodig hebben zijn Nederlanders als jij die de Vlamingen bevestigen in hun slachtofferrol. Die smerige hollanderhaat van veel Vlamingen is een veel groter probleem dan een fucking garnalenkroket. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Banneling
|
![]() Ga dan toch in Vlaanderen wonen, man. Wij hebben nu eenmaal een Noordelijke cultuur. Nederland is Nederland en zal Nederland blijven. Als je daar een hekel aan hebt kun je beter ophoepelen...
Laatst gewijzigd door AAA : 19 oktober 2010 om 15:17. |
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Europees Commissaris
|
![]() Misschien kun jij eindelijk eens definitief van dit forum ophoepelen, Sinistra.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar er is een belangrijke kentering te zien in vooral Nederland: Vlaanderen (of België) is niet meer dat leuke achtergebleven landje van weleer. Niet voor niets waarschuwde een elitair Amsterdams (Ik meen de Groene Amsterdammer) blaadje voor een eventuele hereniging, dat zou ten koste gaan van de Amsterdamse culturele invloed. We moeten de zaken zien zoals ze zijn. Vlaanderen is na 175 jaar scheiding uiteraard anders geworden en echt niet alleen om het garnalenkroketje. Daarom zal een hereniging per regio moeten geschieden. Deel de Nederlanden op in vijf min of meer zelfstandige regio's. Buitenlandse politiek, defensie en grote infrastructurele projecten zouden wel vanuit de toekomstige hoofdstad moeten worden geleid. En die hoofdstad mag van mij best Brussel zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#90 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ach man, zoals de waard is, zo vertrouwt hij zijn gasten.
Ik ga hier nog eens herhalen wat ik al zo dikwijls gezegd heb: IK HAAT GEEN HOLLANDERS, maar ik wil wél een ONafhankelijk Vlaanderen. Toch willen ze me "hollanderhaat" aansmeren, gewoon omdat ik een eenheid met Nederland niet wil. Wel, ik ben ik dan ook een Fransenhater? Een Denenhater? Een Zwedenhater? Een Duitserhater? Een luxemburghater? Een USA hater? etc. Ik wil met GEEN ENKEL land een eenheid vormen: ik wil een ONafhankelijk Vlaanderen als NATIE, zoals Nederland een ONafhankelijke natie is; ik eis dus hetzelfde recht op als andere volkeren, zoals de Nederlanders, de Denen, de Duitsers, de Oostenrijkers, de... Een goed verstaander heeft maar een half woord nodig. Mij lijkt het dat de boodschap duidelijk genoeg is, maar zijn de aanhoorders nogal hardhoofdig.
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() De grootste stad en daarbij hoofdstad van "Groot Nederland" Brussel?? Ik denk dat Nederlanders daar een serieus ego probleem mee zouden hebben.
Laatst gewijzigd door De Prodigy : 2 november 2010 om 16:46. |
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
|
![]() de grootste ego zit bij sommige Brusselaars, niet bij de Nederlanders.
Laatst gewijzigd door Shadowke : 2 november 2010 om 16:52. |
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
|
![]() Citaat:
Brussel is trouwens al onze historische hoofdstad. Alleen tijd om daar weer een actuele slinger aan te geven.
![]() |
![]() |
#95 | |
|
![]() Citaat:
anders heeft het geen zin en kan amsterdam hoofdstad blijven van nederland-vlaanderen (den haag met de zetel van de regering) en brussel als hoofdstad van de eu (kwestie van niet alles in één stad te drummen). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Leve de republiek Gelderland! Leve Vlaanderen! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
|
![]() goed plan! en dan maken we daarna een soort 17 Samenwerkende doch Onafhankelijke Provinciën der Lage Landen.
![]() |
#98 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() ![]() ![]()
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort. Laatst gewijzigd door quercus : 3 november 2010 om 19:52. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
Europees Commissaris
|
![]() Ja, dat klopt, beste quercus. Als (Groot-)Nederlander voel ik mij dan ook geenszins aangesproken door de driftige anti-Hollanduitspraken van EddyBal. Ik maak mij eerder zorgen dat hij het flamingantisme, dat gericht is tegen de francofiele houding van het Belgische systeem, niet bezoedelt en misbruikt voor zijn eigen, radicale agenda. Zijn onderschrift spreekt dan ook boekdelen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |