![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1221 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Primitief gedrag dat de mensheid al millennia met zich meezeult, en waar nu pas een voorzichtig einde aan lijkt aan te komen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1222 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1223 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
"Opgelegde waardes door religie"? Bijna alle culturen op deze aardbol, van alle tijden en plaatsen, beschouwden homoseksualiteit als een verstoring van de maatschappelijke orde. In de meeste culturen werd het niet geaccepteerd, en dat om diverse redenen (cultureel, godsdienstig...). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1224 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1225 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1226 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1227 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En?
De wet weerhoudt mij niet om nog steeds over homoseksualiteit te oordelen vanuit het geloof. Meer zelfs, het een grondwettelijk recht dat ik mij in dit land daarover vrij en onbeperkt mag uiten. Indien mensen dit dan beledigend vinden, kunnen ze, alweer overeenkomstig de grondwet, naar de rechter stappen voor "laster en eerroof". Aan de rechter dan te oordelen of dit wel van toepassing is. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1228 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#1229 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1230 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1231 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De uitlatingen van Léonard in zijn boek, zouden dat wel eens kunnen versnellen. En binnenkort hebben we misschien een homofiele Eerste Minister, die daar ook niet ongevoelig voor zal zijn.
![]() |
#1232 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zie niet onmiddellijk een aanwijzing dat men de grondwettelijke rechten wil terugdringen. En merkwaardig dat u het boek van mgr. Léonard aanhaalt als een reden. Toen een bepaald imam in een boek aangaf dat het beter was homoseksuelen van een gebouw te werpen, hoorden we niet zoiets. Ik ben er dan ook van overtuigd dat het niet draait om dit onderwerp, maar gewoon om een soort hetze tegen de Kerk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1233 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#1234 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() "Beledigen" is een subjectieve benadering. Als u vindt dat een bepaalde mening een ontoelaatbare belediging is, kunt u, overeenkomstig de grondwet, een rechtszaak aanspannen voor laster en eerroof. De toetsing gebeurt dan door de rechter.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1235 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1236 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1237 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Je creëert gewoon een hoop ongelukkige mensen die hun ware geaardheid niet kunnen beleven. Hoe dit de "morele en natuurlijke orde" in de samenleving ten goede kan komen, is mij een raadsel.
Laatst gewijzigd door Flippend Rund : 5 november 2010 om 20:58. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1238 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1239 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1240 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nergens heb ik gepleit om homoseksuelen te vervolgen of te discrimineren. Wel heb ik gesteld dat de stelling "alle Belgen zijn gelijk voor de wet, maar de wet is niet gelijk voor alle Belgen" dat bepaalde maatschappelijke instellingen niet openstaan voor homoseksuele maar enkel voor heteroseksuele samenlevingsvormen. Dit belet hen evenwel niet "hun ware geaardheid" (sic) te beleven.
|
![]() |
![]() |