Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 7 november 2010, 16:29   #2121
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Het gaat niet over mensen, maar over culturen.

Enfin, toch blij dat je toegeeft dat het inderdaad botst.

Houden zo!

Paulus.
Natuurlijk dat het botst: overal, altijd, eeuwig.
Het botst tussen stadsmensen en mensen van erbuiten, tussen links en rechts, tussen proletariaat en uitbuiters, godsdienstigen onder elkaar en atheïsten, mannen en vrouwen, homos en heteros, jongeren en ouderen : breuklijnen zat, in elk land, elke maatschappij en tijdvak. Stop met je daarop blind te staren en je zal gelukkiger zijn.

Laatst gewijzigd door filosoof : 7 november 2010 om 16:31.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2010, 16:29   #2122
smiley
Perm. Vertegenwoordiger VN

smiley's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Jij doopt alle Oost Europeanen om tot zigeuners. Ga d�*t eens aan een Oost Europeaan vertellen Succes ermee.
Ik heb niet gezegd dat alle oost europeanen zigeuners zijn. Maar het is klein bier vergeleken met iSSlam. De grootste problemen moet men altijd eerst aanpakken. 9/11 werd niet gepleegd door Oost europeanen. Men zit niet in Afghanistan te vechten omwille van oosteuropeaen maar omwille van een politiek systeem dat de hele wereld wil onderwerpen. ISSlam.
Oud 7 november 2010, 16:31   #2123
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Natuurlijk dat het botst: overal, altijd, eeuwig.
Het botst tussen stadsmensen en mensen van erbuiten, tussen links en rechts, tussen proletariaat en uitbuiters, godsdienstigen onder elkaar en atheïsten, mannen en vrouwen, homos en heteros, jongeren en ouderen : breuklijnen zat, in elk land, elke maatschappij en tijdvak.
Tussen culturen zeg ik. Met sommige culturen valt gewoon niet samen te leven omdat die culturen dat niet wensen.

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2010, 16:32   #2124
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
De centrale kwestie is of we daar het Angelsaxisch model volgen (waarbij de overheid en dus haar ambtenaren) de uitdrukking zijn van de samenleving of het Franse model waarbij er een strikte scheiding is tussen staat en kerk.

Om de redenen die ik al eerder aanhaalde, ben ik in deze voor het Britse model.

De Sikh's verkopen bijlange na niet dezelfde problemen als de moslims en komen niet elke dag op dezelfde manier negatief in het nieuws.
Nochtans zijn er ook soms problemen met de tulband, oa bij de politie juist nu, in Engeland! Ze willen hem niet afzetten wanneer ze door omstandigheden een beschermende helm zouden moeten opzetten! Men zoekt nu naar bvb een middel om die tulband bulletproof te maken...
Nogmaals en vooral: deze Sikh's zijn als groep helemaal niet te vergelijken met de lastverkopende islamgekken!
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2010, 16:33   #2125
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Tussen culturen zeg ik. Met sommige culturen valt gewoon niet samen te leven omdat die culturen dat niet wensen.

Paulus.
Jij bent schijnbaar één van degenen die dat niet wensen. Stop met je daarop blind te staren en je zal gelukkiger zijn.

Laatst gewijzigd door filosoof : 7 november 2010 om 16:34.
Oud 7 november 2010, 16:34   #2126
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Iedereen. Moslims, jij ook.
Natuurlijk, alleen moeten sommigen voor hun mening naar de gevangenis bedoel je.
Oud 7 november 2010, 16:35   #2127
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Dat staat niet op één lijn.
Je gaat toch niet naar school in die moskee, je werkt er toch niet.

Het heeft dan ook niets te maken met respect voor een godsdienst; maar alles met "meedraaien in onze maatschappij".
Juist: meedraaien in onze maatschappij!
Dat ze dat doen en hun problemen zijn opgelost. Anders moeten ze maar gaan waar ze het beter hebben!
Oud 7 november 2010, 16:35   #2128
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Natuurlijk, alleen moeten sommigen voor hun mening naar de gevangenis bedoel je.
Andere dan weer omdat ze aan een daderprofiel beantwoorden.

Laatst gewijzigd door filosoof : 7 november 2010 om 16:35.
Oud 7 november 2010, 16:37   #2129
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Bovendien is het gewoon een kwestie van elementaire beleefdheid, zeg maar 'respect', dat men zich houdt aan de regels van welke organisatie of instelling dan ook, als je daar binnenstapt.

En wat mij ook opvalt -en dat mag ook eens gezegd worden- dat er binnen de islam die zichzelf profileert als zijnde dé religie van vrede...

... er geen enkele iman is die oproept om de hoofddoek net niet te dragen als dat aanstoot geeft of ergernis opwekt.

Men zou ook kunnen zeggen: "Laat ons het goede voorbeeld geven en onze bereidheid tot vredelevend samenleven daadwerkelijk toepassen en daarom de hoofddoek niet dragen bij mensen die dat zien als een onwil tot vrede. Maar laten we ze thuis dragen uit respect vor Allah die slechts vrede wil voor iedereen".

In werkelijkheid dragen ze de hoofddoek overal, uitgezonderd thuis.

Tjah? Wat moet een mens van die "vredelievende godsdienst" dan wel denken?

Paulus.
Dat ze allesbehalve vredelievend is en zich opdringt met haar geplogendheden, of die passen in de maatschappij waar ze binnendringen of niet!
Islam rules the World!
Oud 7 november 2010, 16:38   #2130
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smiley Bekijk bericht
Ik heb niet gezegd dat alle oost europeanen zigeuners zijn. Maar het is klein bier vergeleken met iSSlam. De grootste problemen moet men altijd eerst aanpakken. 9/11 werd niet gepleegd door Oost europeanen. Men zit niet in Afghanistan te vechten omwille van oosteuropeaen maar omwille van een politiek systeem dat de hele wereld wil onderwerpen. ISSlam.
Néé, omwille van de olie die onder Irak en onder Afghanistan zit. Ook 9/11.
Oud 7 november 2010, 16:40   #2131
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:

Paulus.
Behalve de "VB-cultuur" ken ik niet direct nog culturen die niet wensen samen te leven.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2010, 16:42   #2132
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

... foutje.

Laatst gewijzigd door andev : 7 november 2010 om 16:43.
Oud 7 november 2010, 16:42   #2133
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Bovendien is het gewoon een kwestie van elementaire beleefdheid, zeg maar 'respect', dat men zich houdt aan de regels van welke organisatie of instelling dan ook, als je daar binnenstapt.

En wat mij ook opvalt -en dat mag ook eens gezegd worden- dat er binnen de islam die zichzelf profileert als zijnde dé religie van vrede...

... er geen enkele iman is die oproept om de hoofddoek net niet te dragen als dat aanstoot geeft of ergernis opwekt.

Men zou ook kunnen zeggen: "Laat ons het goede voorbeeld geven en onze bereidheid tot vredelevend samenleven daadwerkelijk toepassen en daarom de hoofddoek niet dragen bij mensen die dat zien als een onwil tot vrede. Maar laten we ze thuis dragen uit respect vor Allah die slechts vrede wil voor iedereen".

In werkelijkheid dragen ze de hoofddoek overal, uitgezonderd thuis.

Tjah? Wat moet een mens van die "vredelievende godsdienst" dan wel denken?

Paulus.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Dat ze allesbehalve vredelievend is en zich opdringt met haar geplogendheden, of die passen in de maatschappij waar ze binnendringen of niet!
Islam rules the World!
Jullie zien elke hoofddoek als een oorlogsverklaring. Moslims niet, ik ook niet. Jullie.

Laatst gewijzigd door filosoof : 7 november 2010 om 16:43.
Oud 7 november 2010, 16:44   #2134
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee, ze sturen me soms een spammetje.
U hoort duidelijk tot hun doelgroep
Oud 7 november 2010, 16:45   #2135
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jullie zien elke hoofddoek als een oorlogsverklaring. Moslims niet, ik ook niet. Jullie.
Hoe zag Erdogan dat weer, die mosks, die hoofddoekjes enz? Als folklore?
Oud 7 november 2010, 16:46   #2136
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Behalve de "VB-cultuur" ken ik niet direct nog culturen die niet wensen samen te leven.
de "VB-cultuur" denkt dat ze dominant is.
Oud 7 november 2010, 16:47   #2137
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Stop met je daarop blind te staren en je zal gelukkiger zijn.
Stop jij met je ogen gesloten te houden zou ik zeggen. Trouwens de thread gaan over het mislukken van de multiculturele samenlevening, niet van de intermenselijke wat jij daar van maakt.

Heb jij enig idee wat "dar al-islam" en "dar al-harb" betekent?

Dar al-islam (Arabisch: دار الإسلام, "huis van de islam") en dar al-harb (دار الحرب, "huis van de oorlog") zijn twee gerelateerde begrippen in de islam. Hieronder wordt respectievelijk verstaan: het gebied waar de islam heerst, en het gebied dat nog niet onder sharia (islamitisch recht) valt.

De term dar al-islam ("huis van de islam"), ook wel dar al-salam ("huis van de vrede"), werd en wordt soms nog gebruikt voor de landen die onder islamitische heerschappij vallen of waar moslims in vrijheid hun godsdienst kunnen belijden. De tegenovergestelde term is dar al-harb, het "huis van oorlog", alle gebieden buiten de islamitische heerschappij. Binnen de dar al-islam gold een bepaalde mate van godsdienstvrijheid en een speciale status voor de mensen van het Boek.

Het is juist dat vele moslims die onderverdeling niet meer echt maken. Dat het slechts om een minderheid gaat. Maar vergeet niet dat bijvoorbeeld 1% (als je dat cijfer als minderheid aanvaard) in een land als pakweg Pakistan, nog altijd gaat over 1.4 miljoen mensen.

En feit is, hoe je het ook draait of keert, dat oveval aan de grenzen van het islamitische rijk serieus wat religieus geweld te bespeuren valt.

Ik denk aan Negeria, Kameroen, Chad, Soedan, Ethiopië, Kenia, Tanzania, Algerije, Lybië, Egypte, Israël, Syrië, ex-Joegoslavië, Georgië, Armenië, Oesbekistan, Iran, Paklstan, India, China, Bangladesh, Birma, Sri Lanka, Indonesië, de Phillipijnen, en dan ben ik er vast nog een paar vergeten...

Maar je kijkt vast ook wel naar het nieuws. Dat zijn geen geruchten. Dat is geen moslimbaching van Nationaal radicale partijen...

Dat is de dagdagelijkse actualiteit voor miljoenen mensen zoals jij en ik.

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2010, 16:47   #2138
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
U hoort duidelijk tot hun doelgroep
D�*n behoor ik tot véél doelgroepen
Oud 7 november 2010, 16:48   #2139
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
Graag wat uitgebreider argumenteren. In het VK heeft men daartoe beslist om de integratie te vergemakkelijken, om de aanwezigheid van migranten zichtbaar te maken in openbare functies, in de media, enz. Daardoor is het VK een veel meer geïntegreerde samenleving.

Haha. In tegenstelling tot de Franse wellicht?

Ja, het wordt dan een pluriform natuurlijk.
Omdat het VK nu gelukkig is met de multicul die ze op hun dak hebben gekregen?
Hoe lang nog vooraleer een politieker van belang daar zal zeggen: de multicul is een mislukking!
Oud 7 november 2010, 16:50   #2140
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Stop jij met je ogen gesloten te houden zou ik zeggen. Trouwens de thread gaan over het mislukken van de multiculturele samenlevening, niet van de intermenselijke wat jij daar van maakt.

Heb jij enig idee wat "dar al-islam" en "dar al-harb" betekent?

Dar al-islam (Arabisch: دار الإسلام, "huis van de islam") en dar al-harb (دار الحرب, "huis van de oorlog") zijn twee gerelateerde begrippen in de islam. Hieronder wordt respectievelijk verstaan: het gebied waar de islam heerst, en het gebied dat nog niet onder sharia (islamitisch recht) valt.

De term dar al-islam ("huis van de islam"), ook wel dar al-salam ("huis van de vrede"), werd en wordt soms nog gebruikt voor de landen die onder islamitische heerschappij vallen of waar moslims in vrijheid hun godsdienst kunnen belijden. De tegenovergestelde term is dar al-harb, het "huis van oorlog", alle gebieden buiten de islamitische heerschappij. Binnen de dar al-islam gold een bepaalde mate van godsdienstvrijheid en een speciale status voor de mensen van het Boek.

Het is juist dat vele moslims die onderverdeling niet meer echt maken.
Dat het slechts om een minderheid gaat. Maar vergeet niet dat bijvoorbeeld 1% (als je dat cijfer als minderheid aanvaard) in een land als pakweg Pakistan, nog altijd gaat over 1.4 miljoen mensen.

En feit is, hoe je het ook draait of keert, dat oveval aan de grenzen van het islamitische rijk serieus wat religieus geweld te bespeuren valt.

Ik denk aan Negeria, Kameroen, Chad, Soedan, Ethiopië, Kenia, Tanzania, Algerije, Lybië, Egypte, Israël, Syrië, ex-Joegoslavië, Georgië, Armenië, Oesbekistan, Iran, Paklstan, India, China, Bangladesh, Birma, Sri Lanka, Indonesië, de Phillipijnen, en dan ben ik er vast nog een paar vergeten...

Maar je kijkt vast ook wel naar het nieuws. Dat zijn geen geruchten. Dat is geen moslimbaching van Nationaal radicale partijen...

Dat is de dagdagelijkse actualiteit voor miljoenen mensen zoals jij en ik.

Paulus.
Dat is een terminologie van een zéér beperkt groepje mensen, waaronder vooral amerikaanse en Amerika-volgende neocons. De modale moslim gebruikt die terminologie niet.

Laatst gewijzigd door filosoof : 7 november 2010 om 16:57.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be