Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 7 november 2010, 21:01   #2441
grimbergen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Wees gerust, dat was niet mijn bedoeling. Jou zou ik toch nooit in een hokje duwen en mocht dat toch ooit gebeuren, dan stop ik u in het hokje der aangename forummers samen met artisjok, filosoof, minister en nog een paar andere.
Dat is zo lief honeypop. En hij mag vast en zeker eens op bezoek komen ook al is hij ongelovig.
grimbergen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2010, 21:01   #2442
Inno
Minister-President

Inno's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En jij trapt in die flauwekul?

Kijk, als alle moslims vanaf morgen hun eigen scholen beginnen op te richten dan krijgt ge zoiets als bij de joden. Achteraf moet je ook niet beginnen janken dat de moslims en joden zich niet aanpassen aan uw regels en zichzelf uitsluiten.
Jood vermoord 15 jarige en pikt zijn ipod. Dat staat niet tot héééél weinig in de kranten en het is niet dat de joden alle kranten bezitten en de tv stations en de ...

Joden zijn misschien op hunzelf maar ze zorgen niet voor overlast. Waarmee ik nu niet wil zeggen dat jullie voor overlast zorgen. Net zoals je nooit iets hoort van Japanezen.
Inno is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2010, 21:03   #2443
grimbergen
Banneling

Standaard

Citaat:

Kijk, als alle moslims vanaf morgen hun eigen scholen beginnen op te richten dan krijgt ge zoiets als bij de joden. Achteraf moet je ook niet beginnen janken dat de moslims en joden zich niet aanpassen aan uw regels en zichzelf uitsluiten.
Hun eigen scholen met hun eigen geld. Goed idee ! Dan mogen de ongelovige kinderen weer huisdieren hebben. Dan is de wrede halal van het menu. Geen apartheidssymbolen. Mooi zo. Dan zijn de andere scholen weer een pak veiliger voor jonge kinderen.

Bleiten omdat gasten met een achterlijke religie kiezen om buiten de maatschappij te leven. Geen denken aan. Ze moeten het zelf maar weten. De maatschappij moet alvast niet betalen voor asociaal gedrag.

Laatst gewijzigd door grimbergen : 7 november 2010 om 21:06.
Oud 7 november 2010, 21:04   #2444
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waarom medelijden?

Staat iemand er soms ook bij stil dat bepaalden niet uw normen en waarden delen? Het kan goed zijn dat wat bij u medelijden opwekt, bij een ander een soort van voldoening opwekt. Het gaat niet om wat jij of ik vinden. Het gaat om hetgeen een individu prefereert. Voor de ene is godsdienst een soort van waanzin, voor een ander is net het atheïsme een soort van waanzin en is godsdienst een bevrijding. Het is maar hoe je het zelf beleeft allemaal.

Verder ken ik geen moslima's die verplicht de hidjaab moeten dragen. Sterker nog, ik ken vooral moslima's die vrijwillig ervoor gevochten hebben om de hidjaab te dragen ondanks alle kritiek van thuis uit/buitenaf. Degene die dus beweert dat er veel vrouwen verplicht worden om de hidjaab te dragen is gewoon een leugenaar.

Edit: Ik heb het niet op u persoonlijk, wel in het algemeen.
Amai, eerlijkheid is dan toch niet echt uw sterkste kant! Natuurlijk zijn er meisjes die er zelf voor kiezen een hoofddoek te dragen maar gezien de jonge leeftijd waarop dit vaak gebeurd( begin pubertijd) is er degelijk sprake van druk die kan verschillen van het krijgen van meer vrijheid omdat je die doek draagt tot regelrechte verplichting door ouders, broers of directe sociale omgeving. Lees het boek eens van Karin Herremans over het atheneum van Antwerpen ( zeer herkenbaar wat daar gebeurd is) of ga je nu beweren dat ook dit leugens zijn?
Het gaat trouwens al niet meer over en hoofddoek maar totale uitrusting, bedekking van kop tot teen in gewaden die je metersver herkenbaar maken, toch de bedoeling niet; die zelfverkozen apartheid?

IK vind het persoonlijk jammer mochten meisjes hun kansen de rug toekeren om te kiezen voor thuisonderwijs of Islamitische scholen enkel en alleen vanwege hun hoofddoek die ook op menige werkvloer niet zal getolereerd worden. Maar een beter bewijs dat een hoofddoek dus je kansen beperkt en er bij een bepaalde groep wel degelijk sprake is van religieus fanatisme
( laten we vooral niet vergeten dat de grootste groep moslima's die hoofddoek wel afzetten op school of werkvloer) kan haast niet geleverd worden, deze moslima's zijn het beste pleidooi om hoofddoeken te weren. Binnen deze samenleving kun je nu eenmaal niet opleggen dat wat iemand interpreteert als een geloofsregel primeert boven de normen en waarden van deze samenleving en die zijn gelukkig niet gelijk aan de opvattingen over vrouwen binnen islam.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2010, 21:06   #2445
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Inno Bekijk bericht
Jood vermoord 15 jarige en pikt zijn ipod. Dat staat niet tot héééél weinig in de kranten en het is niet dat de joden alle kranten bezitten en de tv stations en de ...

Joden zijn misschien op hunzelf maar ze zorgen niet voor overlast. Waarmee ik nu niet wil zeggen dat jullie voor overlast zorgen. Net zoals je nooit iets hoort van Japanezen.
Die zorgen inderdaad voor geen plaatselijke overlast, wel elders. Een overlast die jij en ik niet zouden overleven weliswaar.

Om toch even in te gaan op uw reactie: Denk jij nu echt dat thuisonderwijs zoiets zou behelpen?
Oud 7 november 2010, 21:08   #2446
grimbergen
Banneling

Standaard

Citaat:
Die zorgen inderdaad voor geen plaatselijke overlast, wel elders. Een overlast die jij en ik niet zouden overleven weliswaar.

Om toch even in te gaan op uw reactie: Denk jij nu echt dat thuisonderwijs zoiets zou behelpen?
De joden demoniseren. Dat is te gek voor woorden. Komende van iemand die de meest oorlogsvoerende religie volgt.
Oud 7 november 2010, 21:08   #2447
Inno
Minister-President

Inno's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Overlast? neen, thuisonderwijs zou geen overlast behelpen en integratie verbeteren ook niet.
Oud 7 november 2010, 21:08   #2448
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Flauwekul?

Dit is toch wat zowel de schooldirectie, de slachtoffers en de pers vertelden.

http://www.gva.be/antwerpen/hoofddoe...antwerpen.aspx

Citaat:
Zoek gerust eens op google of zo, wie er klaagt over het feit dat de joden aparte scholen hebben.

En natuurlijk mag ik opmerken dat joden en moslims weigeren zich te integreren als dat blijkt.

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2010, 21:09   #2449
grimbergen
Banneling

Standaard

Citaat:
Waarom noemt u de mannen van s4b godsdienstwaanzinnigen?

Die mannen die hebben ook het recht om hun mening te verkondigen. Even terzijde, hun mening en die van u zijn even extremistisch hoor. Ik zie geen enkel verschil. Jij volhardt in het ene en zij in het andere.
Gastjes die vrouwen demoniseren noem jij geen fundis?
Oud 7 november 2010, 21:09   #2450
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Overlast? neen, thuisonderwijs zou geen overlast behelpen en integratie verbeteren ook niet.
Wat is dan het nut van thuisonderwijs?
Oud 7 november 2010, 21:10   #2451
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Toch wel.

Jij vergeet zeker dat het hoofddoekverbod er in bepaalde scholen kwam omdat moslima's die de hoofddoek droegen, anderen, die deze niet droegen, ferm ambeteerden en onder druk zetten?

En dat was ook de reden waarom er daar een hoofddoekverbod werd ingelast in het schoolreglement.

Gezien heel wat meisjes de hoofddoek nu inderdaad ook afzetten heeft dat de integratie weldegelijk bevorderd.

Paulus.
Oud 7 november 2010, 21:11   #2452
Inno
Minister-President

Inno's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat is dan het nut van thuisonderwijs?
Ik wou gewoon zeggen dat thuisonderwijs niet slecht is. Dat je ook thuis slim kunt worden. Dat er daarvoor geen school nodig was. Ik had het eigenlijk enkel op dat punt, niet om integratie en allochtonen.

Allochtonen gaan het best naar een school.
Oud 7 november 2010, 21:14   #2453
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ah, de Palestijnse kwestie wordt er nog eens bijgesleurd, alsof Antwerpse Joden daarvoor verantwoordelijk zijn? Dan kun je evengoed Antwerpse moslims aanpreken op het geweld in Darfoer...dat zou u ook niet overleven mocht u geen moslima zijn.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2010, 21:15   #2454
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Ik wou gewoon zeggen dat thuisonderwijs niet slecht is. Dat je ook thuis slim kunt worden. Dat er daarvoor geen school nodig was. Ik had het eigenlijk enkel op dat punt, niet om integratie en allochtonen.

Allochtonen gaan het best naar een school.
Niet alleen autochtonen, maar iedereen Inno.

U doelde niet op integratie en allochtonen, wat was uw punt hier dan:
Citaat:

Oud 7 november 2010, 21:15   #2455
grimbergen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Ah, de Palestijnse kwestie wordt er nog eens bijgesleurd, alsof Antwerpse Joden daarvoor verantwoordelijk zijn? Dan kun je evengoed Antwerpse moslims aanpreken op het geweld in Darfoer...dat zou u ook niet overleven mocht u geen moslima zijn.
Super
Oud 7 november 2010, 21:16   #2456
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Toch wel.

Jij vergeet zeker dat het hoofddoekverbod er in bepaalde scholen kwam omdat moslima's die de hoofddoek droegen, anderen, die deze niet droegen, ferm ambeteerden en onder druk zetten?

En dat was ook de reden waarom er daar een hoofddoekverbod werd ingelast in het schoolreglement.

Gezien heel wat meisjes de hoofddoek nu inderdaad ook afzetten heeft dat de integratie weldegelijk bevorderd.

Paulus.
Ja, vooral dat.

2 meisjes gelukkig en de rest mag tegen hun zin naar school gaan omdat de kleinburgerij hun niet accepteert zoals ze zijn.

Ik heb het al eens gezegd; de vlamingen weten niet wat ze willen. Op hun kosten leven mag je niet maar je mag ook niet kiezen wat je zelf draagt.

Laatst gewijzigd door suqar_7loe : 7 november 2010 om 21:18.
suqar_7loe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2010, 21:17   #2457
Inno
Minister-President

Inno's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Niet alleen autochtonen, maar iedereen Inno.

U doelde niet op integratie en allochtonen, wat was uw punt hier dan:
Joden zijn hier in feite altijd geweest dat het eigenlijk Belgen zijn . Joden volgen de wet, betalen hun belastingen en vallen niemand lastig. Hun regels zijn meestal zelfs strenger, wat niet slecht is. Ze betalen voor hun eigen school.

Er zijn natuurlijk meer andere soorten allochtonen. Ook Belgen moeten in he gareel gehouden worden. Dus laten we naar school gaan en de schoolregels respecteren.
Oud 7 november 2010, 21:21   #2458
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Joden zijn hier in feite altijd geweest dat het eigenlijk Belgen zijn . Joden volgen de wet, betalen hun belastingen en vallen niemand lastig. Hun regels zijn meestal zelfs strenger, wat niet slecht is. Ze betalen voor hun eigen school.

Er zijn natuurlijk meer andere soorten allochtonen. Ook Belgen moeten in he gareel gehouden worden. Dus laten we naar school gaan en de schoolregels respecteren.
In vergelijking met de nieuwe Europeanen die uit het oostblok immigreren beschouwen heel wat hier geboren moslims zich ook als "oude" Belgen tov die nieuwe immigranten.

Laatst gewijzigd door filosoof : 7 november 2010 om 21:22.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2010, 21:23   #2459
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja, vooral dat.

2 meisjes gelukkig en de rest mag tegen hun zin naar school gaan omdat de kleinburgerij hun niet accepteert zoals ze zijn.
Als dat "zijn" inhoudt: anderen lastigvallen omdat ze geen hoofddoek dragen -wat het geval was- dat wordt dat inderdaad niet geaccepteerd.

Ze hebben er ook niks mee gewonnen. Het hoofddoekenverbod is nu een feit.

Citaat:
Ik heb het al eens gezegd; de vlamingen weten niet wat ze willen. Op hun kosten leven mag je niet maar je mag ook niet kiezen wat je zelf draagt.
Dan weten ze eigenlijk heel goed wat ze willen toch?

Paulus.
Oud 7 november 2010, 21:25   #2460
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Darfoer, Iran, Afghanistan, dat moeten antwerpse moslims hier toch ook bijna alle dagen lezen van jullie?
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be