![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#341 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() fout dus.
Citaat:
Daarin is het de trein die beweegt en niet de aarde. Citaat:
Citaat:
Jammer dan... ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#342 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Nope, uw mening die ge daar neerschreef is exact wat Einstein ook stelt
Citaat:
Ge moogt daar gerust over filosoferen, dat is geen probleem. Maar het heeft geen invloed op de formules of de theorie. De paradox is dus verklaard
![]() |
![]() |
#343 |
|
![]() Nee, binnen het totale systeem bewegen zowel passagier, trein, zon, zonnestelsel, cluster, megacluster, heelal, ...
Nee hoor, wat fout is, is niet moeilijk te vatten, maar is makkelijk te negeren ![]() Einstein begreep dat het geen zin heeft er een waardeoordeel aan toe te kennen, Iets wat gij perse wilt doen, maar geen invloed heeft op de theorie. Net zoals als gij wilt filosoferen over het halfvol of halfleeg zijn van het glas geen invloed heeft op de kwaliteit van de inhoud. Zolang ge dat niet wilt inzien zijt ge gedoemd in het duister te tasten. De rest van de mensheid zit reeds te lezen bij een helder licht. Ik probeer u een kaarsje te geven, maar ge blaast het steeds uit. Ooit zal het kaarsje voor u definitief uit blijven.
![]() |
#344 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#345 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Het zou hetzelfde zijn als de wetenschap totaal niet geïnteresseerd is dat haar hele bouwwerk aan weten schijn is of werkelijkheid, waarheid is of een leugen. Citaat:
Citaat:
De waarheid is pas in het denken gegeven. Laatst gewijzigd door harriechristus : 10 november 2010 om 08:09. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#346 | ||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Citaat:
- Er bestaat volgens harrie een "totaal systeem van alle (oneindig veel) bewegingen" waaruit we "natuurlijk" kunnen afleiden welke beweging "echt" is en welke beweging "schijn" is. - Natuurlijk is het harrie's inziens "onmogelijk" dit te doen. En jij noemt Einstein's theorie tegenstrijdig? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#347 | ||||
|
![]() Citaat:
De beweging is voor de een schijn en voor de andere echt. De beweging is tegelijk echt en schijn, tegelijk iets en niets. Als ge dat niet begrijpt raad ik je aan Hegel eens te besturderen, die legt het mooi uit. Citaat:
Citaat:
De wetenschap zal daar dankbaar gebruik van maken om vooruitgang te maken (zoals de GPS) tot er iemand met een beter idee komt. Citaat:
Het was dan ook een vergelijking met wat gij beweert. Niet echt slim van u, Harrie. Het laat me wel toe te lezen, iets wat gij niet kunt. Inderdaad. Moet ge ook eens proberen.
![]() |
![]() |
#348 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Klik eens op de links, probeer de wiskunde erachter te begrijpen, en toon mij dan eens aan waar de fout volgens jou zit. Maar dit is niet duidelijk uit de beperkte info die je ons geeft, mag ik je vragen volgens de schrijver was de aarde plat in de bewegingsrichting of dwars tegenoven de bewegingsrichting? Je sprak over "de aarde naderen" dat doet me eerder geloven dat het om een "platte aarde" gaat in de bewegingsrichting, Lorentz transformaties zijn duidelijker in het "passeren". en ohja, het gaat niet over de regen op de ruiten, de regen die valt...pfffft amai zeg Laatst gewijzigd door Rizzz : 10 november 2010 om 08:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#349 | |
|
![]() Citaat:
De speciale relativiteitstheorie gaat enkel over eenparig rechtlijnige bewegingen. Wat ge hier blijft herhalen, daar is iedereen hier al lang van overtuigd hoor Harrie. Maar het doet niets ter zake.
![]() |
![]() |
#350 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zo weten wij ook niet alles van de wiskunde af, dat ook een oneindig systeem is. Maar toch kunnen wij binnen de rekenkunde zeggen dat bijvoorbeeld 1 + 1 = 3 fout is. En ook dat de visie van Einstein tegenstrijdig is. Laatst gewijzigd door harriechristus : 10 november 2010 om 08:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#351 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#352 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#353 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar of jij het nou echt weet, dat betwijfel ik. Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#354 | ||
Parlementslid
|
![]() Hoe dan ook ik herhaal mijn vorige post, ik denk dat ik deze ga inkaderen want dit is weldegelijk je totale ondergang.
(en nu ga ik me met andere dingen bezig houden want het is hier ondertussen al 18u30 in Wollongong, je hoort morgen nog wel van me natuurlijk) Citaat:
Citaat:
- Er bestaat volgens harrie een "totaal systeem van alle (oneindig veel) bewegingen" waaruit we "natuurlijk" kunnen afleiden welke beweging "echt" is en welke beweging "schijn" is. - Natuurlijk is het harrie's inziens "onmogelijk" dit te doen. En jij noemt Einstein's theorie tegenstrijdig? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#355 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dus je draait nog steeds om de pot heen. Citaat:
Wat zou dat voor zin hebben als je zelfs de meest eenvoudige dingen niet kan vatten en de meest eenvoudige vraag niet wil beantwoorden. De wiskunde verandert niks aan de tegenstrijdigheid van de theorie. Citaat:
Wel zou een andere raket dwars in de richting van de eerste raket de aarde van die kant plat zien. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Nog steeds geen antwoord op mijn vraag. Angst om door de mand te vallen? |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#356 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#357 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er is ook zoiets als de algemene relativiteitstheorie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#358 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Evenzeer als dat de zon niet om de aarde draait. Ook dat is schijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#359 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
En nog steeds wil jij ons wijsmaken dat de aarde werkelijk plat is en de zon om de aarde draait. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#360 | |
|
![]() Citaat:
Een ongelooflijke snelheid is een snelheid die die van het licht benadert en zelfs overschrijd. Neen, Harrie kan het NIET vatten. Eddy Bal wél. Natuurlijk is de aarde niet plat. Iedereen weet dat er bergen en dalen zijn, niet?
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen. |
|
![]() |
![]() |