![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Neen. In de atlassen der buurtwegen staat geen enkele erfdienstbaarheid. Daar staan alleen voetwegen en buurtwegen in.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#162 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zal daarom nog eens concreet schetsen wat onze situatie is. Wij hebben een heel strook aan de westelijke zijde van onze eigendom dat sedert - volgens de stadsdiensten - de toegangsweg was om naar de vier achterliggende landbouwgronden en een stuk bus alsook een heel wat verder afgelegen boerderij te komen. Die weg die dus - voor het eerste stuk - over onze grond loopt (en voor de rest over nog twee andere landbouwgronden tot aan de boerderij - allemaal verschillende eigenaren) staat reeds getekend in de Buurtatlas. Daarnaast staat er op dezelfde plaats van een oud kadasterplan een stippellijn die min of meer overeenkomt met wat in de Buurtatlas staat. Alhoewel er bij onze koopakte niets staat over een erfdienstbaarheid (en bij navraag ook niets bij de twee andere eigenaars van die twee landbouwgronden), is de stad formeel: dit is een duidelijke aanwijzing voor een erfdienstbaarheid, ook al omdat al deze boven beschreven eigendommen op geen enkele wijze te bereiken zijn dan over onze private grond. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#163 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door praha : 18 november 2010 om 22:29. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#164 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#165 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ga het maar eens na, Raf. Wees gerust, ik weet dat ik het hier bij het juiste eind heb.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#166 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() @ Jan van den Berghe
indien men 'ingesloten' zit is het maar meer dan wiedes dat er een oplossing is. Maar dat heeft bitter weinig te maken met erfdienstbaarheden en wordt bepaald door : Artikel 682, ,§1, van het Burgerlijk Wetboek bepaalt dat de eigenaar wiens erf ingesloten ligt een uitweg kan vorderen wanneer hij onvoldoende toegang heeft tot de openbare weg en deze toegang niet kan inrichten zonder overdreven onkosten of ongemakken, voor het normale gebruik van zijn eigendom naar de bestemming ervan. ps. erfdienstbaarheden ed .... dat is ergens rond artikel 640 titel IV Laatst gewijzigd door praha : 18 november 2010 om 22:35. |
![]() |
![]() |
![]() |
#167 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#168 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dan kan u voor ons ongetwijfeld de wettekst tevoorschijn halen waaruit dat zou moeten blijken.
![]() |
![]() |
![]() |
#169 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#170 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zoals ik eerder al zei: hier is geen sprake van een erfdienstbaarheid.
![]() |
![]() |
![]() |
#171 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#172 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#173 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#174 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#175 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#176 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Art. 683. <W 01-03-1978, art. 1> De ligging van de uitweg wordt door de rechter bepaald op zulk een wijze dat hij het minst schadelijk is. Indien de ingeslotenheid evenwel het gevolg is van de splitsing van een erf na verkoop, ruiling, verdeling of enige andere omstandigheid, kan de uitweg slechts verleend worden over de percelen die voor de splitsing tot dat erf behoorden, tenzij de openbare weg op die wijze niet voldoende bereikbaar is. De rechter oordeelt naar billijkheid.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#177 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik weet nochtans waar ik over spreek, beste. Het is namelijk mijn beroep.
![]() |
![]() |
![]() |
#178 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In een artikel dat bepaalt dat je een rijbewijs dient te hebben alvorens een auto op de openbare weg te benutten , staat toch ook niet in hoe je dat dient te behalen en wat da wegcode is ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#179 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die bepalingen kunnen we dan wel ergens anders vinden, niet?!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#180 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |