![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#721 | |||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Beiden bewegen in een bepaald referentiestelsel, beiden staan stil in een ander. Citaat:
Probeer de theorie van Einstein eens begrijpend te lezen en kom eens terug als ge het begrepen hebt.
![]() |
![]() |
#722 |
|
![]() Gehoord wel, maar ik geloof al een tijdje niet meer in sprookjes.
![]() |
#723 | |
|
![]() Citaat:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Stropopredenering
![]() |
![]() |
#724 | |
|
![]() Citaat:
Dus ofwel heeft God het Heelal niet gemaakt, ofwel zijt ge God niet. (even hypothetisch gesteld dat er goden zouden zijn)
![]() |
![]() |
#725 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#726 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ik ben harrie als gewoon mens tussen de mensen, dus als individu. Maar ik ben God krachtens de inhoud van mijn atoomtheorie. Dus het is een vereniging van eindigheid ( individu zijn ) en oneindigheid ( God zijn ), waarbij het eerste gewoon in het laatste opgenomen is. Aldus: God en ik zijn één en wie mij hoort, heeft God gehoord. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#727 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ze hebben dus wel een oorzaak nodig, want ze zijn niet zomaar uit de lucht komen vallen. Oftewel: bij Einstein zit ergens een draadje los..... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#728 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Je haalt er hier weer een heel ander voorbeeld bij van zon en aarde en trein. Waarbij de trein toevallig over de evenaar raast met 1666 km/uur tegen de draaiing in. Dat levert op zich helemaal geen problemen op en heeft verder ook weinig met Einstein te maken, die referentie kaders los ziet en zelfstandig en verhoudingen van bewegingen rustig omkeert. Citaat:
|
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#729 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je kent dat thema wel uit vele science-fiction films, maar daar geloof je natuurlijk ook niet in en kijk je daar ook niet naar. Tja: dat is dan pech hebben....... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#730 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Want als vervormd volgens hem beslist niet plat kan zijn, wat is het dan wel? Ik ben zeer nieuwsgierig welke uitvlucht hij nu weer gaat bedenken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#731 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wel is God de eeuwige schepper van een oneindige reeks van hogere culturen in de microkosmos. Maar mijn bijzondere goddelijke taak is om de mensen hier op aarde daarvan bewust te maken. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#732 | |
|
![]() Citaat:
Ook mag men verwachten van "god" himself, dat hij de intelligentie heeft om de dingen dusdanig uit te leggen dat iedereen dat kan begrijpen, en zodoende veel volgelingen te maken. Ook in deze test faal je. Ergo: du bist nicht gott!
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#733 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat helaas niet het geval is. Citaat:
Maar goed: alles heeft tijd nodig en over duizenden jaren zal er zeker iets doordringen tot die botte koppen. Citaat:
Wel heb ik een groot respect voor Hegel. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#734 |
|
![]() Dit is voor iedereen duidelijk, behalve voor u, harrie.
Probeer daar aan te werken. Wanneer ge dat begrijpt zijt ge een stap verder Einstein te begrijpen. Af en toe lijkt het alsof ge het begrijpt, maar telkens ontsnapt het aan uw begrip. Een beetje meer inspanning, harrie.
![]() |
#735 | |
|
![]() Citaat:
Hij (en anderen) hebben het al tientallen keren uitgelegd. Als ge het nu nog altijd niet begrijpt...
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits (Albert Einstein) Laatst gewijzigd door Alboreto : 19 november 2010 om 22:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#736 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik weet, en iedereen kan zien, dat ik in ieder geval meer wet dan u.
![]() |
![]() |
#737 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#738 | |
|
![]() Citaat:
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits (Albert Einstein) Laatst gewijzigd door Alboreto : 19 november 2010 om 22:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#739 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#740 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Gij zijt slechts stof en alleen daar kunt gij over oordelen. Hindert niks, want ook dezulken moeten er ook zijn. Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |