Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 22 november 2010, 10:18   #321
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Zulke programma's hebben maar weinig om het lijf. Het enige positieve wat zo'n programma aantoont is dat België in de praktijk onsplitsbaar is. Voor de rest onderscheiden zulke programma's zich door in verschillende geuren en kleuren rond de pot draaien.

Men moet ophouden met mensen daarmee lastig te vallen en de beroepspolitici moeten eindelijk eens tonen dat zij hun riante weddes waard zijn en op de proppen komen met oplossingen. D�*t is wat de mensen vragen, en niet om geld te verkwisten aan zulke programma's die uiteindelijk praat voor de vaak zijn. Kortom, gezwets tot en met. Dat is in een notendop de inhoud van zulke programma's.
System, het programma was op zichzelf niet slecht. Maar, omdat hetgeen uit de bus is gekomen u niet bevalt "moet men ermee ophouden". I.p.v. hier te pontificeren "Dat is wat de mensen vragen" of "Dat is in een notendop de inhoud" zou je er beter aan doen een beetje meer bescheiden te zijn. Zeg liever: "Dat denk ik erover", of "Naar mijn mening" enz.
Oud 22 november 2010, 10:18   #322
stropke
Minister-President

stropke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Als ze moeten kiezen tussen een arm land waar ze gelijke rechten zullen hebben en met respect behandeld zullen worden en een rijk land waar ze als tweederangsburgers behandeld zullen worden die vroeg of laat "vervlaamsd" zullen moeten worden dan denk ik dat ze voor dat arm land zullen kiezen.
Zeg, nie mee ons voete spelen hé kameraad!! Het is eerder andersom, vlaandern bedreigt met verfransing al jaaaaaaaaren.
Over 2de rangsburgers gesproken. Ik moest ferm tegen mijn goesting, frans leren al int 5de studiejaar. Ik kan eventueel ne waal int frans de weg tonen in vlaanders, maar ongekeerd.. ? Mijn botte, laatst nog in Visé geweest. Daar ff de weg gevraagd int nederlands (zagen mijn NL-plak) maar keken me aan of ze het in Keulen-hoorden-donderen.
Wie is hie nu de 2de rangsburger????
Oud 22 november 2010, 10:20   #323
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Als je zoiets durft te schrijven, Solidarnosc, dan moet je dat met concrete bewijzen kunnen staven. Dat kun je niet. Dus zit je hier de Vlamingen ronduit te beledigen. Nadat je de Denen hebt geschoffeerd is het nu blijkbaar onze beurt.
Zijt ge alweer aan het janken Calimero-Quercus. Ge zijt net zoals uw olijke afgod. Die jankt dag in dag uit en kan er zelfs niet van slapen ocharme.
system is offline  
Oud 22 november 2010, 10:24   #324
system
Banneling

Standaard

Citaat:
System, het programma was op zichzelf niet slecht. Maar, omdat hetgeen uit de bus is gekomen u niet bevalt "moet men ermee ophouden". I.p.v. hier te pontificeren "Dat is wat de mensen vragen" of "Dat is in een notendop de inhoud" zou je er beter aan doen een beetje meer bescheiden te zijn. Zeg liever: "Dat denk ik erover", of "Naar mijn mening" enz.
'Dé mensen' vragen oplossingen. Ik zou zelfs zeggen: ze eisen oplossingen. Dat durf ik gerust zo stellen. En ze waren dat politiek gehaspel an Leterme en Co beu. En daarom hebben ze een signaal gegeven de laatste verkiezingen. Maar uwe afgod doet het geen snars beter dan de o zo door de NVA verguisde Leterme. En dat is minder goed nieuws voor u.

Laatst gewijzigd door system : 22 november 2010 om 10:25.
system is offline  
Oud 22 november 2010, 10:25   #325
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zijt ge alweer aan het janken Calimero-Quercus. Ge zijt net zoals uw olijke afgod. Die jankt dag in dag uit en kan er zelfs niet van slapen ocharme.
Ooooh wat zijn we chagrijnig vandaag. De uitzending heeft jou blijkbaar geen serene slaap bezorgd. Dat verbaast me niet.
Oud 22 november 2010, 10:26   #326
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
'Dé mensen' vragen oplossingen. Ik zou zelfs zeggen: ze eisen oplossingen. Dat durf ik gerust zo stellen. En ze waren dat politiek gehaspel an Leterme en Co beu. En daarom hebben ze een signaal gegeven de laatste verkiezingen. Maar uwe afgod doet het geen snars beter dan de o zo door de NVA verguisde Leterme. En dat is minder goed nieuws voor u.
ondertussen moet na 3 jaar onderhandelen toch duidelijk zijn dat 1 oplossing voor alle Belgen onmogelijk is.

misschien wordt het tijd om dat toe te geven?
Oud 22 november 2010, 10:29   #327
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Ooooh wat zijn we chagrijnig vandaag. De uitzending heeft jou blijkbaar geen serene slaap bezorgd. Dat verbaast me niet.
De uitzending is, zoals vaak in zulke uitzendingen, een maat voor niets. Niet te verwonderen, want we konden het allemaal vermoeden. Immers, het steeds weer terugkerend patroon van zulke uitzendingen is eenvoudig: 'veel geblaat, weinig wol'.
system is offline  
Oud 22 november 2010, 10:33   #328
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Tja, "mijne afgod" kan het slechts een snars beter doen wanneer hij zich plooit naar de voorwaarden van de PS. Dan is hij "bon belge", zoals Verhofstadt, Leterme en jij. Maar tot op heden doet "mijne afgod" dat niet. En dat is minder goed nieuws voor u.
Oud 22 november 2010, 10:33   #329
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno! Bekijk bericht
Mooie reactie op De Standaard:

Dat splitsen moeilijk wordt, spreekt voor zich. Maar eens deze zeer moeilijke splitsingsonderhandelingen voorbij zullen zijn, is het dan ook gedaan. Terwijl onderhandelingen voor een nieuwe regering bij het voortbestaan van België - in het beste geval om de vier jaar - een calvarietocht zullen zijn, tot in de eeuwigheid.

Nagel op de kop.
Als je die besprekingen na een paar maand onderhandelen kunt besluiten ben ik het met je eens. Maar waarschijnlijk gaat dat palaver jaren duren zodat het economisch erg nefast zal zijn. Wie gaat er immers investeren in een land dat in volle splitsingsonderhandeling is. En wie zou er nog zo gek zijn om staatsobligaties te kopen. En iedereen weet dat deze inkomsten broodnodig zijn. Als dit land hierdoor zijn schulden niet terug kan betalen zullen zelfs FMI & Europa, wegens het ontbreken van een nationaal plan, niet bereid tussen te komen.
Het splitsen zal alleen kunnen lukken als beide taalgroepen bereidt zijn te splitsen, wat duidelijk "nog" niet het geval is.
speurneus is offline  
Oud 22 november 2010, 10:34   #330
EddyBal
Perm. Vertegenwoordiger VN

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Amai System, Quercus en jij... dat komt blijkbaar nooit goed he
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 22 november 2010, 10:34   #331
jogo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Zulke programma's hebben maar weinig om het lijf. Het enige positieve wat zo'n programma aantoont, is dat België in de praktijk onsplitsbaar is. Voor de rest onderscheiden zulke programma's zich door in verschillende geuren en kleuren rond de pot draaien.

Men moet ophouden met mensen daarmee lastig te vallen en de beroepspolitici moeten eindelijk eens tonen dat zij hun riante weddes waard zijn en op de proppen komen met oplossingen. D�*t is wat de mensen vragen, en niet om geld te verkwisten aan zulke programma's die uiteindelijk praat voor de vaak zijn. Kortom, gezwets tot en met. Dat is in een notendop de inhoud van zulke programma's.
idd. als ge weet dat dit een niet wenselijk scenario is moet ge ook die weg niet opgaan, maar andere wegen zoeken.
jogo is offline  
Oud 22 november 2010, 10:35   #332
Gwylan
Minister-President

Gwylan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zulke programma's hebben maar weinig om het lijf. Het enige positieve wat zo'n programma aantoont, is dat België in de praktijk onsplitsbaar is. Voor de rest onderscheiden zulke programma's zich door in verschillende geuren en kleuren rond de pot draaien.

Ik heb bedoeld programma uiteraard niet gezien, maar alles wat ik er over lees zegt het tegenovergestelde van wat u hier beweert.

Nu, ik hoef geen TV-programma te zien om op de vraag “kan België gesplitst worden” te antwoorden : vanzelfsprekend kan dat.

Het ware veel nuttiger en wellicht interessanter geweest te vragen :

• is de staatkundige splitsing van België wenselijk ?
• is de staatkundige splitsing van België onoverkomelijk ?
• wat moet er gebeuren om dit desgewenst te vermijden ?
• wat zijn de realistische alternatieven ?

Maar dan moet in elk geval één en ander nuchter en sereen worden beoordeeld, en moet men geen voorgehouden “wetenschapper” ten tonele voeren die met volstrekte onzinnigheden komt aandraven als zou een splitsing van België zowat het einde der beschaving betekenen…
Gwylan is offline  
Oud 22 november 2010, 10:35   #333
EddyBal

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
Als je die besprekingen na een paar maand onderhandelen kunt besluiten ben ik het met je eens. Maar waarschijnlijk gaat dat palaver jaren duren zodat het economisch erg nefast zal zijn. Wie gaat er immers investeren in een land dat in volle splitsingsonderhandeling is. En wie zou er nog zo gek zijn om staatsobligaties te kopen. En iedereen weet dat deze inkomsten broodnodig zijn. Als dit land hierdoor zijn schulden niet terug kan betalen zullen zelfs FMI & Europa, wegens het ontbreken van een nationaal plan, niet bereid tussen te komen.
Het splitsen zal alleen kunnen lukken als beide taalgroepen bereidt zijn te splitsen, wat duidelijk "nog" niet het geval is.
Als Vlaanderen gewoon enkele bevoegdheden oip zich neemt, zoals het innen van eigen belasting, zodat er niks meer naar het zuiden gaat, zullen die onderhandelingen nogal vlot verlopen, in ruil voor een beetje steun.
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 22 november 2010, 10:40   #334
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
ik had graag eens een poll gehad op deredactie nu, na zo'n uitzending ... kwestie van eens in te schatten welk soort oplossing 'Dé mensen' vragen
Anna List is offline  
Oud 22 november 2010, 10:41   #335
EddyBal

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan Bekijk bericht
Ik heb bedoeld programma uiteraard niet gezien, maar alles wat ik er over lees zegt het tegenovergestelde van wat u hier beweert.

Nu, ik hoef geen TV-programma te zien om op de vraag “kan België gesplitst worden” te antwoorden : vanzelfsprekend kan dat.

Het ware veel nuttiger en wellicht interessanter geweest te vragen :

• is de staatkundige splitsing van België wenselijk ?
• is de staatkundige splitsing van België onoverkomelijk ?
• wat moet er gebeuren om dit desgewenst te vermijden ?
• wat zijn de realistische alternatieven ?

Maar dan moet in elk geval één en ander nuchter en sereen worden beoordeeld, en moet men geen voorgehouden “wetenschapper” ten tonele voeren die met volstrekte onzinnigheden komt aandraven als zou een splitsing van België zowat het einde der beschaving betekenen…
Volledig akkoord, behalve met je laatste opmerking. Die zij dat het een achteruitgang zou betekenen. Dat is natuurlijk in de optiek om de sociale zekerheid met zoveel mogelijk te organiseren. Duidelijk een Belgisch standpunt natuurlijk. Wallonië en Brussel zouden zwaar bij de EU moeten gaan aankloppen, zwaarder dan Ierland. In die optiek alleen al zal de EU blij zijn met een Vlaamse bijdrage, en dus graag Vlaanderen erbij hebben. Of WIJ dat willen, is een andere zaak

PS: je kan het programma bekijken op deredactie.be

Laatst gewijzigd door EddyBal : 22 november 2010 om 10:42.
EddyBal is offline  
Oud 22 november 2010, 10:42   #336
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dominatrix Bekijk bericht
Denemarken is één van de weinige landen in Europa met een echt toekomstperspectief... of wat wil je nu zeggen?

Mja, als ge dat niet wilt moet ge dringend Meervoud gaan steunen in woord en daad.
Jij gaat de kneuterige Vlaamse politiek toch niet vergelijken met de gevoerde politiek in Denemarken zekers?
Het debat in het Vl parlement over de overstromingen was een duidelijk voorbeeld van de kneuterige dorpsmentaliteit van de Vlaamse politici.
speurneus is offline  
Oud 22 november 2010, 10:42   #337
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Tja, "mijne afgod" kan het slechts een snars beter doen wanneer hij zich plooit naar de voorwaarden van de PS. Dan is hij "bon belge", zoals Verhofstadt, Leterme en jij. Maar tot op heden doet "mijne afgod" dat niet. En dat is minder goed nieuws voor u.
Pff, Di Rupo bakt er maar even weinig van. Allemaal onbekwamen met hun vetbetaalde weddes.

Van nu af aan zou men 1% van hun wedde moeten aftrekken voor elke dag dat er geen regering is. We zouden vlug een nieuwe regering hebben, wees daar maar zeker van!

Laatst gewijzigd door system : 22 november 2010 om 10:44.
system is offline  
Oud 22 november 2010, 10:44   #338
EddyBal

Standaard

Citaat:
Pff, Di Rupo bakt er maar even weinig van. Allemaal onbekwamen.
Ja, wat ik gisteren straf vond is dat men wel aan Jan Jambon vroeg waarom BDW niet kwam, maar men geen seconde naar Elio heeft gevraagd
EddyBal is offline  
Oud 22 november 2010, 10:45   #339
EddyBal

Standaard

Citaat:
Pff, Di Rupo bakt er maar even weinig van. Allemaal onbekwamen met hun vetbetaalde weddes.

Van nu af aan zou men 1% van hun wedde moeten aftrekken voor elke dag dat er geen regering is. We zouden vlug een nieuwe regering hebben, wees daar maar zeker van!
Ik denk niet dat dat veel zou uitmaken. Die onderhandelaars eten allemaal uit meer dan één korf.
EddyBal is offline  
Oud 22 november 2010, 10:49   #340
Gwylan
Minister-President

Gwylan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Let wel, helemaal onlogisch lijkt dit niet. Anderzijds, België heeft een federale regering, nietwaar (om nog niet van de vijf andere regeringen te spreken).

Kortom, en politiekers kennend, zou het wel eens kunnen dat zij zichzelf eerder 1% weddenverhoging toekennen voor elke dag dat er een regering is…
Gwylan is offline  

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be