![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door praha : 26 november 2010 om 23:01. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er is wel een spijtoptantenwetgeving. En die zegt in wezen dat de spijtoptant hoedanook niets te verwachten heeft van de staat. en daar bovenop de kans loopt dat hij wordt opgesloten samen in èèn cel met zijn voormalige kompanen. Waarom denk je dat er geen spijtoptanten zijn in Belgie? De vraag is nu, waarom is deze wet op een tegenovergestelde manier ineen gestoken dan in de rest van de beschaafde wereld?
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Misschien....
Citaat:
Zoals je reeds zelf aanhaalde ... waarom een wet als er niks anders in geregeld wordt ? Is het dan niet eerder een richtlijn ? Citaat:
Citaat:
![]() Wel, daar kan ik je niet op antwoorden... ik ben niet voldoende op de hoogte. Als er geen wet voor bestaat dan kan ik het nog ergens aannemen omdat het gewoon voortvloeit uit de basisprincipes van het recht dat zo'n spijtoptant ook straf krijgt naargelang zijn misdaad en vervolgens als een volgend nummerke terecht komt onder het gevangeniswezen... met een aanzienlijke kans dat hij bij zijn voormalige kompanen wordt opgesloten. Niet zo snugger... maar gewoon een gevolg van dus In ieder geval heb je me weer curieus gemaakt daarover wat op te gaan zoeken ![]() Laatst gewijzigd door praha : 27 november 2010 om 00:07. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() @ Xenopon
Ik heb alvast d�*t artikel gevonden.... en daaruit blijkt dat er in België tot op heden _ daar moet ik de bedenking bij zetten dat het artikel dateert van 12 november 2006_ een wettelijke regeling ( lees aparte wetgeving dus ) voor is.... zoals ik al had vermoed. ( interessant stukje btw) Dat spreekt jou dus _ tenzij er ondertussen wel één is_ tegen daar waar je zei dat er wel een spijtoptantenwetgeving zou bestaan. Jouw verdere vraag waarom die nu tegenovergesteld zou zijn dan in de andere westerse landen is derhalve dan ook compleet irrelevant. Laatst gewijzigd door praha : 27 november 2010 om 00:19. |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
En waarom wil men die niet? Citaat:
Alleen buitenlandse criminelen... En die doen niet mee aan spijtoptanten? ... Ben ik de enige normale nu nog op het forum?
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() België heeft als het er op aankomt bij een verhoor altijd spijtoptanten op overschot.
Nu ja, berouw komt altijd na de zonde immers. En voor wat strafverlichting heeft men weinig problemen met spijt. En met verklikken. Echter, men opteert hier meer een beetje voor het verklikkerswerk, de undercover bij wijze van spreken. Heeft men veel te vertellen dan zal men echt wel een carte blanche voor u schrijven en dat is letterlijk dus een een vrijbrief die je krijgt. Echter dat is een zwaard die aan twee kanten snijd. Heb je veel te vertellen, diep geïnfiltreerd in weet ik veel banditisme dan is de politie en gerecht echt wel uw vriend. Ben je uitgepraat kan dat mes wel eens aan de andere kant beginnen snijden!
![]() |
#68 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Men vraagt zich af er eentje in te voeren maar ziet niet meteen de noodzaak ervan in daar er voldoende alternatieven bestaan. Wat is daar nu zo bijzonder wereldvreemds aan ? ( gesteld dat het waar is wat er geclaimd wordt natuurlijk ) Dat is zowat van hetzelfde kaliber als vragen achter een wetgeving om warm water winning uit geisers te reglementeren omdat we zulke wet nog niet hebben en andere landen wel. Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door praha : 28 november 2010 om 00:52. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En eerlijk gezegd vind ik dat ook beter zo... Dit is een soort gunst zolang ze duurt en het andere alternatief, een wet dus die dat verzekerd, is een vorm van amnestie ... en dat kan niet de bedoeling zijn in de algemene geest van het recht. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laten we eerlijk wezen, in een affaire van meerdere betrokkenen zijn er altijd die meer te vertellen hebben dan de anderen. Is dat een spijtoptant? In het moeilijkere werk is het quasi onmogelijk te werken zonder infiltratie van een "crimineel alias undercover", dat is dus een ander paar mouwen. Het is dan ook geen "spijtoptant" in de letterlijke zin want hij heeft zich bewust ingewerkt in een bepaald milieu of organisatie.
![]() |
![]() |
#71 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar blijkbaar moet men dat begrip opvatten gelijk een statuut : "Een lid van de Maffia dat met de politie samenwerkt (Italiaanse term: pentito). Een maffia-spijtoptant is vaak een hooggeplaatst lid dat informatie verstrekt aan justitie om zelf strafvermindering te krijgen. Hij wil er vaak zo ook voor zorgen dat zijn legale economische macht, tijdens het uitzitten van zijn straf, in stand blijft. Ook krijgt zijn familie vaak financiële steun zolang hij gevangen zit." Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Sommige werelden zijn zeer zwart wit.
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
zulke vreemde kronkels worden jammer genoeg schering en inslag. Blijkbaar is verdacht = dader.... en de juiste details komen wel te weten met wat hardere ondervragingstechnieken tot regelrechte foltertechnieken 'gerechtvaardigd' door de ernst van de vermeende (mis)daden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kortom als ondervrager moet je een heel scala mogelijkheden hebben, zonder daarvoor direct de duimschroeven uit den bureau te halen, of een paar tenen plat te kloppen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wel ja, dan moet er maar doorgegaan worden tot ge breekt, desnoods sluit ge die gasten in alle eenzaamheid op, waarbij ge ze wijsmaakt dat hun vrienden gepraat hebben, of laat ge een compilatie van geluiden uit een horrorfilm afspelen waardoor ze denken dat hun de ergste pijnen te wachten staat, als ze dan echt niet meer weten, hoe laat het is, in welk seizoen ze zich bevinden, en wanneer het de laatste keer geweest is, dat ze nog fatsoenlijk geslapen, of naar de wc zijn geweest, ... dan zal het niet lang meer duren voor er een begint te zingen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bij iemand die ik ken en die een pasgeboren kind had, daar zijn ze die baby uit het ziekenhuis gaan halen om hen aan de vader te tonen die opgesloten zat, met de boodschap dat hij iedereen er moest bij lappen of ze gingen zorgen dat hij zijn kind nooit meer zou zien. Begrijp je Herr Flick? Met al uw fantasie kom je toch nog te kort bij de standaard praktijken van de politie.
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik dacht dat het duidelijk was, als je mijn berichten in deze draad gelezen hebt, dat ik wel veel genuanceerder ben.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
maar bijgevoegd: dat jouw fantasie mijn probeert dingen in de schoenen te schuiven die erg ongepast zijn. Ik verfoei je daarvoor. Als zo'n beschuldigingen representatief zijn voor jouw optreden, dan ben je waarschijnlijk een heel slecht mens.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |