![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#461 |
Gouverneur
|
![]() Waar heb ik gezegd dat het moet overgeschreven worden? Wat ik geschreven heb is dat alle mensen op voorhand hun geld op een bepaalde bank zetten en dan daar op 7 december al hun geld gaan afhalen. Op die manier haal je heel de balans onderuit.
Laatst gewijzigd door openeye : 28 november 2010 om 17:17. |
![]() |
![]() |
![]() |
#462 | |
Staatssecretaris
Locatie: in een absurde realiteit van alcohol, sigaretten & werk
|
![]() Citaat:
mocht ik van u zijn, ik haalde dan wel mijn geld van de bank voor de bank run begint als ik u NOG betere raad kan geven, laat uw geld gewoon staan, anders ben je je getrouwheidspremie kwijt. ten andere, quid uw termijnrekeningen edm? ![]()
![]() |
![]() |
#463 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als je (M0) geld aan de bank hebt gegeven door het op een rekening te zetten DAN HEB JE DAT GELD NIET MEER, MAAR EEN SCHULDBEKENTENIS VAN DE BANK (M1-geld). Vele mensen denken dat hun bankrekening "geld" is. Het is dat ook wel, maar het is geen geld van dezelfde soort als M0 geld. Dat hebben ze afgestaan aan de bank en dat hebben ze dus niet meer. M1 geld is nogaltijd "geld" in de zin dat het nog kan gebruikt worden als betaalmiddel ZOLANG MENSEN VERTROUWEN HEBBEN in de bank. Zoniet, dan is M1 geld (bankrekeningen) waardeloos papier. Je kan dat altijd in beperkte mate terug in M0 geld laten omzetten, zolang er dat niet teveel tegelijkertijd doen. Je DENKT dus dat je nog altijd dat geld hebt, maar dat is niet waar. Je hebt alleen maar een schuldbekentenis van de bank. Gaat die bank nu failliet, dan kan ze haar schulden niet meer nakomen, en je dus je geld niet meer geven. Zo simpel is dat. Het is alsof je mij 100 000 Euro in cash hebt gegeven, en ik heb jou een brief geschreven waarop staat dat ik jou 100 000 Euro moet. Nu kan je met die brief gaan betalen zoveel je wil, zolang mensen vertrouwen hebben in die brief, en dus in MIJ. Maar de dag dat (eventueel door de roddels die jij zou verspreiden) niemand nog vertrouwen heeft in mij, dan is jouw stukje papier met die schuldbekentenis ook niks meer waard. En degene die met uw echte centen weg is, dat ben ik, of degene aan wie ik het heb doorgespeeld.
![]() |
![]() |
#464 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar je hebt gelijk dat er "soorten" banken zouden moeten zijn: postcheques, spaarbanken, en zakenbanken. Alleen is de beste portefeuille op een gegeven ogenblik, met de gegeven kennis van het moment, altijd een mengeling van allerlei soorten assets. Daar kan je niet onderuit. Het opdelen in soorten banken zou je dus in elk geval meer risico laten lopen voor een gegeven opbrengst, omdat je, behalve voor zakenbanken, randvoorwaarden oplegt aan de portefeuille die dus suboptimaal gaat zijn. Zoals we in de USA gezien hebben, zijn "brave hypotheekleningen" soms het gevaarlijkste produkt, he.
![]() |
![]() |
#465 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Uiteraard is het LEGAAL. Het is gewoon dom, da's al. Het bereikt het tegenovergestelde dan wat de propagatoren van de aktie beweren te willen bewerkstelligen. Ik klaag niet over de aktie, ik klaag over het gebrek aan inzicht en de dommigheid van de aktievoerders. (zoals mijn gewoonte is). Het zijn mensen die roundup over miljoenen hectaren graanveld uitstrooien onder het motto dat ze de wereld beter willen voeden. Meer niet. Maar het punt is dat die bankrun nu al mislukt is. Want die had moeten ontstaan op het ogenblik van de bekendmaking. Het feit dat dat niet is gebeurd, wil zeggen dat men geen grote massa's kapitaalbezitters heeft bang-gemaakt, en dus dat het spelletje niet veel gaat doen.
![]() |
![]() |
#466 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is gans het idee van geld: een schuldbelofte waar men algemeen vertrouwen in heeft.
![]() |
![]() |
#467 |
Burger
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#468 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Dat doen ze nooit en te nimmer. Ze gooien wel op een moment de loketten dicht. Alleen personeel van de banken en bepaalde financiële experts zullen er misschien lucht van krijgen. En die durven ook niets te zeggen want dan krijgen ze de schuld van de crash. Dus de aanloop van de bankrun zal in stilte verlopen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#469 |
Minister
|
![]() Het zal zoiets zijn van......"we hebben gezien dat we nog een paar dagen congé moesten oppakken voor het einde van het jaar" en daarom sluiten we een paar dagen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#470 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#471 | |
|
![]() Citaat:
In een slecht economisch klimaat kan je er beter een huis of grond en goederen voor kopen of goud en zilver. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#472 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
dat hangt af waarom uw econ klimaat slecht is, imo. als je inflatie triggert, zoals wellicht over vijf �* tien jaar om schuldenbergen te kunnen wegwerken, dan zakt uw vastgoedmarkt als een pudding. the crisis isn't over yet
![]() |
![]() |
#473 | |
|
![]() Citaat:
Voordat er inflatie kan ontstaan zal eerst de productiviteit weer moeten gaan groeien. Als de ECB de Euro blijft beschermen en de rente laag houdt dan zal dit inderdaad wel vijf of tien jaar op zich laten wachten. Intussen zal de gemiddelde prijs van woningen redelijk stabiel blijven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#474 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#475 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#476 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Goud daarentegen is een fysiek goed. Net als voedsel, aardolie, landbouwgrond, woningen enz. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#477 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#478 |
Staatssecretaris
|
![]() that's 'cause you are trash.
![]() |
#479 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#480 |
Staatssecretaris
|
![]() dan toch 1 iemand. veel plezier met de run op uw bank. hopelijk struikel je niet over de drempel voor je de bank binnenwandelt. Weet je al wat je met je 2.000 euro die op je rekening staat, gaat doen? ![]()