![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#441 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als je je geld aan een bank toevertrouwt, dan is dat hetzelfde alsof je je geld aan een lener hebt gegeven. In de mate dat iedereen zich aan zijn normale statistische gedragingen houdt, kan dat systeem prima werken en LIJKT HET EROP alsof je geld nog steeds beschikbaar is, maar dat IS het in werkelijkheid niet. Dat is wat ik hier al een paar keer heb herhaald: de money multiplier tussen base money en M1 money (=bankrekeningen) is gewoon omdat we HETZELFDE GELD meerdere keren hebben geteld, en dat werkt zolang iedereen zich aan een zeker statistisch gedrag houdt. Gaat men echter (express!) grote fluctuaties veroorzaken, wel, als men HARD GENOEG (maar dat gaat hier het geval niet zijn) schudt, dan gaat men terug vallen op de base money, he, en dan moet men uitvissen wie van de 8 man die dezelfde Euro hebben, hem uiteindelijk mag hebben (gewoonlijk de eerste die hem heeft opgevraagd). Uw geld aan een bank geven is dus NIET uw geld gewoon in bewaring geven, maar wel meedoen aan een gokspel. Je kan verliezen. Nu gaan schudden om te zorgen dat je gaat verliezen, ik vind dat een raar spelletje.
![]() |
![]() |
#442 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#443 |
Minister
|
![]() Helaas wilt de overheid deze mensen niet tot in hun kist vervolgen voor de schulden die ze gemaakt hebben. Jan met de pet moet eens een maand lang in het rood staan en de deurwardersbrieven komen al in de bus.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#444 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als dusdanig kan een bedrijf dus failliet gaan. Als dat geen frauduleus failliet is, maar een echt, ttz, waarbij de bedrijfsleiders echt geprobeerd hebben om de zaak te redden maar op den duur was het bedrijf het vertrouwen kwijt van banken en zat in de liquiditeitsproblemen en was alles bij elkaar bschouwd, onsolvabel, wel, dan gaat er totaal legaal een hoop schulden niet afbetaald worden ; dat is het inherente risico in een lening. Dat weten de spelers, daarvoor worden ze vergoed.
![]() |
![]() |
#445 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#446 |
Gouverneur
|
![]() Hetgeen ik niet begrijp.
Waarom in godsnaam, wanneer de Belgische bevolking, geld stort in de spaarrekening of zichtrekening, waarom gaan die vervloekte banken, spelen, en werken met het geld van de modale burger, verdoeme Oproep aan banken: hou ons geld bij. Waarom doet de Belgische overheid niets aan die cowboytoestanden? De Belgische banken beleggen het geld van de particulieren in de wapeninustrie, andere industrieen, zoals overlaatst heb ik gelezen dat men van plan is een windmolenpark te bouwen in de Thorntonbank, aan de Noordzee waarbij dus 600.000 Gezinnen mee voorzien kunnen worden van energie, nu komt het, en wie gaat mee investeren praktisch alle banken van Belgie http://www.express.be/articles/nl/Thorntonbank.htm Hetgeen ik tot de dag van vandaag ook niet begrijp, wanneer ik de eindeloze en nietszeggende discussies volg op TV waarbij moeilijke woorden worden gebruikt zoals devaluatie en parameters, dan vraag ik me af "Waarover gaat het nu? Ik zal jullie zeggen waarover het gaat, het zijn de misdadige banken, die wanneer het effe goedgaat in plaats van hun lening af te betalen aan de staat of aan hun schuldeisers, neen in plaats daarvan gaan zij verder en verder de genzen overschrijden door te investeren, beleggen en door bonussen uit te keren, Laatst gewijzigd door Moor : 28 november 2010 om 11:28. |
![]() |
![]() |
![]() |
#447 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ik ben het ermee eens dat er ergens een gewone "bewaar" rekening zou moeten zijn die niks met banken te maken heeft (een postcheque).
![]() |
![]() |
#448 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Anders kan je geen: -interest bekomen -leningen aangaan. Als je je geld gewoon wil "bijhouden", dan kan je dat beter zelf doen in een kluis.
![]() |
![]() |
#449 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Paul
![]() |
![]() |
#450 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Paul
![]() |
![]() |
#451 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Verklaar...
![]() |
![]() |
![]() |
#452 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Al de rest van je betoog is dus zever, die niet ter zake doet. Ik doe met mijn geld wat ik wil, punt. Als ik daarmee het banksysteem doe crashen is dat nog mooi meegenomen ook ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#453 | |||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door openeye : 28 november 2010 om 13:09. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#454 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#455 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Daarmee verandert de hoeveelheid M1 niet. Het principe van een bankrun is dat er meer M1 geld is dan M0 geld, en dat men zijn M1 geld in M0 geld wil omgezet zien.
![]() |
![]() |
#456 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Als een bank 2% rente geeft op spaargeld en 8% rente rekent voor leningen dan kan ze uit de marge haar bedrijfsvoering financieren plus eventuele verliezen uit faillissement van haar debiteuren. Voor speculeren met uw spaargeld bestaan bijzondere spaarvormen met beleggen en een risicoprofiel. Het is niet gewenst dat uw spaargeld dient als onderpand voor gevaarlijke beleggingen in buitenlandse valuta of waarden en opties of aandelen. Daarvoor is de bankgarantie van de staat feitelijk niet geschikt. Laatst gewijzigd door Piero : 28 november 2010 om 13:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#457 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb overigens nérgens en nooit een contract getekend waarin staat dat ik niet mag doen met dat geld wat ik wil.
Net zo min als Cantona dat zal hebben gedaan, net zo min als de duizenden anderen die willen meedoen aan deze bankrun. Patrickve mag dus briesen zo hard hij wil, deze bankrun is volledig legaal en een rechtmatige burgeractie. |
![]() |
![]() |
![]() |
#458 | |
|
![]() Citaat:
Ik voel meer voor een doelgerichte actie: Alle rekeninghouders eisen een minimum rente van 2,5% op hun tegoeden en laten dit blijken door op 7 december honderd Euro van hun rekening te halen. Als de eis niet wordt ingewilligd wordt er volgende week tweehonderd euro opgenomen en zo verder. Is dat niet zinvoller? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#459 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#460 |
|
![]() Of meer dan 90% van het geld op de banken niet bestaat kan ik niet beoordelen. Het saldo bestaat in elk geval maar voor een klein deel als liquiditeit en hopelijk voor de rest als schuldpapier en andere passiva. Ik ben bang dat er nog te veel zit in opties waarmee men verliezen op termijn nog hoopt goed te maken. Ook kunnen bepaalde zaken meermaals als onderpand zijn toegezegd zodat bij een crash een groot deficit optreedt.
Laatst gewijzigd door Piero : 28 november 2010 om 16:09. |
![]() |
![]() |