![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() http://www.mediargus.be/ng/public/st...3863416A773D3D
Eigenlijk zou heel Vlaanderen en alle Vlamingen zich elke dag moeten excuseren voor de collaboratie, als je echt de lijn doortrekt die drosophilia wil demarkeren.
![]() |
#102 | |||||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door drosophila : 7 december 2010 om 15:33. |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#103 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() dus, wanneer was de laatste keer dat jij je verontschuldigd hebt?
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#104 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#105 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Jij bent toch een Vlaamse?
wel, er staat duidelijk dat Vlaanderen in zijn geheel nog niet heeft afgerekend met WOII. maw, jij ook niet.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#106 |
Banneling
|
![]() Och waarom niet, als we geregeld Leopold II mogen opgraven om alle "Belgicisten" een schuldgvevoel aan te smeren...
Laatst gewijzigd door Another Jack : 7 december 2010 om 15:48. |
![]() |
![]() |
![]() |
#107 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() O maar van mij mag het afrekenen beginnen hoor, liever vroeg dan laat. Het is uw voorzitter die zegt dat 'de pagina omgedraaid' is. En laat het nu net zijn partij zijn die het meeste af te rekenen heeft met dat zwarte verleden (ik laat bewust die andere partij buiten beschouwing, want die is trots op dat verleden).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#108 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Graag gedaan. Hopelijk hebt u ook de passage gelezen waarbij gewezen wordt dat de N-VA hoegemaand niet kan gezien worden als de verderzetting van de collaboratie, maar dat de collaboratie binnen gans Vlaanderen een andere weerklank kreeg dan in Wallonië. Initieel althans. Want sinds de jaren '80 (remember Maurice) is die houding compleet veranderd.
Degenen die nu anno 2010 de N-VA een oorlogsverleden aanpraten, hebben zelf een meer verborgen agenda dan de N-VA zelf.
![]() |
#109 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Moeten alle Walen zich ook excuseren en distantiëren van Dutroux? Moeten alle Vlamingen zich ook excuseren en distantiëren van Kim De Gelder? Laatst gewijzigd door giserke : 7 december 2010 om 15:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Graag een bewijs hiervoor.
![]() |
#112 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat bewijs begrijp je toch niet, je moet daarvoor in 1944 leven.
![]() |
![]() |
![]() |
#113 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#114 |
Vreemdeling
|
![]() Waarom al dat blijvend gezever over die Oorlog! We leven in 2010
|
![]() |
![]() |
![]() |
#115 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Reeds eerder heb ik op dit forum mijn ongenoegen geuit over het feit dat de NVA het scheldwoordmonopolie van het VB heeft doorbroken.
Waar is de tijd dat oa La Baronesse enkel betaald werd om laffelijk op het VB te schelden zonder risico op gepubliceerd antwoord. Hier raken de establishmentsapologeten mij recht in mijn hart. Ik weet het: gedeelde smart is halve smart....maar toch...voorheen wandelde ik trots door Vlaanderen in de wetenschap dat er miljarden euro's moesten worden gespendeerd om mij en mijn ideologiegenoten op de meest valse wijze, zonder recht op verdediging, dagelijks te laten afmaken in de regimepers. Nu ook de NVA stilaan door diezelfde pers op de korrel wordt genomen, ook al krijgt de NVA wél recht op wederwoord, is een aanslag op ons glanzend en onbevlekt blazoen. Oef...dat doet pijn...
![]() |
#116 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik kan helemaal niets "bewijzen". Ik beweer ook niet dat er vandaag ergens in achterkamertjes door n-va-mandatarissen joodse kinderen worden geofferd op een Hitleraltaar of zo. Maar ik ben een beetje verbijsterd door het schieten op de pianist Doornaert, terwijl zij toch gewoon de perceptie aankaart dat de n-va banden heeft met de collaboratie. En wat natuurlijk wél bewezen kan worden, is de lijn collaboratie > Volksunie > n-va.
Wat ik mij afvraag: waarom gaat ne n-va niet keihard tegen die perceptie in, door zich expliciet te distantiëren van collaboratie? Nu gebeurt veeleer het tegendeel, zie ook http://bit.ly/fjHWJP |
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#118 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ga je nu eindelijk eens antwoorden? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#119 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Of je het nu graag hebt of niet, of het nu terecht is of niet, het is een vaststelling: rond de n-va hangt een odeur van nazi-collaboratie. U kan dat negeren, u kan schuimbekkend naar de keel van de boodschapper vliegen, of u kan ervoor pleiten dat de partij zich kordaat en glashelder distantieert van het oorlogsverleden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#120 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |