Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 december 2010, 12:28   #2461
Hot Marijke
Staatssecretaris

Hot Marijke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Die is rationeel gezien wel degelijk anders.

Paulus.
En zo ben je wéér vertrokken voor 500 pagina's, veel gelul toegewenst!

Hot Marijke

A Day without Sex is a Day without Sunshine
Hot Marijke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2010, 12:30   #2462
Hot Marijke
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Albrecht Bekijk bericht
Ik wil ook niet geassoscieerd worden met het VB, vanwege de racistische en neo-nazistische stromingen binnen de partij. Alexandra Colen, ik weet zelf niet wat er van te denken. En dat jongetje dat steeds bij haar is, heeft ook wel een bedenkelijke achtergrond.

En je hebt dus duidelijk deze partij een tijd gesteund.
Nee, enkele van hun standpunten, niet de partij.

Hot Marijke

Oud 14 december 2010, 12:32   #2463
Albrecht
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hot Marijke Bekijk bericht
Stemde je erop? Voila.

En het is niets om beschaamd over te zijn. Iedereen maakt fouten, ook jij.
Albrecht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2010, 12:35   #2464
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die is rationeel gezien weldegelijk anders.

Paulus.
Wat is er rationeel gezien anders aan?
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2010, 12:43   #2465
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Stop toch met zeveren. Ik mag het dan wel eens zijn met je standpunten omtrent homo's, maar je liegt dat je zwart ziet. Enkele citaten van je tijdens de aanloop naar de vorige verkiezingen:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hot Marijke
Willen jullie dat de shit gewoon voortgaat, in het oneindige? Eeuwige "onderhandelingen" zonder enig resultaat? Stem dan voor de traditionele partijen! Maar kom daarna niet alweer zeiken dat het fout is gelopen!

Willen jullie dat er eindelijk verandering komt? Stem dan voor het Vlaams Belang! De enige partij die al zoveel jaren de Absolute Waarheid vertelt! N-VA en LDD zijn zielige kopieën die er enkel op uit zijn om poen te pakken op de kap van de Vlamingen! Vlaams Belang meent wat ze zeggen!
Citaat:
So what? Waarom worden de interne problemen van het VB zo uitvergroot? Is het bij andere partijen altijd koek en ei? Uiteaard niet! Maar het VB hééft gelijk en dat is een bedreiging voor de jarenlange shit die de traditionele partijen volhouden. Niet voor "een goed bestuur", nee, enkel om hun eigen zak te spijzen. Het cordon sanitaire heeft infeite maar één verklaarbare reden: dat er in hte VB nog altijd linken zijn naar neo en echte nazi's �* la Erkikson enzo. Maar jongens toch, die zijn allemaal dood! En gaan we voor deze (terechte) afkeer van dode (neo)nazi's ons nu laten overheersen door een Sharia? Een gruwelijke ideologie? Ik kan maar een ding zeggen: (LINKS) VLAANDEREN WORDT WAKKER!
Citaat:
ELKE kandidaat van het VB heeft meer krediet van mij dan de poppenkast die de nep-staat België al jaren lang zogezegd "regeert"!
Toen was rechts-radicalisme ook helemaal geen punt:

Citaat:
Absoluut! En ik wil hier zelfs herhalen dat ik niet akkoord kan gaan met de folklore �* la VMO enzo, maar in de huidige situatie is dat peanuts. De bedreiging van onze democratie komt niet van het zogenoemde extreem-rechts maar wel van het onvoorstelbare lakse links!
Alleen uit de eerste vijf pagina's van de vijfenvijftig pagina's tellende draad: http://forum.politics.be/showthread.php?t=138778
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2010, 13:20   #2466
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Wat is er rationeel gezien anders aan?
Dat is al gezegd geweest.

http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=515

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2010, 13:23   #2467
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Stop toch met zeveren. Ik mag het dan wel eens zijn met je standpunten omtrent homo's, maar je liegt dat je zwart ziet. Enkele citaten van je tijdens de aanloop naar de vorige verkiezingen:

Alleen uit de eerste vijf pagina's van de vijfenvijftig pagina's tellende draad: http://forum.politics.be/showthread.php?t=138778
Tjah?!

Wat moet 'n mens daar nu van denken?

En dat voor iemand die er prat op gaat dat zij steeds de waarheid spreekt en extreem rechtvaardig is.

Jammer....

Paulus.
Oud 14 december 2010, 13:32   #2468
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat werd al weerlegd: http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=522

Bovendien is dat geen rationeel argument tegen de openstelling van het huwelijk voor partners van hetzelfde geslacht. Het gezin heeft namelijk niets met het huwelijk te maken.

Nog iets?
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:

Laatst gewijzigd door Raf : 14 december 2010 om 13:42.
Oud 14 december 2010, 13:44   #2469
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het Vlaams Belang, waarvan ze tot voor kort zelf aanhanger van was.
Ja, en? Mag iemand niet van gedacht veranderen?

Citaat:
Oud 14 december 2010, 13:50   #2470
Albrecht
Banneling

Standaard

Citaat:
Ze ontkent het.
Albrecht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2010, 13:51   #2471
Steve_M

Standaard

Citaat:
Dat mag natuurlijk. Maar het is wel al te gek daarna te ontkennen dat je voordien grote voorstander van die partij was. Als ik wat oude draden doorneem is het nochtans vrij duidelijk: zolang Hot Marijke dacht dat alleen allochtonen geviseerd werden, was alles dik in orde. Dan mocht er zeker niet verwezen worden naar de nazi's (dat waren immers maar "peanuts") en was alle kritiek op het VB het product van extreem-linkse idioten/zakkenvullers/vul zelf aan.

Toen kwam Alexandra Colen (nochtans al jarenlang een van die kandidaten die bij HM veel krediet kregen) nog eens in beeld en toen begon het bij Marijke te dagen dat onze oerconservatieve vrienden niet alleen allochtonen viseren, maar ook mensen met een "afwijkende" seksuele moraal. Sinds dat moment is het VB plots hèt bastion van de nazi's en de te bestrijden partij. Ik vind dat eigenlijk wel grappig.
Oud 14 december 2010, 13:52   #2472
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ze ontkent het.
Echt? Wat een vreselijke misdaad! Hoe zullen we d�*t ooit te boven komen?

Citaat:
Oud 14 december 2010, 13:53   #2473
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat mag natuurlijk. Maar het is wel al te gek daarna te ontkennen dat je voordien grote voorstander van die partij was. Als ik wat oude draden doorneem is het nochtans vrij duidelijk: zolang Hot Marijke dacht dat alleen allochtonen geviseerd werden, was alles dik in orde. Dan mocht er zeker niet verwezen worden naar de nazi's (dat waren immers maar "peanuts") en was alle kritiek op het VB het product van extreem-linkse idioten/zakkenvullers/vul zelf aan.

Toen kwam Alexandra Colen (nochtans al jarenlang een van die kandidaten die bij HM veel krediet kregen) nog eens in beeld en toen begon het bij Marijke te dagen dat onze oerconservatieve vrienden niet alleen allochtonen viseren, maar ook mensen met een "afwijkende" seksuele moraal. Sinds dat moment is het VB plots hèt bastion van de nazi's en de te bestrijden partij. Ik vind dat eigenlijk wel grappig.
Ach, het voornaamste is dat ze zich uiteindelijk toch van die partij afgekeerd heeft, nietwaar?

Citaat:
Oud 14 december 2010, 13:54   #2474
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fozzie Bekijk bericht
Het is een internationaal verdrag was, ondertekend door de toenmalige regeringsvertegenwoordigers en legitimiteit kreeg bij de ratificiëring door de toenmalige parlementen van de landen wiens regeringsvertegenwoordigers het verdrag hebben ondertekend.
Als het verdraag daarom een democratische grond krijgt, dan kan die erkenning dus ook weer ingetrokken worden. Dan is de intrekking ook democratisch gelegitimeerd.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2010, 13:56   #2475
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno! Bekijk bericht
Dus jij staat een soort maatschappij voor waarin 'gevoels' en puur menselijke argumenten van geen tel zijn? (retorische vraag hoor)

Trouwens, dat van die wettelijke voordelen lijkt mij toch behoorlijk rationeel.
In deze discussie zijn gevoelens inderdaad geen redelijke argumenten. Die wettelijke voordelen kunnen ook op een andere oplossing bereikt worden, iets waarover ik in de voorbije discussie ook al meerdere keren over geschreven heb.
Oud 14 december 2010, 14:00   #2476
Hot Marijke
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:

Toch wel, het rechts-radicalisme en de oerconservatieven in het VB zijn �*ltijd een punt geweest voor mij, laat dat duidelijk wezen! Ik blijf hun echter gelijk geven met hun standpunt dat de Islam een groter gevaar betekent dan de meeste andere partijen, zoals de N-VA, zich (willen) realiseren. Eveneens ben ik er mee akkoord dat Israël een absoluut bastion in het Midden Oosten is tegen de verspreiding van de Islam en ook d�*t wil de N-VA niet inzien.

Ik had echter gehoopt dat het VB afstand zou nemen van hun (neo)nazi-verleden en hun homohaterij. Vervolgens kwam oerseut Alexandra in the picture met haar krantenverbranding, die een verscheuring werd, maar hoe dan ook verwees naar de boekenverbanding van de nazi's. Daar heb ik haar over aangepakt, het stond zelfs op haar site: http://www.alexandracolen.nu/node/36

Dan kwam er nog eens bij dat het VB bij monde van diezelfde trut steun geeft aan Léonard, deze wereldvreemde homohater en beschermer van pedopastoors op pensioen, waarover ik een draad begon.

Vervolgens kwam Filip de devote moraalridder uithangen met zijn homohaat en met zijn debiel mirakelmiddel tegen AIDS: "een duurzame heterorelatie", pure waanzin, en daardoor begon iemand met deze draad. D�*t waren de druppels die mijn emmer van begrip deden overlopen. Ik kan en wil nog steeds een minimum van begrip opbrengen voor misleide oostfronters en hun afstammelingen die hun fout erkennen, evenzeer als voor sommige oerkatholieken die niet beter willen of kunnen weten.

Nu blijkt echter duidelijk dat het VB volhardt en verstrengt in haar boosheid: deze partij neemt niet openlijk afstand van het neo-nazisme, wel integendeel. Daar bovenop vindt er in het VB een heropflakkering plaats van homohaat en soortgelijke discriminaties tegenover minderheidsgroepen. Wel, dan pas ik volledig voor die partij. Ze kiezen domweg voor het retro-conservatisme �* la de Tea Party van Palin, maar daar slaan ze de bal finaal mis, this is not America en dat soort idioten is hier in Vlaanderen bijna uitgestorven. Foute gok en ze hebben hun kans om te herbronnen naar menselijkheid alzo definitief verbrod.

Voor mijn part mogen ze onder de kiesdrempel zakken. Duidelijk zo?

Hot Marijke

Laatst gewijzigd door Hot Marijke : 14 december 2010 om 14:08.
Oud 14 december 2010, 14:00   #2477
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fozzie Bekijk bericht
JvdB vergeet ook maar eventjes dat tegenwoordig mensen een huwelijk sluiten op basis van gevoelens. Het is maar omdat ze diepe gevoelens voor elkaar hebben dat ze ook een wettelijk (rationeel) engagement tegenover elkaar op nemen (met wederzijdse rechten en plichten).

(Verstands- en gearrangeerde huwelijken even buiten beschouwing gelaten).
Wat de achterliggende redenen zijn waarom mensen tot een huwelijk komen, is uiteindelijk niet door de wet bepaald (vroeger niet, nu niet). Bijgevolg is het dan ook geen element om redelijkerwijze over de voorwaarden te bespreken die aan de basis liggen om in het huwelijk te treden.
Oud 14 december 2010, 14:01   #2478
Steve_M

Standaard

Citaat:
Toch wel, het rechts-radicalisme en de oerconservatieven in het VB zijn �*ltijd een punt geweest voor mij, laat dat duidelijk wezen! Ik blijf hun echter gelijk geven met hun standpunt dat de Islam een groter gevaar betekent dan de meeste andere partijen, zoals de N-VA, zich (willen) realiseren. Eveneens ben ik er mee akkoord dat Israël een absoluut bastion in het Midden Oosten is tegen de verspreiding van de Islam en ook d�*t wil de N-VA niet inzien.

Ik had echter gehoopt dat het VB afstand zou nemen van hun (neo)nazi-verleden en hun homohaterij. Vervolgens kwam oerseut Alexandra in the picture met haar krantenverbranding, die een verscheuring werd, maar hoe dan ook verwees naar de boekenverbanding van de nazi's. Daar heb ik haar over aangepakt, het stond zelfs op haar site: http://www.alexandracolen.nu/node/36

Dan kwam er nog eens bij dat het VB bij monde van diezelfde trut steun geeft aan Léonard, deze wereldvreemde homohater en beschermer van pedopastoors op pensioen, waarover ik een draad begon.

Vervolgens kwam Filip de devote moraalridder uithangen met zijn homohaat en met zijn debiel mirakelmiddel tegen AIDS: "een duurzame heterorelatie", pure waanzin, en daardoor begon iemand met deze draad. D�*t waren de druppels die mijn emmer van begrip deden overlopen. Ik kan en wil nog steeds een minimum van begrip opbrengen voor misleide oostfronters en hun afstammelingen die hun fout erkennen, evenzeer als voor sommige oerkatholieken die niet beter willen of kunnen weten.

Nu blijkt echter duidelijk dat het VB volhard en verstrengt in haar boosheid: deze partij neemt niet openlijk afstand van het neo-nazisme, wel integendeel. Daar bovenop vindt er in het VB een heropflakkering plaats van homohaat en soortgelijke discriminatie tegen over minderheisgroepen. Wel, dan pas ik volledig voor die partij. Ze kiezen domweg voor het retro-conservatisme �* la de Tea Party van Palin, maar daar slaan ze de bal finaal mis, this is not America en dat soort idioten is hier in Vlaanderen bijna uitgestorven. Foute gok en ze hebben hun kans om te herbronnen naar menselijkheid alzo definitief verbrod.

Voor mijn part mogen ze onder de kiesdrempel zakken. Duidelijk zo?
Dat is inderdaad duidelijk.
Oud 14 december 2010, 14:03   #2479
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat werd al weerlegd: http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=522

Bovendien is dat geen rationeel argument tegen de openstelling van het huwelijk voor partners van hetzelfde geslacht. Het gezin heeft namelijk niets met het huwelijk te maken.

Nog iets?
Als u dat een weerlegging noemt begin ik te begrijpen waarom je nooit een fout toegeeft.

Op welke wijze vind je dan dat wat Jan zei weerlegd is geworden?

Paulus.
Oud 14 december 2010, 14:03   #2480
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Voldoet dit als staving?
Neen, daar het celibaat uiteindelijk een belofte is die iedere priesterkandidaat uit vrije wil en in alle vrijheid aflegt.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be