![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#941 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
"Het bewijs is simpel. Een minderjarige is niet capabel genoeg om in te zien wie nu de man/vrouw van haar/zijn dromen is." Ik vind dit geen bewijs, aangezien een meerderjarige toch ook niet (altijd) capabel genoeg is, gezien de vele scheidingen. Dat is alles wat ik wilde vertellen, dat dit geen bewijs is. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#942 |
Banneling
|
![]() De chronische onlogica die hier uitgekraamd wordt, is weer eens echt niet te geloven.
Als een aantal volwassenen niet capabel is om de partner van zijn/haar dromen te vinden, dan is de enige juiste conclusie hieruit dat minderjarigen dat dan al helemaal niet zijn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#943 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bovendien betekent een echtscheiding helemaal niet dat mensen "niet capabel" waren, wat een vreemd idee! Sommige liefdes duren geen leven lang, mensen veranderen, groeien uit mekaar,wat helemaal niet wil zeggen dat je " niet capabel" was een partner uit te zoeken, wel dat je op een gegeven moment tot inzicht komt dat die partner een andere weg is opgegaan, dat hoeft lang niet altijd bekeken te worden als een " mislukking". Dit doortrekken naar minderjarigen klopt langs geen kanten, de kans dat die minderjarige door een huwelijk niet capabel is zelfstandigheid te verwerven ( studie afmaken ervaring opdoen op de werkvloer, economisch onafhankelijk zijn bij aanvang van ene huwelijk) is vooral voor meisjes nogal groot,wat hun kwetsbaarheid doet toenemen binnen een huwelijk. Bovendien kun je minderjarigen( en dat gebeurt onder moslims zeker!) onder druk zetten, met cadeau's, een huwelijksfeest, aandacht..de kans dat niet goed wordt ingeschat wat de consequenties zijn van die stap is veel groter dan bij wie een leeftijd heeft waarop je ervan mag uitgaan dat men capabel is te begrijpen wat die stap inhoudt! Hopelijk ziet u waarom uw opmerking totaal naast de kwestie is! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#944 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#945 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ze toont gewoon een denkfout in jouw redenering, en jij schrijft haar een eigen redenering toe. Die staat er niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#946 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#947 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zijn eerste vrouw was zaakvoerster die mannen in dienst had, me dunkt was de positie van Kahidjah een pak beter dan die van de vrouwen nadat mohammed aan de macht is gekomen. adoptie werd afgeschaft voor mohammedanen, of in ieder geval het recht van adoptiekinderen. Alleen omdat mohammed de vrouw van zijn adoptiefzoon begeerde en ermee huwde, iets wat in die tijd zeker NOT DONE was. Besnijdenis heeft hij helemaal niet afgeschaft, daarom dat ze nu tot in Indonesie hun dochters besnijden; Over welke hervormingen heb je het?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#948 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ik zit in mijn hokje, dat van misantrope techneut. Machines bedriegen niet, mensen wel. En religie is de grootste bedriegerij sinds Og de holbewoner zijn broer die 3 speren aftroggelde door een zeer gevat verhaal over de essentie van de vuursteen te vertellen.
![]() |
![]() |
#949 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 2 januari 2011 om 14:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#950 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#951 | |||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Je moet (veel) geluk hebben, want op voorhand weet je nooit hoe mensen zullen evolueren. Citaat:
Ik verkies toch dat die te jonge meisjes/jongens nog wat school lopen en in hun vrije tijd "ontucht" plegen. En wat wachten om de praktische beslomeringen en verantwoordelijkheden van het huwelijk op zich te nemen.http://forum.politics.be/showthread....38#post5188638 Citaat:
Citaat:
|
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#952 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom zou ik niet mogen discuteren met anderen, in de verwachting mijn hokje te vergroten, door muren neer te halen?
![]() |
#953 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mensen in hokjes steken draagt niet bij tot het slopen van de muren tussen deze hokjes hé. Iedereen heeft een bepaalde achtergrond ja, maar hokjes hebben vaste muren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#954 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Het is de bedoeling dat daar dan over gediscussieerd wordt. Heb je er iets op tegen dat er soms bronnen gevraagd worden? Citaat:
Natuurlijk wil ik nog altijd rebelleren. Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#955 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() wil je hiermee bedoelen dat deelnemen aan een overgangsritueel van kind naar puber (wat de plechtige communie uiteindelijk is) voor U hetzelfde is als kinderen op hun negende uithuwelijken?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#956 |
Banneling
|
![]() Neen, het ging over minderjarigen onder druk zetten met beloftes zoals "cadeau's, een feest, aandacht,..."
|
![]() |
![]() |
![]() |
#957 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() dus toch geen verschil?
![]() |
![]() |
![]() |
#958 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Meer is er niet te halen uit de tekst van Alice.
Als je de post waarop Alice reageert er bij neemt kan je veronderstellen dat ze niet bedoelt dat de minderjarigen willen scheiden, maar dat ze MOETEN huwen. In mijn post maakte ik bezwaar tegen MOETEN huwen. Want ik, jij en Alice maken bezwaar tegen (van je vader) MOETEN huwen. Het huwelijk behoort vrijwillig te zijn. Dus het argument van Alice roept vragen op over haar gedachten over MOETEN huwen. Daarom adviseer ik jou en Alice om zorgvuldiger te lezen en te schrijven en niet, als een soort geheimschrift, de post waarop je reageert altijd als opgenomen te veronderstellen. Behalve dan als je reageert met enkel woord of een eenvoudige oneliner. Je argumenteert onduidelijk als je het onderwerp waar je op reageert niet in je post letterlijk noemt. Als je dat niet doet praat je al gauw langs elkaar heen en raakt de discussie uit de koers. |
![]() |
![]() |
![]() |
#959 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Helaas ken ik geen mensen die jong van geest zijn, die willens en wetens een bepaalde religieuze strekking aanhangen. Citaat:
Citaat:
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. Laatst gewijzigd door maddox : 2 januari 2011 om 14:55. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#960 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |