Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 3 januari 2011, 07:24   #41
fredo2008
Burgemeester

fredo2008's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door respublica Bekijk bericht
Om het grapje van De Wever te parafraseren: "Het is niet omdat ze een taal spreken die lijkt op het Nederlands, dat ze Vlamingen moeten worden genoemd." We mogen ons verheugen over het feit dat de drie eminente heren geen al te grote grote politieke macht meer uitoefenen.
We zullen zien hoe Vlaams is als NVA de nota VDL 'voor verdere onderhandeling aanvaardt' waar oa. samenvallende verkiezingen in staan...
fredo2008 is offline  
Oud 3 januari 2011, 08:35   #42
vrijevlaming
Banneling

vrijevlaming's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fredo2008 Bekijk bericht
We zullen zien hoe Vlaams is als NVA de nota VDL 'voor verdere onderhandeling aanvaardt' waar oa. samenvallende verkiezingen in staan...
ik weet niet of je het goed weet, maar dankzij onze vrind de croo zijn er in 2014 sowizo samenvallende verkiezingen.
vrijevlaming is offline  
Oud 3 januari 2011, 08:39   #43
fredo2008
Burgemeester

Standaard

Ja voor één keer dan... Heeft niks met politieke keuze te maken.
fredo2008 is offline  
Oud 3 januari 2011, 08:39   #44
fredo2008
Burgemeester

Standaard

Woensdag zegt iedereen "ja!".

Citaat:
Carl Devos: Deze week geen grote gebeurtenis te verwachten. Woensdag zegt wellicht iedereen ja, onderhandelingen herbeginnen. Sinds maanden weer met G7.
fredo2008 is offline  
Oud 3 januari 2011, 09:05   #45
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik had idd over het woordje wellicht gekeken... Toch blijft het verbazingwekkend hoe NVA haar invloed aan het verspelen is. Ook vandaag i/d Morgen: N-VA niet zo invloedrijk meer
En omdat één of andere prof in bergen dit zegt is het zo?
De waarde van zijn uitspraak is even weinig waard als die van die 7 clowns.
giserke is offline  
Oud 3 januari 2011, 09:11   #46
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Zeg, Schoofzak, wat bedoelt Bracke met het woordje 'wellicht'?
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline  
Oud 3 januari 2011, 09:13   #47
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Zeg, Schoofzak, wat bedoelt Bracke met het woordje 'wellicht'?

Lees gewoon eventjes de eerste zin ook, wil je? Dan moet je niet telkens dezelfde vraag komen stellen.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline  
Oud 3 januari 2011, 09:15   #48
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Lees gewoon eventjes de eerste zin ook, wil je? Dan moet je niet telkens dezelfde vraag komen stellen.
Die heb ik gelezen en herlezen, wel tien keer. Maar blijkbaar bedoelt Bracke iets speciaals met dat woordje 'wellicht'... Dus ja, vraag ik wat Bracke daarmee bedoelt, want ik weet het niet. Weet jij wat Bracke bedoelt?
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline  
Oud 3 januari 2011, 09:18   #49
fredo2008
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Die heb ik gelezen en herlezen, wel tien keer. Maar blijkbaar bedoelt Bracke iets speciaals met dat woordje 'wellicht'... Dus ja, vraag ik wat Bracke daarmee bedoelt, want ik weet het niet. Weet jij wat Bracke bedoelt?
Wiktionary zegt

Citaat:
wellicht

mogelijk, misschien
Wellicht zal hij haar een huwelijksaanzoek doen.
fredo2008 is offline  
Oud 3 januari 2011, 09:19   #50
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Peeters-Leterme-Vanckere-Beke
en ook zij zullen moeten buigen voor de eisen van de Franstaligen.

en die zijn in feite simpel: een regering zonder N-VA met een mini-staatshervorming en met uitbreiding van Brussel.

enkel op het laatste denk ik dat CD&V nog gaat durven tegenpruttelen, maar die mini-staatshervorming, die komt er aan. Voor BHV zal er dus een zéér zware prijs betaald worden, zonder dat de op papier er een uitbreiding van Brussel komt, maar de facto zal die er wel zijn (die er ten andere bij het voorstel van Dewever ook is).
Oud 3 januari 2011, 09:47   #51
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wiktionary zegt
Ik ken het woord 'wellicht' uiteraard wel. Maar blijkbaar bedoelt Bracke nog iets aparts, speciaals ermee. Vandaar mijn vraag. Bedoelt hij gewoon 'wellicht' zoals 'wellicht' altijd bedoeld wordt, ok, ja, dan zegt hij eigenlijk niets.
Txiki is offline  
Oud 3 januari 2011, 09:49   #52
fredo2008
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Ik ken het woord 'wellicht' uiteraard wel. Maar blijkbaar bedoelt Bracke nog iets aparts, speciaals ermee. Vandaar mijn vraag. Bedoelt hij gewoon 'wellicht' zoals 'wellicht' altijd bedoeld wordt, ok, ja, dan zegt hij eigenlijk niets.

Och ja, het was gewoon gazettepraat...
fredo2008 is offline  
Oud 3 januari 2011, 10:02   #53
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Och ja, het was gewoon gazettepraat...
Ik dacht het al.
Txiki is offline  
Oud 3 januari 2011, 11:04   #54
Pol
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming Bekijk bericht
Als we zien dat die staatsmannen langs Vlaamse kant de twee De Croo's zijn en Willy Claes, dan kunnen we alleen elitair bourgeois pro-Belgicistische uitspraken verwachten en aanvallen op wat daar tegenin gaat.
Pol is offline  
Oud 3 januari 2011, 12:32   #55
poekieJ
Parlementsvoorzitter

Standaard

Als de NVA woensdag het compromis aanvaardt, moet daar dan door de partijleden op worden gestemd?
En als dit verworpen wordt, is het dan zowiezo uitgesloten dat zulk een compromis/akkoord wordt uitgevoerd?
poekieJ is offline  
Oud 3 januari 2011, 13:06   #56
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb je al eens gezegd dat je je niet moet moeien.

Maar toch al goed dat je ons meedeelt dat je die zin al wel tien keer gelezen hebt .... want dat doet mij besluiten: wie ben ik dat ik het je dan wel zou kunnen aan je verstand brengen ??

post scrotum: voor mijn betekent het woordje 'wellicht' net iets meer dan 'mogelijks' of 'misschien'. Er zit namelijk een bijklank in - vind ik toch - van iets meer kans dan gemiddeld.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 3 januari 2011, 14:14   #57
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

De Nederlandstaligen onder die "Belgische" staatsmannen staan in elk geval uiterst laag op mijn waarderingsschaal. Het is aan dat soort "wijze staatslieden" dat we de grendelgrondwet te danken hebben. Die Nederlandstaligen (ik wil hen niet vereren met de term "Vlaming") zijn ervoor verantwoordelijk dat in 1970 dat antidemocratisch gedrocht ons door de strot werd geramd.

Belgicisten zitten voortdurend te neuzelen over BDW "die het niet kan". Met dergelijke grendelgrondwet als wapen in de klauwen van de francofonen is er doodgewoon niemand "die het kan". Slechts wanneer de francofonen ergens in serieuze geldnood zouden zitten kunnen ze misschien, héél misschien, ietwat bewegen. Een grondige staatshervorming naar Vlaams concept kan binnen een "Belgisch" kader niet meer gerealizeerd worden.

Laatst gewijzigd door quercus : 3 januari 2011 om 14:26.
quercus is offline  
Oud 3 januari 2011, 14:24   #58
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik heb je al eens gezegd dat je je niet moet moeien.

Maar toch al goed dat je ons meedeelt dat je die zin al wel tien keer gelezen hebt .... want dat doet mij besluiten: wie ben ik dat ik het je dan wel zou kunnen aan je verstand brengen ??

post scrotum: voor mijn betekent het woordje 'wellicht' net iets meer dan 'mogelijks' of 'misschien'. Er zit namelijk een bijklank in - vind ik toch - van iets meer kans dan gemiddeld.
Ok, je bedoelt dus gewoon hetzelfde als ik. Bracke bedoelt dus gewoon "wellicht". Tja man, wat vertelt die daar nu mee? Geen zak. Wellicht is zoveel als "ja of nee". Misschien wel, misschien niet.
Txiki is offline  
Oud 3 januari 2011, 14:28   #59
born2bewild
Banneling

Standaard

willy claes, van waar kennen we die nog?
born2bewild is offline  
Oud 3 januari 2011, 14:31   #60
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
willy claes, van waar kennen we die nog?
Ben jij waarschijnlijk nog tegen gekomen in Lantin
giserke is offline  

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be