![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#481 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Om even terug te koppelen naar abortus. Niemand ondervindt pijn, buiten de moeder zelf, van een abortus. Zij zal, dus objectief gezien, de enigste mogen zijn die deze beslissing kan maken. Jij of de gemeenschap bent geen betrokken partij. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#482 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() u zegt hier eigenlijk dat u verloren bent als mens voor onze maatschappij. Spijtig.
![]() |
#483 | |||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Bovendien dient ethiek niet voor de maximalisatie van plezier. Noch zie ik niet in waarom niemand anders niet zou mogen gestoord zijnals het plezier voor velen zou kunnen opleveren. Dat heb je er nu snel bijgeschreven opdat je theorie'tje toch nog een beetje zou kloppen (anders was ik graag met het voorbeeld van groepsverkrachtingen afgekomen om je theorie naar de prullenmand te verwijzen), maar wordt niet gefundeerd door die theorie van "plezier-maximalisatie". Citaat:
De natuurlijke evolutie heeft dat niet gedaan. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#484 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Pijn is geen criterium voor goed of kwaad. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#485 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#486 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Er zijn nogal wat aanhangers van SM bijvoorbeeld. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#487 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Groepsverkrachting zal in kleine schaal voor plezier zorgen (die 10 man tov die 1ne vrouw) maar op grote schaal voor veel permanente miserie en pijn. Neem je kader niet zo eng. Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#488 |
Banneling
|
![]() Overigens berokken jij ook heel wat miserie en leed met je geloof tov anderen.
Je sluit uit, veroordeelt en stigmatiseert mensen als goed of slecht, terwijl die mensen gewoon hun eigen leven willen vervullen. Ik vind jullie nu eenmaal het meest hypocriete soort mensen op deze planeet, ik kan er niet aan doen. Langs de ene kant abortus veroordelen, langs de andere kant massaal je leuter in kinderen steken. Langs de ene kant naastenliefde prediken, maar homos en gescheidenen uitstoten. Hypocriete bende. |
![]() |
![]() |
![]() |
#489 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#490 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
discussiëren? met iemand die het leven niet aanvaard? Het enige doel ik hier heb zou kunnen hebben is het misselijkmakende in uw denken aantonen, doch Tavek lijkt mij daarvoor een veel aanvaardbaarder taal- en woordgebruik te gebruiken (want wat ik bedoel met jij weigert deel uit te van een menselijke maatschappij, sterker u ben tegenstander van een menselijke maatschappij; is net hetzelfde als wat Tavek bedoelt in zijn laatste post). Religie is zelfbedrog en elkeen die anderen wenst mee te sleuren in dit bedrogg dient ten allen tijde bekampt te worden.
![]() |
![]() |
#491 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Ze zou inderdaad nog steeds respectloos en egoïstisch zijn geweest moest ze geen pijn veroorzaakt hebben. Als ik bijvoorbeeld meer eten op mijn bord neem dan ik eigenlijk opkrijg ("oogskes groter dan de maag" zoals opvoeders afkeuren) is dat gulzig zonder iemand pijn te doen. Vanuit de deugdenethiek vertrekken die we terugvinden in de culturele veruiterlijkingen van onze West-Europese traditie. Die is voor een groot deel bepaald door het christendom, dat klopt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#492 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
PS: Laat de eer dan maar aan Tavek voortaan.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#493 | |||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Tot nader order zie ik geen beperking van losbandig gedrag bij apen of andere dieren. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#494 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Naastenliefde en de veroordeling van homoseksualiteit zijn geen onrijmbare entiteiten, maar ik verwacht niet dat je dat zal begrijpen. Zullen we het voorlopig nog even op abortus houden? Of ben je tot de conclusie gekomen dat de wetenschap geen goede basis is voor ethiek (zoals ik al vermoed, omdat je dat onderdeel van de discussie een stille dood laat sterven..) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#495 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#496 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Anderen die zich daarmee willen moeien die zijn niet hoogstpersoonlijk bezig é, die zijn bezig zich te moeien waar ze geen zaken mee hebben. btw zwanen als eens bezig zien...'k vrees dat eender welke religieaanhanger losbandiger is dan een koppel zwanen.
![]() |
![]() |
#497 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#498 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#499 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Neen, het leven van jouw dochter behoort h�*�*r toe. Niet aan één of ander gefantaseerd onzichtbaar opperwezen.
Etiam si omnes, ego non. Laatst gewijzigd door Esperanza : 5 januari 2011 om 18:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#500 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Is het misschien zinniger, imaginaire opperwezens op te voeren als maatstaf van de samenleving om zijn gelijk te halen ????