Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 januari 2011, 22:15   #261
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Beste Mambo, geef nu gewoon toe dat het geen steek houd. Huizen en appartementen worden al zo lang verhuurd als dat ze gebouwd worden, en al evenlang zoekt de staat, jaar in jaar uit, naar middelen en manieren om de kas te spijzen.

Denk je nu echt als dat de kip met de gouden eieren zou zijn dat ze daar al niet veel eerder werk van gemaakt zouden hebben?

Ik kan me voorstellen dat zo van die alternatieve groen mannen gaan denken dat ze het ei van Columbus gevonden hebben, maar iedere mens met voor vijf frank verstand in zijn kop weet dat dat op een sisser zal uitdraaien.

Als ze dat invoegen brengen zal het hun niet opbrengen wat ze er van verwachten, zullen de huurders er de dupe van zijn, en controles gaan massa's meer kosten dan dat ze gaan opleveren.

Veel succes er mee.

Laatst gewijzigd door Garry : 13 januari 2011 om 22:18.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2011, 22:15   #262
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Doe me niet lachen. Ze hebben nu nog niet de tijd om miljoenen fraudeurs te stekken te nemen wat zullen ze al die eigendommetjes eens gaan controleren. Ze zullen u zien klomen op de belastingen. Ze krijgen de horeca, die er voor bekent staat van 50%wit/5o%zwart, nog niet gecontroleerd.

Hahahahahahahaha, dat is een goei. Ken de er zo nog? Dan kunnen we is lachen.
Ja dat lachen kan vergaan, als je weet dat er uiteindelijk toch wel eens een controleur komt al was het maar bv bij verkoop ...zoals bij een sluiting van een onderneming.

En ze kunnen heel ver terug gaan.

Dan vergaat het lachen wel.

Er zijn al veel cafébazen die niet meer lachen.
Oud 13 januari 2011, 22:18   #263
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Beste Mambo, geef nu gewoon toe dat het geen steek houd. Huizen en appartementen worden al zo lang verhuurd als dat ze gebouwd worden, en al evenlang zoekt de staat, jaar in jaar uit, naar middelen en manieren om de kas te spijzen.

Denk je nu echt als dat de kip met de gouden eieren zou zijn dat ze daar al niet veel eerder werk van gemaakt zouden hebben.

Ik kan me voorstellen dat zo van die alternatieve groen mannen gaan denken dat ze het ei van Columbus gevonden hebben, maar iedere mens met voor vijf frank verstand in zijn kop weet dat dat op een sisser zal uitdraaien.

Als ze dat invoegen brengen zal het hun niet opbrengen wat ze er van denken, zullen de huurders er de dupe van zijn, e, controles gaan massa's meer kosten dan dat ze gaan opbrengen. Veel succes er mee.
t' is allemaal veel veranderd op weinig tijd ook hé.
Vroeger koste een huis heel weinig en men verhuurde het tegen kostprijs of minder en de eigenaars waren al lang blij dat het niet in verval ging.
De laatste jaren is dat allemaal anders geworden.

't is een kip met gouden eieren he?
Oud 13 januari 2011, 22:21   #264
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

En ze pakken veel fraudeurs. Alleen noemen ze dat niet altijd fraude maar doen ze een minnelijke schikking door wat btw te recupereren en wat belastingen bij te tellen en een boete en t' is in de sjakose.
Iedere dag hebben ze er zo wel een paar.
Iedere dag!
Oud 13 januari 2011, 22:25   #265
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Ja dat lachen kan vergaan, als je weet dat er uiteindelijk toch wel eens een controleur komt al was het maar bv bij verkoop ...zoals bij een sluiting van een onderneming.

En ze kunnen heel ver terug gaan.

Dan vergaat het lachen wel.

Er zijn al veel cafébazen die niet meer lachen.
Dat zullen er dan zijn die nooit hebben kunnen lachen. Vandaar dat ze hebben moeten stoppen wegens geen klanten.

Bij heel wat van de sociale woningbewoners werkt madam in de horeca. Die streken in de tijd van de frangetjes al zo een 80.000 frank op in het zwart per maand. Dat is ook de rede waarom ze in sociale woningen kruipen. Huur berekend op het loon van meneer en op een scheetje dat ze in het wit trekken, en zelf kopen, ja dat gaat niet want dat kunnen ze dan weer niet verantwoorden.
Oud 13 januari 2011, 22:28   #266
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat zullen er dan zijn die nooit hebben kunnen lachen. Vandaar dat ze hebben moeten stoppen wegens geen klanten.

Bij heel wat van de sociale woningbewoners werkt madam in de horeca. Die streken in de tijd van de frangetjes al zo een 80.000 frank op in het zwart per maand. Dat is ook de rede waarom ze in sociale woningen kruipen. Huur berekend op het loon van meneer en op een scheetje dat ze in het wit trekken, en zelf kopen, ja dat gaat niet want dat kunnen ze dan weer niet verantwoorden.
Ja maar of madam nu 80'000 frank verdiend, of een huisbaas 80'000 frank in zijn zak steekt...waar zit voor u het verschil?

Zie je dat de problematiek al snel hoger zou worden dan de huishuur zelf door elkander wederzijds verwijten te beginnen maken en jaloers worden op de zwarte inkomsten wederzijds.

Laatst gewijzigd door Mambo : 13 januari 2011 om 22:29.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2011, 22:36   #267
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Lets face it; de laatste jaren wordt vastgoed gerund als privé bedrijven met als enige doel ...x zoveel procent per jaar rendement.

Ah welja dat zijn dus ondernemingen geworden met de bedoeling winst te genereren hé?

t' is niet zoals vroeger een extra klein huisje kopen en verhuren tegen de kinderen groot zijn of zo....t' is pure onderneming geworden.

Dat men de boekhouding dus maar opstart!

Men heeft het zelf gezocht.
Oud 13 januari 2011, 22:54   #268
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

En veel cafés zijn er ook al niet meer.
't zal ook zo wel zijn redenen hebben vermoed ik.
Oud 13 januari 2011, 23:03   #269
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja maar of madam nu 80'000 frank verdiend, of een huisbaas 80'000 frank in zijn zak steekt...waar zit voor u het verschil?

Zie je dat de problematiek al snel hoger zou worden dan de huishuur zelf door elkander wederzijds verwijten te beginnen maken en jaloers worden op de zwarte inkomsten wederzijds.
Heel groot verschil. Madam ontduikt belasting op haar loon voor 80.000 Fr/maand en een huisbaas heeft een kapitaal waarop hij al belasting betaald heeft en dat hem een bepaalde intrest op levert. Daarbovenop betaald hij op die intrest belasting genaamd kadastrale inkomsten. Bovendien heeft hij regelmatig kosten te maken om dat dat kapitaal zou KUNNEN die intresten op brengen. Het kan zijn , wanneer hij een heel groot kapitaal heeft, dat hij meerdere eigendommen heeft maar in de regel zullen de meeste eigenaren hooguit één eigendom hebben om te verhuren. Dan spreken we niet over 80.000 fr netto maar om en bij de €500 bruto/maand, weliswaar voor zover het pand verhuurd is. Wanneer het een aantal maanden leeg staat voor renovatie bv. brengt het GEEN intrest op maar kost het een bom geld.

Laatst gewijzigd door Garry : 13 januari 2011 om 23:08.
Oud 13 januari 2011, 23:11   #270
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Lets face it; de laatste jaren wordt vastgoed gerund als privé bedrijven met als enige doel ...x zoveel procent per jaar rendement.

Ah welja dat zijn dus ondernemingen geworden met de bedoeling winst te genereren hé?

t' is niet zoals vroeger een extra klein huisje kopen en verhuren tegen de kinderen groot zijn of zo....t' is pure onderneming geworden.

Dat men de boekhouding dus maar opstart!

Men heeft het zelf gezocht.
Met alle gevolgen. Pech voor de huurders.
Oud 13 januari 2011, 23:23   #271
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Met alle gevolgen. Pech voor de huurders.
Of verhuurders.

Wie zou er meer pech hebben denkt u?

Jij die appartementjes verhuurd, of degenen die ééntje huren?
Tel eens 10 keer 700 euro per maand x 12 keer + uw eigen inkomen en bereken eens de belasting dat u daarop zou betalen.

Ik vrees dat ze rap te koop zullen staan.
En zelfs voor weinig geld!

Dus maak alvast maar veel onkosten...die meestal gespreid over veel jaren maar afgetrokken zullen kunnen worden.

Hopelijk is er genoeg cash voorhanden om al die kosten op voorhand te kunnen financieren. Want eenmaal men hun afbetalingsregeling aan de belastingen zal moeten vragen zal het niet meer lukken.

Laatst gewijzigd door Mambo : 13 januari 2011 om 23:33.
Oud 13 januari 2011, 23:26   #272
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Heel groot verschil. Madam ontduikt belasting op haar loon voor 80.000 Fr/maand en een huisbaas heeft een kapitaal waarop hij al belasting betaald heeft en dat hem een bepaalde intrest op levert. Daarbovenop betaald hij op die intrest belasting genaamd kadastrale inkomsten. Bovendien heeft hij regelmatig kosten te maken om dat dat kapitaal zou KUNNEN die intresten op brengen. Het kan zijn , wanneer hij een heel groot kapitaal heeft, dat hij meerdere eigendommen heeft maar in de regel zullen de meeste eigenaren hooguit één eigendom hebben om te verhuren. Dan spreken we niet over 80.000 fr netto maar om en bij de €500 bruto/maand, weliswaar voor zover het pand verhuurd is. Wanneer het een aantal maanden leeg staat voor renovatie bv. brengt het GEEN intrest op maar kost het een bom geld.
Er zijn er een massa die 90 eigendommen verhuren. Er zijn er zelfs een massa die er nog meer dubbel verhuren...één keer als studentenkamer en tegelijk als domicilie aan een ander.

+ al die eigendommen in het buitenland dan ook nog eens.
Bijna allemaal van zwart geld gekocht trouwens.

En er zijn er idd veel die slechts 1 huisje verhuren ook.

En er zijn er veel die bv een villa of appartement aan zee of in het buitenland verhuren aan 1000 euro per week ook.

Maak ons dus niet veel wijs op dat gebied.

Laatst gewijzigd door Mambo : 13 januari 2011 om 23:28.
Oud 14 januari 2011, 00:06   #273
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik heb hier trouwens gisteren de vraag gekregen van een immo kantoor om wat werkjes te gaan doen bij de privé eigendommen van "jawel toevallig weet ik dat" een politica hier in de regio.
Ewel ze kan mijn kl*ten kussen!
Oud 14 januari 2011, 00:30   #274
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb hier trouwens gisteren de vraag gekregen van een immo kantoor om wat werkjes te gaan doen bij de privé eigendommen van "jawel toevallig weet ik dat" een politica hier in de regio.
Ewel ze kan mijn kl*ten kussen!
Dat gaat die niet doen jong. d' Er zijn al zieke mensen genoeg.
Oud 14 januari 2011, 00:47   #275
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er zijn er een massa die 90 eigendommen verhuren. Er zijn er zelfs een massa die er nog meer dubbel verhuren...één keer als studentenkamer en tegelijk als domicilie aan een ander.

+ al die eigendommen in het buitenland dan ook nog eens.
Bijna allemaal van zwart geld gekocht trouwens.

En er zijn er idd veel die slechts 1 huisje verhuren ook.

En er zijn er veel die bv een villa of appartement aan zee of in het buitenland verhuren aan 1000 euro per week ook.

Maak ons dus niet veel wijs op dat gebied.
Dat verhuren per week is maar voor beperkte duur en om uit de kosten te komen. Enig idee van Kadastraal inkomen voor zo een appartementje op de'n dijk? En hoeveel maandelijkse kosten. En om de haverklap vergaderingen, de gang moet geschilderd worden, het dak wordt herlegt, er komt een nieuwe lift, kosten dit, kosten dat, keuringsorganisatie.

Gij denkt altijd maar dat iedere cent winst is. De meesten hebben dat appartement voor zichzelf en verhuren dat van tijd tot tijd puur uit noodzaak om uit de kosten te komen. Dan moeten ze daar nog speciaal de syndicus voor onder de arm nemen, want zij zelf zijn niet daar ter plaatse, plus een kuisvrouw die telkens er een ander huurder in komt de vetzakkerij van de vorige mag gaan opkuisen. Dan mogen ze gedurig aan de kapot gedane zaken vervangen of herstellen. Ge weet gewoon niet waarover ge praat gij.

Laatst gewijzigd door Garry : 14 januari 2011 om 00:49.
Oud 14 januari 2011, 01:20   #276
Tejokus
Minister-President

Tejokus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Even nadenken. Vraag en aanbod. Bevolkingsgroei.
Waar gaan die allemaal wonen, al die dat hier �* volonté binnenstromen? In tentjes?
Haha, juist ja.

Die zijn nu hotels gewoon
Alle service inbegrepen....
Tejokus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2011, 07:35   #277
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die dat een dergelijk groot aantal eigendommen in verhuring hebben zijn normaal gezien dan ook geen natuurlijke personen maar patrimoniumvennootschappen en , JA, die betalen dan ook belasting op de huurinkomsten. Maar vergeet niet dat die ook KOSTEN inbrengen en dat het percentage belasting mee verekend zit in de verhuring uiteraard. Het zou anders geen goede onderneming zijn.

Seg gast, zou ik u misschien niet beter ineens verwijzen naar waar mijn echtgenote bedrijfsbeheer doseert? Ge zou er denk ik goed aan doen van daar eens een cursus bij gaan te volgen. Voor het geld moet ge het niet laten want dat spaart ge nadien dubbel en dik uit aan uw belastingen. Ge zult dan tenminste van naaldje tot draadje weten hoe en wat ge allemaal moogt en kunt aftrekken.

Oh, nog even dit;
En ze is niet de eerste de beste hoor, ze heeft voordien nog samen gewerkt in de boekhouding met Ernst & Young. Als het u moest onbekend zijn, zie hier de link.
http://www.ey.com/NL/nl/About-us
het zijn die mensen die, op gebied van financiële wetgeving, de belastingsinspecteurs regelmatig op de vingers tikken in plaats van omgedraaid, maar dat is ook logisch want die kan vadertje staat niet betalen.

Laatst gewijzigd door Garry : 14 januari 2011 om 07:59.
Oud 14 januari 2011, 08:03   #278
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tejokus Bekijk bericht
Haha, juist ja.

Die zijn nu hotels gewoon
Alle service inbegrepen....
Dat ook, maar dat is hier naast de kwestie.
Oud 14 januari 2011, 08:59   #279
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Die dat een dergelijk groot aantal eigendommen in verhuring hebben zijn normaal gezien dan ook geen natuurlijke personen maar patrimoniumvennootschappen en , JA, die betalen dan ook belasting op de huurinkomsten. Maar vergeet niet dat die ook KOSTEN inbrengen en dat het percentage belasting mee verekend zit in de verhuring uiteraard. Het zou anders geen goede onderneming zijn.

Seg gast, zou ik u misschien niet beter ineens verwijzen naar waar mijn echtgenote bedrijfsbeheer doseert? Ge zou er denk ik goed aan doen van daar eens een cursus bij gaan te volgen. Voor het geld moet ge het niet laten want dat spaart ge nadien dubbel en dik uit aan uw belastingen. Ge zult dan tenminste van naaldje tot draadje weten hoe en wat ge allemaal moogt en kunt aftrekken.

Oh, nog even dit;
En ze is niet de eerste de beste hoor, ze heeft voordien nog samen gewerkt in de boekhouding met Ernst & Young. Als het u moest onbekend zijn, zie hier de link.
http://www.ey.com/NL/nl/About-us
het zijn die mensen die, op gebied van financiële wetgeving, de belastingsinspecteurs regelmatig op de vingers tikken in plaats van omgedraaid, maar dat is ook logisch want die kan vadertje staat niet betalen.

Zitten uw appartementjes in vennootschap?
Oud 14 januari 2011, 09:02   #280
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat verhuren per week is maar voor beperkte duur en om uit de kosten te komen. Enig idee van Kadastraal inkomen voor zo een appartementje op de'n dijk? En hoeveel maandelijkse kosten. En om de haverklap vergaderingen, de gang moet geschilderd worden, het dak wordt herlegt, er komt een nieuwe lift, kosten dit, kosten dat, keuringsorganisatie.

Gij denkt altijd maar dat iedere cent winst is. De meesten hebben dat appartement voor zichzelf en verhuren dat van tijd tot tijd puur uit noodzaak om uit de kosten te komen. Dan moeten ze daar nog speciaal de syndicus voor onder de arm nemen, want zij zelf zijn niet daar ter plaatse, plus een kuisvrouw die telkens er een ander huurder in komt de vetzakkerij van de vorige mag gaan opkuisen. Dan mogen ze gedurig aan de kapot gedane zaken vervangen of herstellen. Ge weet gewoon niet waarover ge praat gij.
't is bijna tegen de goesting gekocht als ik u zo bezig hoor.
Uit een soort filantropische bevlieging van "kom ik zal me maar opofferen zodat anderen ook eens iets kunnen huren".
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be