![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#261 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Beste Mambo, geef nu gewoon toe dat het geen steek houd. Huizen en appartementen worden al zo lang verhuurd als dat ze gebouwd worden, en al evenlang zoekt de staat, jaar in jaar uit, naar middelen en manieren om de kas te spijzen.
Denk je nu echt als dat de kip met de gouden eieren zou zijn dat ze daar al niet veel eerder werk van gemaakt zouden hebben? Ik kan me voorstellen dat zo van die alternatieve groen mannen gaan denken dat ze het ei van Columbus gevonden hebben, maar iedere mens met voor vijf frank verstand in zijn kop weet dat dat op een sisser zal uitdraaien. Als ze dat invoegen brengen zal het hun niet opbrengen wat ze er van verwachten, zullen de huurders er de dupe van zijn, en controles gaan massa's meer kosten dan dat ze gaan opleveren. Veel succes er mee. Laatst gewijzigd door Garry : 13 januari 2011 om 22:18. |
![]() |
![]() |
![]() |
#262 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En ze kunnen heel ver terug gaan. Dan vergaat het lachen wel. Er zijn al veel cafébazen die niet meer lachen.
![]() |
![]() |
#263 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vroeger koste een huis heel weinig en men verhuurde het tegen kostprijs of minder en de eigenaars waren al lang blij dat het niet in verval ging. De laatste jaren is dat allemaal anders geworden. 't is een kip met gouden eieren he?
![]() |
![]() |
#264 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En ze pakken veel fraudeurs. Alleen noemen ze dat niet altijd fraude maar doen ze een minnelijke schikking door wat btw te recupereren en wat belastingen bij te tellen en een boete en t' is in de sjakose.
Iedere dag hebben ze er zo wel een paar. Iedere dag!
![]() |
#265 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bij heel wat van de sociale woningbewoners werkt madam in de horeca. Die streken in de tijd van de frangetjes al zo een 80.000 frank op in het zwart per maand. Dat is ook de rede waarom ze in sociale woningen kruipen. Huur berekend op het loon van meneer en op een scheetje dat ze in het wit trekken, en zelf kopen, ja dat gaat niet want dat kunnen ze dan weer niet verantwoorden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#266 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zie je dat de problematiek al snel hoger zou worden dan de huishuur zelf door elkander wederzijds verwijten te beginnen maken en jaloers worden op de zwarte inkomsten wederzijds.
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 13 januari 2011 om 22:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#267 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Lets face it; de laatste jaren wordt vastgoed gerund als privé bedrijven met als enige doel ...x zoveel procent per jaar rendement.
Ah welja dat zijn dus ondernemingen geworden met de bedoeling winst te genereren hé? t' is niet zoals vroeger een extra klein huisje kopen en verhuren tegen de kinderen groot zijn of zo....t' is pure onderneming geworden. Dat men de boekhouding dus maar opstart! Men heeft het zelf gezocht.
![]() |
#268 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En veel cafés zijn er ook al niet meer.
't zal ook zo wel zijn redenen hebben vermoed ik.
![]() |
#269 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Garry : 13 januari 2011 om 23:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#270 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#271 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Of verhuurders.
Wie zou er meer pech hebben denkt u? Jij die appartementjes verhuurd, of degenen die ééntje huren? Tel eens 10 keer 700 euro per maand x 12 keer + uw eigen inkomen en bereken eens de belasting dat u daarop zou betalen. Ik vrees dat ze rap te koop zullen staan. En zelfs voor weinig geld! Dus maak alvast maar veel onkosten...die meestal gespreid over veel jaren maar afgetrokken zullen kunnen worden. Hopelijk is er genoeg cash voorhanden om al die kosten op voorhand te kunnen financieren. Want eenmaal men hun afbetalingsregeling aan de belastingen zal moeten vragen zal het niet meer lukken.
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 13 januari 2011 om 23:33. |
![]() |
![]() |
![]() |
#272 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
+ al die eigendommen in het buitenland dan ook nog eens. Bijna allemaal van zwart geld gekocht trouwens. En er zijn er idd veel die slechts 1 huisje verhuren ook. En er zijn er veel die bv een villa of appartement aan zee of in het buitenland verhuren aan 1000 euro per week ook. Maak ons dus niet veel wijs op dat gebied.
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 13 januari 2011 om 23:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#273 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb hier trouwens gisteren de vraag gekregen van een immo kantoor om wat werkjes te gaan doen bij de privé eigendommen van "jawel toevallig weet ik dat" een politica hier in de regio.
Ewel ze kan mijn kl*ten kussen!
![]() |
#274 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat gaat die niet doen jong. d' Er zijn al zieke mensen genoeg.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#275 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Gij denkt altijd maar dat iedere cent winst is. De meesten hebben dat appartement voor zichzelf en verhuren dat van tijd tot tijd puur uit noodzaak om uit de kosten te komen. Dan moeten ze daar nog speciaal de syndicus voor onder de arm nemen, want zij zelf zijn niet daar ter plaatse, plus een kuisvrouw die telkens er een ander huurder in komt de vetzakkerij van de vorige mag gaan opkuisen. Dan mogen ze gedurig aan de kapot gedane zaken vervangen of herstellen. Ge weet gewoon niet waarover ge praat gij. Laatst gewijzigd door Garry : 14 januari 2011 om 00:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#276 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#277 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Seg gast, zou ik u misschien niet beter ineens verwijzen naar waar mijn echtgenote bedrijfsbeheer doseert? Ge zou er denk ik goed aan doen van daar eens een cursus bij gaan te volgen. Voor het geld moet ge het niet laten want dat spaart ge nadien dubbel en dik uit aan uw belastingen. Ge zult dan tenminste van naaldje tot draadje weten hoe en wat ge allemaal moogt en kunt aftrekken. Oh, nog even dit; En ze is niet de eerste de beste hoor, ze heeft voordien nog samen gewerkt in de boekhouding met Ernst & Young. Als het u moest onbekend zijn, zie hier de link. http://www.ey.com/NL/nl/About-us het zijn die mensen die, op gebied van financiële wetgeving, de belastingsinspecteurs regelmatig op de vingers tikken in plaats van omgedraaid, maar dat is ook logisch want die kan vadertje staat niet betalen. Laatst gewijzigd door Garry : 14 januari 2011 om 07:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#278 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#279 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zitten uw appartementjes in vennootschap?
![]() |
![]() |
#280 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Uit een soort filantropische bevlieging van "kom ik zal me maar opofferen zodat anderen ook eens iets kunnen huren".
![]() |