![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Awel doe het dan he... of zijt ge een blazer a la Julian Assange, die ook van allerlei complotten kan 'bewijzen', maar het nooit doet?
derp wegens derp want politics.be. Want derp en derp en derp, zei 'iemand'. Laatst gewijzigd door Salvadorii : 16 februari 2011 om 17:47. |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#23 |
Minister-President
|
![]() Sommige departementen bij BPOST, waar ze letterlijk tegen een IT account manager die ik goed ken gezegd hebben: als uw IT consultants als moedertaal geen nederlands hebben, maken ze geen enkele kans, hoe goed ze dan ook zelf nederlands mogen kennen.
|
![]() |
![]() |
#24 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Vlaanderen is helemaal geen vijandig terrein voor franstaligen. Veel Vlamingen zijn van Franse of Waalse afkomst - denk maar bijvoorbeeld aan Bourgeois of Leterme. Alleen FDF-types in de Rand die de kolonialist willen uithangen kunnen op vijandigheid rekenen, maar dat lijkt me meer dan terecht.
|
![]() |
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De fout van de Franstalige media was al over de dood van Morel te spreken. Voor haar dood wist bijna niemand in Franstalig België wie ze was maar ze spreken wel over haar wanneer ze begraven wordt. Begrijpe wie het kan!
|
![]() |
![]() |
#26 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() We gaan geen rondje 'schild en vriend' spelen, dat is waar. Maar de stemming in VL is serieus aan 't veranderen, geloof mij. Ex-Belgicisten zijn nu de FRs (politici, de media) beu; andere zijn echt kwaad aan 't worden, waaronder mijzelf. Als Milquet zegt 'bwah laat de speculanten er maar op los, het zal vooral Vlaams geld zijn die verloren gaat' (vrij vertaald) wordt dat als open vijandigheid ervaren hier, en terecht. En wie wind zaait, zal de storm oogsten, wees maar zeker. De FRs beseffen totaal niet dat ze echt met napalm aan 't spelen zijn. In 1985 waren er in Jugoslavie ook amper etnische spanningen, zeker in burger - burger relaties, en dat is veranderd door aanhoudende Servische arrogantie en imperialistische impulsen van diezelfden. Wie denkt dat dat hier niet kan, is naief. Vooral als de FRs niet gaan beseffen wat er in VL leeft.
#27 | |
|
![]() Citaat:
Wallonië's track-record is niet bijster goed, maar we zullen zien hoe het zich ontwikkeld.
https://www.youtube.com/watch?v=ohv1HGkluFw Laatst gewijzigd door Hollander : 16 februari 2011 om 17:55. |
|
![]() |
![]() |
#28 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Bovendien ben ik wel zeker dat er Vlaamse racisten (anti-FR) zijn net zoals er in elke bevolkingsgroep racisten (of pedofielen of moordenaars of ...). Ik betwijfel wel of het probleem meer dan een zeer zeldzame uitzondering op de regel - in tegenstelling tot wat Vlamingen, laat staan allochtonen met de 'verkeerde' huidskleur, in Brussel moeten ondervinden.
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#30 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Dat is niet wat ik denk - ze moeten zich enkel schikken naar de in onze contreien geldende wetten en regels - dus ook de taalwetten, en hun oneerlijke privileges (faciliteiten) opgeven. En ook stoppen met ons grondgebied proberen af te pakken (wie 5e colonne wilt spelen, moet dan ook de gevolgen dragen van die keuze). Dan is er geen enkel probleem.
#31 |
Partijlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
vorige: Olivier Van der Brempt huidige: Yves Hennet met uwen zever...
Dit zou nu net de denkfout kunnen zijn die ook N-VA maakt, het zal wel vanzelf gaan. we slapen wel verder maak ons wakker als de begrafenis gedaan is. ![]() Laatst gewijzigd door pinarello : 16 februari 2011 om 19:27. |
|
![]() |
![]() |
#33 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Uit hetzelfde vat als 'er zijn geen transfers', 'wij hebben vroeger solidariteit getoond met de Vlaming toen hij armer was', 'Vlaams is niet eens een taal, gewoon wat gebruul', 'Brussel moet op natuurlijke wijze uitbreiden' (integenstelling tot bv Luik of antwerpen!) etc etc
#34 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Bij BPOST om het te maken zijn er twee voorwaarden: 1) Rood zijn (PS) 2) Franstalig zijn.
![]() |
#35 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En dat 'goed Nederlands kennen', dat is toch een voortijdige aprilgrap? |
|
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoe rijmt u dat met http://forum.politics.be/showthread....69#post5306769 : "Ik kan zelf namen noemen om dit te bevestigen ..."?
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Tenslotte heeft ook de meest rabiate Bruxellois geen andere keuze dan de Vlaamse/Nederlandstalige aanwezigheid in Brussel te accepteren. Nu zouden 'we' eigenlijk nog een stapje verder moeten durven gaan: 'we' zouden bij voorbeeld van die aanwezigheid kunnen profiteren voor het creëren van 'leermomenten'. Ik ben toch wel benieuwd naar de resultaten daarvan ![]()
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
#38 |
Minister-President
|
![]() Ik ben Franstalig. Begrijpt u me niet? Ik kan u ook in één van uw dialecten te woord staan zoals ik regelmatig doe in één van mijn bedrijven waar het volk op de werkvloer dat buitenmate apprecieert ...
|
![]() |
![]() |
#39 |
|
![]() Integendeel, het is al 180 jaar bezig.
De Vlamingen zijn gestopt met incasseren.
#40 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |