Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 februari 2011, 10:37   #81
Jeronimo
Minister-President

Jeronimo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Je moet eens goed naar die betogingen kijken. Je zal wel zien dat ik gelijk heb.
Onzin.

Heb je al wel eens met een NSV!'er proberen te praten?
Jeronimo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2011, 10:52   #82
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jeronimo Bekijk bericht
Onzin.

Heb je al wel eens met een NSV!'er proberen te praten?
Wie heeft het hier over praten met een NSVer? Ik heb het over de vorm van hun achterhoofd.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2011, 12:26   #83
Bert Deckers
Parlementsvoorzitter

Bert Deckers's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wie heeft het hier over praten met een NSVer? Ik heb het over de vorm van hun achterhoofd.
Wat is daarmee? Het benieuwt me wel.

Laatst gewijzigd door Bert Deckers : 23 februari 2011 om 12:26.
Bert Deckers is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2011, 14:10   #84
Jeronimo
Minister-President

Standaard

Citaat:
Vergeet niet dat de stelling dat NSV!'ers een onderontwikkeld achterhoofd hebben (wat je duidelijk insinueert) logischerwijs impliceert dat de jongerenvoorzitster van je eigen partij eveneens in het bezit is van een onderontwikkeld achterhoofd.

http://www.nsv.be/index.php?option=c...ngen&Itemid=40
Oud 23 februari 2011, 16:19   #85
Bert Deckers
Parlementsvoorzitter

Bert Deckers's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vergeet niet dat de stelling dat NSV!'ers een onderontwikkeld achterhoofd hebben (wat je duidelijk insinueert) logischerwijs impliceert dat de jongerenvoorzitster van je eigen partij eveneens in het bezit is van een onderontwikkeld achterhoofd.

Het blijft wel erg stil hé...
Oud 23 februari 2011, 23:20   #86
-Jo-
Banneling

Standaard

Citaat:

-Jo- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2011, 00:22   #87
Bolsjewiek
Minister

Bolsjewiek's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tema Bekijk bericht
Vaak wordt het KVHV in één adem genoemd met het NSV. Ik heb een vrij goed beeld waar de NSV voor staat. Is er een wezenlijk verschil tussen het KVHV en de NSV?
Ze betogen regelmatig samen, zijn vaak samen broederlijk te vinden en komen voor het grootste deel zeer goed overeen, in ieder geval in Leuven.
Het verschil ligt vooral in het accent dat de beweging legt.
KVHV is conservatief, katholiek, elitair, nationalistisch
NSV is racistisch, extreem nationalistisch, conservatief en geënt op etniciteit

Bolsjewiek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2011, 00:23   #88
Bolsjewiek
Minister

Standaard

Citaat:
NSVers hebben geen pet
Ehm... ja toch wel. Daar staan ze zelfs bekend om.
Een eerstejaars NSV'er mag bijvoorbeeld zijn pet slechts dragen onder toeziend oog van een ervaren lid...

Oud 1 maart 2011, 00:30   #89
Bolsjewiek
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ratatosk Bekijk bericht
Linkse ratten zijn gewoon klein bleiterige kindjes. Van dat voorval was één zaak duidelijk, links is begonnen (5 man tegen één) en hebben hun verdiende loon gekregen. Ze zwijgen echter in alle talen dat ze zelf een klacht tegen hun broek hadden. En iemand van het NSV veroordeeld?
Ik ken de aangevallen studenten persoonlijk. Vijf tegen één? Nee, eerder vijf tegen vijf. De klacht die is ingediend tegen hen is ingediend door het betrokken VB-gemeenteraadslid, wegens laster en eerroof, als antwoord op de klacht die tegen hem was ingediend wegens het molesteren van studenten.

Oud 1 maart 2011, 09:46   #90
-Jo-
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bolsjewiek Bekijk bericht
Een eerstejaars NSV'er mag bijvoorbeeld zijn pet slechts dragen onder toeziend oog van een ervaren lid...

Allé, da's ook iets nieuws. Schitterend hoe extremistische tegenstanders telkens weer denken de waarheid in pacht te hebben als het over anderen gaat.
-Jo- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2011, 13:15   #91
Jeronimo
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ze betogen regelmatig samen, zijn vaak samen broederlijk te vinden en komen voor het grootste deel zeer goed overeen, in ieder geval in Leuven.
Het verschil ligt vooral in het accent dat de beweging legt.
KVHV is conservatief, katholiek, elitair, nationalistisch
NSV is racistisch, extreem nationalistisch, conservatief en geënt op etniciteit
Word je die clichés niet beu nadat je ze duizend keer herhaald hebt?
Oud 1 maart 2011, 13:33   #92
Bolsjewiek
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door -Jo- Bekijk bericht

Allé, da's ook iets nieuws. Schitterend hoe extremistische tegenstanders telkens weer denken de waarheid in pacht te hebben als het over anderen gaat.
Laat ons eens simpelweg de officiële website van het NSV bekijken, veel simpeler gaat niet...

Citaat:
"Kleur dragen betekent kleur bekennen, uitkomen voor een gedachte. Het staat treffend in de codex. Als wij onze kleuren dragen, moeten we er ons ook naar gedragen. NSV'er zijn is meer dan enkel tijdverdrijf, het is een houding. De uiterlijke tekenen hiervan, pet en lint, dienen dan ook met eerbied behandeld te worden. De schachten mogen kleuren enkel dragen wanneer zij vergezeld zijn van een ouderejaars."
http://nsv.be/index.php?option=com_c...d=40&Itemid=44

Awwwtsj, ik hoop dat je uitgelachen bent, dit kan even pijn doen...

Oud 1 maart 2011, 13:36   #93
Bolsjewiek
Minister

Standaard

Citaat:
Wc-papier smijten naar sans-papiers, oproepen tot het genadeloos terugsturen van alle migranten, naaste samenwerking met Voorpost, Germaanse symboliek, het veelvuldig gebruik van Keltische kruisen, duidelijke etnische verwijzingen in het politiek programma als "Vanuit het gegeven van onze stamverwantschap met de andere Nederlanders in het Noorden, alsook in Zuid-Vlaanderen en Zuid-Afrika, streven wij naar een verregaande institutionele en culturele, integratieve samenwerking." en de openlijke steun voor de Apartheid (waarvoor ze zelfs stickers en posters hebben laten drukken) maken het raciale en etnische karakter van het NSV angstaanjagend duidelijk.

Laatst gewijzigd door Bolsjewiek : 1 maart 2011 om 13:39.
Oud 1 maart 2011, 14:39   #94
Jeronimo
Minister-President

Standaard

Citaat:
Wc-papier smijten naar sans-papiers,
Doe toch niet zo hypocriet.

Deze actie valt perfect te vergelijken met uw linkse vriendjes die in Gent met taarten naar NSV'ers gesmeten hebben.

In beide gevallen is er sprake van een ludieke en onschadelijke actie (hoewel ik ook wel heb gehoord dat er in die linkse taarten schadelijke chemicaliën zaten...) gericht tegen een politieke tegenstander (de motivatie was niet racistisch, het ging erom dat deze asielbedriegers de media maar bléven inpalmen met hun nep-hongerstaking (want als de camera eens een paar seconden niet op hen gericht was werd er wel degelijk gegeten.))

Citaat:
oproepen tot het genadeloos terugsturen van alle migranten,
Dat �*lle migranten teruggestuurd moeten worden is bij mijn weten geen NSV!-standpunt. Dat een groot deel teruggestuurd hoort te worden wel. Dat is ook logisch aangezien de NSV! het individu steeds ziet als geworteld in de volksgemeenschap, en bijgevolg als optimaal functionerend binnen deze gemeenschap. Door verschillende volkeren door elkaar te rammelen krijg je enkel conflict, iets wat vandaag de dag duidelijk merkbaar is.

Ik zie echt niet in hoe je dit zonder slechte wil kan verwarren met "het ene ras is superieur aan het andere".

Citaat:
naaste samenwerking met Voorpost,
En?

Citaat:
Germaanse symboliek, het veelvuldig gebruik van Keltische kruisen,
De Vlaamse cultuur is nu eenmaal voornamelijk gegroeid onder invloed van de Keltische, Germaanse en Latijnse cultuur.

Citaat:
duidelijke etnische verwijzingen in het politiek programma als "Vanuit het gegeven van onze stamverwantschap met de andere Nederlanders in het Noorden, alsook in Zuid-Vlaanderen en Zuid-Afrika, streven wij naar een verregaande institutionele en culturele, integratieve samenwerking."
Ik denk dat het redelijk logisch is dat volksnationalisten naar een samenwerking met verwante volkeren streven. Stamverwantschap lijkt mij eerder een cultureel dan een ethnisch gegeven.

Citaat:
en de openlijke steun voor de Apartheid (waarvoor ze zelfs stickers en posters hebben laten drukken) maken het raciale en etnische karakter van het NSV angstaanjagend duidelijk.
Ik denk dat het vrij duidelijk is dat ook in Zuid-Afrika de multiculturele samenleving niet werkt. De apartheid is niet rechtvaardig geweest tegenover de zwarten, maar ik denk dat een eerlijke apartheid wel degelijk mogelijk is, en voor zover ik weet is dit ook wat de NSV! beoogt.

En aangezien het de vereniging is, is het dus ook de NSV!.
Oud 1 maart 2011, 16:35   #95
Tamam
Minister-President

Tamam's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Deze actie valt perfect te vergelijken met uw linkse vriendjes die in Gent met taarten naar NSV'ers gesmeten hebben.
NSV'ers hebben het statuut van vluchteling?
Tamam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2011, 16:42   #96
Tamam
Minister-President

Tamam's schermafbeelding

Standaard

alé kijk eens naar hun nieuw stickeraanbod

http://nsv.be/index.php?option=com_c...laatste-nieuws

"linkse ratten rol uw matten", "bierprijsverlaging nu" (en dan nog stickers maken tegen drugs.. alsof alcohol geen drug is..), "tegen dreadlocks", tegen tolerantie, etcetera.. het NSV blijft boertig, populistisch en extreem-rechts..
Oud 1 maart 2011, 17:10   #97
An Arkos
Minister

An Arkos's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat van etniciteit heb ik letterlijk gehoord van een Leuvense NSV'er toen ik ermee aant discussieren was.
Ik vroeg of ik van hem in Vlaanderen mocht blijven wonen, aangezien ik Waal ben. Dat bleek niet zo'n probleem te zijn, aangezien Walen toch vrij veel genetisch materiaal delen met Vlamingen.
Oud 1 maart 2011, 17:23   #98
bgf324
Secretaris-Generaal VN

bgf324's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik denk dat het vrij duidelijk is dat ook in Zuid-Afrika de multiculturele samenleving niet werkt. De apartheid is niet rechtvaardig geweest tegenover de zwarten, maar ik denk dat een eerlijke apartheid wel degelijk mogelijk is, en voor zover ik weet is dit ook wat de NSV! beoogt.
Hoe zit dat dan in mekaar?
bgf324 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 maart 2011, 17:33   #99
Bolsjewiek
Minister

Standaard

Citaat:

In beide gevallen is er sprake van een ludieke en onschadelijke actie (hoewel ik ook wel heb gehoord dat er in die linkse taarten schadelijke chemicaliën zaten...) gericht tegen een politieke tegenstander (de motivatie was niet racistisch, het ging erom dat deze asielbedriegers de media maar bléven inpalmen met hun nep-hongerstaking (want als de camera eens een paar seconden niet op hen gericht was werd er wel degelijk gegeten.))
Als je mensen zonder papieren nu ook al als politieke tegenstanders gaat zien, is er wel degelijk iets mis. Wat mij betreft mogen ze best WC-papier komen gooien op leden van Comac, als ze dat zo leuk vinden. Dat is nog een soort politiek standpunt. Mensen zonder papieren en zonder toekomstperspectief zijn allerminst een politieke beweging, laat staan een politieke tegenstander van eender wie.

Citaat:
Dat �*lle migranten teruggestuurd moeten worden is bij mijn weten geen NSV!-standpunt. Dat een groot deel teruggestuurd hoort te worden wel. Dat is ook logisch aangezien de NSV! het individu steeds ziet als geworteld in de volksgemeenschap, en bijgevolg als optimaal functionerend binnen deze gemeenschap. Door verschillende volkeren door elkaar te rammelen krijg je enkel conflict, iets wat vandaag de dag duidelijk merkbaar is.

Ik zie echt niet in hoe je dit zonder slechte wil kan verwarren met "het ene ras is superieur aan het andere".
Negeer even compleet dat die mensen in hun eigen land direct worden afgeschoten of in een goot de hongerdood sterven. Who cares? Ze sterven tenminste in hun land van herkomst...

Citaat:
En?
Ik hoop dat je me gelijk geeft als ik zeg dat Voorpost een op etniciteit geënte beweging is?

Citaat:
De Vlaamse cultuur is nu eenmaal voornamelijk gegroeid onder invloed van de Keltische, Germaanse en Latijnse cultuur.
Zefs de NSV! is slim genoeg om te weten dat er connotaties worden toegekend aan Germaanse symboliek. Je gaat me niet wijsmaken dat de NSV! daar niet verder over heeft nagedacht en gewoon voor de lol besloten te dwepen met Germaanse symboliek. De NSV! is zeker ook op de hoogte van de connotatie bij het Keltisch kruis als symbool van White Pride en fascisme.
Ze doen simpelweg geen moeite om hun ideologie enigszins te maskeren.

Citaat:
Ik denk dat het redelijk logisch is dat volksnationalisten naar een samenwerking met verwante volkeren streven. Stamverwantschap lijkt mij eerder een cultureel dan een ethnisch gegeven.
Dus op etnicitiet geënt, precies zoals ik zei. Wat is eigenlijk het exacte probleem met mijn eerste post over de NSV?

Citaat:
Ik ben persoonlijk in Zuid-Afrika geweest in december. Beweren dat de post-apartheidsamenleving gefaald heeft is simpelweg onzin. Overigens is het gelijk behandelen van blank, zwart en gekleurd binnen eenzelfde land niet hetzelfde als een multiculturele samenleving.

Oud 1 maart 2011, 18:01   #100
Tamam
Minister-President

Tamam's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door An Arkos Bekijk bericht
Dat van etniciteit heb ik letterlijk gehoord van een Leuvense NSV'er toen ik ermee aant discussieren was.
Ik vroeg of ik van hem in Vlaanderen mocht blijven wonen, aangezien ik Waal ben. Dat bleek niet zo'n probleem te zijn, aangezien Walen toch vrij veel genetisch materiaal delen met Vlamingen.
't Probleem met mannen als het NSV is dat je rap "toestemming" moet vragen over persoonlijke toestanden die hen eigenlijk geen bal aan gaan.

Hetzelfde met mensen als Nestor Burma en andere NSA'ers hier die dezelfde irritante autoriteit afdwingen door u "mixer" te noemen omdat uw vriendin geen Vlaamse is, en een scheve theorie er onderschuiven en er nog oprecht in geloven ook. Ergens is het radicaal vastzitten in "identitaire" theoriën naast een gevaarlijk iets, ook een mentaal probleem voor de bewuste aanhangers van dat denken omdat het hen sociaal gehandicapt maakt. Ze koppelen zichzelf compleet los van er zich afspeelt in de dagdagelijkse werkelijkheid onder mensen en pinnen zich in de plaats vast op een ideologie die iets goed, puurheid, het positieve van de mensheid, e.d. koppelt aan huidskleur en afkomst.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be