![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nog nooit meegemaakt dat al die landen één na één hun regime kunnen en durven te verwerpen. Dat komt niet vanzelf, ook niet door wat schulden. Ze hebben daar al 30 of 50 jaar of nog langer geen geld...de mensen. Nu plots zo massaal? Dat is buitenlandse machten die overnemen! Zeker weten. En blijkbaar machtige.
![]() |
![]() |
#42 |
Banneling
|
![]() Behoudsgezindheid is een enorm probleem:
Behoudsgezindheid remt vooruitgang en automatisering af. We zien dat nu zeer duidelijk in Egypte, Tunesie en Libië, waar de behoudsgezinde van het oude systeem (3 %) van de bevolking, elke vorm van vernieuwing, verandering en democratisering tegen houden, dit om hun huidige bestaande privileges niet te verliezen. Behoudsgezinde zien duidelijk de noodzaak van verandering niet, verandering is voor hen persoonlijk een verslechtering en achteruitgang. Dat de rest van de samenleving dringend aan verandering toe is wordt weggewuifd. Deze tendens zien we ook hier in België de VS en overal op onze planeet. Wat nu in Libië, Egypte en Tunesië gebeurt houdt rechtstreeks verband met wat vandaag in Griekenland, Ierland, Engeland, Frankrijk, Spanje, Italië en Portugal gebeurt, het is een fundamenteel wereld probleem. We hebben een zeer degelijke analyse nodig betreffende behoudsgezindheid. Een klasse samenleving waar slecht een kleine minoriteit (3% elite) het goed heeft is een enorm probleem, voorbeeld ook de VS en Europa. |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() En met de moeilijke regeringsvorming in België, de gedoogde minderheidsregering in Nederland, de coalitieregering in het VK, de stallmate in de VS. Het is de crisis van het leiderschap van de bourgeoisie.
![]() |
![]() |
#44 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Absoluut. Nooit gedacht dat ik er nog getuige van zou mogen zijn. Een beetje zoals de kredietcrisis.
![]() |
![]() |
#46 |
Banneling
|
![]() Hoe kan zo een systeem blijven functioneren?
Meer neoliberale economische groei? · Meer kredieten omzetten naar de toekomst? (60 jaar afbetalen, in twee generaties is mogelijk) · Meer alle soorten afval naar de toekomstige generaties overbrengen? (vooral radioactief afval) . Geld en waardepapieren bijdrukken, en gaan? · De natuur meer belasten? (Totaalvervuiling moet mogelijk zijn, dit is pas vrijheid) · De mens tot zijn 80 jaar laten werken? (Meer toegang voor rolstoelen en pampers in bedrijven) · Oorlog maken? (De oorlogsindustrie lost elke crisis op, ieder zijn bom) · Waterstofbommen uitproberen? (totaal genocide of zelfvernietiging, vrije liberale keuze) . Meer handel met lageloonlanden tot al onze prachtige bedrijven verdwenen zijn? (KMO) . Meer automatisering waarvan de winsten naar enkele onmetelijk rijke gaan? . Het liberalisme heeft zichzelf schaakmat gezet! (Een ander schaakbord dan maar) . Laten we de nieuwe schaakregels weer over aan de liberale gedachtegang of hebben we geleerd. . Geen openbaar vervoer? ( Liever met miljoenen mensen in miljoenen km files op onze planeet) . Geen alternatieve energie? (aan fossiele brandstoffen en atoomenergie is meer verdiend) . Herverdeling is taboe? (enkel rijkdom voor elite en jetset, geen sociale zekerheid nodig voor hen) . Concurrentie met lageloonlanden, aan één honderdste van het loon werken moet mogelijk zijn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Als u het zo zeker weet, hebt u zonder twijfel ook Факты и аргументы die het kunnen aantonen?
Extra: hedendaagse versie van "Mijnheer de President" van Boudewijn De Groot.
Laatst gewijzigd door ministe van agitatie : 23 februari 2011 om 22:40. |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
We zullen het binnen een paar weken vanzelf wel beginnen zien wat er achter zit vrees ik. Ислам и Западный
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 23 februari 2011 om 22:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Dat is al een heel andere teneur dan "zeker weten"
![]() |
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dit is te groot.
![]() |
![]() |
#51 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Zoals ik al eerder schreef wordt aan deze revoluties gewerkt sinds 2005. Door vakbonden, door intellectuele jongeren, door de georganiseerde middenklasse. Dat het niet vanzelf komt, is zeker waar. Zoiets vergt organisatie.
Maar in dit geval komt die van de basis, van de bevolking zelf. Het is weliswaar een samenzwering maar geen van externe machten.
![]() |
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#54 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Можно было бы подозревать, что вы знаете об этом больше
![]() |
![]() |
#55 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Men doet zijn best.
![]() |
![]() |
#56 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Iets zegt me dat dat 'rechtstreeks verband' toch iets minder rechtstreeks is dan dat je zou kunnen lezen in wat je zegt.
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die budgetten zijn maar bijkomstig. De oorzaak van de crisis ligt nog steeds bij een financieel systeem dat uit gelegaliseerde fraude bestaat.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#59 | |
Banneling