![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#2741 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom zou men er niet over nadenken? Er bestaat zoiets als ethiek, moraal e.d.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2742 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een beetje zoals het niet ter hulp schieten bij een geval van een drenkeling. Daar staat een zekere straf op ( ik weet zelfs niet dat het vandaag nog zo is ) als je die persoon niet zou helpen maar dat bv al meteen in verhouding gezien... men kan niet verlangen dat iemand die ook al niet te best zou kunnen zwemmen die persoon achterna zou gaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2743 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is, volgens mij, al wel zeker gebeurd ... feit blijft dat het dan al moet gaan om een zeer zware nalatigheid en dat zulke straf helemaal niet van dezelfde orde is als een doodslag.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2744 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Uitgaande van een zelfbeschikkingsrecht en de vooralsnog onbestaande verhouding (mens vs. mens ) zit ge nog steeds met een persoon ( die vrucht dus ) die hier de persoonlijke integriteit van de moeder schendt... en een moeder die bovendien de uitdrukkelijke wens uit dat dat moet stoppen... wat het lot van die foetus is maakt hier dan in feite niet uit. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2745 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En waarom zou het lot van die foetus hier in feite niets uitmaken? Op welke redenering is dat gesteund? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2746 |
Minister
|
![]() Abortus is een beslissing van de betrokken vrouw. Punt. Niemand anders zaken mee.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2747 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Je kan dus nog steeds niet goed lezen... of wat ? Waarom ik dat voorbeeld heb opgeworpen is enkel om jou die vraag te stellen ( deed ik trouwens al heel lang geleden in deze draad ook ). Want zelfs indien men uitgaat van een scenario mens vs. mens dan nog is er zoiets als een vermeend recht op zelfverdediging. Uiteraard moet het geweld van verweer in evenredigheid staan met de bedreiging etc. Maar als het enige alternatief er bv zou in bestaan om het acute probleem op te lossen het verwijderen van die vrucht ... dan zou dat ergens 'gerechtvaardigd' moeten zijn. Doch zelfs in dat geval laat jij in jouw visie ( rkk ) een abortus niet toe. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2748 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar dan mag/kan je niet spreken over het 'doden' van een persoon ... en al zeker en vast niet voorstelling dat hij daarmee het doden van een persoon zou mee willen legitimeren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2749 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2750 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2751 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja... dat blijf je beweren...
Ik heb je een paar dagen geleden gezegd dat het zelfs misschien in het uiterste geval kan dat hij dat zo deed ( de zin ontbreekt me om het te gaan zoeken ) maar dat ge dan daarmee wel één zinnetje uit een hele uitleg volledig uit de context hebt geplukt. Ondertussen heeft hij het nogmaals verscheidene keren uit de doeken gedaan... en is overduidelijk gebleken dat hij precies bedoelde zoals ik je het aangaf. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2752 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bij deze nogmaals. http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=1130 Neen, hij heeft nergens aangegeven dat hij "precies bedoelde zoals ik je het aangaf". |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2753 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2754 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dan zult u mij toch eens moeten aantonen wat het verband is tussen die twee geschetste elementen, hoor.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2755 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor de rest heb je nog steeds het simpele feit dat zwangerschap en het voluit uitdragen en het ter leven brengen van een kind zeer nefast is voor de gezondheid. Als het gaat om een ongewenste zwangerschap ( en daar gaat het 'm nu precies over ) kan je daar nog een hoop psychologische redenen ( kunnen achteraf ook lichamelijke gevolgen krijgen ) bij op gooien. 't Is natuurlijk maar wat je precies wilt bezien onder 'gevaar'. En net daarom zou het dus een keuze moeten zijn van de vrouw... zij 'offert' als het wijze een stukje van haar zelf op voor het ter wereld brengen van een kind... dus dat zou haar keuze, haar overweging moeten zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2756 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mijn vrouw is het alvast niet met u eens dat een "zwangerschap en het voluit uitdragen en het ter leven brengen van een kind zeer nefast is voor de gezondheid". Dus, nogmaals, waar haalt u dat vandaan? En ja, wat "precies wilt u bezien onder 'gevaar'"? Bij een zwangerschap en geboorte offert men altijd een stukje van jezelf op, want met de komst van een kind verandert je leven ingrijpend. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2757 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En die uitgerekend dat ene zinnetje in een post waar Tavek net zijn beklag deed aan Paulus dat ie het al op z'n minst 100x keer heeft uitgelegd dat is uiteraard het enige wat je van al zijn uitleg in al die post weerhoudt. Dat noem ik dus muggenzifterij hé, Jan. En dan kan je nog ronduit een welles-nietes sub-draadje opstarten over dat ie het nu al dan niet zou gezegd hebben ... maar het 'misbruiken' in de verdere conversatie is er dan toch wel dik over. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2758 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er is geen speld tussen te krijgen. Laatst gewijzigd door Jan van den Berghe : 27 februari 2011 om 00:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2759 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De enkele ervaring van jouw vrouw is alvast niet objectiviteit zelve... net zoals de groep pro-lifers dat zou zijn ook al zouden ze er een eensluidende visie op nahouden.
btw Het doet me ontzettend plezier dat je vrouw dat zegt ( of denkt te kunnen stellen ).. en voor de rest uiteraard mijn felicitaties |
![]() |
![]() |
![]() |
#2760 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |