![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#2701 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Uiteraard mag iedereen proberen zijn mening op te dringen en mag iedereen proberen wetten te veranderen,... ... maar wel op een wettelijke, democratische wijze. En dat is wat ik doe. Verder dan wat forumdiscussies gaat mijn protest eigenlijk niet. Wel zijn er twee zaken die ik eens wil vertellen. Een vrouw heeft ooit eens, zonder mijn medeweten, een kind van mij geaborteerd. Ze heeft daar nu verschrikkelijk veel spijt van, vooral ook omdat ze nu ook ziet wie ik geworden ben. Ze heeft me dat zelf verteld, omdat ze dacht, dat zij het door het aan mij te vertellen, het beter ging kunnen verwerken. Ze had ook een schuldgevoel, door het zonder mijn medeweten gedaan te hebben. Ze wou het me niet vertellen indertijd, omdat ze wist dat ik tegen was. Dat doet wat met een mens zoïets. Het tweede wat ik wil vertellen is dat mijn vrouw en ik pleeggezin zijn. Verschillende mensen op dit forum weten dit. Eén van mijn pleegdochters is een kindje dat werd afgestaan door de moeder die aanvankelijk abortus wou plegen, maar dat toch heeft nagelaten omwille van de wens van haar moslimpartner. Die partner liet haar helaas zitten toen ze reeds te ver zwanger was om nog legaal te kunnen aborteren en zo werd onze liefste dan toch geboren. Het is een heel lief kind dat er zelfs in slaagt om andere kinderen gelukkig te maken. Het is echt leuk dat zij er is. Ik ben dan ook echt trots op haar. Ik vertel je dit omdat het me toch wel wat deed in deze thread voortdurend voor relifreak bestempeld te worden. Er zijn heus wel meer mensen die tegen abortus zijn, zonder dat zij daarvoor katholiek zijn of zo. Ik wou dat even kwijt, omdat je het over 'respect' had. Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2702 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2703 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
... dat is eigenlijk wel waar hé Tavek. Waarom echter is het elimineren van een ongeboren persoon geen aanval op diens "persoonlijke integriteit"? Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2704 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik denk dat er wel zoiets bestaat als burgerlijke plicht tot hulpverlening in al die gevallen waar iemands leven in gevaar komt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2705 |
Banneling
|
![]() En zo komen we uit op een mooie kringredenering. Best dat we kunnen stellen dat ik de vrouw op de eerste plaats stel om allerhande redenen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2706 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als hij gewond is zal ik de ambulance bellen, en daar houdt het voor mij op. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2707 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Of er nog niemand veroordeeld is voor het niet verlenen van hulp aan wie in levensgevaar verkeert, durf ik sterk te betwijfelen. Het is volgens mij een burgerplicht.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2708 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Om welke reden(en) dan wel? Waarom wordt de "persoonlijke integriteit" van de vrouw hoger geplaatst dan die van het kind?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2709 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tavek, er moet toch een ethische of morele reden zijn? En daarop verder bordurend: kunnen we tussen geboren mensen dan ook een rangorde in de persoonlijke integriteit plaatsen?
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2710 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
een embryo of foetus lijkt me niet levensvatbaar als de vrouw haar baarmoeder niet ter beschikking stelt, me dunkt is het nog steeds de vrouw haar orgaan dat hiervoor gebruikt wordt. In geval van keuze bij de geboorte - en ik ga ervan uit dat men procreatie als een maatschappelijke noodzaak beschouwt - is het voor de maatschappelijke orde goedkoper om de reeds volwassen vrouw te laten leven (die kan direct opnieuw als baarmoeder dienen) dan om het kind te verkiezen dat eerst moet gevoed worden en pas veel later kan worden ingezet als procreatie-baarmoeder (als het een meisje is). Mannetjes zijn er sowieso altijd teveel (met heeft maar één of een paar mannetjes nodig, de rest is ballast). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2711 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En? Is dat een punt om dan de persoonlijke integriteit van het kind aan te vallen? Als een zwaar demente bejaarde zichzelf absoluut niet meer kan redden zonder hulp van buitenaf, is het dan toegestaan om ook dezelfde redenering te volgen? Als een kind veel te vroeg wordt geboren en het niet levensvatbaar zonder intensieve zorgen met allerlei apparaten, mogen we dan ook de persoonlijke integriteit van dat kind in vraag stellen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2712 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2713 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() nope ...'t ergste van de zaak is dat Jan er een sport van maakt zaken verkeerd te lezen of te willen interpreteren om dan weer gelijk een zijspoor aan te kunnen gaan. Een vervelende database error heeft me vorige keer verhinderd nog volledig op al zijn posts te reageren. De laatste die ik te lezen kreeg kon weer tellen... In #post 2557 stelt hij de zaken zo voor alsof ik me zou willen verschuilen achter abortus omwille van dwingende gezondheidsredenen ( de moeder ... was dat dan hier ) om mogelijkheid tot abortus ook algemeen te bepleiten... en dat terwijl in mijn post #2552, waar hij op reageerde, ik hem enkel aansprak op de consequenties van zijn visie ( mens vs. mens ) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2714 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hij ziet nogal makkelijk in zowat alles tegenspreken.... zelfs in het gewoon opsommen van hoe sommigen het zien en hoe ik het zie : zijn post #2553 als reactie op mijn post #2551
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2715 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2716 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Er staat dat jij ( en dus niet Tavek ) het weer naar het juridische bracht door over dat legitimeren te beginnen Citaat:
Citaat:
Je moet echt leren lezen. Bij het doornemen van de draad, tot deze post van jou, hier ...heeft Tavek nogmaals uit te doeken gedaan wat ik je al die tijd al vertelde maar jij bleef standvastig bleef ontkennen. ( net hetzelfde spelletje als je deed bij Zipper dus ) Tavek stelt dus niet dat het begin van het centrale zenuwstelsel of die hersenactiviteit het begin vormt van wat hij als mens neemt of afbakend. Wat hij dan wel deed is eenvoudig zeggen dat bij het totaal ontbreken ervan er alvast geen sprake van kan zijn. Dat is dus een gigantisch verschil. Blijkbaar begrijp je het verschil niet. En dat heeft volgens mij alles te maken met je eeuwige uitgangspunt waarvan je vertrekt : Bij de conceptie is er reeds sprake van een mens... en het kan niet zin dat je mens wordt uit een hoopje cellen gewoon door het verstrijken van de nodige tijd. En volledig daarnaast heeft Tavek gesteld dat mens of geen mens : Het zelfbeschikkingsrecht staat hoger dan de plicht die mens in het leven te houden. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#2717 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Volgen mij niet.... maar uit jouw logica vertrekkende kan dat niet anders dan zo zijn daar jij die foetus of zelfs dat hoopje cellen wilt gelijkstellen met een mens, met een persoon...met allerhande juridische rechten. Als je dat dan toch zo gek wilt doorvoeren dan is die persoon ook onderhevig als hij/zij de wet zou overtreden. Maar dan plots draai je weer 180° Laatst gewijzigd door praha : 26 februari 2011 om 23:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2718 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2719 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2720 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Over het simpele feit dat als jij dan het leven dan toch als zo heilig beziet je er blijkbaar geen reet mee inzit als het gaat over het leven van die vrouw.
Die vrouw mag zich op geen enkele wijze 'verdedigen' als blijkt dat haar leven in gevaar is, noch is haar gezondheid of psychologisch welzijn belangrijk. Om het cru te stellen ... van zodra het moment van conceptie er is dient die vrouw voor jou enkel als baarmoeder in dienst van een toekomstig kind |
![]() |
![]() |