Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 6 maart 2011, 09:20   #101
alfa16vjtd
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Een tijdje geleden werd nog gezegd dat "haast geen Walen spreken Nederlands", wat natuurlijk heel wat anders is dan "Walen die de nederlandse taal spreken zijn nog altijd duidelijk in de minderheid".
Wat ik merk is dat er meer en meer hun best beginnen doen sinds de laatste verkiezingen. Als ik vroeger op men werk goeiedag ging zeggen tegen iedereen dan viel me op dat franstaligen resoluut in het frans goeiedag zeggen. Nu zijn het enkel de harde kern die resoluut blijven in het frans goeiedag zeggen.
alfa16vjtd is offline  
Oud 6 maart 2011, 09:24   #102
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alfa16vjtd Bekijk bericht
Wat ik merk is dat er meer en meer hun best beginnen doen sinds de laatste verkiezingen. Als ik vroeger op men werk goeiedag ging zeggen tegen iedereen dan viel me op dat franstaligen resoluut in het frans goeiedag zeggen. Nu zijn het enkel de harde kern die resoluut blijven in het frans goeiedag zeggen.
Die tendens is al jaren aan de gang.
Neem de Waalse politiekers. Vergelijk de kennis van het Nederlands van Waalse politici van 20 jaar geleden en nu eens met elkaar.
Zo is het ook met de bevolking. Men moet het wel willen zien.
Henri1 is offline  
Oud 6 maart 2011, 09:30   #103
alfa16vjtd
Minister-President

Standaard

Citaat:
Neem de Waalse politiekers. Vergelijk de kennis van het Nederlands van Waalse politici van 20 jaar geleden en nu eens met elkaar.
Het viel hier anders wel op en wat hierboven stond zijn dan ook mijn persoonlijke ervaringen.
alfa16vjtd is offline  
Oud 6 maart 2011, 09:32   #104
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het viel hier anders wel op en wat hierboven stond zijn dan ook mijn persoonlijke ervaringen.
Het hangt er ook vanaf waar men zit.
Er zijn vast verschillen in de nabijheid van de taalgrens en in sommige streken is men wellicht ook bedrevener dan in andere.
Henri1 is offline  
Oud 6 maart 2011, 09:45   #105
Hollander
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hollander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er is dan ook een niet geringe druk voor nodig om dat te bereiken. Wat zou er gebeuren als Vlaanderen weer inslaapt voor 50 jaar. Gaat men dan zo door met Nederlands leren?
Hollander is offline  
Oud 6 maart 2011, 09:53   #106
alfa16vjtd
Minister-President

Standaard

Citaat:
Het hangt er ook vanaf waar men zit.
Er zijn vast verschillen in de nabijheid van de taalgrens en in sommige streken is men wellicht ook bedrevener dan in andere.
In een bedrijf die representatief is voor Belgie Allochtonen, Walen uit alle provincies,....
Wanneer ik een allochtoon uitleg wat de vlaamse zaak is dan zie ik er zelfs een vorm van sympathie voor. Het enige wat men hier in Brussel erover denkt te weten is dat vlamingen rascisten zijn en fascisten. Dit is wss ook de strategie van de PS hier in Brussel om hun stemmen te ronselen. Wanneer ik echter men standpunten uitleg gaan ze volledig akkoord met men stellingen.
alfa16vjtd is offline  
Oud 6 maart 2011, 09:56   #107
largo_w

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In een bedrijf die representatief is voor Belgie Allochtonen, Walen uit alle provincies,....
Wanneer ik een allochtoon uitleg wat de vlaamse zaak is dan zie ik er zelfs een vorm van sympathie voor. Het enige wat men hier in Brussel erover denkt te weten is dat vlamingen rascisten zijn en fascisten. Dit is wss ook de strategie van de PS hier in Brussel om hun stemmen te ronselen. Wanneer ik echter men standpunten uitleg gaan ze volledig akkoord met men stellingen.
Legt U hen dan ook uit dat U België eenzijdig wilt splitsen met Brussel bij Vlaanderen omdat wij een rijker gewest zijn? Of zit dat dan niet Uw betoog?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Maar franskiljons zijn alle Vlamingen die Frans praten om op te klimmen op de ladder of uit snobisme.
largo_w is offline  
Oud 6 maart 2011, 10:15   #108
alfa16vjtd
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
Legt U hen dan ook uit dat U België eenzijdig wilt splitsen met Brussel bij Vlaanderen omdat wij een rijker gewest zijn? Of zit dat dan niet Uw betoog?
Ik denk dat ik niet altijd even duidelijk ben over mijn standpunt over België.
Mijn mening is dat België moet blijven bestaan indien er genoeg toegevingen zijn voor een goede werking van België. Indien deze toegevingen er niet komen mag dit voor mijn part het einde van België betekenen. Het geld die België laat voortbestaan is immers vooral het geld van de vlaamse belastingsbetaler dus is het ook logisch dat de vlaamse belastingsbetaler eisen mag stellen voor de goede werking van hun economie te garanderen. Dit zal voor elke Belg goed zijn. Betere Vlaamse economie = betere Belgische economie. Hiervoor moet men echter alle alarmbelprocedures verbannen en ook alle ongelijkheden wegwerken anders is België gedoemd om opgedoekt te worden of ooit een burgeroorlog uit te vechten. Vlaanderen moet echter niet persé samen met Brussel gaan bij de onafhankelijkheid. Brussel kan zijn boontjes dan beter zelf doppen. Brusselaars hebben binnen België immers ook een aparte identiteit. Op deze manier heb ik ook alles uitgelegd aan men colléga's.

Laatst gewijzigd door alfa16vjtd : 6 maart 2011 om 10:27.
alfa16vjtd is offline  
Oud 6 maart 2011, 10:26   #109
largo_w

Standaard

Citaat:
Ik denk dat ik niet altijd even duidelijk ben over mijn standpunt over België.
Mijn mening is dat België moet blijven bestaan indien er genoeg toegevingen zijn voor een goede werking van België. Indien deze toegevingen er niet komen mag dit voor mijn part het einde van België betekenen. Het geld die België laat voortbestaan is immers vooral het geld van de vlaamse belastingsbetaler dus is het ook logisch dat de vlaamse belastingsbetaler eisen mag stellen voor de goede werking van hun economie te garanderen. Dit zal voor elke Belg goed zijn. Betere Vlaamse economie = betere Belgische economie. Hiervoor moet men echter alle alarmbelprocedures verbannen en ook alle ongelijkheden wegwerken anders is België gedoemd om opgedoekt te worden of ooit een burgeroorlog uit te vechten. Vlaanderen moet echter niet persé samen met Brussel gaan bij de onafhankelijkheid. Brussel kan zijn boontjes dan beter zelf doppen. Brusselaars hebben binnen België immers ook een aparte identiteit.
D�*t is helemaal niet de bedoeling van de N-VA dat is LDD logica: als het kan met, ok, als het kan zonder ook goed. Met de economie als belangrijkste uitgangspunt. N-VA werkt naar een zeker eind van België... Ook het Brussel verhaal kan je daarin kaderen. Ofwel heeft U U laten strikken ofwel bent U een naïef persoon...
Ik ben eerder van oordeel een betere Belgische economie= een betere Belgische economie. Ik zou dan ook willen benadrukken dat we SAMEN een beter plan voor de toekomst moeten bouwen. In mijn discours is dus nooit plaats voor de separatistische logica... in tegendeel die logica is voor mij een kanker die elke discussie omtrent de toekomst verrot. Het is net als de discussie over de toekomst van Europa beginnen met alle lidstaten met het idee dat je Spanje, Portugal, Italië en Griekenland er volgend jaar toch gaat uitzwieren. Dat houdt geen steek... niet voor de PIGS maar ook niet voor Uzelf.
Citaat:
Maar franskiljons zijn alle Vlamingen die Frans praten om op te klimmen op de ladder of uit snobisme.
largo_w is offline  
Oud 6 maart 2011, 10:35   #110
alfa16vjtd
Minister-President

Standaard

Citaat:
D�*t is helemaal niet de bedoeling van de N-VA dat is LDD logica: als het kan met, ok, als het kan zonder ook goed. Met de economie als belangrijkste uitgangspunt. N-VA werkt naar een zeker eind van België... Ook het Brussel verhaal kan je daarin kaderen. Ofwel heeft U U laten strikken ofwel bent U een naïef persoon...
Ik ben eerder van oordeel een betere Belgische economie= een betere Belgische economie. Ik zou dan ook willen benadrukken dat we SAMEN een beter plan voor de toekomst moeten bouwen. In mijn discours is dus nooit plaats voor de separatistische logica... in tegendeel die logica is voor mij een kanker die elke discussie omtrent de toekomst verrot. Het is net als de discussie over de toekomst van Europa beginnen met alle lidstaten met het idee dat je Spanje, Portugal, Italië en Griekenland er volgend jaar toch gaat uitzwieren. Dat houdt geen steek... niet voor de PIGS maar ook niet voor Uzelf.
Indien de NVA naar het einde van België zou streven hadden ze de nota De Wever niet ingediend. Er was immers een kans dat deze aanvaard ging worden. Deze nota was verre van het einde van België. Dit was in mijn ogen een goede minimumeis. Ik vraag me af wie er juist naief is. Indien je denkt iets te kunnen bereiken door nu gewoon in een regering te stappen,.... Je moet iemand gewoon voor de keuze plaatsen. Het één of het ander,.... praten heeft op een bepaald ogenblik geen enkele zin meer. Op een gegeven moment ben je uitgepraat en trek je er beter gewoon een lijn onder. Indien men de nota van BDW niet kon slikken dan is dit enkel eigenbelang. Indien het land dan splitst is het zuiver en alleen omdat ze die nota niet wouden aanvaarden. Iedereen weet dat deze nota ver van het plan van BDW stond en indien deze stap gezet was geweest had men volgende stem wss ook geen NVA stem meer geweest.

Dat de NVA dus naar het eind van België werkt doet hier niets terzijde aangezien ik voor het einde van België ben indien er geen deftige hervormingen komen. Op deze manier willigt de NVA dus mijn wensen in. Ze zijn voor een geleidelijke splitsing dus heb ik nog alle kansen om voor het eind van België op een andere partij te stemmen.

Laatst gewijzigd door alfa16vjtd : 6 maart 2011 om 10:38.
alfa16vjtd is offline  
Oud 6 maart 2011, 10:36   #111
camel
Partijlid

camel's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar camel
Standaard

Citaat:

Hoe kan je nu in godsnaam SAMEN een toekomst uitbouwen waarin die minderheid EENZIJDIG haar wil kan opleggen aan de meerderheid.
Schaf alle alarmbelprocedures af, pas 1 stem=1 stem principe toe en ik garandeer je dat de Franstaligen uiteindelijk zelf het land gaan opsplitsen als ze hiermee al akkoord zouden gaan natuurlijk.
camel is offline  
Oud 6 maart 2011, 10:44   #112
largo_w

Standaard

Citaat:
Indien de NVA naar het einde van België zou streven hadden ze de nota De Wever niet ingediend. Er was immers een kans dat deze aanvaard ging worden. Deze nota was verre van het einde van België. Dit was in mijn ogen een goede minimumeis. Ik vraag me af wie er juist naief is. Indien je denkt iets te kunnen bereiken door nu gewoon in een regering te stappen,.... Je moet iemand gewoon voor de keuze plaatsen. Het één of het ander,.... praten heeft op een bepaald ogenblik geen enkele zin meer. Op een gegeven moment ben je uitgepraat en trek je er beter gewoon een lijn onder. Indien men de nota van BDW niet kon slikken dan is dit enkel eigenbelang. Indien het land dan splitst is het zuiver en alleen omdat ze die nota niet wouden aanvaarden. Iedereen weet dat deze nota ver van het plan van BDW stond en indien deze stap gezet was geweest had men volgende stem wss ook geen NVA stem meer geweest.
De nota De Wever was een puur Vlaamse nota en dus ook in die logica te plaatsen. Het was een deftige nota met juist dat tikkeltje teveel Vlaamse eisen die voor de andere kant nooit aanvaard konden worden. Dan gaan zeggen "hier ga ik niet onder" is natuurlijk hilarisch want daar ga je wel onder gaan... Niemand beweerd dat de N-VA morgen de onafhankelijkheid zal uitroepen... Dat laat niet weg dat ze wel aan de onderhandelingstafel staan met een zuiver separatistische programma. Niet een programma dat gaat voor een betere werking maar een programma dat op termijn een onafhankelijkheid wil nastreven (met Brussel). Komt daarbij natuurlijk dat de N-VA onvoorbereid naar de besprekingen is getrokken wat hen duidelijk wel kwalijk mag genomen worden...
Citaat:
largo_w is offline  
Oud 6 maart 2011, 10:50   #113
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vergeet niet dat "een onafhankelijk Brussel de "300 000 Vlaamse grensarbeiders" zal belasten in haar eigen "natie" dus in Brussel. 1 miljoen mensen laten leven van de fiscale inkomens van 300 000 Vlamingen, de werkende Brusselaars en die paar Walen die ook werken in Brussel lijkt me in feite een koud kunstje... Men vergeet maar al te graag dat Brussel instaat voor zowat 20% van het Belgisch BNP. Blijkbaar denken sommige forummers niet verder dan hun neus...
dat heb ik hier al eens ergens anders gezegd, van die 300.000 Vlamingen die in Brussel werken, ga je al de federale en Vlaamse ambtenaren moeten aftrekken, want die gaan niet meer in Brussel werken hé. Zo heel veel zullen er al niet meer overblijven.
Oud 6 maart 2011, 10:51   #114
largo_w

Standaard

Citaat:
Dat de NVA dus naar het eind van België werkt doet hier niets terzijde aangezien ik voor het einde van België ben indien er geen deftige hervormingen komen. Op deze manier willigt de NVA dus mijn wensen in. Ze zijn voor een geleidelijke splitsing dus heb ik nog alle kansen om voor het eind van België op een andere partij te stemmen.
U bent wel een mooie illustratie van het probleem waarmee de N-VA nu zit. U zal helemaal niet bij de N-VA blijven (als wat U zegt inderdaad is wat U denkt) als ze een goede hervorming uitvoeren.

dus eigenlijk hebben ze aan U niks... Want eenmaal De Wever burgemeester van Antwerpen is zal U hen toch niks meer opbrengen. Dus moeten ze eigenlijk een ander publiek proberen aan zich te hechten... de die-hard Flaminganten en die zijn enkel blij... wel met een splitsing liever vandaag dan morgen.

Ik ken wel meer mensen die denken zoals U hier boven schrijft...
Citaat:
largo_w is offline  
Oud 6 maart 2011, 10:52   #115
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
er zijn idd meer en meer Walen die hun best doen. maar daar zit dan ook niet het probleem hé, het zijn de Franstalige Brusselaars, en vooral degenen die naar Vlaanderen verhuizen die nog vaak weigeren om dat "salle patois" te spreken.

en daarnaast heb je natuurlijk nog altijd de vaststelling dat vergaderingen met Vlamingen en Franstaligen vaak in het Frans doorgaan. Zelfs de federale onderhandelingen gaan blijkbaar volledig in het Frans door.

Het moment dat iedereen zijn eigen taal mag gebruiken, dan zullen we nog eens praten.
Oud 6 maart 2011, 10:53   #116
largo_w

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
dat heb ik hier al eens ergens anders gezegd, van die 300.000 Vlamingen die in Brussel werken, ga je al de federale en Vlaamse ambtenaren moeten aftrekken, want die gaan niet meer in Brussel werken hé. Zo heel veel zullen er al niet meer overblijven.
Niet heel veel?
Ooit al eens gekeken welke bedrijven allemaal in Brussel zitten?
Ooit al eens gekeken welke internationale instellingen in Brussel zitten?

Weet U trouwens waarom heel wat mensen toch in Brussel gaan werken? Dat is ook vrij belangrijk als je gaat spreken over die mensen belasten...
Citaat:
largo_w is offline  
Oud 6 maart 2011, 10:56   #117
largo_w

Standaard

Citaat:
er zijn idd meer en meer Walen die hun best doen. maar daar zit dan ook niet het probleem hé, het zijn de Franstalige Brusselaars, en vooral degenen die naar Vlaanderen verhuizen die nog vaak weigeren om dat "salle patois" te spreken.

en daarnaast heb je natuurlijk nog altijd de vaststelling dat vergaderingen met Vlamingen en Franstaligen vaak in het Frans doorgaan. Zelfs de federale onderhandelingen gaan blijkbaar volledig in het Frans door.

Het moment dat iedereen zijn eigen taal mag gebruiken, dan zullen we nog eens praten.
Het zal binnenkort moeten... blijkbaar is onze Vlaamse jeugd niet zo geïnteresseerd in het Frans. Gek hé...
Die plaat van je over die paar Brusselaars is nogal afgezaagd eigenlijk. Precies of elke Franstalige Brusselaar die zich in de rand komt vestigen een vuile taalracist zou zijn .
Citaat:
largo_w is offline  
Oud 6 maart 2011, 10:58   #118
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het zal binnenkort moeten... blijkbaar is onze Vlaamse jeugd niet zo geïnteresseerd in het Frans. Gek hé...
Die plaat van je over die paar Brusselaars is nogal afgezaagd eigenlijk. Precies of elke Franstalige Brusselaar die zich in de rand komt vestigen een vuile taalracist zou zijn .
degenen die op het FDF stemmen, zullen daar toch al bij zijn hé

en als je de betoging laatst bekeek, zag je mensen zoals die mevrouw die in mijn onderschrift staat. toevallig?
Oud 6 maart 2011, 10:59   #119
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Niet heel veel?
Ooit al eens gekeken welke bedrijven allemaal in Brussel zitten?
Ooit al eens gekeken welke internationale instellingen in Brussel zitten?

Weet U trouwens waarom heel wat mensen toch in Brussel gaan werken? Dat is ook vrij belangrijk als je gaat spreken over die mensen belasten...
de discussie gaat over het aantal Vlaamse ambtenaren die in Brussel werken.
Oud 6 maart 2011, 11:02   #120
largo_w

Standaard

Citaat:
degenen die op het FDF stemmen, zullen daar toch al bij zijn hé
Niet echt ik kan wel andere ideeën bedenken waarom iemand op een FDF'er zou stemmen. Bvb. ik ben een liberaal en ken die Fdf'er op die lijst via via. Of ik denk dat de FDF de beste garantie is om mijn rechten te verdedigen (wat ook een pak N-VA stemmers hebben gedacht). Je hoeft daarom niet onmiddelijk taal racist te zijn. Of ben jij soms, als N-VA stemmer, ook een taalracist?
Citaat:
en als je de betoging laatst bekeek, zag je mensen zoals die mevrouw die in mijn onderschrift staat. toevallig?
Nee dat is geen toeval verdomme... nu je het zegt... ze denken gewoon allemaal zo!
wat ik zei dus... je plaat blijft nogal steken.
Citaat:
largo_w is offline  

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be