![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#101 |
Minister-President
|
![]() Wat ik merk is dat er meer en meer hun best beginnen doen sinds de laatste verkiezingen. Als ik vroeger op men werk goeiedag ging zeggen tegen iedereen dan viel me op dat franstaligen resoluut in het frans goeiedag zeggen. Nu zijn het enkel de harde kern die resoluut blijven in het frans goeiedag zeggen.
|
![]() |
![]() |
#102 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Neem de Waalse politiekers. Vergelijk de kennis van het Nederlands van Waalse politici van 20 jaar geleden en nu eens met elkaar. Zo is het ook met de bevolking. Men moet het wel willen zien. |
|
![]() |
![]() |
#103 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#104 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er zijn vast verschillen in de nabijheid van de taalgrens en in sommige streken is men wellicht ook bedrevener dan in andere. |
|
![]() |
![]() |
#105 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Er is dan ook een niet geringe druk voor nodig om dat te bereiken. Wat zou er gebeuren als Vlaanderen weer inslaapt voor 50 jaar. Gaat men dan zo door met Nederlands leren?
#106 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Wanneer ik een allochtoon uitleg wat de vlaamse zaak is dan zie ik er zelfs een vorm van sympathie voor. Het enige wat men hier in Brussel erover denkt te weten is dat vlamingen rascisten zijn en fascisten. Dit is wss ook de strategie van de PS hier in Brussel om hun stemmen te ronselen. Wanneer ik echter men standpunten uitleg gaan ze volledig akkoord met men stellingen. |
|
![]() |
![]() |
#107 | ||
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#108 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Mijn mening is dat België moet blijven bestaan indien er genoeg toegevingen zijn voor een goede werking van België. Indien deze toegevingen er niet komen mag dit voor mijn part het einde van België betekenen. Het geld die België laat voortbestaan is immers vooral het geld van de vlaamse belastingsbetaler dus is het ook logisch dat de vlaamse belastingsbetaler eisen mag stellen voor de goede werking van hun economie te garanderen. Dit zal voor elke Belg goed zijn. Betere Vlaamse economie = betere Belgische economie. Hiervoor moet men echter alle alarmbelprocedures verbannen en ook alle ongelijkheden wegwerken anders is België gedoemd om opgedoekt te worden of ooit een burgeroorlog uit te vechten. Vlaanderen moet echter niet persé samen met Brussel gaan bij de onafhankelijkheid. Brussel kan zijn boontjes dan beter zelf doppen. Brusselaars hebben binnen België immers ook een aparte identiteit. Op deze manier heb ik ook alles uitgelegd aan men colléga's. Laatst gewijzigd door alfa16vjtd : 6 maart 2011 om 10:27. |
|
![]() |
![]() |
#109 | ||
|
![]() Citaat:
Ik ben eerder van oordeel een betere Belgische economie= een betere Belgische economie. Ik zou dan ook willen benadrukken dat we SAMEN een beter plan voor de toekomst moeten bouwen. In mijn discours is dus nooit plaats voor de separatistische logica... in tegendeel die logica is voor mij een kanker die elke discussie omtrent de toekomst verrot. Het is net als de discussie over de toekomst van Europa beginnen met alle lidstaten met het idee dat je Spanje, Portugal, Italië en Griekenland er volgend jaar toch gaat uitzwieren. Dat houdt geen steek... niet voor de PIGS maar ook niet voor Uzelf.
![]() |
![]() |
#110 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Dat de NVA dus naar het eind van België werkt doet hier niets terzijde aangezien ik voor het einde van België ben indien er geen deftige hervormingen komen. Op deze manier willigt de NVA dus mijn wensen in. Ze zijn voor een geleidelijke splitsing dus heb ik nog alle kansen om voor het eind van België op een andere partij te stemmen. Laatst gewijzigd door alfa16vjtd : 6 maart 2011 om 10:38. |
|
![]() |
![]() |
#111 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Hoe kan je nu in godsnaam SAMEN een toekomst uitbouwen waarin die minderheid EENZIJDIG haar wil kan opleggen aan de meerderheid. Schaf alle alarmbelprocedures af, pas 1 stem=1 stem principe toe en ik garandeer je dat de Franstaligen uiteindelijk zelf het land gaan opsplitsen als ze hiermee al akkoord zouden gaan natuurlijk. |
|
![]() |
![]() |
#112 | ||
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#113 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
#114 | ||
|
![]() Citaat:
dus eigenlijk hebben ze aan U niks... Want eenmaal De Wever burgemeester van Antwerpen is zal U hen toch niks meer opbrengen. Dus moeten ze eigenlijk een ander publiek proberen aan zich te hechten... de die-hard Flaminganten en die zijn enkel blij... wel met een splitsing liever vandaag dan morgen. Ik ken wel meer mensen die denken zoals U hier boven schrijft...
![]() |
![]() |
#115 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
en daarnaast heb je natuurlijk nog altijd de vaststelling dat vergaderingen met Vlamingen en Franstaligen vaak in het Frans doorgaan. Zelfs de federale onderhandelingen gaan blijkbaar volledig in het Frans door. Het moment dat iedereen zijn eigen taal mag gebruiken, dan zullen we nog eens praten.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
#116 | ||
|
![]() Citaat:
![]() Ooit al eens gekeken welke bedrijven allemaal in Brussel zitten? Ooit al eens gekeken welke internationale instellingen in Brussel zitten? Weet U trouwens waarom heel wat mensen toch in Brussel gaan werken? Dat is ook vrij belangrijk als je gaat spreken over die mensen belasten...
![]() |
![]() |
#117 | ||
|
![]() Citaat:
![]() Die plaat van je over die paar Brusselaars is nogal afgezaagd eigenlijk. Precies of elke Franstalige Brusselaar die zich in de rand komt vestigen een vuile taalracist zou zijn ![]()
![]() |
![]() |
#118 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
en als je de betoging laatst bekeek, zag je mensen zoals die mevrouw die in mijn onderschrift staat. toevallig?
|
![]() |
![]() |
#119 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
#120 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() ![]()
![]() |