Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 9 maart 2011, 22:31   #61
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hurricane Bekijk bericht
Niks persoonlijk maar .... Probeer het eens om te draaien.
Een Belgische vrouw in een Marokkaans parlement in minrok of een knoert van een kruis rond haar hals.
Ik wil niet eens weten wat haar lot zou zijn.
Buiten de kwestie denk ik. Een Belgische vrouw zal niet in een Marokkaans parlement geraken, met of zonder minirok.

Laatst gewijzigd door Garry : 9 maart 2011 om 22:31.
Garry is offline  
Oud 9 maart 2011, 22:34   #62
Tegenlicht
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ik denk wel dat ze er dan gaan geraken. Want als ze dat niet waren, waar zouden ze dan staan in de Belgische politiek?
De anderen verwijten van hypocrisie en het zelf zijn maakt hun hypocrisie er niet beter of nobeler op.
Tegenlicht is offline  
Oud 9 maart 2011, 22:36   #63
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Jij bent duidelijk nog nooit in Marokko geweest. Daar heb je ook vrouwen die gewoon in een minirok lopen hoor. Lala Salma, de koningin al eens goed bekeken misschien?
Inderdaad, daarom ook dat de Marokkanen ginder vinden van de Marokkanen hier dat het geen Marokkanen zijn maar veeleer de Berbers, het uitschot van ginder, dat wat ze daar liever kwijt dan rijk zijn. Het ergste van al is, dat die Marokkanen, dat gespuis dat hier zit niet aanzien als Marokkanen, maar dat wij dat wel moeten aanvaarden als zijnde Belgen.

Laatst gewijzigd door Garry : 9 maart 2011 om 22:37.
Garry is offline  
Oud 9 maart 2011, 22:39   #64
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
N-VA is stuurloos aan het worden.
De ene zegt dit, de andere het tegenovergestelde.

Kun momentum is op en ze gaan terug met hun voeten op de grond komen, zonder ooit van de grond te zijn geweest.
Ja ja jongen het is goed, volgens de laatste peiling halen ze nog amper de kiesdrempel.
fonne is offline  
Oud 9 maart 2011, 22:42   #65
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Inderdaad, N-VA heeft gisteren allicht op een paar fora de reacties op die HEMA-kwestie gelezen en ze zullen gezien hebben dat ze met een aanval op de hoofddoek, excuseer, alle religieuze symbolen op een goedkope manier punten kunnen scoren bij hun publiek.
Volgens mij is dit gewoon een ruzie tussen de Turken (mevr. Zuhal Demir) en de Marokkanen in het parlement. Die kunnen mekaar niet uitstaan
fonne is offline  
Oud 9 maart 2011, 22:43   #66
van Maerlant
Perm. Vertegenwoordiger VN

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming Bekijk bericht
ik heb zo het gevoel dat we een nieuwe trol hebben op dit forum
Was het ook net aan 't denken. Laten we hem maar niet voederen, dan
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline  
Oud 9 maart 2011, 22:45   #67
van Maerlant

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
N-VA is stuurloos aan het worden.
De ene zegt dit, de andere het tegenovergestelde.

Kun momentum is op en ze gaan terug met hun voeten op de grond komen, zonder ooit van de grond te zijn geweest.
Ja, het is natuurlijk veel beter wanneer afwijkende meningen binnen een partij de mond gesnoerd worden. Die zijn immers ondemocratisch.

Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline  
Oud 9 maart 2011, 22:51   #68
Scarabaeida
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Inderdaad, daarom ook dat de Marokkanen ginder vinden van de Marokkanen hier dat het geen Marokkanen zijn maar veeleer de Berbers, het uitschot van ginder, dat wat ze daar liever kwijt dan rijk zijn.

Beetje zoals de Vlamen dat zijn voor België, bedoel je ?

Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 9 maart 2011 om 22:51.
Scarabaeida is offline  
Oud 9 maart 2011, 22:56   #69
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegenlicht Bekijk bericht
De anderen verwijten van hypocrisie en het zelf zijn maakt hun hypocrisie er niet beter of nobeler op.
Dat klopt inderdaad maar het doet weinig terzake. Tenslotte zijn ze een politieke partij in Belgie - wat het zo al automatisch een walgelijke dimensie geeft, en zijn ze tegen - op het VB na, alle politieke partijen van Belgie bezig.

Moesten ze het spel naief spelen dan gaan ze niets realiseren. Tegen de Belgische smeerlapperij zijn zowat alle middelen goed.
Oud 9 maart 2011, 22:59   #70
suqar_7loe

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Inderdaad, daarom ook dat de Marokkanen ginder vinden van de Marokkanen hier dat het geen Marokkanen zijn maar veeleer de Berbers, het uitschot van ginder, dat wat ze daar liever kwijt dan rijk zijn. Het ergste van al is, dat die Marokkanen, dat gespuis dat hier zit niet aanzien als Marokkanen, maar dat wij dat wel moeten aanvaarden als zijnde Belgen.
Je lult uit je nek. Kom nekeer mee naar Marokko anders, ge zult wel anders piepen.
Oud 9 maart 2011, 23:02   #71
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En zijn ze naast populistisch ook hypocriet?
Niet meer of niet minder dan alle andere Vlaamse partijen.
Garry is offline  
Oud 9 maart 2011, 23:04   #72
Helias
Gouverneur

Helias's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat applaus had alles te maken met het dwarsbomen van het VB en geen moer met de hoofddoek op zich.
Dat is juist.

Men kan het draaien en keren zoals men wil, maar er is een sublieme contradictie tussen een NVA die - met een dramatische flair - opkomt voor het recht op dragen van een hoofdoek in het publiek van het parlement en daarna zich even wil profileren als partij die zich kant tegen het dragen van een hoofdoek door parlementaire medewerkers van andere partijen.

Laatst gewijzigd door Helias : 9 maart 2011 om 23:05.
Helias is offline  
Oud 9 maart 2011, 23:13   #73
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Je lult uit je nek. Kom nekeer mee naar Marokko anders, ge zult wel anders piepen.
Ik zal helemaal niet anders piepen. De Marokkanen ginder verafschuwen het gespuis dat hier zit.

Natuurlijk zitten er hier ook andere, echte Marokkanen, maar die lopen ook hier niet met hoofddoeken op rond hoor.

Ik ken hier een Marokkaanse dame die import doet van Marokko en export naar, maar daar zie je niet aan dat het een Marokkaanse is hoor, buiten dan dat ze een zuiders type is.

Toen ik haar eens vroeg," Zora, die oudere Marokkaanse vrouwen die je hier ziet lopen met een hoofddoek op, soms dragen die een tatoeage op de kin, welke betekenis heeft dat?" Was haar antwoord zeer verontwaardigd," Maar dat zijn geen Marokkanen, dat zijn de echte Berbers van ginder, het uitschot uit de bergen wat we daar lieven kwijt dan rijk zijn."

Hier hoor je het eens van een ander hoe de, tussen haakjes gezegd, Marokkanen zijn die hier zitten. Zo moet ge get niet steeds van iemand van het VB horen. http://brabosh.com/2009/06/15/groeiende-radicalisering/
Garry is offline  
Oud 9 maart 2011, 23:16   #74
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Ik zal helemaal niet anders piepen. De Marokkanen ginder verafschuwen het gespuis dat hier zit.
Dat is een vette leugen. De Marokkanen daar verafschuwen het gedrag van 'bepaalde' Marokkanen. Ik begrijp dat volledig. Die mensen moeten bedelen om op het einde van de dag aan een brood te geraken en dan ziet ge een Belgische Marokkaan met een dikke BMW voorbij rijden. Hoe zou jij je voelen als arme inwoner van Marokko?

Ge zou nekeer moeten zien hoeveel een kg aardappelen kost tijdens de zomervakantie. Die mensen verafschuwen het onrecht dat hen wordt aangedaan en niet hun medemensen.

Laatst gewijzigd door suqar_7loe : 9 maart 2011 om 23:16.
suqar_7loe is offline  
Oud 9 maart 2011, 23:19   #75
suqar_7loe

Standaard

Vlaamse vriend van Israël? Hou die zionistische propaganda maar bij u. Daar heb ik geen nood aan. Israël is de vijand.
Oud 9 maart 2011, 23:20   #76
Tegenlicht
Banneling

Standaard

Citaat:

Natuurlijk zitten er hier ook andere, echte Marokkanen, maar die lopen ook hier niet met hoofddoeken op rond hoor.

Ik ken hier een Marokkaanse dame die import doet van Marokko en export naar, maar daar zie je niet aan dat het een Marokkaanse is hoor, buiten dan dat ze een zuiders type is.

Toen ik haar eens vroeg," Zora, die oudere Marokkaanse vrouwen die je hier ziet lopen met een hoofddoek op, soms dragen die een tatoeage op de kin, welke betekenis heeft dat?" Was haar antwoord zeer verontwaardigd," Maar dat zijn geen Marokkanen, dat zijn de echte Berbers van ginder, het uitschot uit de bergen wat we daar lieven kwijt dan rijk zijn."

Hier hoor je het eens van een ander hoe de, tussen haakjes gezegd, Marokkanen zijn die hier zitten. Zo moet ge get niet steeds van iemand van het VB horen. http://brabosh.com/2009/06/15/groeiende-radicalisering/
Vergeiijkaar met hoe andere vlamingen neerkijken naar het uitschot van VB stemmers.
Tegenlicht is offline  
Oud 9 maart 2011, 23:23   #77
Tegenlicht
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Dat klopt inderdaad maar het doet weinig terzake. Tenslotte zijn ze een politieke partij in Belgie - wat het zo al automatisch een walgelijke dimensie geeft, en zijn ze tegen - op het VB na, alle politieke partijen van Belgie bezig.

Moesten ze het spel naief spelen dan gaan ze niets realiseren. Tegen de Belgische smeerlapperij zijn zowat alle middelen goed.
Ik kan u ergens enigzins volgen, maar dit thema waar men hypocriet over is, speelt daar niet echt een rol in. Misschien dat je uzelf daar mee overtuigt, maar ik ben weinig onder de indruk.
Tegenlicht is offline  
Oud 9 maart 2011, 23:27   #78
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik kan u ergens enigzins volgen, maar dit thema waar men hypocriet over is, speelt daar niet echt een rol in. Misschien dat je uzelf daar mee overtuigt, maar ik ben weinig onder de indruk.
Neenee, het is niet het thema dat bepalend is, het is eerder het principe.

Aldanniet hypocriet zijn al naargelang het onderwerp, dat zou pas hypocriet zijn.

Begrijp je? Het is Belgische politiek waar je gerust opportunist mag zijn, als je dat zo zou uitkomen.
Oud 9 maart 2011, 23:29   #79
Julianus
Lokaal Raadslid

Julianus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door respublica Bekijk bericht
Gaat het niet in het ene geval om een vrouw op de publiekstribune [publieke ruimte], en in het andere om een vrouw in het parlement zelf [werkingsruimte parlement]?
Inderdaad. Het voorstel van Denis Ducarme heeft overigens ook alleen betrekking op de Kamer en Senaat (?). N-VA kan natuurlijk in elk parlement waar het vertegenwoordigd is een gelijkaardig voorstel indienen (waarmee niet zeker is dat het voorstel van Ducarme het haalt).
Oud 9 maart 2011, 23:32   #80
Julianus
Lokaal Raadslid

Julianus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hurricane Bekijk bericht
Niks persoonlijk maar .... Probeer het eens om te draaien.
Een Belgische vrouw in een Marokkaans parlement in minrok of een knoert van een kruis rond haar hals.
Ik wil niet eens weten wat haar lot zou zijn.
Precies alsof de vrouwen in onze parlementen niet anders dan minirokken dragen... Ik zou zelfs durven zeggen dat er nog geen enkel vrouwelijk parlementslid een minirok (in de strikte zin vh woord) gedragen heeft in Kamer of Senaat.

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be