![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En nu een antwoord. Het punt is wel heel duidelijk.
Zelfs buiten het gebruikelijke framewerk gedacht vind ik geen goeie "We". 'k heb genoeg fantasie om dat te doen, raar maar waar. Stel, we scheiden Vlaanderen af in een Ecotopia waar de samenhorigheid en het ultime communisme de boventoon voert. U geeft aan dat wagens - in ons Rood Ecotopia electrisch , biofuel of zelfs mankracht aangedreven- een gezamelijk gebouwde, onderhouden en gebruikte "voorraad" is. Maar dat er een "We" moet zijn die de boel wat coördineren. Ik, in dat Rood Ecotopia kan perfect binnen dat onderhouds/fabricagekader van die milieuvriendelijke transportmiddelen opereren. Maar wat als er een paar mensen zijn, die binnen dat Rood Ecotopia, zelfs met de beste wil van de wereld geen ritje kunnen maken met zo'n voertuig zonder brokken te maken. Zelfs al kunnen ze aantonen dat het van vitaal belang is dat ze die ritten moeten maken. Ben ik dan 1 van die "We" die mag beslissen dat die van vitaal belang zijnde ritten Niet mogen gedaan worden door die personen, omdat ze de gemeenschap daarmee onnodig werk bezorgen, werk dat altijd een impact heeft op het milieu, en in dit geval, mijn gemoedstoestand. Ik hou namelijk niet van werken, en al zeker niet vermijdbaar werk.
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. Laatst gewijzigd door maddox : 10 maart 2011 om 16:10. |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mare, "plankenfabriek". Wie gaat die bouwen, en wie gaat de zaagmachines maken, of bedienen. Namelijk, waarom zou iemand dat nog doen in een samenleving waarin iedereen toch de basisbehoeften in de schoot geworpen krijgt?
![]() |
![]() |
#83 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Dat is een denkbeeldig positie. In de praktijk maakt u deel uit van een kudde die ofwel geleid wordt door het alfamannetje De Wever (of Berlusconi, Hitler, Qaddhafi, etc) ofwel zichzelf collectief leidt. Ik ben voor het laatste en een collectief geleide kudde (of gemeenschap, samenleving,...) vergt van elk individu binnen die kudde compromissen in functie van het voortbestaan van de kudde. Die compromissen zijn tegelijkertijd in het belang van elk individu binnen de kudde. Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ja natuurlijk. Collectieve beslissingen die per consensus genomen worden. Dat moet het streefdoel zijn. Daar hoor jij natuurlijk bij.
Laatst gewijzigd door ministe van agitatie : 10 maart 2011 om 16:34. |
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een beslissing genomen in een grote groep dus.
Tof, over een zeer werkbaar concept gesproken.
![]() |
#86 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Andere dingen regel je per wijk of stad. Aangezien auto's voor 80% van de tijd stilstaan en als ze gebruikt worden voor 75% leeg zijn, is daar heel wat rationalisatie en dus besparing mogelijk die zowel de mensen als het milieu ten goede komt.
Laatst gewijzigd door ministe van agitatie : 10 maart 2011 om 16:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar, ik vrees dat het weerom een "We" groep gaat zijn die geen concensus kan vormen. Stel dat de "straat We" persoonlijk transportgroep de beslissing moet moet nemen om 1 gezin een voertuig toe te kennen dat groot genoeg is om 2 volwassenen en 2 kleine kinderen met 2 weken bagage naar de kust te laten gaan. Terwijl in dezelfde periode een ander gezin met 3 kinderen 3 keer een daguitstap plant naar lokaties die onbereikbaar zijn met het openbaar vervoer. (waar een andere "we groep" over beslist heeft). Wie gaat het geschikte transportmiddel toegewezen krijgen? Het gezin dat de meeste invloed heeft op die "We groep" natuurlijk. Rationalisaties zoals "ze hebben meer gedaan voor de gemeenschap" of,"ze hebben al X tijd geen gebruik gemaakt van die mogelijkheid" zijn niet meer of minder dan vergoeilijkingen en een manier om het ander gezin die vrijheid te ontzeggen Citaat:
Citaat:
Gut, waarom doet me dat denken aan het Sovjet rusland, waar de lokale "We groep" , ook wel apparatjiks genaamd besliste wie binnen 9 jaar zijn donkerblauwe lada kon gaan halen.
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. Laatst gewijzigd door maddox : 10 maart 2011 om 16:51. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En dit is hoe verkeerde metaforen leiden tot verkeerde conclusies.
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom zou daar per se gerationaliseerd moeten worden?
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Omdat niet alles wat aangenaam is ook haalbaar is en omdat er schaarste heerst.
Laatst gewijzigd door ministe van agitatie : 10 maart 2011 om 17:12. |
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het probleem lost zichzelf op. Op is op he.
![]() |
#93 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Daarom worden er oorlogen gevoerd. Dat is niet 'zichzelf oplossen'.
Laatst gewijzigd door ministe van agitatie : 10 maart 2011 om 17:22. |
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Ik hou me dan wel bezig met wat wetenschap en ga me amuseren met kennisvergaring voor mezelf. Citaat:
Of moet ik schrik hebben dat de rest me vies gaan bekijken? What do I care? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Ik mag thuis blijven zitten, de solidaire gemeenschap voor mij laten zorgen en intussen me bezig houden met dingen die mij boeien ![]() Of is communisme en kapitalisme nu hetzelfde? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Oorlog, het laatste woord in't recht van de sterkste.
![]() |
#98 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#99 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dank je voor deze ontboezeming.
Maar helaas ,communisme is in essentie een evenredige verdeling van alle middelen binnen een samenleving waar ieder zich gaat inspannen om de samenleving vooruit te helpen. Geld is op zijn best maar een hulpmiddel. Citaat:
Citaat:
Mag ik U een reisje Noord Korea aanbieden? Of een verblijf op't pitoreske platteland van Cuba?
![]() |