Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 maart 2011, 16:04   #81
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
think outside the frame
En nu een antwoord. Het punt is wel heel duidelijk.

Zelfs buiten het gebruikelijke framewerk gedacht vind ik geen goeie "We".

'k heb genoeg fantasie om dat te doen, raar maar waar.

Stel, we scheiden Vlaanderen af in een Ecotopia waar de samenhorigheid en het ultime communisme de boventoon voert.

U geeft aan dat wagens - in ons Rood Ecotopia electrisch , biofuel of zelfs mankracht aangedreven- een gezamelijk gebouwde, onderhouden en gebruikte "voorraad" is. Maar dat er een "We" moet zijn die de boel wat coördineren.

Ik, in dat Rood Ecotopia kan perfect binnen dat onderhouds/fabricagekader van die milieuvriendelijke transportmiddelen opereren. Maar wat als er een paar mensen zijn, die binnen dat Rood Ecotopia, zelfs met de beste wil van de wereld geen ritje kunnen maken met zo'n voertuig zonder brokken te maken. Zelfs al kunnen ze aantonen dat het van vitaal belang is dat ze die ritten moeten maken.
Ben ik dan 1 van die "We" die mag beslissen dat die van vitaal belang zijnde ritten Niet mogen gedaan worden door die personen, omdat ze de gemeenschap daarmee onnodig werk bezorgen, werk dat altijd een impact heeft op het milieu, en in dit geval, mijn gemoedstoestand.
Ik hou namelijk niet van werken, en al zeker niet vermijdbaar werk.

Laatst gewijzigd door maddox : 10 maart 2011 om 16:10.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2011, 16:07   #82
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Daar ben ik het mee eens, ... maar tot welke groep je ook behoort,... als uw dichtbundels niet genoeg opbrengen ,... moet ge niet zagen dat die met zijn plankenfabriek veel geld verdient.
Uit 1 goeie boom kan je meer boekenkasten maken dan Mitgard ooit kan volschrijven.

Mare, "plankenfabriek". Wie gaat die bouwen, en wie gaat de zaagmachines maken, of bedienen. Namelijk, waarom zou iemand dat nog doen in een samenleving waarin iedereen toch de basisbehoeften in de schoot geworpen krijgt?
Oud 10 maart 2011, 16:13   #83
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

ministe van agitatie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
ik heb vierkant het schijt aan al die commie regelkes
Wat interesseert mij dat? U kletst zowat uit uw machonek en doet alsof u een autonoom individu bent in de grote leegte van het universum.

Dat is een denkbeeldig positie. In de praktijk maakt u deel uit van een kudde die ofwel geleid wordt door het alfamannetje De Wever (of Berlusconi, Hitler, Qaddhafi, etc) ofwel zichzelf collectief leidt.

Ik ben voor het laatste en een collectief geleide kudde (of gemeenschap, samenleving,...) vergt van elk individu binnen die kudde compromissen in functie van het voortbestaan van de kudde. Die compromissen zijn tegelijkertijd in het belang van elk individu binnen de kudde.

Citaat:
ik kan zelf ook denken,
Dan had u wat ik schreef al lang begrepen.

ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2011, 16:15   #84
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Ben ik dan 1 van die "We" die mag beslissen
Ja natuurlijk. Collectieve beslissingen die per consensus genomen worden. Dat moet het streefdoel zijn. Daar hoor jij natuurlijk bij.

Laatst gewijzigd door ministe van agitatie : 10 maart 2011 om 16:34.
Oud 10 maart 2011, 16:18   #85
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Een beslissing genomen in een grote groep dus.

Tof, over een zeer werkbaar concept gesproken.
Oud 10 maart 2011, 16:33   #86
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Een beslissing genomen in een grote groep dus.

Tof, over een zeer werkbaar concept gesproken.
Die groep hoeft niet groot te zijn. De beschikking over vervoersmiddelen kan je makkelijk per straat of buurt regelen. Dat geldt voor vele dingen zo.

Andere dingen regel je per wijk of stad.

Aangezien auto's voor 80% van de tijd stilstaan en als ze gebruikt worden voor 75% leeg zijn, is daar heel wat rationalisatie en dus besparing mogelijk die zowel de mensen als het milieu ten goede komt.

Laatst gewijzigd door ministe van agitatie : 10 maart 2011 om 16:46.
Oud 10 maart 2011, 16:38   #87
styllo_ben
Minister-President

styllo_ben's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Een waardige verkiezingsslogan!
2

styllo_ben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2011, 16:47   #88
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Die groep hoeft niet groot te zijn. De beschikking over vervoersmiddelen kan je makkelijk per straat of buurt regelen. Dat geldt voor vele dingen zo.
Leuk idee.
Maar, ik vrees dat het weerom een "We" groep gaat zijn die geen concensus kan vormen. Stel dat de "straat We" persoonlijk transportgroep de beslissing moet moet nemen om 1 gezin een voertuig toe te kennen dat groot genoeg is om 2 volwassenen en 2 kleine kinderen met 2 weken bagage naar de kust te laten gaan. Terwijl in dezelfde periode een ander gezin met 3 kinderen 3 keer een daguitstap plant naar lokaties die onbereikbaar zijn met het openbaar vervoer. (waar een andere "we groep" over beslist heeft).

Wie gaat het geschikte transportmiddel toegewezen krijgen? Het gezin dat de meeste invloed heeft op die "We groep" natuurlijk. Rationalisaties zoals "ze hebben meer gedaan voor de gemeenschap" of,"ze hebben al X tijd geen gebruik gemaakt van die mogelijkheid" zijn niet meer of minder dan vergoeilijkingen en een manier om het ander gezin die vrijheid te ontzeggen

Citaat:
Andere dingen regel je per buurt, wijk of stad.
Per land? Per continent? Per planeet?

Citaat:
Aangezien auto's voor 80% van de tijd stilstaan en als ze gebruikt worden voor 75% leeg zijn, is daar heel wat rationalisatie en dus besparing mogelijk die zowel de mensen als het milieu ten goede komt.
Oh, maar als niemand nog een auto nodig heeft voor woon-werk verkeer, wegens toch niet moeten gaan werken, de "grote pot waar alles uitkomt" is toch onuitputtelijk, dan is het toch snel duidelijk dat we 50% van het huidige wagenpark kunnen afschaffen.

Gut, waarom doet me dat denken aan het Sovjet rusland, waar de lokale "We groep" , ook wel apparatjiks genaamd besliste wie binnen 9 jaar zijn donkerblauwe lada kon gaan halen.

Laatst gewijzigd door maddox : 10 maart 2011 om 16:51.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2011, 17:10   #89
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat interesseert mij dat? U kletst zowat uit uw machonek en doet alsof u een autonoom individu bent in de grote leegte van het universum.

Dat is een denkbeeldig positie. In de praktijk maakt u deel uit van een kudde die ofwel geleid wordt door het alfamannetje De Wever (of Berlusconi, Hitler, Qaddhafi, etc) ofwel zichzelf collectief leidt.

Ik ben voor het laatste en een collectief geleide kudde (of gemeenschap, samenleving,...) vergt van elk individu binnen die kudde compromissen in functie van het voortbestaan van de kudde. Die compromissen zijn tegelijkertijd in het belang van elk individu binnen de kudde.
Lol.

En dit is hoe verkeerde metaforen leiden tot verkeerde conclusies.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2011, 17:10   #90
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Misschien vinden mensen dat wel aangenaam dat ze een auto maar 20% van de tijd voor maar 25% gebruiken?

Waarom zou daar per se gerationaliseerd moeten worden?
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2011, 17:12   #91
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Misschien vinden mensen dat wel aangenaam dat ze een auto maar 20% van de tijd voor maar 25% gebruiken?

Waarom zou daar per se gerationaliseerd moeten worden?
Omdat niet alles wat aangenaam is ook haalbaar is en omdat er schaarste heerst.

Laatst gewijzigd door ministe van agitatie : 10 maart 2011 om 17:12.
Oud 10 maart 2011, 17:16   #92
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Omdat niet alles wat aangenaam is ook haalbaar is en omdat er schaarste heerst.
Het probleem lost zichzelf op. Op is op he.
Oud 10 maart 2011, 17:17   #93
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Meneer is duidelijk liberaal.
Sure
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2011, 17:18   #94
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Het probleem lost zichzelf op. Op is op he.
Daarom worden er oorlogen gevoerd. Dat is niet 'zichzelf oplossen'.

Laatst gewijzigd door ministe van agitatie : 10 maart 2011 om 17:22.
Oud 10 maart 2011, 17:21   #95
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Niet iedereen moet evenveel krijgen. Men moet krijgen wat men nodig heeft en dat is niet voor iedereen hetzelfde. Beschouw het zoals dichter Herman De Coninck het omschreef, als de rode rozen in zijn tuin: ze krijgen allemaal evenveel water en zon en toch groeien ze niet allemaal even hoog.

Dat moet de bedoeling zijn: voor iedereen de optimale omstandigheden creëren zodat iedereen het beste uit zichzelf kan halen.
En dat zal ik perfect kunnen doen wanneer de rest van het sociale nest voor mij zorgt
Ik hou me dan wel bezig met wat wetenschap en ga me amuseren met kennisvergaring voor mezelf.

Citaat:
Wat dat laatste betreft: ik kan me voorstellen dat mensen in zo'n systeem ook geneigd zullen zijn om het beste uit zichzelf te halen. Niet onder druk, niet uit noodzaak, niet omdat het hen bevolen wordt maar omdat ze deel uitmaken van een solidaire gemeenschap die je stimuleert en blij maakt.

Dat sluit natuurlijk niet uit dat er mensen zullen bij zijn die er liever de kantjes afrijden. Maar ik denk dat sociale druk daaraan kan verhelpen.
Goh, sociale druk is wel het laatste waar ik last van heb. Als de hele groep van een brug spring, dan zal ik met plezier toekijken, maar dan is er nog steeds geen haar op mijn hoofd dat er aan denkt om ook te springen. Peer pressure maakt weinig indruk op me. Op jou wel?

Of moet ik schrik hebben dat de rest me vies gaan bekijken? What do I care?
Oud 10 maart 2011, 17:22   #96
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
Blijf dan thuis, hé ! Wat wil je dat dat mij kan schelen ? Iedereen is echter niet zo ingesteld. Er zijn heus wel mensen die een beetje moeite willen doen om wat extra luxe te verkrijgen, zonder daarvoor andere mensen te willen uitbuiten, of voor hun (vuil)kar te spannen, om het vuile werk op te knappen. Eerlijke mensen dus. Géén kapitalisten, die anderen de hete kastanjes uit het vuur laten halen, en dan zelf alles op hun ééntje opsmullen. Want d�*�*r komt kapitalisme op neer : genieten van het resultaat van andermans werk zonder zich zelf in te spannen of risico's te nemen. Een moderne vorm van slavernij dus.
Maar in jullie communistische ideaal mag ik dat ook doen
Ik mag thuis blijven zitten, de solidaire gemeenschap voor mij laten zorgen en intussen me bezig houden met dingen die mij boeien

Of is communisme en kapitalisme nu hetzelfde?
Oud 10 maart 2011, 17:23   #97
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Daarom worden er oorlog gevoerd. Dat is niet 'zichzelf oplossen'.
Oorlog, het laatste woord in't recht van de sterkste.
Oud 10 maart 2011, 17:25   #98
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
En dat zal ik perfect kunnen doen wanneer de rest van het sociale nest voor mij zorgt
Ik hou me dan wel bezig met wat wetenschap en ga me amuseren met kennisvergaring voor mezelf.
Geen slecht idee, ik had mezelf wat meer tijd in mijn werkplaats voorzien. (wat me er aan doet denken, nog effe een stammetje in de kachel duwen).

Citaat:
Goh, sociale druk is wel het laatste waar ik last van heb. Als de hele groep van een brug spring, dan zal ik met plezier toekijken, maar dan is er nog steeds geen haar op mijn hoofd dat er aan denkt om ook te springen. Peer pressure maakt weinig indruk op me. Op jou wel?

Welke rest, diegenen die wel konden zwemmen?
Oud 10 maart 2011, 17:31   #99
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
zeer eerbaar al begrijp ik niet waarom dat louter voor uzelf zou zijn.

Citaat:

Sommige mensen verkiezen politiecontrole boven sociale controle, maar ik niet. Politiecontrole is een zwaktebod.

Oud 10 maart 2011, 17:43   #100
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djenne Bekijk bericht
Communisme gaat niet over geld wegpakken EZELS!!!!
Dank je voor deze ontboezeming.
Maar helaas ,communisme is in essentie een evenredige verdeling van alle middelen binnen een samenleving waar ieder zich gaat inspannen om de samenleving vooruit te helpen. Geld is op zijn best maar een hulpmiddel.

Citaat:
Communism is kloof tussen arm en rijk toedichten!!!!!
Rijk wordt armer
Arm wordt RIJKER!!!!
Werkt niet echt in de praktijk als je het mij vraagt.

Citaat:
En als het u niet aanstaat kan je naar Amerika gaan !
Ook niet het zo vrije land meer als in de boekskes hoor.
Mag ik U een reisje Noord Korea aanbieden? Of een verblijf op't pitoreske platteland van Cuba?

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be