![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#142 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Geef jij mij nu één bewijs van de echte goodwill van Elio di Rupo en de PS? Wat heeft Elio zoal op papier gezet? Zal de PS die grote, noodzakelijke staatshervorming aanvaarden? |
|
![]() |
![]() |
#143 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#144 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#145 |
Minister-President
|
![]() Mag ik er ten behoeve van de naïevelingen die hier argumenteren dat de N-VA "niet in een regering wil stappen" nogmaals aan herinneren dat er momenteel nog niet de minste sprake is – voor welke partij dan ook – van “in een (uiteraard nieuwe) regering te stappen” : er zijn sedert quasi zes maanden niet eens onderhandelingen aan de gang om tot een meerderheidscoalitie te komen, laat staan tot een regering.
Het is derhalve gewoon kwaadwillige stemmingmakerij om te beweren dat specifiek de N-VA niet in een regering wil stappen : 1. “in een regering stappen” is momenteel helemaal nog niet aan de orde 2. dergelijke onzinnige beschuldiging kan dus net zo goed aan eender welke partij in België worden gericht. Laatst gewijzigd door Gwylan : 11 maart 2011 om 20:14. |
![]() |
![]() |
#146 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat men wel "vergeet" te vermelden is dat het opstellen van een meerjarenbegroting bij uitstek neerkomt op het bepalen van een lange-termijnbeleid, een strategie. Als ook dát mag gedaan worden door een regering van lopende zaken, dan kun je net zogoed het vormen van nieuwe regeringen volledig afschaffen. Je verlengt gewoon de bestaande. En verkiezingen? Och, die kun je inrichten als een soort periodieke opiniepeiling die de bestaande eeuwig doorlopende regering organiseert om te zien of het publiek haar nog volgt.
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort. Laatst gewijzigd door quercus : 11 maart 2011 om 20:18. |
|
![]() |
![]() |
#147 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#148 |
Minister-President
|
![]() Toch enig hoe de belgicisten hier doen alsof alles de schuld is van de stoute, stoute N-VA. Moeten ze me toch eens 2007 uitleggen, dan heb ik het nog niet over 2003 en 1999 waar alles gewoonweg uitgesteld werd. We kunnen natuurlijk nog verder terruggaan en naar de vorige staatshervormingen kijken die mede deze situatie veroorzaakt hebben.
Laatst gewijzigd door Gwyndion : 11 maart 2011 om 20:23. |
![]() |
![]() |
#149 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://forum.politics.be/showthread.php?t=152218 |
|
![]() |
![]() |
#150 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#151 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#152 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ze hebben echter de absolute meerderheid. |
|
![]() |
![]() |
#153 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik ontken niet dat je daar vragen kan bij stellen, maar wie zou het anders moeten doen? Het alternatief dat jullie voorstaan is dan wel helemaal van de pot gerukt, want als dat niet de bevoegdheid is van een regering in lopende zaken, waarom zou het dan wél de (mede-)'bevoegdheid' zijn van een partij die vooralsnog in de oppositie zit?
|
![]() |
![]() |
#154 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Beschouwen de andere partijen de deadline van de N-VA die naar hun zeggen hun deadline niet is maar die van de EU ook als hun deadline ?
Het geldt trouwens niet voor de partijen die deelnemen aan lopende zaken. Als de N-VA nu maar een postje hadden gehad, dan hadden ze heel die problematiek niet ! ( Ik weet het, ik ben een beetje aan het stoken... ) Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 11 maart 2011 om 20:42. |
![]() |
![]() |
#155 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
De essentie van de discussie gaat echter niet specifiek over het eventueel opstellen van dergelijke voorlopige begroting, maar over het feit dat de Belgische Franstalige partijen het kennelijk nodig vinden om andermaal duidelijk te maken dat zij de grootste Vlaamse partij bij voorbaat wensen uit te sluiten van het toekomstig beleid : het opstellen van een meerjarenbegroting houdt immers toekomstige beleidskeuzes in. |
|
![]() |
![]() |
#156 |
Minister-President
|
![]() Inderdaad Gwylan. Ook de arrogantie dat ze dit zomaar stellen zonder steun van de VL partijen, die al in de minderheid zijn, is storend. Vraag me wel af hoe ze denken deze begroting goedgekeurd te krijgen als ze N-VA al bij voorbaat ammunitie geven alhoewel ik vermeod dat dat juist hun doel is.
|
![]() |
![]() |
#157 |
Schepen
|
![]() Elio hoéft niks op papier te zetten. "Demandeurs de rien", weet je wel.
![]() |
#158 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
(Ik weet het, ikzelf ben niet aan het stoken ; ik tracht zo objectief mogelijk te zijn) |
|
![]() |
![]() |
#159 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#160 | |