![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1461 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb behalve bij mijn plechtige communie zelfs nooit iets op mijn hoofd gehad in de kerk!
![]() |
![]() |
#1462 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waar haalt u het? Bent u misschien in de 18de eeuw ooit in een kerk geweest? Ga er eens naar toe, zeg en spreek dan!
![]() |
#1463 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja, vergelijk dat vooral met de eerste de beste zondagsmis in een Vlaamse parochie. U weet helemaal niets van het katholieke geloof en zijn rituelen, da's wel duidelijk!
![]() |
#1464 |
Banneling
|
![]() discuz ziet twee fotookes van pauselijke audienties en plakt daarbij een bruidskleed en daaruit besluit hij dat we in burka moeten rondlopen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1465 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Interessant! Heb jij dat mailtje toen ook gekregen? Laatst gewijzigd door COCHINILLO : 13 maart 2011 om 12:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1466 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
EDIT: En dan hetzelfde in een andere draad plempen: Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Sus Iratus : 13 maart 2011 om 13:03. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#1467 | ||||||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Diana ![]() HRH Camilla, Duchess of Cornwall ![]() Queen Elizabeth II ![]() Laura Bush ![]() Jackie Kennedy ![]() Nancy Reagan ![]() HRH Crownprincess Victoria of Sweden ![]() Ja, zo ziet hij ze graag: ![]() Citaat:
Het feit dat er niet meer naar verwezen wordt in 1983 wil absoluut niet zeggen dat de regel niet meer geldt. Google maar eens. En trouwens, de regel geldt niet enkel in de kerk, maar om het even waar, tijdens het gebed. Laatst gewijzigd door discuz : 13 maart 2011 om 14:19. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#1468 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Discuz, U haalt hier heerlijke foto's aan van de aristocratie. Maakt het uit eigenlijk. Het bewijst alleen maar dat religie en inteelt hand in hand gaan.
![]() |
#1469 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Als je al voornamelijk oude foto's met betrekking tot het pauselijk protocol er moet bijsleuren om een twijfelachtig argument kracht bij te zetten, is het heel ver gekomen.
- Normale mens: (...) en daarom ben ik tegen de hoofddoek op de werkvloer, en bij uitbreiding ook in de privé-sfeer. - Jij: jamaar, bij een pauselijke audiëntie moet men ook iets op het hoofd zetten, gij nu ! - Normale mens: (begint te huilen) |
![]() |
![]() |
![]() |
#1470 |
Banneling
|
![]() ho ja! laat het me weten als den Benny hier in het dorp de mis komt opdragen hé! Dan doe ik mijn moeder haren kanten mantilla (zo eentje als Camilla) aan. Zij komt ook uit Spanje zie je! Ik durf wedden dat ze die heeft weggekieperd! moet ik haar eens vragen, het ding zou ondertussen zestig jaar zijn geweest.
Laatst gewijzigd door COCHINILLO : 13 maart 2011 om 14:41. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1471 | |
Minister
|
![]() Citaat:
De regel dat katholieke vrouwen als ze bidden in de kerk en daarbuiten een sluier moeten dragen is vandaag de dag nog steeds geldig. Je kan draaien en keren, maar daar kan je niet omheen. Dat zowat iedereen die regel aan z'n laars lapt is ook een feit. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1472 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daarmee toon je enkel aan dat het katholisisme in praktijk helemaal niet bezig is met krankzinnige regeltjes zoals het dragen een een sluier! Wat is trouwens de link met allesbedekkende hoofddoeken waarbij enkel het gezicht als een volle maan naar buiten schijnt en wat wel wordt opgelegd aan vrouwen? Laatst gewijzigd door alice : 13 maart 2011 om 15:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1473 | |||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Een verouderde, compleet niet meer van toepassing theoretisch regeltje van bijna een eeuw geleden kun je niet vergelijken met de huidige hoofddoekproblematiek. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#1474 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hebt u overigens uw foto’s zelf eens goed bekeken? De voiles die de dames dragen stellen niet veel voor, zet daar eens een moslima naast tot de kin ingepakt in sluiers! Of waarom niet, een burka-dame … Ze zijn ook haast allen kortgerokt – uitzondering voor Queen Elisabeth maar die ziet men haast nooit in ’t kort bij een staatsiebezoek. En wat de rest van uw tekst betreft, herinnert u zich de 10 geboden of de 5 geboden van de Kerk? Als gewezen misdienaar moet u die kennen. Hebt u daar ooit iets over lichaamsbedekking in gevonden? En die geboden zijn van belang, niet één of andere codex die herroepen werd. Verder heeft die codex zo goed als niets te betekenen gehad. Mijn moeder (°1922) heeft er zich in ieder geval nooit aan gehouden. Bij mijn weten is er nooit een “kerkpolitie” geweest die dat controleerde of haar – èn haar zusters èn haar vriendinnen èn zelfs haar moeder en tantes – er om uit de kerk gegooid heeft!
![]() |
![]() |
#1475 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#1476 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat heeft dat met de echte katholieke vrouwen te maken? De vrouwen die werken en kinderen opvoeden en iets gedaan hebben voor de emancipatie van de vrouw, de vrouwen die waarschijnlijk veel beter zijn dan alle Diana's, Paola's, Nancy Reagan's enzovoort tesamen en die zich niet bezig houden met uw regels maar werkelijk iets voor hun naasten betekenen. Vrouwen dus zoals Jezus ze in zijn tijd ook kende, geen vrouwen uit "de boekskes".
![]() |
![]() |
#1477 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Spijtig genoeg ga ik u gelijk moeten geven... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1478 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Die post heeft wel evenveel inhoud dan al uw posts hier samen. Spijtig genoeg is het bij u niet hilarisch maar eerder degoutant, walgelijk, ziekelijk enz... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1479 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
sus antigoon ![]() sociale en politieke voordelen, maar van onze roots doen we geen afstand, dit zou verraad zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil, enkel nodig voor het één en ander te bekomen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1480 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Die van mijn moeder was echt wel héél mooi. Ze woonden toen nog in Spanje zelf toen ze het gekocht heeft. ik vrees dat het weggegooid werd, was nochtans geen stomweg souvenir-dingeske. daar was mijn moeder te fier voor, neenee ineens de "lady Di" stijl hoor. volgens mij heb ik het zelf ook ooit gedragen op een begrafenis.... misschien wel gekregen; Kijk zenne, straks heb ik het zèlf weggekieperd. gatver toch! ik zou het zo aandoen om te gaan werken morgen. Laatst gewijzigd door COCHINILLO : 13 maart 2011 om 16:44. |
|
![]() |
![]() |