![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#421 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Echt lijkpikkerij: je lacht dus met 15000 tsunami doden en 50 licht radioactief gecontamineerde werknemers.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#422 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#423 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Het probleem is natuurlijk ook dat een deel van de kosten een gevolg zijn van onrealistische eisen. Radioactief afval zo opbergen dat de verwachte risikos voor de komende generaties lager zijn dan wat voor andere activiteiten acceptabel is, is helemaal niet onmogelijk en/of peperduur. Een redelijk eis die je kan stellen is bijvoorbeeld dat je radioactief afval op een manier opbergt dat er niet meer risiko van uit gaat dan van de natuurlijke uraniumerts waar het vandaan komt. Dan is de "last" voor de komende generaties niet hoger dan hadden we nooit kernenergie gebruikt. Wat men echter doet is de lat kunstmatig hoog leggen, om dan achteraf te kunnen stellen dat kernenergie te duur is. Het is echter met als doel kernenergie te duur te maken dat men de lat zo hoog legt... Hoe dan ook. De opkuis in Fukishima zal een dure grap worden, inderdaad. Een goede link met informatie (technisch, maar goed leesbaar) is hier te vinden: http://bravenewclimate.com/2011/03/1...e-explanation/ Waarmee ook de vraag "waar zitten de pro nuke jonges" ook beantwoord is.
![]() |
![]() |
#424 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ken je me nu nog niet? Vind deze conclusie van jou een beetje pijnlijk. En je was zo snel ![]() Ik amuseer me met de reacties van sommigen die er alles aan doen om ook alles te nuanceren. Het is juist dat, het opbod van argumentatie en tegen-argumentatie die in wezen niets oplost. Je mag weten dat ik praktisch aangelegd ben en binnen mijn vak kan ik ook oplossingen aanreiken. (en daar zijn er bij die niet "amusant" zijn) Het is daarom ook dat ik bij wijze van spreken kan doodvallen als iemand zijn vak niet naar behoren doet. En meestal zijn het belangen, van welke aard dan ook, die niet inherent zijn of ook maar iets te maken hebben met het probleem zelf. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#425 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Echte de moeite waard hoor. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#426 |
|
![]() En wat moet ik lezen? Dat er in ook Duitsland geen gebrek aan domheid is, weet ik immers al.
![]() |
#427 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#428 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#429 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#430 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Waarom er geen signifikante hoeveelheid radioactiviteit vrijkomt in Fukusjima kan men lezen op de Groene Rekenkamer (vertaald artikel van dr J. Oehmen MIT). Zie link:
http://www.groenerekenkamer.com/node/1528#comment-3754 Ook over het windmolenalternatief (?) is er een en ander te vinden: http://www.groenerekenkamer.com/
![]() |
#431 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De problemen van reactor 4-5-6 in Japan zijn er juist door de afval die niet opgeborgen kan worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#432 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik al had eerder de vraag willen stellen waar Japan met zijn kernafval bleef gedurende de voorbije 40 jaren. Intussen hoor ik van alle kanten dat een container lek is. (zie CNN) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#433 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() nee, dat je gewoon objectieve informatie moet geven. Objectief is feiten zoeken, documenteren en in verhouding zetten tot andere technologien.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#434 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zodra de kernstaven niet meer rendabel zijn worden ze verwijderd uit de productie, maar blijven ze nog minstens 25 jaar onbehandelbaar en moeten ze gekoeld worden om ongelukken te vermijden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#435 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kernenergie is massa productie zonder gelijke, terwijl de andere technieken kleinschalig zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#436 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#437 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
gasgestookte centrales zijn toch ook wel aardige joekels dus nee vergelijk maar allemaal. naar CO2, emissie van kankerverwekkende stoffen, doden tijdens exploitatie, doden tijdens transport, kostprijs op dehandelsbalans, doden door ongevallen met centrales, doden door ontginnen van de grondstoffen, kostprijs van transport van grondstoffen (nooit gehoord van gasleidingen die ontploffen), kostprijs van de opberging van afvalstoffen (steenkolen geven aardig wat afval hoor, je spreekt echt wel van bergen afval), en doe zo maar verder ook voor windmolens, zonnepanelen, etc als je alles goed en objectief gedocumenteerd vergeleken hebt en in een tabelletje gegoten hebt, zul je zo niet emotioneel reageren zoals Merkel...
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ ![]() https://ground.news/ ![]() ![]() https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 15 maart 2011 om 16:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#438 | |
|
![]() Citaat:
En dan val je al snel op het circus van idioten dat daar rond elk nucleair transport plaatsvindt. Ik bedoel maar, wat anders dan idioten kan je personen noemen die proberen een ongeval met kernafval te veroorzaken... Dus ja, het enige dat "even wat lezen over Gorleben" bij mij teweeggebracht heeft is een bevestiging dat een deel van de linkse ecologische kerk in Duitsland (net als overal elders overigens) behoorlijk de pedalen kwijt is. En nee, ik heb geen behoefte aan wat meer suiker...
![]() |
![]() |
#439 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Waar het om gaat: als je eerlijke vergelijkingen wil maken tussen de kosten van verschillende soorten energieproductie, dan moet je voor AL die soorten ALLE kosten in rekening brengen. Zo niet belazer je de kluit (wat het IAEA dus doet). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#440 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |