Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 maart 2011, 00:34   #541
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Tiens, waarom is de inschaling op de INES-schaal dan lager dan Chernobyl? Gokje?
Als zelfverklaard expert zou je wel mogen weten dat we pas binnen een hele tijd zullen weten waar we deze ramp op de INES-schaal moeten plaatsen. Gisteren was het nog 4, vandaag al 6. En de ramp dreigt nog te escaleren. Op dit moment ontkennen dat het een om een ramp gaat, is zonder meer belachelijk.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2011, 00:35   #542
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

ministe van agitatie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Jullie pandemonium daarentegen, is nog heel ver af.
Dat mag ik hopen, maar ik ga me voor mijn oordeel niet op jouw argumentatie of interpretatie baseren.

ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2011, 00:37   #543
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
Dat mag ik hopen, maar ik ga me voor mijn oordeel niet op jouw argumentatie of interpretatie baseren.
Dat is je goede recht; het is vooralsnog niet strafbaar om je oordeel op onwetendheid en verkeerde veronderstellingen te baseren.
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2011, 00:39   #544
Amon_Re

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik vind dit niet alarmerend, nu tevreden?

Ik vind het geen toestand om mee te lachen, en de toestand is daar wel degelijk ernstig, maar de reacties hier in Belgie, in de media, en meer specifiek op dit forum door oa jij en nog wat anderen, zijn gewoonweg lachwekkend. Dat zijn pure paniekreacties, ingegeven door een compleet onbegrip van wat er daar gaande is en een compleet onbegrip van welke processen er achter nucleaire energie schuilgaan.

Jullie horen "explosie" en denken dadelijk aan een equivalent van atoombommen, terwijl er van nucleaire explosies zelfs geeneens sprake is 'en fysisch kan dat ook niet). Jullie horen brand en denken dadelijk aan een veelvoud van Chernobyl, terwijl je reactorkernen niet eens in een open brand liggen. Jullie horen straling en denken dadelijk een wereldwijd pandemonium, terwijl het probleem niet meer is dan een lokaal contaminatieprobleem.

Ja de problemen daar zijn belangrijk en ja, dat is niet iets dat je zomaar even snel snel gaat oplossen; maar een nucleaire ramp is van een heel andere grootteorde dan dat.

De dag dat jullie in staat zijn een boom op te stoken, en diens assen via natuurlijke processen als wind en regen over letterlijk heel de wereld te verspreiden in aanzienlijke concentraties, dat zal de dag zijn dat ik me mee zorgen zal maken over die toestanden daar. Ik wil zelfs toegeeflijk zijn; stook een boom op en verspreid die in een behoorlijke concentratie over een land als pakweg Frankrijk...

Je mag je misplaatste neerbuigendheid trouwens wel achterwege laten. Ik durf gerust te stellen dat ik van het hele verhaaltje daar een pak meer versta dan jij...
²
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2011, 00:40   #545
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Als zelfverklaard expert zou je wel mogen weten dat we pas binnen een hele tijd zullen weten waar we deze ramp op de INES-schaal moeten plaatsen. Gisteren was het nog 4, vandaag al 6. En de ramp dreigt nog te escaleren. Op dit moment ontkennen dat het een om een ramp gaat, is zonder meer belachelijk.
Lege statements als "de ramp dreigt nog te escaleren" maken, is eveneens belachelijk, net zoals iets als ramp classificeren, zonder daar een onderbouwing aan te geven. Gezien het gebeuren daar en de slachtoffers, kan je gerust stellen dat, wanneer je dat een ramp noemt, de eigenlijke aardbeving en tsunami zowat het einde van de wereld waren.

Al zal het je wel helpen om je verder knusjes te wentelen in je grote gelijk, dat kan ik heus wel begrijpen
Oud 16 maart 2011, 00:45   #546
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
En ik maak mij zorgen over beide. Vraag je maar eens af wat er gebeuren zou, moest iemand het idee hebben een atoombom op een kerncentrale te droppen...

Sorry, maar dees vind ik wel grappig Ik zou denken dat je in die situatie wel grotere problemen hebt dan een gepulveriseerde atoomcentrale.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Oud 16 maart 2011, 00:45   #547
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Lege statements als "de ramp dreigt nog te escaleren" maken, is eveneens belachelijk, net zoals iets als ramp classificeren, zonder daar een onderbouwing aan te geven. Gezien het gebeuren daar en de slachtoffers, kan je gerust stellen dat, wanneer je dat een ramp noemt, de eigenlijke aardbeving en tsunami zowat het einde van de wereld waren.
Een grotere drogredenering kan je bijna niet maken.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2011, 00:46   #548
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Een grotere drogredenering kan je bijna niet maken.
Zoek je eigen posts eens op snoes; ze staan er bol van
Oud 16 maart 2011, 00:47   #549
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
En jouw paniekaanvallen gaan de zaak wel oplossen?
Desinformatie spuien als je eerder deed over de aanwezigheid van dezelfde reactoren als in Japan in Frankrijk en aan onze grens, dat gaat de zaak wel oplossen?

En waar denk je concreet op te reageren met bovenstaande quote? Je hebt inhoudelijk weinig te brengen, dus trek je maar de "jij bent niet tegen dus je zal wel belangen hebben"-kaart?
Ik denk dat jij iemand bent die alleen maar " voor " iets is als hij er belang bij heeft. Maar dat is een persoonlijke opnie, waarin ik mij kan vergissen natuurlijk.
Wat de kerncentrales in Frankrijk betreft : ik vraag mij af waarom dat de meesten zo dich bij de grenzen gebouwd werden ?
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2011, 00:47   #550
Amon_Re

Standaard

Citaat:
OK, je vind dat niet alarmerend, en je weet er meer van als ik denk je te weten...
Goed voor jou, zo zelfzeker zijn. Maar dat gaat de zaak spijtig genoeg niet oplossen.
Waar ik me aan stoor is dat mensen die tegen kernenergie geen alternatieven aanbieden voor die kerncentrales.
Oud 16 maart 2011, 00:51   #551
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik denk dat jij iemand bent die alleen maar " voor " iets is als hij er belang bij heeft. Maar dat is een persoonlijke opnie, waarin ik mij kan vergissen natuurlijk.
Betaalbare energie die beschikbaar is wanneer ik het nodig heb en waar de aanleveringsgarantie hoog is... Me dunkt zijn dat zaken waar iedereen belang bij heeft. Die betaalbaarheid wil ik er zelfs nog tussen uit laten; mij maakt het weinig uit als de prijzen x2 of x4 zouden gaan, maar ik heb liefst geen toestanden waarbij het steeds een verrassing zal zijn of er stroom uit het stopcontact komt of niet.

Wat denk je, teveel eigenbelang?

Citaat:
Wat de kerncentrales in Frankrijk betreft : ik vraag mij af waarom dat de meesten zo dich bij de grenzen gebouwd werden ?
Ik kan je daar wel een antwoord op geven, maar ik vraag me eerder af waarom jij per se aan desinformatie moet gaan doen? Er staan geen BWR's in Frankrijk; waarom stelde jij van wel?
Oud 16 maart 2011, 00:59   #552
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Waar ik me aan stoor is dat mensen die tegen kernenergie geen alternatieven aanbieden voor die kerncentrales.
Waar ik een hekel aan heb is aan mensen die liever ontploffen als zonder stroom te zitten...
Oud 16 maart 2011, 00:59   #553
Ars_Nova
Minister

Ars_Nova's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JurgenD Bekijk bericht
Kernfusie is nog beter. Ze kunnen een mini-zon maken, waarom niet. Net zoals die onnozele proeven die ze bij CERN doen met hun deeltjes versneller. Ze wisten ook begod niet of er nu wel of niet zwarte gaten gingen gevormd worden, en toch deden ze die proeven. Op goed geluk.
What the...? Het is héél goed bekend dat microscopische zwarte gaten volstrekt ongevaarlijk zijn.

Citaat:
De eerste atoombom die ze lieten droppen, daarvan wist men ook niet met zekerheid of de kettingreactie zou stoppen. Ze waren zelfs bereid, om de hele aarde op te blazen !
You are delusional.
Ars_Nova is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2011, 01:00   #554
Amon_Re

Standaard

Citaat:
De feiten zijn de feiten, er zijn 6 reactoren waarvan er verscheidene zijn met zware tot heel zware problemen. Dat is wat we zeker weten. Wat we ook weten is dat men straling gemeten heeft en in de nabijheid van de centrales hebben ze ook cesium gedetecteerd.

Straling op zichzelf is potentieel zeer ongezond (hangt af van de hoeveelheid), maar enorm verschillend van bv contaminatie. Dit laatste is nu eenmaal veel lastiger, contaminatie met bv uranium zou héél erg zijn, terwijl andere radioactieve deeltjes naar enkele seconden of minuten al onschadelijk zijn.

Kerncentrales bevatten risico's, vooral wat betreft de afval die ze genereren, een objectieve discussie hierover zou veel productiever zijn dan bangmakerij.
Oud 16 maart 2011, 01:00   #555
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Betaalbare energie die beschikbaar is wanneer ik het nodig heb en waar de aanleveringsgarantie hoog is... Me dunkt zijn dat zaken waar iedereen belang bij heeft. Die betaalbaarheid wil ik er zelfs nog tussen uit laten; mij maakt het weinig uit als de prijzen x2 of x4 zouden gaan, maar ik heb liefst geen toestanden waarbij het steeds een verrassing zal zijn of er stroom uit het stopcontact komt of niet.

Wat denk je, teveel eigenbelang?

Ik kan je daar wel een antwoord op geven, maar ik vraag me eerder af waarom jij per se aan desinformatie moet gaan doen? Er staan geen BWR's in Frankrijk; waarom stelde jij van wel?
Ik heb gezegd dat Frankrijk zijn kerncentrales bij voorkeur aan de grenzen bouwt. Wat is daar niet waar van ?
Oud 16 maart 2011, 01:02   #556
Steve_M

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb gezegd dat Frankrijk zijn kerncentrales bij voorkeur aan de grenzen bouwt. Wat is daar niet waar van ?
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  Nuclear_power_plants_map_France-de.png
Bekeken: 298
Grootte:  234,5 KB
ID: 79119
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2011, 01:02   #557
Sodomis
Gouverneur

Sodomis's schermafbeelding

Standaard

Ondertussen zijn er rods aan het opfikken in de buitenlucht.
Ik vraag me af hoeveel mensen hier vandaag gaan blijven volhouden dat er niks aan de hand is...

Citaat:
Citaat:
De eerste atoombom die ze lieten droppen, daarvan wist men ook niet met zekerheid of de kettingreactie zou stoppen. Ze waren zelfs bereid, om de hele aarde op te blazen !
You are delusional.
Niet zijn woorden, maar die van Oppenheimer beste.

Hoe meer posts ik in deze draad lees, hoe meer ik vind dat de mensheid tegen zichzelf moet beschermd worden.

Laatst gewijzigd door Sodomis : 16 maart 2011 om 01:07.
Sodomis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2011, 01:03   #558
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ars_Nova Bekijk bericht
What the...? Het is héél goed bekend dat microscopische zwarte gaten volstrekt ongevaarlijk zijn.

You are delusional.
Ja,het bewijs is wel dat iedereen een zwart gaatje heeft, en dat we zelfs grote problemen zouden hebben moest dat niet zo zijn...
Maar ernstig nu :waar het om ging was dat mensen, hoe " verstandig " dan ook , dikwijls ondoordacht handelen, vooral commercanten die enkel aan profijt denken, vooral als ze de risico's door anderen kunnen laten nemen en dragen als het fout loopt.
Oud 16 maart 2011, 01:03   #559
Steve_M

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sodomis Bekijk bericht
Ondertussen zijn er rods aan het opfikken in de buitenlucht.
Ik vraag me af hoeveel mensen hier vandaag gaan blijven volhouden dat er niks aan de hand is...

Hoe meer posts ik in deze draad lees, hoe meer ik vind dat de mensheid tegen zichzelf moet beschermd worden.

Niemand zegt dat er niets aan de hand is, hoor.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2011, 01:06   #560
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Tegen de Belgische grens, aan de kust juist tegenover Engeland, langs de Duitse grens...
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be