![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#521 | ||||
Staatssecretaris
|
![]() Kernfusie is nog beter. Ze kunnen een mini-zon maken, waarom niet. Net zoals die onnozele proeven die ze bij CERN doen met hun deeltjes versneller. Ze wisten ook begod niet of er nu wel of niet zwarte gaten gingen gevormd worden, en toch deden ze die proeven. Op goed geluk. De eerste atoombom die ze lieten droppen, daarvan wist men ook niet met zekerheid of de kettingreactie zou stoppen. Ze waren zelfs bereid, om de hele aarde op te blazen ! Of die velden genetische gewassen van de Universiteit van Gent die ze naast gewone velden zetten met gewassen, waar er kruisbestuiving gebeurd enz. Bij heel veel onderzoeken is de verantwoordelijkheid en het gezond verstand heel ver zoek. Alsook ETHIEK.
Onderzoeken, mijn gat. Citaat:
Citaat:
Nogmaals, in het economisch voordeel van nucleaire energie mag men gerust eens het berekeningsplaatje leggen van de kostprijs van stockage en verwerking van het afval dat 100.000 jaar meegaat en die men gewoon dumpt in de Limburg, of in de kleilagen in een loden doos die het geen 100.000 jaar zal volhouden. Dus automatisch vervuil je de natuur met die afval. Boek een vlucht naar Tokyo, de reis gaat je goed doen. Er is toch geen gevaar. Je bent waarlijk van Goddelijke, lichamelijke onaantastbaarheid (gezien Uw nick) Citaat:
Citaat:
Maar ik heb genoeg voorbeelden geschetst, hoe men met wat denkwerk een kerncentrale opblaast. Trouwens, wat er nu gebeurd toont het aan dat mijn plan ook werkt. De kerncentrales moeten gekoeld worden, er is geen koeling, dus Mega Mindy schiet in actie en stuurt een regiment pompiers naar de site om de installatie te vullen met koelwater. Alleen, wat blijkt ze moeten weer 'frutten' (de aftocht blazen), want de radioactieve straling (of de hitte van de brand, of de chemische of biologische agens) verhindert menselijke aanwezigheid op de site. En daar is onze NNB, onze Nationale, Nucleaire Beerput ! Het is totaal onverantwoord op vlak van staatsveiligheid om die dingen in je achtertuin te ploffen. Al levert het massa's elektriciteit op, het is onveilig. En mooie woordjes gaan daar niks aan veranderen. Laatst gewijzigd door JurgenD : 15 maart 2011 om 23:57. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#522 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Graag een bronverwijzing hiervoor dus.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#523 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Als U zegt dat het onzin is, moet U mij tegen-argumenteren, net zoals sommigen het proberen te doen. En als u het niet leest, heeft U evenmin draagkracht in Uw uitspraken. En op zijn minst in Uw autoriteit ter zake. Want de uitspraken zijn inhoudelijk niks zeggend. En dat ze door de bodem zakken, wel, laten we dat nu even nog in het midden laten. Maar ik zei het al voordien, ik 'zie' gewoon een beetje beter. U en anderen zullen het ook wel zien na een paar uurtjes. Laatst gewijzigd door JurgenD : 16 maart 2011 om 00:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#524 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Kijk, Sfax, lees dit stukje in De Standaard eens. Gewone spreektaal, dus zelfs jij zou dat moeten begrijpen. En zeg mij daarna in alle ernst dat je dit niet alarmerend vind ? Laatst gewijzigd door den dinges : 16 maart 2011 om 00:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#525 | ||
|
![]() Citaat:
De volledige impact van de problemen zal in de komende weken duidelijker worden, maar ik ga niet op basis van dit incident gaan verklaren dat kerncentrales inherent gevaarlijk zijn.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#526 | |
|
![]() Ik maak me meer zorgen over de hoeveelheid atoomwapens dan over de centrales.
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#527 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Maar serieus nu :Wat belet ons een ander soort economische samenleving te starten ? Het zou de eerste keer niet zijn dat we met iets nieuws beginnen. We doen niets anders, heel de geschiedenis door. De industriêle revolutie was ook iets nieuws, en in die tijd kon dat voor sommigen heel interressant lijken ( niet voor de fabrieksarbeiders welteverstaan )... Neem je hebt een goede job, die veel opbrengt, maar je hebt geregeld zware ongelukken, die elke keer je leven, en dat van héél veel andere mensen , in gevaar brengen. Dan is het toch verstandig om eens naar iets anders uit te kijken, want wat heb je nu aan al dat geld, als je dood bent ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#528 | |
|
![]() De reactor is zodanig gemaakt dat bij een meltdown de radioactiviteit begrenst blijft (al betekent dit wel dat de centrale een total loss is). Een grotere dreiging zijn de koelvaten met gebruikte 'brandstof'
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#529 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Me dunkt dat de realiteit mijn 'achterhaalde ideetjes over kernenergie' staaft. En natuurlijk was dit te voorzien en te voorspellen. Wat fout k�*n gaan, zal vroeg of laat ook fout gaan.
![]() |
![]() |
#530 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik vind het geen toestand om mee te lachen, en de toestand is daar wel degelijk ernstig, maar de reacties hier in Belgie, in de media, en meer specifiek op dit forum door oa jij en nog wat anderen, zijn gewoonweg lachwekkend. Dat zijn pure paniekreacties, ingegeven door een compleet onbegrip van wat er daar gaande is en een compleet onbegrip van welke processen er achter nucleaire energie schuilgaan. Jullie horen "explosie" en denken dadelijk aan een equivalent van atoombommen, terwijl er van nucleaire explosies zelfs geeneens sprake is 'en fysisch kan dat ook niet). Jullie horen brand en denken dadelijk aan een veelvoud van Chernobyl, terwijl je reactorkernen niet eens in een open brand liggen. Jullie horen straling en denken dadelijk een wereldwijd pandemonium, terwijl het probleem niet meer is dan een lokaal contaminatieprobleem. Ja de problemen daar zijn belangrijk en ja, dat is niet iets dat je zomaar even snel snel gaat oplossen; maar een nucleaire ramp is van een heel andere grootteorde dan dat. De dag dat jullie in staat zijn een boom op te stoken, en diens assen via natuurlijke processen als wind en regen over letterlijk heel de wereld te verspreiden in aanzienlijke concentraties, dat zal de dag zijn dat ik me mee zorgen zal maken over die toestanden daar. Ik wil zelfs toegeeflijk zijn; stook een boom op en verspreid die in een behoorlijke concentratie over een land als pakweg Frankrijk... Je mag je misplaatste neerbuigendheid trouwens wel achterwege laten. Ik durf gerust te stellen dat ik van het hele verhaaltje daar een pak meer versta dan jij... Laatst gewijzigd door Sfax : 16 maart 2011 om 00:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#531 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#532 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#533 |
|
![]() Dat zou dan wel een vrij domme terrorist zijn. Waarom de bom niet droppen op een grootstedelijke agglomeratie?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#534 | |||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door ministe van agitatie : 16 maart 2011 om 00:23. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#535 |
Banneling
|
![]() Tiens, nu is het al sinds Chernobyl... Eerst was het nog "de ergste ramp ooit"...
En uiteraard is het de "ergste" gebeurtenis Chernobyl. Er is sinds Chernobyl niks noemenswaardig gebeurd met kernenergie... Laatst gewijzigd door Sfax : 16 maart 2011 om 00:27. |
![]() |
![]() |
![]() |
#536 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Goed voor jou, zo zelfzeker zijn. Maar dat gaat de zaak spijtig genoeg niet oplossen. Spijtig genoeg zijn er veel mensen zoals jij, die enkel korte termijn profijt als windwijzer gebruiken in hun levenswandel en handel. En dan maar bleitten als het verkeerd afloopt...Dan moet de gewone burger over de brug komen, en de gebroken potten betalen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#537 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
"de ergste sinds" betekent: "vanaf dan". Chernobyl staat dus als erger aangeschreven. Deze ramp is erger dan Three Mile Island. Het is dus naar alle maatstaven, zoals experts zeggen, een ernstige ramp.
![]() |
![]() |
![]() |
#538 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Desinformatie spuien als je eerder deed over de aanwezigheid van dezelfde reactoren als in Japan in Frankrijk en aan onze grens, dat gaat de zaak wel oplossen? Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#539 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
As already said, om erger te zijn dan TMI moet je niet van zo heel ver komen. Op het moment dat ze wat stoom hebben laten ontsnappen om de druk te reduceren, was het al "erger" dan TMI. Jullie pandemonium daarentegen, is nog heel ver af. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#540 | ||||||||||||||||
|
![]() Citaat:
Lees op zijn minst toch waar het allemaal over gaat, iedereen wist dat je geen zwart gat ging maken met de LHC, de suggestie alleen al is te absurd voor woorden. De deeltjes die de aurora borealis veroorzaken bevatten meer energie dan wat de LHC kan halen. En wat betreft kernfusie, het is volstrekt veilig. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Kunnen hier lessen uit geleerd worden? Ja, heel veel zelfs. Ik stoor me echter enorm aan bangmakerij die gebaseerd is op niets meer dan LUCHT. Doe op zijn minst om een poging te doen om factuele argumenten te gebruiken en geen bangmakerij. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Je hebt geen benul hoeveel vergif de mensen produceren, zoveel is duidelijk.
|
||||||||||||||||
![]() |
![]() |