![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Nou, ik vind de staat bedreigend omdat hij de banken machtig heeft gemaakt, zo machtig dat hij er zijn eigen macht aan heeft uitgeleverd, wellicht nog het duidelijkst in de VS.
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Banneling
|
![]() Ik weet niet goed hoe Savatage dat juist ziet. Kan me wel voorstellen dat wanneer de staat beslist om bvb geld bij te drukken, dat er dan tal van speculaties helemaal niet meer kloppen omdat er een storing optreedt. Misschien wil Savatage dat bevestigen, misschien is het iets anders.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Banneling
|
![]() Dat begrijp ik, daarom wellicht ook dat het zo complex wordt. Kan me ook voorstellen dat ik dan een bepaald kapitaal nodig heb om dat te doen. Of kan iedereen met bvb 1.000 € hier winst uithalen ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 100.000€ zou voldoende moeten zijn voor de fx derivaten. Voor de interestderivaten kan je op een veelvoud daarvan rekenen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Banneling
|
![]() Probeer je goed te begrijpen hier, ik heb een instap nodig van 100.000 € alvorens de bank (of jij in dit geval) mij deze producten mag aanbieden ? Voor de intrestderivaten dan een veelvoud daarvan ? Is het dat wat je hier zegt ?
Laatst gewijzigd door MIS : 19 maart 2011 om 12:32. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vanaf die bedragen wordt het pas zinvol om met die FX derivaten te beginnen, het mag volgens mij vanaf 50K al. Voor die interestderivaten inderdaad een veelvoud daarvan. Het gaat hier dan ook om op maat gemaakte pakketten voor grote spelers he.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Banneling
|
![]() Interessant, kan je ook een indicatie geven van het gemiddelde rendement van dergelijke producten ? Dat het voor grote spelers is, is me nu duidelijk, dank.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Burgemeester
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Burgemeester
|
![]() Neen. Ten eerste is het totaal niet duidelijk wat hij doet. Ten tweede is het de bedoeling van risk management dat er beheerste risico's worden genomen, zodat de bank op lange termijn rendabel is, niet dat er helemaal geen risico's worden genomen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Banneling
|
![]() Duidelijk, je bent dan een soort van huisvader die toekijkt dat het niet al te heftig wordt ? Hou je je ook bezig met het risico van uitsluiting van het spel ?
Laatst gewijzigd door MIS : 19 maart 2011 om 14:25. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het lijkt me beter voedingsmiddelen en brandstof te hamsteren, maar allebei zijn praktisch nogal moeilijk |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Een jaar nadat ik het meeste heb ingeslagen, kost vrijwel alles al meer, gemiddeld zo'n 10%. Nu ze Libië bombarderen en Japan bestralen, is het hek bijna van de dam. Over een jaar staan de supermarkten misschien al leeg en moet je miljonair zijn om een brood te kopen. En als het niet gebeurt - maar wie gelooft dat nog? - dan ben ik ook niets kwijt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Volgens mij ontbreek je nog wapens om je te verdedigen. Als je werkelijk iets hebt wat anderen niet meer hebben (oa voedsel) dan zou het wel eens kunnen dat ze je de nek komen afsnijden. Trouwens als je alleen staat t.o.v. een bende van een man of 20-30, zal je met normale wapens ook niet ver meer raken... Ik zou eerder brandstof in huis halen om te ruilen. Dat is het eerste wat een fortuin zal gaan kosten in zo'n situatie. Mja, met de huidige regelgeving en de risico's van een lek in een tank is dat geen evidentie en bovendien kost een degelijk opslagvat van redelijke omvang toch al een hoop centen. Laatst gewijzigd door Stingray : 20 maart 2011 om 14:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Ik heb hier ook niet de behoefte om mijn precieze functietitel te geven. Citaat:
Laatst gewijzigd door Savatage : 20 maart 2011 om 14:14. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Banneling
|
![]() Het is inderdaad nog niet duidelijk of Fredo ook andere risico's tracht te voorkomen, zou wel opheldering brengen in deze dialoog. Savatage, heb je nog indicatie van het rendement bij dergelijke derivaten of kan daar geen uitspraak over gedaan worden omwille van het risico zoals je aangeeft ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
"There is no means of avoiding the final collapse of a boom expansion brought about by credit expansion. The alternative is only whether the crisis should come sooner as the result of a voluntary abandonment of further credit expansion, or later as a final and total catastrophe of the currency system involved."bron Laatst gewijzigd door Nr.10 : 24 maart 2011 om 00:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zou iets als dit kunnen worden:
(Ierland) |
![]() |
![]() |